Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !

Vierailija
29.08.2023 |

Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!

Kommentit (518)

Vierailija
241/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sapiens dieetti on homman nimi.

2 kertaa päivässä isosti rasvaa ja proteiinii koneeseen.

Osimoilleen kandee tehdä tismalleen päinvastoin mitä viralliset ravintosuositukset sanoo.

Vierailija
242/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Osimoilleen kandee tehdä tismalleen päinvastoin mitä viralliset ravintosuositukset sanoo.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KILTTIYS kirjoitti:

Miksi?

Jos kiinnostelee maximoida terveyshyödyt.

Vierailija
244/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KILTTIYS kirjoitti:

Miksi?

Jos kiinnostelee maximoida terveyshyödyt.

karppaajat ne jaksaa levittää uskontonsa ilosanomaa

Vierailija
245/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että tähän ketjuun tulee pupeltajat jotka ovat 170/50, ikänsä olleet alipainoisia ja syövät pieniä annoksia.

Seuraava ketju käsittelee lihavuutta ja kuinka saada painoa pois.

Vierailija
246/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olen hoikka ja syön VÄHINTÄÄN viisi kertaa päivässä.

Vierailija
247/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa 4 cl elohopeaa shottilasista kitusiin ja viikolla vodkaa että elohopea ei jää tukkimaan. Ei tarvi syödä mitään ja kone pelaa!

Vierailija
248/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä että ikää on 40+.

Mutta olen aktiivinen ihminen, päivässä ei montaa hetkeä ehdi paikallaan istua.

Vierailija
249/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Just mietin, että taidan pitää tässä lohilaihutuskuurin. Rasvaista lohta vaan naamaan joka päivä ja siihen kylkeen pari parsakaalia. 

Vierailija
250/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nykyään viisi kertaa päivässä. Ennen kun en harrastanut liikuntaa, söin vain 3 kertaa ja skippasin aamupalan.

Aamulla jugurtti, marjoja ja kauramuroja

Lounaalla lämmin ruoka ja salaatti

Välipala hedelmä/jugurtti/voileipä

Päivällinen lämmin ruoka ja salaatti

Iltapala voileipä/hedelmä

Olen ollut aina normaalipainoinen. Syön liian usein karkkia, yleensä 3-4krt viikossa. Kuitenkin kerrallaan vain max 50g. Muita herkkuja en juurikaan syö, enkä napostele aterioiden välillä.

Käyn 3-4 kertaa viikossa juoksemassa, yleensä noin 5-8km kerrallaan.

Vierailija
251/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, päivällinen, iltapala. Ja vettä pitkin päivää. Tämä mulla toimii. Liikun joka päivä n. tunnin. N57

Vierailija
252/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä että ikää on 40+.

Mutta olen aktiivinen ihminen, päivässä ei montaa hetkeä ehdi paikallaan istua.

ja varmaan syöt kohtuullisia annoksia. itse tykkään syödä vatsan täyteen niin ei pysty

Vierailija
253/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, että Suomessa elää sairas kansa. Tuollainen syöminen PILAA aineenvaihdunnan, eikä todellakaan ole terveellistä.

Järkyttävää, että tällaista suositellaan :(

Vierailija
254/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi porvoolaistenkin ymmärtävän, että suositus ei tarkoita viittä jättiannosta.

Tai no kun katsoo minkä kokoisia ihmiset on, niin ilmeisesti osa vetää viisi big mac -ateriaa päivässä.

Vierailija
255/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ihmiset syö liikaa joten ne syö myös liian usein. Itse olen normaalipainoinen, teen fyysistä työtä ja urheilen. Syön aamulla,päivällä ja illalla. En syö paljoa kerralla ja vettä juon ruokailuiden välissä. 

Uskon kyllä että suomessa ylipaino on ongelma koska liikaa ihmiset syö.

Pietarissa ei ole tätäkään ongelmaa koska ei ole mitä syödä.

Vierailija
256/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä kuinka joku voi syödä noin paljon päivän aikana. Teen raskasta ruumiillista työtä, olen hoikassa kunnossa ja syön seuraavasti:

Aamiaisella kuppi mustaa kahvia

Lounaalla salaattiannos ja leipäpala

Päivällisellä syön yleensä kasviksia proteiinilisällä, mutta joskus viikonloppuisin syön vaikka makaronilaatikkoa tai kinkkukiusausta.

Illalliseksi riittää leipä kasviksilla

N51 173cm/47kg

Vierailija
257/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KILTTIYS kirjoitti:

Just mietin, että taidan pitää tässä lohilaihutuskuurin. Rasvaista lohta vaan naamaan joka päivä ja siihen kylkeen pari parsakaalia. 

Parsakaalin tilalle kimchii niin todellakin toimii.

Vierailija
258/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön useimmiten aamiaisen klo 11-13 ja päivällisen klo 19-23, eli kaksi kertaa. Olisi mulle karseeta ajatella ruokaa koko ajan.

Joskus syön vähän joskus paljon. Harvoin on nälkä ja syön oikeastaan silloin kun tekee mieli jotain. Ja joskus tekee mieli vaikka 8 kertaa päivässä tai sitten en syö ollenkaan. Ja yleensä syön just mitä haluan, oli se sitten maksalaatikkoa tai pihvi valkosipuliperunoiden kera tai savukalaa tai salaattia tai suklaakakkua tai hernekeittoa...

Aina ollut pitkä ja hoikka, kroppa kertoo mitä haluaa ja kuinka paljon. Joskus menee esim. vko miltei jotai samaa kun se tuntuu oikealta ja maistuu hyvältä. Tietysti on jotain lempiruokiakin. Lapsesta asti ollut tällainen (oon 50v), mutsi ei ihan tykänny.

Ei oo ollu ongelmia ikinä ruoan tai syömisen kanssa, enkä ole nirso, vieraisilla syön kiltisti mitä tarjotaan ja kiitän tarjoiluista.

Vierailija
259/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Juuri näin. Itse aikoinaan ylipainoisena söin liian harvoin (2-3 x/pv) ja nälkä yltyi kovaksi iltaa kohden - seurauksena ahmiminen. Nyt kun syön tuon 4-5 kertaa päivässä, olo on hyvä, ei tule järkyttävää nälkää illalla ja sokerit pysyy tasaisena.

Typerintä, mitä diabeetikko voi tehdä, on liian pitkät ruokailuvälit. Ja kyse on tosiaan myös annoskoosta, ei ole pakko mättää itseään ylitäyteen.

Vierailija
260/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme, että Suomessa elää sairas kansa. Tuollainen syöminen PILAA aineenvaihdunnan, eikä todellakaan ole terveellistä.

Järkyttävää, että tällaista suositellaan :(

Hankala suositella mitään muutakaan. Jatkuvan syömisen haitat tulee pitkällä aikavälillä, syömättömyyden mahdolliset haitat usein lyhyellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi