Ulkomailla asuva sisareni kieltäytyi majoittamasta meitä!
Olin aina luullut, että puheet ulkosuomalaisten ylimielisyydestä ovat vaan puppua, mutta täyttä totta näyttää olevan! Niin on siskonikin ylpistynyt, ettei edes oma sisko ja 3 siskonlasta (joista yksi kummilapsi) saa tulla vierailulle hänen kotiinsa!
Soiteltiin netin kautta ja kun tuli matka puheeksi niin hän ehdotti hotellia, ettei muka hänen kotiinsa mahdu! Hän asuu asunnossa, jossa on makuuhuone, olohuone, keittiö sekä kylpyhuone. Ihan hyvin oltaisiin mahduttu sinne olohuoneeseen tai sitten makuuhuoneeseen. Meillä ei ole varaa maksaa hotellia Lontoosta, oltaisiin tultu halvoilla lennoilla Ryanairilla (muistaakseni alle 50¿/hlö menopaluulennot) mutta mites nyt matkustetaan kun pitää kallis hotelli maksaa! No jää meiltä kyllä matka tekemättä! Että voikin jotkut tuolla tavalla ylimielistyä!
Kommentit (96)
samoin hän on käynyt lyhyemmillä lomilla. Lokakuussa oli viikonlopun. Miksi vain minua arvostellaan? Mielestäni olisi kohteliasta, kun kerran käy toisten luona niin avata oman kodin ovi myös heille kenen luona on majoittunut. Olkoonkin, että meitä on neljä, mutta ei se muuta asiaa miksikään. Minulle ei tulisi mieleenkään jos asuisin ulkomailla, ettei omat perheenjäsenet pääse sinne majoittumaan.
t. ap
Vierailija:
onko siskosi pyytänyt lähettämään suomesta karkkia jne muuta tavaraa. Viimeksi kun olin ulkomailla niin suomalaisia tavaroita loytyy aika monesta ulkomaalaisiiin erikoistuneista liikkeista. Joten ei niitä ole pakko suomesta hakea.Usko pois, jokaisella ihmisella on omat reviirit ja se tila minkä on tottunut jakamaan. Joku pitää isoista tiloista ja voi vieraana ollessaan olla pienemmässä tilassa. Se ei tarkoita sitä että pystyisi itse siihen että 4 tulee ja valtaa hänen oman kodin.
Minun mielestä se on hävyttomyyden huippu odottaa että isäntäväki luopuu omasta makuuhuoneestaan.
Mun mielestä siskon pitäisi majottaa siskonsa perheineen. Ei mitään hotellia tai vastaavaa. Mutta jos hän edelleen pitää kantansa niin älkää menkö sinne vielä vaan säästäkää rahaa ja menkää joskus ihan omalla porukalla ja ette edes ilmoita siskollesi että olette siellä. Siinähän ihmettelee kun sisko ei tullut kyllään, jos saa jostain kuulla asiasta.
Ja ei tulis tommonen sisko mun luo tuon jälkeen yhdeksikään yöksi minun asuntoon piste
" te, jotka kutsutte minua röyhkeäksi, niin enkö todellakaan teidän mielestä ole ansainnut tulla ilmaismajoitukseen siskoni luokse? "
Aiemmista viesteistäsi on saanut sen käsityksen, ettei siskosi kieltäytyminen johdu rahasta vaan jostain muusta syystä. Jos hänen syynsä ja tunteensa vastaavat valtaosaa viestiketjuun vastanneista, ei hän teitä sinne kutsuisi vaikka maksaisitte saman minkä hotelli veisi.
Jos tämä on totta, niin tuollaisella asenteella et todellakaan ole " ansainnut" mitään, enkä yhtään ihmettele jos siskosi ei halua tuollaista räyhääjää kotiinsa.
Jos siskosi haluaa teidät kylään, kyllä te sinne kaksioon saatte tungettua. Jollei halua, niin minkä ihmeen takia sinne änkeät vaikka silkkaa piruuttasi? Luuletko, että lapsilla olisi kivaa, kun he aistivat (ja noin isot todellakin näkevät tilanteen laadun!) kireyden välillänne ahtaassa asunnossa, josta ei pääse pakoon.
