Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entinen koulukiusaaja ei ole automaattisesti hirveä ihminen aikuisenakin

Vierailija
29.08.2023 |

Täälläkin oli keskusteluketju jossa lueteltiin lapsena kiusaamista harrastaneiden nykyisiä ammatteja. Kauhisteltiin miten entinen kiusaaja voi olla vaikkapa opettaja tai sairaanhoitaja. Tietenkin osa koulukiusaajista on oikeasti niin häiriintyneitä, että jatkavat samaa aikuisenakin. Mutta ihminen voi myös muuttua todella paljon, katua ja oppia virheistään. Ei ole automaattista, että entinen kiusaaja on aikuisenakin samanlainen. Moni saattaa haluta myös myöhemmässä elämässään saada jotain hyvää aikaan ja pystyä vaikuttamaan asioihin esimerkiksi työn kautta.

Ja ei en ole itse ollut koulukiusaaja, olen ollut enemmänkin kiusattu. En vain ole samaa mieltä siitä, että menneisyys määrittää automaattisesti nykyhetken.

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen koulukiusaaja on parasta a-luokkaa aikuisena . Jännäleuka löytää kauniin naisen vaimoksi ja saa lapsia . On miljonääri ja asuu isossa kartanossa . Kiusattu sen sijaan on alkoholisti ja asuu ojassa . Näin se maailma toimii . Pahuus voittaa ikävä kyllä .

Vierailija
2/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse onkin usein siitä, että _mitä se kiusaaminen on tehnyt sille kiusatulle_.

Se on se syy, joka saa vihan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap Stubb? Vai Peke?

Vierailija
4/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen koulukiusaaja on parasta a-luokkaa aikuisena . Jännäleuka löytää kauniin naisen vaimoksi ja saa lapsia . On miljonääri ja asuu isossa kartanossa . Kiusattu sen sijaan on alkoholisti ja asuu ojassa . Näin se maailma toimii . Pahuus voittaa ikävä kyllä .

Siis olet vielä 40 vuotiaanakin saamaton vätys?

Vierailija
5/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaja on kiusaaja aikuisenakin ainakin jollain tasolla. Sellainen v*ttupää joka on systemaattisesti kiusannut muita vuosikausia ei taatusti muutu, osaa vaan aikuisena peittää sen luonnehäiriönsä jos on vähänkään terävämpi.

Pershäiriöiset ei muutu.

Vierailija
6/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap kanssa. Ja eipä se ole ketään kiinostanut miten paljon minua on kiusattu vain se jakso kun kiusasin.

Vierailija
7/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulukiusaajat ovat aikuisenakin automaattisesti hirveitä ihmisiä, on Riikka Purralla edelleen sama mielipide asioihin kuin 15 vuoden takaiset kirjoituksensa. 

Vierailija
8/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei yhtään mitään. Kaikkia kiusattiin ja lapset on typeriä ja nahistelee tms. Jos kiusattu ei kestä elämää myöhemminkään niin kysymyksessä on jokin yliherkkyys. Koska sielläkin tapahtuu epämiellyttäviä asioita. Minusta kiusaaminen teki myös hetkeksi kiusaajan, mutta kovetti myös ja moinen touhu unouhtui kunnes aikuistuin. Eläimet näykkivät myös pienenä toisinaan. Luonnon tapa karsia geenit, joista olisi haittaa populaatiolle.

Vierailija
9/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ap kanssa. Ja eipä se ole ketään kiinostanut miten paljon minua on kiusattu vain se jakso kun kiusasin.

Siksi juuri syntyy illuusio, että juuri näin kuuluu toimia. Suomi on paha maa.

Vierailija
10/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaja on kiusaaja aikuisenakin ainakin jollain tasolla. Sellainen v*ttupää joka on systemaattisesti kiusannut muita vuosikausia ei taatusti muutu, osaa vaan aikuisena peittää sen luonnehäiriönsä jos on vähänkään terävämpi.

Pershäiriöiset ei muutu.

En usko. Jossain vaiheessa törmäävät päätä pitempään ihmiseen joka vetäsee kenttään.

Vierailija
11/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei entiset kiusaajani kiinnosta pätkääkään. Kumma kyllä he sen sijaan ovat olleet minun nykyisestä elämästäni turhan kiinnostuneita, kas kun minusta tuli menestyjä heistä huolimatta. 

Vierailija
12/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi juuri syntyy illuusio, että juuri näin kuuluu toimia. Suomi on paha maa.

No menkää Afrikkaan. Siellä ei kiusata. XD

Vierailija
13/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen koulukiusaaja on nykyinen työpaikkakiusaaja ja nettikiusaaja.

Vierailija
14/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei yhtään mitään. Kaikkia kiusattiin ja lapset on typeriä ja nahistelee tms. Jos kiusattu ei kestä elämää myöhemminkään niin kysymyksessä on jokin yliherkkyys. Koska sielläkin tapahtuu epämiellyttäviä asioita. Minusta kiusaaminen teki myös hetkeksi kiusaajan, mutta kovetti myös ja moinen touhu unouhtui kunnes aikuistuin. Eläimet näykkivät myös pienenä toisinaan. Luonnon tapa karsia geenit, joista olisi haittaa populaatiolle.

Ja pikkuiitana oikein joukossa hurraten päätetään ne "geenit, joista olisi haittaa populaatiolle".

Kyllä oli ylioksettava kommentti.

Vierailija
15/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on nuorempana muita kiusannut tavalla tai toisella, tätä ihmiset ei vain kehtaa myöntää.

Vierailija
16/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee väkisinkin mieleen, että tuollaisten kirjoitusten takana ovat sellaiset ihmiset, jotka eivät itse ole ollenkaan muuttuneet/kasvaneet peruskouluajoistaan.

Vierailija
17/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaajasta voi tulla presidenttiä. Ei kenenkään presidenttiä.

Vierailija
18/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei kiusaa niinkään pahuuttaan, vaan koska se on ainoa selviytymiskeino peruskoulun pahassa maailmassa.

Vierailija
19/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koulukiusaajat ovat aikuisenakin automaattisesti hirveitä ihmisiä, on Riikka Purralla edelleen sama mielipide asioihin kuin 15 vuoden takaiset kirjoituksensa. 

Turhan sinisilmästä uskoa että sen mielipiteet olisi mitenkään muuttuneet.

Vierailija
20/181 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan usko, että kiusaamiseen taipuvainen lapsi on yhtään sen parempi aikuisenakaan. Se on luonteenpiirre, joka tulee esiin herkästi uudelleenkin.

Epäilen kykeneekö monikaan niin suureen muutokseen käytöksessään ja tavassaan suhtautua muihin.