Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL
Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1131)
Vierailija kirjoitti:
Tämä jakso ei ollut mun mieleen. Toivottavasti seuraavassa jaksossa on kauniita koteja, joissa silmä lepää.
Kaikki kodit ei voi olla sellaisia, joissa sinun silmä lepää.
Ja olisihan tämä ohjelma varmaan aika yksitoikkoista katsottavaa, jos joka jakso olisi täynnä juuri sinun makusi mukaisia koteja, koska epäilen, että sinullakin on vain muutama sisustus tyyli joka puree. Kaikki muunlaiset kodit olisi jätetty pois. Tylsää olisi sekin.
Ohjelma on hyvä juuri sen takia, että mukana on erilaisia koteja/sisustuksia ja aina omassa kategekoriassa, eikä niiden tarvitse aina miellyttää juuri sinua. Jotakin toista ne taas kiinnostaa.
Vaikka kaikesta ei itse aina pitäisi, voi ohjelmaa silti katsoa positiivisella mielellä.
Vierailija kirjoitti:
Maiseman ihanuus pitää erottaa kodin kauneudesta.
Niinhän se nyt erotettiinkin. Vaikka Sumari tykkäsi eniten Helsinkiläiskodin "maisemasta" äänesti hän lopussa jatkoon Turussa ollutta kotia, koska piti sen sisustuksesta enemmän.
Ehdin nähdä vain kaksi ekaa kotia ja tykkäsin tosi kovaa molemmista!
Tuollainen värikkyys ja runsaus on just mun makuuni.
Pitääköhän alkaa katselemaan äänettömällä,
inhoon noita tuomareita jo niin paljon etten kestä kuunnella sitä samaa jargonia enää yhtään,
niitä koteja kyllä katson suurella mielenkiinnolla,
tai vois ehkä katsoa vaan ne osat missä se perhe itse esittelee sen kotinsa, täytyykin tallentaa noi jaksot ja katsoa vaan esittelypätkät, niin pysyy hyvillä mielin,
yhtään minun tykkäämääni kotia ei pääse jatkoon ja mun mielestä ne kaikkein hirveimmät pääsee jatkoon,
niin mitä sitä joka kerta näistä mieltänsä pahoittamaan, kun vaan jättää katsomatta.
Täällähän kyllä voi keskustella kun tiedän kuitenkin miltä ne itse kodit näyttää, vaikka en kertaakaan näe sumarin naamaa.
Tykkään noista tuomareista, nyt taas tulee telkusta tää eka jakso.
Kiva kun on näitä perusasuntoja, joissa suurin osa suomalaisista kumminkin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Turun koti on aivan mielettömän hienossa 1940-luvun rakennuksessa, mutta se olikin sitten ainoo mistä tykkäsin. En löytäny siitä sisustuksesta yhtään mitään mistä olisin tykännyt. Kauhee se keittiönpöytä keltasine muovituoleineen, hirveät seinät, ruma vaaleansininen tuoli, ja ihan kaikki loputkin oli niin no no.
Jaha ja nää maksetut tuomarit sitten valitsee tuon hirvityksen jatkoon, tietysti joo, mikähän tuttu se oli mitäkin kautta ja kenelle.
Ihmettelen tuomareiden innostusta. Sekava sisustus, eikä tunnelmakaan ollut kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun asunto oli noista paras, siellä oli punainen lanka ja oma tyyli, mutta ei ole kyllä yhtään minun juttu nämä kodit.
Miksiköhän tässä sarjassa aina kaikki nämä ns. värikkäät kodit on tällaisia tavarasumppuja? Kyllähän koti voi olla värikylläinen mutta silti sisältää normaalimman määrän tavaraa. Varsinkin se Helsingin asunto oikein ahdisti.
Helsingin asunto oli aivan liian ahdas ollakseen tässä kisassa! Olihan siinä hieno parveke tosin. Lapsen huonetta ei olisi oikein voinut edes arvostella, sillä se oli niin selkeästi sen lapsen oma juttu ja maailma.
Kyllä, ahdas sumppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun koti on aivan mielettömän hienossa 1940-luvun rakennuksessa, mutta se olikin sitten ainoo mistä tykkäsin. En löytäny siitä sisustuksesta yhtään mitään mistä olisin tykännyt. Kauhee se keittiönpöytä keltasine muovituoleineen, hirveät seinät, ruma vaaleansininen tuoli, ja ihan kaikki loputkin oli niin no no.
Jaha ja nää maksetut tuomarit sitten valitsee tuon hirvityksen jatkoon, tietysti joo, mikähän tuttu se oli mitäkin kautta ja kenelle.
No minä en edes ole maksettu tuomari, ehkä kenenkään noiden tuttu, mutta kyllähän tuo Turun koti oli noista ihanin. Kaikki oli omalla tavallaan mukavia ja kodikkaita ja edustivat ihan jotakin muuta kuin sitä pelkkää valkoista/mustaa/harmaata skandinaavista sisussuuntaa, johon on jo kyllästytty. Tulemme toki niitäkin tässä ohjelmassa näkemään ja onhan nekin omalla laillaan ok.
