Ulkomailla asuva sisareni kieltäytyi majoittamasta meitä!
Olin aina luullut, että puheet ulkosuomalaisten ylimielisyydestä ovat vaan puppua, mutta täyttä totta näyttää olevan! Niin on siskonikin ylpistynyt, ettei edes oma sisko ja 3 siskonlasta (joista yksi kummilapsi) saa tulla vierailulle hänen kotiinsa!
Soiteltiin netin kautta ja kun tuli matka puheeksi niin hän ehdotti hotellia, ettei muka hänen kotiinsa mahdu! Hän asuu asunnossa, jossa on makuuhuone, olohuone, keittiö sekä kylpyhuone. Ihan hyvin oltaisiin mahduttu sinne olohuoneeseen tai sitten makuuhuoneeseen. Meillä ei ole varaa maksaa hotellia Lontoosta, oltaisiin tultu halvoilla lennoilla Ryanairilla (muistaakseni alle 50¿/hlö menopaluulennot) mutta mites nyt matkustetaan kun pitää kallis hotelli maksaa! No jää meiltä kyllä matka tekemättä! Että voikin jotkut tuolla tavalla ylimielistyä!
Kommentit (96)
Kannattaa kerätä lisää rahaa budjettiin tai jättää reissu tekemättä. Lontoossa menee muutenkin rahaa joka paikkaan ja PALJON!
Lisäksi siskoni kyllä suomessa käydessään asuu ilmaiseksi sukulaisten asunnoissa, myös minun asunnossani. Hänen lontoon-asunnossa on jotain 60 neliötä eli ei ole edes pieni kaksio. Vaikka hostellissa maksaisikin 20¿ yöltä mutta meitä on neljä eli 80¿ yö ja kaksi viikkoa niin hinta on jo 1120 ¿ :((((
t. ap
menkää vain viikonlopuksi, pystyt kustantamaan sitten hostellinkin.
Oletko kysynyt, sopisiko muutaman yön vierailu?
että kunhan vaan lähdettäisiin tuulettumaan ulkomaille hetkeksi. Onhan ne nähtävyydet ym. ilmaisia tai ainakin halpoja Lontoossakin että mihinkään kalliille shoppailureissulle ei oltaisi menossa. Eli ei meillä sitten ole mitään mahdollisuutta lähteä matkalle jos majoituksestakin pitää maksaa. Tyhmänä sitä on sitten kuvitellut että voisi joskus käydä ilmaiseksi ulkomailla (paitsi tietenkin makaliput) jos sukulaisia asuu siellä.
t. ap
Puolitututkin tuppaa kylään ja ilmaiseksi tietenkin. Ruuan olettavat kuuluvan siihen ilmaiseen hintaan ja tietty palvelunkin. Järkyttävää.
Olisin myös siivonnut ym. tehnyt, mutta ei siltikään päästä meitä sinne. Joo ymmärrän kyllä, ettei mitään puolituttuja jaksa majoittaa, mutta tässä on sentään LÄHISUKULAISISTA kyse.
t. ap
ketään. En pidä siitä että mun kotona pyörii ylimääräisiä ihmisiä yökausia.
taidan olla ylpistynyt ulkosuomalainen
Lontoo on todella kallis kaupunki halpamatkailuun. Pelkät julkisten kulkuneuvojen liput maksavat teidän poppoolta paljon, pääsyliput nähtävyyksille, ruoka maksaa siellä enemmän kuin Suomessa... ei ole paras halpiskohde sanon minä. (2x itse siellä käynyt) Ja ymmärrä nyt siskoas, 3 lasta nurkkiin! Eri asia jos yksin menisit.
mutta ottaisin kyllä tollasessa poikkeustapaukseessa, jos ulkomailla asuisin.
vaan ainoastaan meillä olisi se majoittuminen siellä. Myöskään lapsenhoitoa tai muuta ei siskollani olisi. Silti hän kieltäytyi, mielestäni todella naurettavaa. No eipä ole sitten hänelläkään tulemista meille. Viime kesänä hän oli meillä yli 3 viikkoa eikä siivonnut kertaakaan, yhtään kertaa ei vahtinut lapsia vaan koko ajan hänellä oli muka jotain menoa. Ruokaakin hän kävi ostamassa harvoin, muutaman kerran sentään kokkasi jotain. Että mielestäni me olisimme kyllä ihan oikeutettuja yöpymään hänen Lontoon-kodissaan.
t. ap
Ja meillä on kuitenkin 170n neliötä. Muutamaksi päiväksi olisivat tervetulleita.
Musta tollanen kostomeininki on ihan naurettavaa.. Aupairiksiko hänen oletit tulleen?
Vierailija:
vaan ainoastaan meillä olisi se majoittuminen siellä. Myöskään lapsenhoitoa tai muuta ei siskollani olisi. Silti hän kieltäytyi, mielestäni todella naurettavaa. No eipä ole sitten hänelläkään tulemista meille. Viime kesänä hän oli meillä yli 3 viikkoa eikä siivonnut kertaakaan, yhtään kertaa ei vahtinut lapsia vaan koko ajan hänellä oli muka jotain menoa. Ruokaakin hän kävi ostamassa harvoin, muutaman kerran sentään kokkasi jotain. Että mielestäni me olisimme kyllä ihan oikeutettuja yöpymään hänen Lontoon-kodissaan.t. ap
Vaan kirjoitin vaan miten hän oli meillä viime kesänä täysihoidossa. Se ei minua haitannut, mutta nyt haittaa, kun ei sitten me päästä mihinkään. Oletin kyllä, että mekin voidaan sitten tulee hänen luokseen ja tosiaan oltaisiin kaikki ruoat, siivoukset ym. hoidettu.
t. ap
Vierailija:
Musta tollanen kostomeininki on ihan naurettavaa.. Aupairiksiko hänen oletit tulleen?Vierailija:
vaan ainoastaan meillä olisi se majoittuminen siellä. Myöskään lapsenhoitoa tai muuta ei siskollani olisi. Silti hän kieltäytyi, mielestäni todella naurettavaa. No eipä ole sitten hänelläkään tulemista meille. Viime kesänä hän oli meillä yli 3 viikkoa eikä siivonnut kertaakaan, yhtään kertaa ei vahtinut lapsia vaan koko ajan hänellä oli muka jotain menoa. Ruokaakin hän kävi ostamassa harvoin, muutaman kerran sentään kokkasi jotain. Että mielestäni me olisimme kyllä ihan oikeutettuja yöpymään hänen Lontoon-kodissaan.t. ap
Oikeesti oksettaa! onneksi omat sukulaiset on maasta jossa tunnetaan SUKURAKKAUS!!
Siskoni majoitti itsensä viime kesänä minun luonani yli 3 viikkoa ilmaiseksi. Samaten vanhempien luona oli muistaakseni pari viikkoa ellei pidempään. Meillä hän ei ruokaa ostanut vaan myös söi ilmaiseksi. No siihen en puuttunut kun ajattelin, että mennään sitten käymään hänen luonaan Lontoossa, niin saadaan sitten siellä olla. Omat ruoat oltaisiin edelleenkin ostettu toisin kuin siskoni joka söi minun pöydässäni ilmaiseksi.
t. ap
Kaksi viikkoa tuntuu muutenkin aika pitkältä " halpamatkailuun" Lontoossa... Luulisi lyhyemmässäkin ajassa ehtivän nähdä kaupunkia ihan riittämiin, varsinkin siis jos budjetti on tosi tiukka.
Siskolla samanlainen kämppä kuin sunkin siskolla, eli tosi pieni. Sinne sitten änkeisi kolme lasta ja minä...tulisipa ahdasta! Siskolla on oikeus omaan rauhaan.