Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !

Vierailija
29.08.2023 |

Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!

Kommentit (518)

Vierailija
261/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että tähän ketjuun tulee pupeltajat jotka ovat 170/50, ikänsä olleet alipainoisia ja syövät pieniä annoksia.

Seuraava ketju käsittelee lihavuutta ja kuinka saada painoa pois.

Arvasin että tähän ketjuun tulee kaikenmaailman mussuttajat, joiden annos on aina kunnon mättöä. Ja sitten ihmetelläännkun perse leviää vaikka syö vain kolmesti päivässä.

Vierailija
262/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä syön kun oon päivät pitkät kotona niin tulee helposti syötyä useammin. Odotan että pian pääsen aloittamaan opiskelut, niin ruokarytmikin tasaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön yleensä kolmesti päivässä, joskus välipalan jos lounaan ja päivällisen väli venyy liian pitkäksi.

Aamiainen 7:30

Lounas 12:30

Päivällinen 19:00 jälkeen

Lapset syö koulun jälkeen välipalaa, me aikuiset korkeintaan napostellaan raakoja kasviksia kun laitetaan ruokaa.

Vierailija
264/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä syön kun oon päivät pitkät kotona niin tulee helposti syötyä useammin. Odotan että pian pääsen aloittamaan opiskelut, niin ruokarytmikin tasaantuu.

Kotona oleskellessahan ei juuri tarvitse syödä mitään

Vierailija
265/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Juuri näin. Itse aikoinaan ylipainoisena söin liian harvoin (2-3 x/pv) ja nälkä yltyi kovaksi iltaa kohden - seurauksena ahmiminen. Nyt kun syön tuon 4-5 kertaa päivässä, olo on hyvä, ei tule järkyttävää nälkää illalla ja sokerit pysyy tasaisena.

Typerintä, mitä diabeetikko voi tehdä, on liian pitkät ruokailuvälit. Ja kyse on tosiaan myös annoskoosta, ei ole pakko mättää itseään ylitäyteen.

Totuus on kylläkin täysin päinvastainen. D2 potilas voi ihan itse helposti todeta tämän syömällä harvemmin laadukkaampaa ravintoa > verensokeri normalisoituu eikä lääkkeitä tarvita.

Tätähän ei haluta tietenkään suuren yleisön ymmärtävän, koska nyt sote ja lääketehtaat ovat turvanneet tulevaisuuden rahoituksena räjähtävien D2 potilasmäärien muodossa.

Tiheä syöminen on juurisyy D2 epidemiaan, joka maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin koronat ja eu-tukipaketit yhteensä. Juuri tiheä syöminen aiheuttaa verensokeritasojen heilahtelut, joka pitkän ajan kuluessa johtaa hallitsemattomaan syömiseen ja jatkuviin mielitekoihin (suklaapatukat, kokikset, kahviherkut, yms.). Tätä vastaan voi kiukutella ja esittää hienoja tutkimuksia, mutta totuus on, että D2 tilanne pahenee koko ajan näillä ravitsemussuosituksilla, joita todella moni tämänkin palstan perusteella tuntuu noudattavan.

T. Entinen esidiabeetikko

Vierailija
266/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mikä on ravinsuositus!

Vierailija
267/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön 6 kertaa päivässä.

klo 7: puuro, reissari, juustoa, kurkkua tomaattia, hedelmä, teetä

klo 9.30: reissari, raejuustoa, tomaattia, kurkkua, tuoremehua

klo 12: lounas töissä linjastolta, salaatti seisovasta pöydästä, 2 palaa leipää, levite

klo 14.30: teetä, reissari, levite, kurkkua, tomaattia, rahkaa, hedelmiä, pähkinöitä

Klo 17: sosekeitto, 2palaan ruisleipää, raejuusto, hedelmä

Klo 20: teetä, rahkaa, mysliä, hedelmä

Olen alle 30, runsaasti ylipainoinen ja yritän laihtua syömällä terveellisesti ja säännöllisesti.

Tämähän on maratonia tai muuta vastaavaa kestävyyssuoritusta edeltävä hiilaritankkaus.

Vierailija
268/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla tehnyt koskaan fyysistä työtä jos et ymmärrä tota 5 kertaa päivässä syömistä.

Vierailija
269/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön 6 kertaa päivässä.

klo 7: puuro, reissari, juustoa, kurkkua tomaattia, hedelmä, teetä

klo 9.30: reissari, raejuustoa, tomaattia, kurkkua, tuoremehua

klo 12: lounas töissä linjastolta, salaatti seisovasta pöydästä, 2 palaa leipää, levite

klo 14.30: teetä, reissari, levite, kurkkua, tomaattia, rahkaa, hedelmiä, pähkinöitä

Klo 17: sosekeitto, 2palaan ruisleipää, raejuusto, hedelmä

Klo 20: teetä, rahkaa, mysliä, hedelmä

Olen alle 30, runsaasti ylipainoinen ja yritän laihtua syömällä terveellisesti ja säännöllisesti.

Tämähän on maratonia tai muuta vastaavaa kestävyyssuoritusta edeltävä hiilaritankkaus.

Juuri näin. Oikeasti ihminen tarvitsee aterian kerran tai pari päivässä. Ei yhtään enempää. Tuossakin on niin paljon hiilaria ettei laihdu vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
270/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, eikä riitäkään!