Naurattaa aina täällä nuo epäilyt, että jos oma suosikki ei mene jatkoon, niin silloin jatkoon päässyt on tuomareiden tuttu tai tuomarit on muuten lahjottu :D
Makuja nyt vaan on joka lähtöön ja aina se oma suosikki ei tuomareiden mieleen.
Katsoin eilen uusinnan sivusilmällä. Jatkoon taisi päästä se koti jossa asukas oli repinyt tapetit pois eikä laittanut uusia tilalle. Siis ne järkyttävän rumat seinät?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuomareiden innostusta. Sekava sisustus, eikä tunnelmakaan ollut kiva.
En ihmettele, koska asukas on tv:stä tuttu.😅
Hanna sanoi ensimmäisen kodin arvostelussaan, että on liian runsaasti tavaraa. Myöhemmin jomman kumman muun kodin loppuarvostelussa sanoi, että on ihanan paljon tavaraa!
Turun kodissa seinät oli mielestäni kamalat, kun oli revitty tapetit pois ja jätetty pinnat resuisen näköisiksi.
Eka koti oli mielestäni paras! Ei liian suunniteltu ja harkittu, vaan just sellainen sekamelska josta tykkää.
Nää kaikki oli niin paljon ihanempia kuin ne vitivalkoiset, joita yleensä esitellään.
Vierailija kirjoitti:
Pitääköhän alkaa katselemaan äänettömällä,
inhoon noita tuomareita jo niin paljon etten kestä kuunnella sitä samaa jargonia enää yhtään,
niitä koteja kyllä katson suurella mielenkiinnolla,tai vois ehkä katsoa vaan ne osat missä se perhe itse esittelee sen kotinsa, täytyykin tallentaa noi jaksot ja katsoa vaan esittelypätkät, niin pysyy hyvillä mielin,
yhtään minun tykkäämääni kotia ei pääse jatkoon ja mun mielestä ne kaikkein hirveimmät pääsee jatkoon,
niin mitä sitä joka kerta näistä mieltänsä pahoittamaan, kun vaan jättää katsomatta.Täällähän kyllä voi keskustella kun tiedän kuitenkin miltä ne itse kodit näyttää, vaikka en kertaakaan näe sumarin naamaa.
Tuolla tavoin kestää vielä seurata sillä kiinnostaa ne kodit juontajista huolimatta, saati ne alkujuonnot joka kerta nimet samalla tavoin lausuttuna. toimittaja Hanna Sumari, arkkitehti Sini Rainio ja sisustusarkkitehti Tero Pennanen, ei voi olla totta että edes sitä eivät ole uusineet.
Paras koti voitti.
Upeaa taidetta, persoonallinen koti oli.
Mistä se kaveri on tuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, koska asukas on tv:stä tuttu.😅
No älä ihmeessä kerro, että mistä? Itse muistan nähneeni tämän Turun kämpän sisustuslehdessä. Oli se näistä mielestäni paras, Helsingin asunto varsinkin oli makuuni aivan liian sekava.
Odotan, koska tulee se arvostelija, joka aina kirjoittaa, että kodin sielu puuttuu, mutta ei koskaan selitä, miten kodilla on sielu..
Tää Turun kodin asukas oli tosi tv-ohjelmassa, jossa Marko Björs etsi itselleen kumppania.
Eka asunto oli ihan kodikas, mutta Turun asunto oli paljon levollisempi ja tyylikkäämpi kuitenkin.
Varsinainen yllätys oli kuitenkin, että tuomarit ei pistäneet Helsingin kämppää jatkoon kun niin paljon sitä hehkuttivat. Ja ihan syyttä. Kaamea luukku. Näköala oli kiva ja siinä se. Oikea meni jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tää Turun kodin asukas oli tosi tv-ohjelmassa, jossa Marko Björs etsi itselleen kumppania.
Just, no ilmankos tuomareilla etukäteen selvä jatkoonpääsijä, muilla ei mitään jakoo jatkoon.
Sen muuten huomaa kun ne menee niihin "häviäjäkoteihin" niin arvostelu on todella sekavaa ja harkittuja sanoja, ettei nyt vaan kehu liikaa, mutta jotain hyvää pitää tietenkin sanoa,
mutta se korruptoitunut "äänestys" paljastuu usein just siinä, että ne haukkuu jonkun piirteen niissä tavis-ihmisten(ei julkkisten) kodeissa, mutta sitten siinä julkkiksen tai muun tutun kodissa se sama piirre vielä exponentiaalisena onkin yhtäkkiä niin kertakaikkiaan hienoa. Noissa höpinöissä ei enää päätä eikä häntää, mutta vaikeaa tuo valehtelu on, kun ne voittajakodit on etukäteen tiedossa, ihan niiden ihmisten takia, kodeilla ei mitään väliä.
Turun (jakso 1) ja Vaasan (jakso 2) kodit olivat aivan mielettömän kauniita. Voisin heti äänestää jompaakumpaa voittajaksi. Näissä oli elektisyyttä ja hyvää makua, jotka ovat hyvin hyvin harvinaisia valkoharmaissa suomikodeissa, jotka ovat toistensa kopioita.
Jos se vaaka on ihan käytössä? Ottaisin itse kyllä tuollaisen vaa'an heti käytöön, jos jostakin saisin, oli tosi ihana. Vaaka on meilläkin näkyvillä sivupöydällä, koska sitä usein käytän.