Ulkomailla asuva sisareni kieltäytyi majoittamasta meitä!
Olin aina luullut, että puheet ulkosuomalaisten ylimielisyydestä ovat vaan puppua, mutta täyttä totta näyttää olevan! Niin on siskonikin ylpistynyt, ettei edes oma sisko ja 3 siskonlasta (joista yksi kummilapsi) saa tulla vierailulle hänen kotiinsa!
Soiteltiin netin kautta ja kun tuli matka puheeksi niin hän ehdotti hotellia, ettei muka hänen kotiinsa mahdu! Hän asuu asunnossa, jossa on makuuhuone, olohuone, keittiö sekä kylpyhuone. Ihan hyvin oltaisiin mahduttu sinne olohuoneeseen tai sitten makuuhuoneeseen. Meillä ei ole varaa maksaa hotellia Lontoosta, oltaisiin tultu halvoilla lennoilla Ryanairilla (muistaakseni alle 50¿/hlö menopaluulennot) mutta mites nyt matkustetaan kun pitää kallis hotelli maksaa! No jää meiltä kyllä matka tekemättä! Että voikin jotkut tuolla tavalla ylimielistyä!
Kommentit (96)
Mutta en olisi ehdottanutkaan kahta viikkoa, luulen että viisi päivää olisi ollut maksimi tai jotain...? Ja varsinkin jos on kerran jo majoittanut vanhempasi ymmärrän, että loukkaannuit.
Ehdotus: menette kesällä, alle viikoksi, ilmatkin ovat paremmat ja lontoo paljon kauniimpi!
Kun vanhemmat tulee, ne tekee itse kaiken ja vielä korjaa ja siivoaa kaiken mikä näkyy.
Kun sisko tulee lapsineen, hän ei pärjää niiden kanssa ja kämppä ja minä ollaan remontissa (ja valtavat pyykit ja ruokalaskut) vielä pitkään.
Vieraat itse kyllä tekee sen miten tervetulleita ovat. Ap, katso peiliin: jos olet työläs vieras, asia on yhdellä lailla ymmärrettävä. Jos et, niin silloin olisi siskosi ehkä syytä katsoa peiliin.
Huomaa, kun teet matkabudjettiasi, että liput lentoasemalta Lontooseen maksavat meno-paluu 93 euroa 1 aikuinen ja 3 lasta.
lähtis Lontooseen kolmen lapsen kans kahden viikon lomalle. Siinä tapauksessa syötte nuudeleita loppu vuoden...
t itse Lontoossa kahden lapsen kanssa asunut
Ei mulla ole paikkaa ' lauman' majoittamiseen saatika patjoja ja peittoja ylen määrin. Mulla on sentään kotina 5 huonetta ja mukavuudet, mutta ei todellakaan satunnaisia petipaikkoja vieraille.
Ulkomailla aasuessani sain kyllä senkin kokea kuinka vieraita olisi lappanut nurkkiin halvan loman toivossa.
Mun sisko asuu hollannissa ja tulevat aina kesälomalla meille kolmeksi viikoksi, meidän 48m2 kaksioon jossa asuu minä ja mieheni ja kaksi isoa koiraa ennestään. Heillä on 3 lasta. Yleensä olemme joutuneet luovuttamaan makuuhuoneemme heidän käyttöönsä ja itse nukkuneet sohvilla. Kyllä olen joka kerta huokaissut helpotuksesta kun ovat lähteneet! Ne päivät ovat joskus niin pitkiä.. Varsinkin jos itsellä ei ole samaan aikaan lomaa niin on rankkaa tehdä täysi työpäivä, tulla kotiin hullunmyllyyn, koti ihan sekaisin, ruokaa pitää laittaa kauheat satsit, kaikki meidän pyyhkeet ja lakanat pyykissä koko ajan, tavaroita hajoaa toisinaan ja koirat stressaavat ihan älyttömästi. Miesparkani yrittää tässä hälinässä vielä työskennellä kotoa käsin.
Ihanaahan se toisaalta on siskoa nähdä:) Ensikesänä meillä on kuitenkin vielä pieni vauva joten taidanpa joutua ensimmäistä kertaa kieltäytymään vierailusta ja toivon että minun siskoni ymmärtää tilanteen:)
Oletko ajatellut liittyä siihen majoitusketjuun, jossa ulkomailla asuva henkilö tarjoaa käyttöönne petipaikan tai paikat tai huoneen vierailunne ajaksi, ja sinä puolestasi tarjoat kodistanne vastaavan majoituksen mikäli joku ketjussa mukana olevan ulkomaalainen vierailee Suomessa ja tarvitsee majoitusta? Siinä ei liiku raha, ainoastaan puolin ja toisin tarjottava majoituspalvelu. Ikävä kyllä en muista kyseisen jutun virallista nimeä, mutta eiköhän se hakusanoilla googlen kautta löydy.
En tosin tiedä ajallisesti kuinka pitkäksi aikaa yksittäinen mukana olevan henkilö on valmis ketään majoittamaan, mutta yrittäähän kannattaa jos halu matkalle on kova. Tai ehkä siskosi voisi majoittaa teidät vaikka osaksi aikaa? 2 viikkoa on aika kauan, ja tulee Lontoossa kalliiksi. Olen asunut siellä pari vuotta, joten tietoa on.
Koulujen ja oppilaitosten, colleget yms. loma-aikoina niiden asuntolat tarjoavat edullista majoituspalvelua. Ainakin Etelä-Lontoon alueella niitä oli joku vuosi sitten.
Myös yksittäisiltä henkilöiltä voi löytyä ihan järkevän hintaista kalustettujen huoneiden viikkovuokrausta. Ehkä siskosi voisi auttaa etsimään?
Vaikka kuinka sukua olisi. Saati noin piennen kämppään. Ymmärrän hyvin siskoasi.
Taisivat olla useimmat hintaluokkaa 5-15 puntaa jo vuonna 2000 eli markoissa 50-150. Syöminen on Lontoossa sikamaisen kallista, samoin kaikki muu. Siskosiko ruuissa ajattelitte sitten 2 viikkoa viettää? Herää nyt hyvä ihminen ja mieti vähän. En minäkään haluaisi pieneen (ja 60 neliötä on pieni) asuntoon kahdeksi viikoksi neljää yövierasta. Kaikenlaisia lokkeilijoita sitä onkin...
Vierailija:
Onhan ne nähtävyydet ym. ilmaisia tai ainakin halpoja Lontoossakin että mihinkään kalliille shoppailureissulle ei oltaisi menossa. Eli ei meillä sitten ole mitään mahdollisuutta lähteä matkalle jos majoituksestakin pitää maksaa. Tyhmänä sitä on sitten kuvitellut että voisi joskus käydä ilmaiseksi ulkomailla (paitsi tietenkin makaliput) jos sukulaisia asuu siellä.t. ap
Olisin soittanut siskolleni ja kertonut, että olen suunnitellut kolmen lapseni kanssa kahden viikon matkaa Lontooseen. Samalla olisin kysynyt häneltä neuvoa, tietäisikö hän jonkun edullisen majoituspaikan Lontoosta.
Tällöin:
1. Hän voisi kertoa teille majoitusvaihtoehtoja Lontoosta, josta voisit valita
2. Hän olisi voinut kutsua kotiinsa
Näin koko hullu sotku olisi vältetty.
Kyllä siskolla varmasti on joku pätevä syy kieltäytyä, mutta AP tuntee hänet niin huonosti, ettei tiedä. Jos sisarusten välinen ystävyys on tuolla tasolla, ei todellakaan kannata ahtautua pieneen asuntoon kahdeksi viikoksi.
Sisko saattaa kärsiä vaikka sosiaalisesta fobiasta, saada paniikkikohtauksia tai kärsiä masennuksesta. Hänellä saattaa olla aika buukattuna silmäleikkaukseen. Hän on ehkä juuri saanut vuokraisännältä varoituksen liiasta veden käytöstä huoneistossa. Naapurissa asuu ehkä karmeasti riitelevä pari, joka valvottaa häntä kaiket yöt - lapsetkaan eivät saisi unta. Uuden miesystävän kanssa ollaan ehkä erityisen herkässä vaiheessa, johon ei tarvita ylimääräistä lapsiperhettä.
Syitä voi olla leegio, mutta ap:n ja siskon välit ovat niin huonot, ettei ap edes kysy syytä, vaan purkaa loukkaantumistaan täällä.
Ja halpamatkalle omien täkkien kanssa? Ap ei taida tietää, että RyanAir perii jokaisesta matkatavarasta maksun erikseen. Ja noista vuodevaatteista kertyisi jo niin monta kollia, että sillä hinnalla asuisi hyvin matkustajakodissa!
Keksittyä juttua kaikki.
Tiedätkö mitä maksaa kuljetus kentältä Lontooseen, 35 euroa per henki, että revi siitä. Oletko ollut Englannissa tähän vuoden aikaan? Itse en menisi edes maksusta.
Ymmärrän siskoasi siltä kantilta jos hän esimerkiksi käy töissä. Meille kävi nimittäin niin että vieraanvaraisuuttamme käytettiin hyväksi - monesti luullaan että siellä ulkomailla ollaan vain lomalla niin kuin meidän muutamat vieraat olettivat asioiden olevan. Haimme heidät lentokentältä ja seuraavana aamuna kun me olimme menossa oman työ- ja päiväjärjestyksen mukaan he olivat ihmeissään että minne te meitä nyt olette viemässä ja kun sanottiin että pitäisi töihin mennä niin aikoivat odottaa siihen asti että palataan kotiin.
Elämäni karseimmat 11 päivää. Tämä oli siis varmaan pahin mahdollinen skenaario....
se on 25£ edestakaisin/henki, muistaakseni.
itse myos ulkomailla asun ystavien ja lahisuvun luona, jos niita siella on, ja minusta niin asioiden pitaa ollakkin. olen mielestani huomaavainen vieras ja niin ovat omatkin vieraani. olen hyvin laheinen ystavieni ja lahisukuni kanssa.
itse olen sita mielta, etta vuoroin vieraissa, mutta en myoskaan tunkisi kylaan, jos minua ei haluta. ikavaa, etta siskosi kayttaytyy tuolla tavoin. luulen, ettei han viitsi/ kehtaa kertoa todellista syyta.
ja viela niille ikuisille ' lapsiperhe on eriasia' - vinkujille: minulla on lapsia ja niin on myos joillakin vieraillani, emmeka asu linnassa. sopu sijaa antaa ja minusta on ihanaa tavata ystavia, vaikka joskus taytyykin kayda tyossa ja toisinaan aikataulut eivat sovi yhteen, hotellit ovat vieraille, en asu ystavieni luona kuin hotellissa, minun kotini ei myoskaan ole hotelli.