Peruspäivä:

08.00 puuroa, kahvi, ehkä ruisleipä

10.00 banaani, ehkä rahka tai viili

12.00 lounas, eli ihan perus kotiruokaa tai kasvislounas töissä

14.00 pari omenaa, ehkä rahka, tee, ruisleipää

17.00 lämmin ruoka, esim spagetti

19.00 viili/omppua/appelsiinia tms

21.30 iltapala; ruisleipää/puuroa/raejuustoa, vkl hyvää kuten lämpimiä leipiä/itse tehty hamppari tms

Näin syön ja urheilen paljon, nukun myös hyvät yöunet. Painoindeksi 24, hyvä olo ja treeni kulkee. Ihmisen kannatta syödä. Osa työstäni on valmennusta (olen fyssari) ja kyllä paino-ongelmat liittyvät häiriintyneeseen ruokasuhteeseen ja näännytys-ahminta-kierteeseen. Säännöllinen ja tasainen monipuolinen syöminen pitää kropan käynnissä ja estää mielitekoja. Voi ottaa suklaakonvehdin, mutta ei halua ahmia levyä kerralla, kun verensokeri on tasainen.

Vierailija
271/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaillekin huono idea puputtaa jatkuvasti.

Miten muissa maissa eletän ilman jatkuvaa syömistä ?

Vierailija
272/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 8-10 aikaan.

Ei aamupalaa heti vaan noin 11-12 aikaan lounas/aamupala riippuen olenko kotona.

Välipala joskus 15 aikaa.

Ruoka 16-18 aikaan

Illalla ruokaa nälän mukaan 21-23.

Ei ylipainoa. Opiskelija. Käyn salilla myös

Vierailija
273/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin ennen. Nyt sairaana nukun niin paljon, että ehdin syödä vain 3 x päivässä.

Vierailija
274/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspäivä:

21.30 iltapala; ruisleipää/puuroa/raejuustoa, vkl hyvää kuten lämpimiä leipiä/itse tehty hamppari tms

Näin syön ja urheilen paljon, nukun myös hyvät yöunet. Painoindeksi 24, hyvä olo ja treeni kulkee. Ihmisen kannatta syödä. Osa työstäni on valmennusta (olen fyssari) ja kyllä paino-ongelmat liittyvät häiriintyneeseen ruokasuhteeseen ja näännytys-ahminta-kierteeseen. Säännöllinen ja tasainen monipuolinen syöminen pitää kropan käynnissä ja estää mielitekoja. Voi ottaa suklaakonvehdin, mutta ei halua ahmia levyä kerralla, kun verensokeri on tasainen.

Tuo vie ennenaikaisesti hautaan!

Vierailija
275/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kahvi ja pulla, klo 10 kahvi ja pulla, klo 13 kahvi ja pulla, klo 17 perunat ja makkara ja klo 21 kahvi ja leipä. Kyllä se näyttä viisi ateriaa tulevan päivässä.

Vierailija
276/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla tehnyt koskaan fyysistä työtä jos et ymmärrä tota 5 kertaa päivässä syömistä.

Missä vaiheessa sä ehdit edes töitä tehdä jos olet koko ajan syömässä? Mä syön kerran päivässä ja siihen menee jo 2 tuntia.

Vierailija
277/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lihava, painan 56 kg, ja teen fyysistä työtä. Syön kunnollisen aamupalan kotona. Töissä aamukahvilla hedelmän, jugurtin tms. pientä. Kevyt lounas, päiväkahvilla taas joku pieni syötävä. Alkuillasta kotona tuhdimpi päivällinen ja vielä iltapalalla jotain pientä. Eli syön kuusi kertaa päivässä!

Jos on koko päivän aktiivinen, kuten itse olen, kyllä ruokaa tarvitsee, että jaksaa.

Vierailija
278/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa harvoin syöminen on avain parempaan terveyteen, kuten ravitsemus- ja lääketiede on tutkimuksilla aukottomasti todistanut. Jos pätkäpaastoaa, yksi muoto on syödä kaikki vuorokauden syönnit 6-8 tunnin sisällä, ja antaa kehon hoitaa itseään rauhassa ne muut tunnit, nesteytystä unohtamatta, paranee moni vaiva joka voi johtuakin siitä että keholle ei anneta aikaa hoitaa  viemärihommia tarpeeksi.  Katso Dr. Eric Berg DC , olympia-tason urheilija kertoo tarkemmin mitä kehossa tapahtuu tieteen löytöjen mukaan eri pituisten paastojen yhteydessä.

Vierailija
279/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa "syödään" 5 kertaa päivässä. Tosin päivällä on kahvi , mutta nisua tuli silloinkin otettua. Iltapalakin vastasi meikän ruoka-annosta. Tarkoitus on että verensokeri pysyy sopivana. Haasteellista kyllä oli tuo jatkuvasti syöminen.

Vierailija
280/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspäivä:

Omituinen ajatus, että harvemmin syövä ei osaisi ottaa yhtä palaa suklaata kerralla tai kohtuullista annosta ruokaa. Minä syön kolme kertaa päivässä enkä ahmi mitään. Pystyn aivan hyvin ottamaan yhden suklaapalan tai yhden keksin, jos siltä tuntuu, ja jättämään loput pakettiin. Ruoka-annokseni ovat täysin normaalin kokoisia. Kyllä se ahmimisongelma taitaa olla näillä jatkuvasti laiduntavilla, kun siitä pitää heidän aina erikseen mainita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan