Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla asuva sisareni kieltäytyi majoittamasta meitä!

Vierailija
20.12.2006 |

Olin aina luullut, että puheet ulkosuomalaisten ylimielisyydestä ovat vaan puppua, mutta täyttä totta näyttää olevan! Niin on siskonikin ylpistynyt, ettei edes oma sisko ja 3 siskonlasta (joista yksi kummilapsi) saa tulla vierailulle hänen kotiinsa!

Soiteltiin netin kautta ja kun tuli matka puheeksi niin hän ehdotti hotellia, ettei muka hänen kotiinsa mahdu! Hän asuu asunnossa, jossa on makuuhuone, olohuone, keittiö sekä kylpyhuone. Ihan hyvin oltaisiin mahduttu sinne olohuoneeseen tai sitten makuuhuoneeseen. Meillä ei ole varaa maksaa hotellia Lontoosta, oltaisiin tultu halvoilla lennoilla Ryanairilla (muistaakseni alle 50¿/hlö menopaluulennot) mutta mites nyt matkustetaan kun pitää kallis hotelli maksaa! No jää meiltä kyllä matka tekemättä! Että voikin jotkut tuolla tavalla ylimielistyä!

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siskollasi uusi avomies, jonka kanssa asuu eikä sen takia halua teitä sinne pieneen asuntoon?

Tee sovinto siskosi kanssa.

Vierailija
22/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lyhyemmässä ajassa tulee se " harmi" , ettei kaikkea ehtinyt nähdä. Tosin viikoksikin voitaisiin mennä mutta siskoni sanoi, ettei nyt käy, että EHKÄ sitten kesällä voitte tulla. Bussiliput ei varmaan paljoa enempää maksaa jos ottaa jonkun viikon lipun tai sitten esim. kahden viikon liput. Ruoat nyt ehkä on kalliimpia kuin Suomessa, mutta pitäisihän täällä Suomessakin syödä, että tuskin se ero nyt hirveä on. Kun ihan kotiruokaa ajateltiin. Mutta jää nyt näköjään koko matka tekemättä :(

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta miesvinkistä! Pitääkin alkaa selvittämään asiaa!

t. ap

Vierailija:

Onkohan siskollasi uusi avomies, jonka kanssa asuu eikä sen takia halua teitä sinne pieneen asuntoon?

Tee sovinto siskosi kanssa.

Vierailija
24/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän siskoasi. On eri asia mennä kylään yksin kuin kolmen lapsen kanssa. Mielestäni voisi loukkantua, jos siskosi ei ottaisi teitä pariksi päiväksi -mutta nyt kyse viikoista. Eri asia, jos on tilaa. Mä en lähtisi kolmen kanssa noin pieneen asuntoon. Voihan olla, että siskosi asunto on sisustettu aikuistavalla, valkoiset matot, särkyvää tavaraa yms. Mun siskon kämppä ei todellakaan kestäis kolmen lapsen kahden viikon vierailua. Tiedän sen, enkä pidä pahana. Talossa talon tavalla. En jaksaisi vahtia, ettei vauva puklaa kalliille matolle tai esikoinen kalauta lelulla taideteosta. Sitten on asia erikseen, kun siskon asunto muuttuu (toivottavasti) lapsiperheen asunnoksi.

Vierailija
25/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pitääkö siskosi lapsistasi tai ylipäätänsä lapsista?

2. Mikä hänen muu elämäntilanne on nyt?

3. Ihan ulkopuolisen silmistä, onko realistista että kolme lata ja 2 aikuista mahtuu noin pieneen asuntoon vielä talvella kun ulkona ei voi oikein oleilla?

Ymmärrän sinua mutta myös siskoasi. Ehkä hänellä on nyt sellainen tilanne henkisesti ettei jaksa kotiinsa kolmea kuitenkin hänelle vierasta lasta. Älä tuomitse tätä. Jos menisit yksin niin varmasti sinut ottaisi luokseen.

Vierailija
26/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksioon kyläilemään!!?

Vierailija
27/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siskosi asui teillä kesällä, et voi verrata sitä siihen että tungette koko perheen voimin hänen luokseen. Itse en majoittaisi tuollaista poppoota noin pitkään asuntooni.

Mietippä esim. näitä ap:

-Missä nukkuisitte? Siskollasi on ehkä sohva ja mahdollisesti yksi varapatja, sohva ehkä huono nukkua ja varapatja pieni, paljaalla lattiallako makaisitte?

-Onko yksin(?) asuvalla siskollasi peittoja, tyynyjä ja liinavaatteita neljät ylimääräiset? Tuskin... Hänellä ei ehkä edes ole isoa kattilaa missä valmistaa ruokaa, ja astiastoa viidelle, ja harvoilla sinkuilla myöskään on isoa ruokapöytää tuoleineen.

-Hän oletettavasti käy töissä, ja luultavasti häiritsisitte hänen elämäänsä, kun hän joutuisi loikkimaan ylitsenne aamulla päästäkseen aamupesulle ja aamukahville herättyään. On todella raskasta käydä töissä, jos ei pääse hetkeksikään " rentoutumaan" kunnolla, mikä ei oikein onnistu jos kotonaan ei saa kahteen viikkoon " hetken rauhaa" .

-Minkä ikäisiä lapsenne ovat? Siskosi koti on ehkä sisustettu aikuisen kodiksi, ei ole kivaa jos kaksi taaperoa ryntää kahdeksi viikoksi tiputtelemaan lasimaljakoita sohvapöydältä, tahrimaan valkoista sohvaa, kaatamaan mehua kokolattiamatolle jne.

On TÄYSIN eri asia, jos sinä majoitat kotiisi siskosi, joka on aikuinen ja tulee yksin. Sinun kodissasi sitä paitsi lienee tilaa, ehkä asutte jopa omakotitalossa?

Onhan ihan ymmärrettävää, että on helpompi mahduttaa yksi aikuinen lapsiperheen kotiin pidemmäksikin aikaa, kun lapsiperhe yksin asuvan pieneen kotiin.

Joten älä syytä siskoasi, vaan lähde reissuun yksin, silloin taatusti pystyy majoittamaan sinut. Tai säästäkää rahat, ja majoittukaa hotelliin...

Minua ärsyttää ihmisten minä-minä-minä asenne. Ei kannata ensimmäiseksi alkaa haukkumaan, vaan miettiä SYITÄ miksi esim- tässä tapauksessa. sisko ei halua majoittaa.

Vierailija
28/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan lapsista pitävä ihminen, onhan hän suostunut yhden lapsen kummiksikin. Hän on siellä sinkkuna elellyt, käy töissä ja mielestäni ihan hyvin oltaisiin tuohon asuntoon mahduttu. Hänellä on siellä parvisänky eli siihen olisi mahtunut yksi yläsänkyyn ja kaksi alasänkyyn. Sitten kaksi olisi voinut nukkua esim. olohuoneessa. Tai sisko yksin olohuoneessa ja minä tai yksi lapsi patjalla makuuhuoneessa.

Olisin ollut lasten kanssa matkan aikana ihan " omissa oloissani" eli en olisi siskoani häirinnity ellei hän halua olla meidän kanssa sen ihmeemmin tekemisissä.

Meillä on siis kaksi vanhinta lasta jo ala-asteella ja nuorinkin 4-vuotias, että osaavat kyllä olla sotkematta asuntoa jne.

t. ap

Vierailija:

1. Pitääkö siskosi lapsistasi tai ylipäätänsä lapsista?

2. Mikä hänen muu elämäntilanne on nyt?

3. Ihan ulkopuolisen silmistä, onko realistista että kolme lata ja 2 aikuista mahtuu noin pieneen asuntoon vielä talvella kun ulkona ei voi oikein oleilla?

Ymmärrän sinua mutta myös siskoasi. Ehkä hänellä on nyt sellainen tilanne henkisesti ettei jaksa kotiinsa kolmea kuitenkin hänelle vierasta lasta. Älä tuomitse tätä. Jos menisit yksin niin varmasti sinut ottaisi luokseen.

Vierailija
29/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä majoittaisin pieneenkin asuntoon sisaren ja hänen lapsensa, mutta ehkä sisarestasi tuntuu, että kaksi viikkoa on tosi pitkä aika, jos hänellä ei itsellään ole lapsia......... Jos ehdottaisit että olisitte vain viikon.....

Vierailija
30/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hämärää tässä on oltava, ei ihmisen mieli voi noin vain muuttua, kun kesällä puhuin matkasta niin siskoni ei millään lailla sanonut, että emme voisi tulla. Alan yhä varmemmin epäillä, että hänellä on joku mies siellä.

t. ap

Vierailija
31/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se välillä varmasti koettelisi, kun on pieni kämppä ja paljon porukkaa, mutta silti. Ihme tyyppejä, tää on niin suomalaista meininkiä, että ei muka omalta lähisukulaiselta voisi tuollaista asiaa olettaa.

Vierailija
32/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saisi toki tulla jos mahtuisi, mutta on kaikille mukavampaa etta ei ahtauduta meille. Heidan ei tarvitse elaa meidan paivarytmimme mukaan, eika meidan tarvitse ajatella heidan rytmiaan. Jos joku ystavani tulee yksinaan kaymaan, han majoittautuu meille, mutta jos ihmisia on enemman kuin yksi niin menevat yleensa hotelliin, ja ihan omasta aloitteestaan, minun ei ole tarvinnut edes ehdottaa sita ;)

Kai me sitten ollaan ylimielisia kun ei olla hankittu isoa taloa vierashuoneineen ;)

Vierailija
33/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itse, kaksi viikkoa pitäisi tulla töistä pieneen kotiin jossa on kolme kuitenkin suht vierasta lasta. Iltaisin tuskin olisitte paljon poissa.

Vierailija
34/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin iso kaupunki, että teillä menee koko päivä jos lähdette esim johonkin nähtävyyteen ja sieltä sitten ramppaatte kotona syömässä ' kotiruokaa' ? Vai aiotteko tehdä leipiä mukaan tms, se nyt ehkä auttaa vähän. Mutta väistämättä joudutte ostamaan myös liikkuessanne jotain ruokaa, pelkällä kotiruualla ei ole mahdollista siellä elää...

- helposti pelkät bussiliput teidän poppoolle viikoksi maksavat lähemmäs sataa euroa, ja bussi on HIDAS. ruuhka-aikaan seisotte sitten bussissa ruuhkassa tuntikausia. Metrolla pääsee kätevämmin, mutta se on jonkin verran kalliimpi.

Nähtävyydet eivät todellakaan ole ilmaisia tai halpoja. Ilmaisia ovat Big ben, London Bridge, Hyde park ja paljon muita ilmaisia ei sitten olekkaan, paitsi ehkä ostoskatuja ja puistoja. Esimerkiksi vahakabinettiin liput maksavat varmaan kymmenkunta euroa henkilö, lapsilta vähemmän.

Ei mikään halpiskohde, vaikka majoituksen saisikin ilmaiseksi.

Itse ymmärrän siskoasi, kun ei KAHDEKSI viikoksi halua teitä majoittaa. Viikko nyt ehkä jotenkin menisi, mutta onhan sekin raskasta: kolme lasta takaa kyllä sen, ettei hänellä juuri hetken rauhaa olisi kotonaan. Ettekö voisi mennä vaikka pariksi yöksi hänen luokseen ja lopuiksi öiksi hotelliin?

Vierailija
35/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ajattelet, ettette ole tiellä, niin eihän siskosi kuitenkaan voisi elää omalla tavallaan. esim. aamuisin voisi olla viisi ihmistä jonossa vessaan, ja siskollasi olisi kiire töihin. jotkut ihmiset myös ovat sellaisia,että heidän on pakko saada elää tavallaan ja saada myös omaa aikaa. kyllä mulle 2 viikkoa noin pienessä asunnossa noin suurella kokoonpanolla olisi raskas, vaikka kuinka olisi läheisistä kyse. ei varmaankaan siskosi tarkoittanut mitään pahaa. Jos menisist yksin tai vanhimman lapsen kanssa, niin tilanne varmasti olisi erilainen.

Ei meidänkään nelihenkinen perheemme tunnu enää olevan tervetullut yökyläilemään moneenkaan paikkaa, jossa ennen olimme jopa yötä. Nykyään kutsutaan ohimenomatkalla piipahtamaan. Ja täytyy sanoa, että ymmärrän tämän. vauhtia piisaa, me vanhemmat olemme aika sidoksissa lastenhoitoon, meillä on tietty rytmi, ja jo nämä käytännön asiat, sänkyvaatteet, lakanat, ruokamäärät jne...

Vierailija
36/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka mm. taidemuseot ovatkin suurelta osin ilmaisia, maksavat muut nähtävyydet sitten triplasti enemmän... myös syöminen maksaa, vaikka ostaisi vain eväitä lähikaupasta... nämä asiat kannattaa ottaa myös huomioon... varsinkin lasten kanssa kaikenlaista pientä menoerää tulee kaiken aikaa.

terveisin lapsen kanssa lontoossa paljon matkaileva

Vierailija
37/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että monesti lapsettomat ihmiset eivät vain yksinkertaisesti jaksa lapsiperheen touhuja, vaikka kuinka lapsista pitäisivätkin. Siis pidempiä aikoja. Olen itse ainakin huomannut tämän. Lapsettomia häiritsee ns. lasten ehdoilla toimiminen. Se, että tehdään lapsille maistuvia tarjoiluja, käydään lapsiystävällisissä paikoissa, keskeytetään jatkuvasti juttu lapsen tarpeen vuoksi, vanhemmat ovat sidoksissa lasten iltatouhuihin jne... Usein lapsettomat eivät aidosti jaksa olla pitkiä pätkiä kiinnostuneita lasten jutuista. He voivat kysellä vähän tarhakavereista yms. , mutta sitten keskittyminen herpaantuu. Tämä on mielestäni ihan ymmärrettävää. Ainakin itselläni näin oli ennen omieni syntymää. Enkä nyt tietysti tarkoita kaikkia lapsettomia, että ei tarvitse kenenkään loukkaantua.

Vierailija
38/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet museot (taide seka esim. British Museum ja Natural History Museum) ovat ainakin osittain ilmaisia (siis osa museosta ilmainen tai maarattyyn aikaan paivasta). Liikkuminen ja syominen tulee tosi kalliiksi, jos ei viiitsi kavella, eika marketteja valttamatta loyda helposti silloin kuin tarvitsisi. Kannattaa suunnitella matkan ohjelma hyvin etukateen :)

Siskosi juttuun en sen enempaa ota kantaa, itse kylla majoittaisin vieraat koti-Suomesta miten tahansa mutta hanella voi olla asiaan omat syynsa.

Terkuin ulkosuomalainen myoskin.

Vierailija
39/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtisin tuollaiselle sukulais vierailulle, pyytäisin tuttavaani etsimään halpa hotelli tai mahdollisesti jokin huoneisto lomani ajaksi. En välittäisi mennä kenenkään nurkkiin pyöriin " tien tukoksi" , minäkin haluan välillä rauhaa.

Ilman rahaa ei edes kannata lähteä.

Vierailija
40/96 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jonkinmoista kulkijaa. Mutta se on kylla hermoja raastaavaa aikaa, kun itse yritat kayda samaan aikaan toissa ja vieraat tulevat ja menevat kuin asuisivat hotellissa. Mutta ma olen niin hyvasydaminen, etta en osaa kieltaytya, vaikka mieli tekisi. Joten ymmarran taysin siskoasi, ettei han halua 5 henkista perhetta kotiinsa kahdeksi viikoksi!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan