Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entinen koulukiusaaja ei ole automaattisesti hirveä ihminen aikuisenakin

Vierailija
29.08.2023 |

Täälläkin oli keskusteluketju jossa lueteltiin lapsena kiusaamista harrastaneiden nykyisiä ammatteja. Kauhisteltiin miten entinen kiusaaja voi olla vaikkapa opettaja tai sairaanhoitaja. Tietenkin osa koulukiusaajista on oikeasti niin häiriintyneitä, että jatkavat samaa aikuisenakin. Mutta ihminen voi myös muuttua todella paljon, katua ja oppia virheistään. Ei ole automaattista, että entinen kiusaaja on aikuisenakin samanlainen. Moni saattaa haluta myös myöhemmässä elämässään saada jotain hyvää aikaan ja pystyä vaikuttamaan asioihin esimerkiksi työn kautta.

Ja ei en ole itse ollut koulukiusaaja, olen ollut enemmänkin kiusattu. En vain ole samaa mieltä siitä, että menneisyys määrittää automaattisesti nykyhetken.

Kommentit (181)

Vierailija
181/181 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kouluaikana sellainen hieman ilkeähkö töksäyttelijä. Tein usein pilaa tosisita tilannekomiikan keinoin. Jne. Moni varmasti koki sen kiusaamisena ja siitä olen pahoillani. Olin katkera, koska olin alkoholistiperheen lapsi ja jotenkin se sitten ilmeni tällaisena piikittelynä. Koskaan en kuitenkaan lyönyt tai mennyt sen pidemmälle. En myöskään töksäytellyt niille, joiden tiesin olevan poikkeuksellisen arkoja, eli empatiakyky oli silloin jo olemassa.

Olen monesti miettinyt, että moni varmaan sai minusta todella ikävän kuvan. Olen siitä pahoillani. 

Nyt olen ollut työelämässä kohta 25 vuotta ja en ole koskaan töksäytellyt kellekään, koska elämäni on ollut helpompaa. Ja olen aikuistunut. 

Ei, kun olet vieläkin luonnevikainen kiusaaja, vaikket sitä pystykään myöntämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla