Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL

Vierailija
29.08.2023 |

Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1131)

Vierailija
1001/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kovasti miten tuo Naanatali tuli toiseksi.  Pelkkää beigeä ja pliisu kaikella tavalla.  Aivan ahdistava, vaikka minimalismin ystävä olenkin.

Vierailija
1002/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ohjelman kodit on kyllä erikoisia: ei kirjoja, ei taidetta, ehkä jotain sisustusjulisteita ja muuta krääsää mutta aito taide loistaa poissaolollaan.

Kenellä suomalaisella on varaa ostaa oikeaa taidetta? Nallella? 

Aika monella pitäisi olla varaa, kun oikeaa taidetta saa jo muutamalla kympillä. Taidegrafiikka on edullista taidetta sen valmistustavasta johtuen, ja kirpputoreilta tekee helposti löytöjä, jos haluaa maalaustaidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo toiseksi tullut Naantalin koti edustaa sellaista tyypillistä nykyajan trendikotia ja on sellainen tyypillinen "instakoti", joten en ihmettele sijoitusta.

Vierailija
1004/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä, että Suomen kaunein koti voittaja on yleensä aina kohde, joka ei edusta millään tavalla sitä tyypillistä trendikotia, joita on some pullollaan. Valtaosa näistä sisustustiliä pitävistä somettajista sisustaa samalla tavalla ja sitten valtaosa apinoi heidän tyyliään ja lopulta  saisi ehkä vaikutelman, että "kaikkien" ihannesisustus on se beige, hieman minimalistinen, vaalea rimaseinäinen koti tietyillä kulttiesineillä ja blogimatoillaan.

Vierailija
1005/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kovasti miten tuo Naanatali tuli toiseksi.  Pelkkää beigeä ja pliisu kaikella tavalla.  Aivan ahdistava, vaikka minimalismin ystävä olenkin.

Minua jopa ahdistaisi asua valkoisessa minimalistisessa kodissa. Tulis ex työpaikka sairaala mieleen. Katsottiin miehen kans netflixstä jotain elokuvaa ja totesin, että onpa ihanaa kun noissa leffoissa on kodit ja asunnot " kodikkaita" eli paljon kaikkea ja värejä ym, eikä juuri koskaan valkoisia minimalistisia. Fiilis menisi oitis jos ympäristö olis valkoista, beigeä, vaaleaa harmaata.  

Vierailija
1006/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oudoksutti tuossa toiseksi tulleessa Naantalin talossa ulkopuoli!  Ei siis yhtään ollut pihaa laitettu, vain paljaita

maakökkösiä.  Ei edes yhden yhtä kukka-amppelia tai ruukkua etuverannalla.  Niin kaljua ja kolkkoa kuin olisi johonkin

verstaskiinteistöön saapunut.

Vierailija
1007/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalin koti ei miellyttänyt minua, mutta en myöskään ylläty, että se tuli toiseksi. Tyttärellä, joka katselee paljon kaikenlaisia blogeja,  on modernia, valkoista, beigeä ja harmaata. Ihan nättiä, mutta itseäni ahdistaa se värittömyys ja minimalisuus ja samoin sairaala tulee mieleen, kun on vielä sileitä laaka-ovia ym. Takavuosien ranskalainen maalaisromantiikka toimii sen väriyhdistelmän kanssa paremmin, pehmentää...

Tauluista: kirppareilta voi tehdä löytöjä, jos on silmää ja tuntee taidehistoriaa. Itse löysin 200 euron arvoisen piirustuksen ilmaislaarista, kun taiteilijaa ei ollut tunnistettu ja piirustus oli 100 vuotta vanha.... Jos ei tunne taidehistoriaa, niin löytöjen tekeminenkin on hankalaa. Mutta nykyään taidetta voi ostaa myös osamaksulla erilaisten vuokraamojen kautta. 

Vierailija
1008/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmiset oikeasti tykkäävät ristikkoikkunoista ja värikkäistä matoista jne enemmän, kuin beigestä minimalistisesta kodista mustalla keittiöllä ja rimaseinällä. Kukaan vaan ei uskalla sisustaa oman makunsa mukaan, koska pelätään liikaa miellyttääkö se muita.

Vierailija
1009/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten jännä, että Suomen kaunein koti voittaja on yleensä aina kohde, joka ei edusta millään tavalla sitä tyypillistä trendikotia, joita on some pullollaan. Valtaosa näistä sisustustiliä pitävistä somettajista sisustaa samalla tavalla ja sitten valtaosa apinoi heidän tyyliään ja lopulta  saisi ehkä vaikutelman, että "kaikkien" ihannesisustus on se beige, hieman minimalistinen, vaalea rimaseinäinen koti tietyillä kulttiesineillä ja blogimatoillaan.

Voittaja on yleensä sellainen, jonka tyyliseen aika monella olisi mahdollisuus. Kalliit ja uudet kohteet ei yleensä pärjää parhaiten, koska ne on niitä rahalla saa -taloja, jotka on mahdottomia monelle ostaa (ja lisäksi rahalla ei saa tyyliä).Voittajassa on yleensä omaperäisyyttä ja jotain sellaista,jota jokainen voi saavuttaa itse tekemällä ja sisustamalla.

Vierailija
1010/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittyy sillä, että Instagram fanit äänestivät tätä tusinataloa eivät ketkään muut. Oikea talo onneksi voitti.

Vierailija
1011/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kilpailua ei voittanut musta laatikko jonka yksi seinä on lasia taikka muu laatikko lasiseinällä. Tämä oli oikean talon näköinen, hyvin kunnostettu ja kodikas. Myös kerrostalokoti oli kiva.

Vierailija
1012/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa, tuhkaluukun rasvaajien koti voitti.

Vaikea arvata, miltä väestöltä äänet tuli.

T.Skäbä

Vierailija
1013/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kyllä olin iloinen, että tuo taiteellinen huvikumpu voitti, eikä se porvariperheen betonikuutio. Ihanaa leikkisyyttä ja mielikuvitusta.

Kodin merkki on yleensä se, että olohuoneessa on sohva, jolla voi istua mukavasti. Gallerioissa on sitten sohvia vain ulkonäön takia.

Naantalin kodin pihasta kyllä tykkäsin, vaikka se olikin pakon sanelema, tuolla asuntomessualueella kun ei saanut juuri maastoa muokata. 

Mutta voittajan puutarha oli aivan ihana ja kovan työn tulos. 

Vierailija
1014/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kummaa, tuhkaluukun rasvaajien koti voitti.

Vaikea arvata, miltä väestöltä äänet tuli.

T.Skäbä

Äläs luule omias. Ihan ollaan tavan heteroita ja äänestettiin mielestämme parasta. Ylivoimainen oli kun näyttivät tulokset miten on äänet jakaantuneet.

Vierailija
1015/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikki tulee yleensä aina 2. joka kilpailussa. Nyt jäi 3. Voittajakin oli kyllä kaunis, kakkonen ankea. 

Vierailija
1016/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näyttää siltä että osa luulee omiaan syyksi äänestää, niin ehdotan ettei näytetä myös katsojille millainen perhe tai pariskunta asuu ehdokaskodissaan. Ei tulis ennakkoluuloja ainakaan äänestämisen syystä. Toimittaja Hanna muistutti eilen että he eivät tiedä mitään millainen perhe tms asuu, eli keiden koti on. Sama myös katsojille.

Vierailija
1017/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma, että minun lempikotini (jota myös äänestin) sijoittuu hyvin mutta se veikin sitten voiton. Oli kyllä tavattoman viihtyisä paikka. Mielelläni istuskelisin kesäiltaisin pihasaunan verannalla.

Vierailija
1018/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kerrostaloasunnot tuskin ikinä voittaa Suomen kauneimman kodin titteliä. Eka oli kyllä kivan värikäs, mutta jotenkin ahdistava määrä kaikkea.

Nyt kun nähtiin nämä kodit uudestaan pikaisesti, niin tykkäsin tästä kerrostalokodista eniten. 

Siitä Naantalin kodista sen verran, että oliko tämä se koti, jossa oli ovet vain lastenhuoneeseen ja kylppäriin?

Vanhempien makkari oveton ja  lasiseinäinen . Miten tuossa voi  avioelämää "suorittaa" ja kun lapset kasvaa, aina vaan käy vaikeammaksi. itse en kyllä voisi lapsiperheessä rentoutua seksin aikaan, jos kuka tahansa voi ilmestyä kesken kaiken, eikä huoneessa ovea jonka saa kiinni tai seinistä näkyy läpi :(

Samoin se talo, jossa oli paljon sitä taidetta seinillä (itse tehtyä kai) niin siinäkin vanhempien vuode ylhäällä avotilassa, vaikka nämä kai asuikahdestaan, mutta sittenkin.

Vierailija
1019/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä että Turun sekamelska oli tuomareille ok mutta se ikivanhan talon ei. Oma suosikkini oli loft. Ehkä vähän liikaa kaikkea mutta tuollaisessa tilassa itse mieluiten asuisin.

Turun koti oli hieno, mutta sen vanhan talon sisustus oli vaan ihan liikkaa kaikkea. Heti jo eteisessä riippui ja roikkui joka puolelta jotakin. Sinne sekamelskaan ja tavarapaljouteen vaan hukkuu kaikki kauniskin. 

Ja onhan se vähän eri asia, jos isokin talo, useampi sata neliöä on tungettu joka kolkka täyteen tavaraa. Pienessä  56 neliöisessä joutuu pakostakin  olemaan tavarat lähempänä toisiaan, vaikka olisi vaan kaikki ihan tarpeellinen.

Vierailija
1020/1131 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalin talo pärjäsi, koska se oli ehdokkaista kaikkein samaistuttavin.  Valtaosa viimeisen 5v sisällä uuden kodin rakentaneista tai ostaneista asuu vastaavanlaisessa. Sisustus oli oikein tyypillinen instasisustus ja äänestäjät ovat samalla äänestäneet oman kodin tyyliään. Eikä nuorilla perheillä välttämättä ole varaa laittaa pihaa, kukkasia jne kun ovat juuri rakentaneet. Varmasti ajan kanssa näitäkin laitetaan.

En tykännyt oikein voittajakodista, vaikkakin ulkoapäin talo oli kaunis ja yläkerta oli hieno. Oikeastaan olohuone oli talossa se, mikä oli ehdoton ei mulle.

Vaasan kerrostaloasunto oli kiva, mutta toki niin pieni, että vaikea sellaista oikein on äänestää. Pitäisi olla enemmän tilaa mitä arvioida.