Ajattele nyt vähän lapsiasikin... Moni lapsi ei nimittäin nauti lomasta, jossa virikkeet ovat määrätöntä kävelemistä suurkaupungissa, valtavia museoita, jotka eivät kiinnosta, kun mitään kivaa ei voi tehdä kun se maksaa liikaa... Epäsäännölliset ruoka-ajat vain pahentavat tilannetta, ja nelivuotias on kumminkin aika pieni, voi tarvita päiväunet uuvuttavan reissaamisen takia vaikkei kotona nukkuisikaan ja kitisee kun ei jaksa olla ja kävellä. Shoppaillakaan ette voi, jos ei rahaa ole, ja varmasti mieli tekisi, ainakin kouluikäisillä lapsilla.
Sopu sijaa antaa, mutta teillä ei tässä näytä sopuratkaisua olevan.
Tehkää silläkin vähällä rahalla joku kiva kotimaan reissu ja lähde siskosi luo joskus vaikka yksinäsi tai yhden lapsen kanssa viikonlopuksi. Teet palveluksen kaikille, ihan oikeasti.
Niin ja ne halvat lentoliput eivät läheskään aina jää siihen halvimpaan hintaan... Vinkiksi vain.
Onko hänellä vuokraisännän lupa majoittaa neljä pitkäaikaisvierasta?
Kyllä pieneenkiin asuntoon mahtuu ja olisi hän nyt meille velkaa tämän majoituksen verran.
Lontoo on iso kaupunki ja meillä olisi siellä tarkoituksena käydä ihan puistoissa ja muissa lapsillekin sopivissa paikoissa, kyllä varmasti voi lapsiystävällisenkin loman siellä viettää. Sitä vaan ihmettelen, että miksei siskolleni tämä sovi. Kyllä meillä rahaa on jonkun verran shoppaillakin, mutta se ei siis olisi matkan ydin, toki jotain ostettaisiin jos jotain kivaa tulisi eteen. lasten kanssa olin ajatellut käydä myös Harrodsin leluosastoa ihmettelemässä ja lapset olisivat sieltä saaneet yhden lelun/lapsi ja tästä jo puhuttiin lasten kanssa ja nyt ei matka sitten luultavasti toteudukaan :(
t. ap
eikä hän ole tätä maininnut syynä miksi ei halua meitä sinne. Ja vanhempani olivat siellä käymässä yli viikon, muistaakseni 10 päivän matkalla, joten ei tämäkään voi olla syynä.
t. ap
Vierailija:
Onko hänellä vuokraisännän lupa majoittaa neljä pitkäaikaisvierasta?
meilla oli 3 vuotta sitten serkun sakki joulun vietossa ja se porukka sisalsi vanhemmat, 2 aikuista lasta ja yhden tyttoystavan ja 2 nuorempaa lasta (kouluikaisia) eli 7 ihmista ja mieta oli 3 (mina mies ja poika). me muutettiin pojan huoneen lattialle. annettiin oma sanky pois ja patjoja lattioille ja sitten oli viela yksi makkari jonne se ' nuoripari' asettui. hienosti viettettiin joulu ja uusi vuosi. 2 viikkoa olivat. olohuoneessa ei tosin tarvinnut kenenkaan olla eli telkkari sai olla paallla niin myohaan kuin katsojia loytyi.
neljän päivän arkireissu? Nähtyvyyskien katsominenkin voi maksaa yllätävän paljon, eikä matksutaminen julkisillakaan ole ihan ilmaista.
Vierailija:
-Hän oletettavasti käy töissä, ja luultavasti häiritsisitte hänen elämäänsä, kun hän joutuisi loikkimaan ylitsenne aamulla päästäkseen aamupesulle ja aamukahville herättyään. On todella raskasta käydä töissä, jos ei pääse hetkeksikään " rentoutumaan" kunnolla, mikä ei oikein onnistu jos kotonaan ei saa kahteen viikkoon " hetken rauhaa" .
Että ihan kahteen viikkoon ei saa " hetken rauhaa" ! :D Voi herran tuuteli sentään, sehän onkin niin pitkä aika! :D Voi jessus että voi olla tyhmiä ihmisiä.. Kahteen viikkoon.. Buah! :D Sulla ei taida olla lapsia? Tai ainakin olet uraäiti?
Muuhun en ota kantaa sen enempää kuin että olisi kyllä todella ahdasta 60 neliön kämpässä tommosella porukalla..
4 päivää tms. Lontoohan on ihan vieressä.
majoitit siskosi teidän luonanne, joten siskosi on sinulle " velkaa" majoituksen yhdelle henkilölle. Ei minusta ole oikein, että on siskosi VELVOLLISUUS majoittaa 4 henkilöä.
Minua jo pelkkä ajatus ahdistaisi. Suku on toki aina rakas, ja pakon edessä olisin valmis ottamaan vaikka asumaan, mutta en tosiaankaan huvikseni ottaisi 4 henkilöä pieneen kaksiooni 2 VIIKOKSI.
Ehkä siskosi nauttii olostaan rauhassa, eikä ole valmis ottamaan noin paljon vieraita niin pitkäksi aikaa. Sinut varmasti yksin ottasii jos pyytäisit.
Miksi olisi väksiin pakko kiduttaa itseään (velvollisuudesta?) jos tietää, ettei tule jaksamaan ja kestämään sitä?
On tosi raskasta, että vieraat käyvät jääkaapillasi ja siirtelevät tavaroitasi, mekkaloivat lempiohjelmasi aikana jnejne, JOS olet omista rutiineista pitävä itsenäinen ja tarkka ihminen. Kaikki eivät tätä ole. Osa ihmisistä mielellään ottaa ihmiset kylään ja todella tarkoittaa sitä " olkaa kuin kotonanne" -sanontaa.
Kuitenkin ihmiset ovat erilaisia. Minulla tekee jo tiukkaa pelkät päiväkylälyt kun pitää " luovuttaa oma koti muiden käyttöön" . Itse olen tarkka siitä miten tavarat ja asiat täällä menevät, en jaksa muutoksia, ne stressaavat liikaa. En siedä jos joku liikuttelee kirjojeni paikkoja kirjahyllyssä tai nostaa jalat pöydälle, ei pese käsiään tai laittaa juomamukin minun mukini paikalle. Olen ehkä jo neuroottinen, mutta minua ei lasiinkaan haittaa jos suuria määriä vieraita ei meillä ramppaa.
Voin hyvin kuvitella ettei siskosi mielellään majoita noin isoa porukkaa pieneen asuntoon pitkäksi aikaan.
Itse olen ulkosuomalainen ja tänne on tulossa tai jo käynyt perhe, ystävät ja sukulaiset. Kesä meni niin että vieras tuli ja sai olla pari viikkoa keskänään kun piti jo toinen vieras hakea kentältä. Tykkään kovasti vieraista, mutta kalliiksi se kävi. Kentältä haku ja vieminen 50 euroa bensaan. Min 4h autossa istumista joka hakukerta. Ruokien ja juomien tarjoaminen. Nähtävyyksiin vieminen ja niiden jopa osittainen maksaminen tulee aika kalliiksi. Sillä opas ja kuljetuspalvelut tulevat kaupan päälle. Halpaa majoitusta.
Perheen majoitan itse mielelläni, sillä tiedän että voin mennä heidän luokseen Suomessa. Mutta uskoisin että jos minulla olisi noin pieni asunto kuin siskollasi niin perheeni majoittuisi hotelliin eikä tulisi minun asuntooni majailemaan.
Meillä on sinänsä hyvä tilanne että on iso talo ja patjoja ja peittoja tarpeeksi tarjolla. Tosin ensi kesästä en tiedä voidaanko me myöskään tarjota majoitusta kaikille jotka meille haluaa tulla ja varmasti tulijoita olisi jonossa. Meille syntyy keväällä vauva ja kaikkihan haluavat sen nähdä ja samalla vieraat haluavat tutustua vieraaseen maahan ja saada majoituksen ilmaiseksi.
Meidän " tulee" osallistua nähtävyyksiin, koska kaikilla vierallamme ei ole kielitaitoa selvitä itse ja kaikkiin paikkoihin pitää mennä autolla. Itse en löydä paikkoja autolla ja vieraat ovat minun tuttuja joten koko porukan pitää mennä kerralla. Yksi retki köyhdyttää vähintään sen 100 euroa. bensat, syömiset ja sisäänpäásyt.
Syy miksi ei voida majoittaa on yksinkertaisesti raha. Omat tuloni on 0 euroa kuussa ja eletään mieheni tuloilla jotka ei ole huimat. Eli kun yksi pariskunta tulee vaikkakin viikoksi käymään lohkaisee tämä meidän budjettia aika paljon. Eikä ole kovinpaljon näkynyt ihmisiä jotka osallistuisivat ruuan maksuun + bensa kustannuksiin. Vuoroin vieraissa on ihan hyvä ajatus, mutta en tiedä koska ehdimme kaikkien luona vierailla...
Luovutitko oman sänkysi siskollesi hänen vieraillessaan Suomessa? Tuskinpa. Mutta nyt odotat sitä siskoltasi kahdeksi viikoksi ja lisäksi tulisi siinä vielä kestää lasten poukkoilu pienessä asunnossa parin viikon ajan kun yrittää käydä töissä. Haloo.
Eipä tulisi mieleen kieltää jos siskoni haluaisi lapsineen tulla luokseni toisesta maasta pariksi viikoksi, päionvastoin!
Enkä itse ole mikään yltiösosiaalinen, vilskeestä ja vilinästä nauttiva, vaan mieluummin ihminen, joka tarvitsee omaa rauhaa ja oman reviirin. Mutta taatusti olisi sisko tervetullut lapsinensa, vaikka kuinka ahtaasti asuisin!
Minhän en ketään majoita, edes siskoani, kun minun päivärytmini saattaisi vaikka häiriintyä.
lapset puoleen hintaan. Minä en oikeasti ymmärrä miksi koko ajan puhutte näistä liikkumisista yms. Ensinnäkin Lontoossa majoitus on aika kallista joten siinä säästää todella suuren summan jos pääsee tutun luo. Ja mistä tiedätte jos ap:n sisko asuu keskustassa tai siinä lähellä jolloin kävellen pääsee tosi kätevästi liikkumaan.
Vierailija:
Tiedätkö mitä maksaa kuljetus kentältä Lontooseen, 35 euroa per henki, että revi siitä. Oletko ollut Englannissa tähän vuoden aikaan? Itse en menisi edes maksusta.
et kyllä kävele mihinkään. Miltä kentältä toi sun bussihinta on?
Kolme lasta kaupunkilomalle Lontooseen. Onko nyt niin että sinä haluat sinne mutta lapset on pakko ottaa mukaan. Minä tiedän ystävistä että edes kaksi päivää kahden lapsen kanssa ei mene niin etteikö minun pitäisi osallistua ihan kaikkeen, laittaa vuoteita, ruokaa, käydä kaupassa (kulut on melkoiset tuolle porukalle).
Usein yöpyjät ei sitten tajua että minä olen töissä. Usein sanon että jos tulisitte sellaiseen aikaan että minullakin olisi vapaata niin voitaisiin lomailla yhdessä. Että olisi kaveri tai sisko enkä vain ilmainen hotelli.
Minä olisin varmasti surullinen siitä että minua ei kiinnosta nähdä vaan vain se majoitus.
Lisäksi kaksi viikkoa on liikaa vaikka olisi parhaat sinkkuystävättäret kyseessä. Haloo.
Olisi kyllä pitänyt sanoa suoraan sitten että " joo tule meille mutta hinta on sitten kaksi viikkoa sinun kämpässä" . Mistä palvelusta lasku tulee yllättäen puolen vuoden päästä ilman että siitä on ollut mitään puhetta. Ei kenellekään voi mennä kylään ilmoittamalla, vaan yhdessä sopimalla. Ai niin mutta eihän ap ollutkaan menossa kylään, parashan olisi jos sisko ei olisi ollenkaan kotona?
onko siskosi pyytänyt lähettämään suomesta karkkia jne muuta tavaraa. Viimeksi kun olin ulkomailla niin suomalaisia tavaroita loytyy aika monesta ulkomaalaisiiin erikoistuneista liikkeista. Joten ei niitä ole pakko suomesta hakea.
Usko pois, jokaisella ihmisella on omat reviirit ja se tila minkä on tottunut jakamaan. Joku pitää isoista tiloista ja voi vieraana ollessaan olla pienemmässä tilassa. Se ei tarkoita sitä että pystyisi itse siihen että 4 tulee ja valtaa hänen oman kodin.
Minun mielestä se on hävyttomyyden huippu odottaa että isäntäväki luopuu omasta makuuhuoneestaan.