Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
361/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ehdotuksia, ei mitään peruselintarvikkeita, eiköhän jokainen osta itse. Hyvä kuohari, punkku ja valkkari. Viinipullon avaaja ja dekantteri. Joku laadukas saippua korkeintaan peruselintarvikkeista ja joku huippusuklaa.

Vierailija
362/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta selvästi puuttuu jotain, en oikein ymmärrä mitä haetaan? Ai niin ja meinasi unohtua "tyyliin..."??

sehän juuri puuttuukin..tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jotain pitäisi keksiä, niin voisin ottaa pienen huonekasvin tapettavaksi. Oishan se nätti pari viikkoa tai parhaimmassa tapauksessa saisinkin pidettyä hengissä. Mitään muuta sisustuskrääsää en haluaisi. Itsetehtyä laadukasta ja hyvää hilloa voisin ottaa vastaa. Kaikki muut itsetehdyt voi unohtaa. Laadukkaat käsipyyhkeet voisin ottaa vastaan, koska niitä kuluu ja kiva vaihtaa uusiin tai jos ei miellytä niin käyttää vaan rätteinä jossakin hommissa.

Vierailija
364/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, onko tässä jokin sosiaaliluokkien välinen kuilu, mutta ainakin kaikki minun tuntemani aikuiset ihmiset tienaavat sen verran, että pystyvät ostamaan omat vessapaperinsa ja naulansa, jos niitä sattuvat tarvitsemaan ja minä en ainakaan haluaisi sellaisia läjäpäin tuparilahjoiksi.

Lisäksi en ihan ymmärrä, minkälaisten ihmisten tupareihin teitä kutsutaan tai ketä te kutsutte tupareihinne. Kyllä minä tunnen heidät kaikki sen verran hyvin, että tiedän, pitävätkö he esim. viinistä. Yleisesti sanoisin, että tuparilahjoina kannattaa suosia jotain nopeasti käytettävää tavaraa, jos ei todellakin tiedä, mitä ihmiset tarvitsevat. Viinipullosta ja kukkakimpusta pääsee helposti eroon, mutta jotkut ylimääräiset haravat nurkissa vain ärsyttävät.  

Vierailija
365/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kristus kirjoitti:

Moni veisi sulakkeita? Miksi?

Nykyisin on joka asunnossa automaattisulakkeet.

Mitä järkeä on muutenkaan viedä lahjaksi euron kahden arvoista krääsää toisen uuteen kotiin,ihan niinkuin asukas olisi joku täys reppana?? Kuulostaa ihan ala-asteen pikkujoulupaketeilta .

Ei ole joka asunnossa. UUSISSA on, mutta esim meillä kasarilla tehdyssä kerrostalossa asunnoissa on ihan tavalliset mittaritaulut. Kyllähän moni ostaa tai vuokraa itselleen uuden asunnon vanhemmasta talosta tai ostaa vanhemman omakotitalon. Kannattaisi opetella loogista ajattelua.

Sorry.mutta aloituksessa sanottiin "kun muuttaa UUTEEN kotiin".

Loogisena ajatteluna yleensä * 95%,* kun asuntoihin on asennettu etäluettavat mittarit,on myös sulaketaulut vaihdettu automaattisulaketauluiksi.

Ehkä halvoissa vuokra-asunnoissa on sitten toisin,en tiedä kun en ole koskaan asunut vuokralla missään.

Vierailija
366/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kukkia

- laadukas keittiöpyyhe

- oliiviöljyä/ hyvää kahvia

- jotain hauskaa: valitse henkilön mukaan

Vierailija
367/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kristus kirjoitti:

Mitä järkeä on muutenkaan viedä lahjaksi euron kahden arvoista krääsää toisen uuteen kotiin,ihan niinkuin asukas olisi joku täys reppana?? Kuulostaa ihan ala-asteen pikkujoulupaketeilta .

Ei ole joka asunnossa. UUSISSA on, mutta esim meillä kasarilla tehdyssä kerrostalossa asunnoissa on ihan tavalliset mittaritaulut. Kyllähän moni ostaa tai vuokraa itselleen uuden asunnon vanhemmasta talosta tai ostaa vanhemman omakotitalon. Kannattaisi opetella loogista ajattelua.

Mä asun v. 1960 rakennetussa talossa. Meillä on uudet mittaritaulut, mihin ei tarvita perinteisiä sulakkeita. 

Eikö olisikin outoa jos kutsuisit jonkun tupareihin ja hän soittaisi myöhemmin kysyäkseen millainen sulaketaulut teillä on,kun suunnittelen tässä pientä yllätystä?

Vierailija
368/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kristus kirjoitti:

Sorry.mutta aloituksessa sanottiin "kun muuttaa UUTEEN kotiin".

Loogisena ajatteluna yleensä * 95%,* kun asuntoihin on asennettu etäluettavat mittarit,on myös sulaketaulut vaihdettu automaattisulaketauluiksi.

Ehkä halvoissa vuokra-asunnoissa on sitten toisin,en tiedä kun en ole koskaan asunut vuokralla missään.

Kun muutetaan, on se näille muuttajille aina UUSI koti, vaikka se asunto olisi kymmeniä vuosia vanhassa talossa. Suosittelen luetun ymmärtämisen opiskelua.

Vierailija
369/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vietiin ystäville sellainen hervottoman iso paali vessapaperia tuparilahjaksi. Silloin (en nyt muista olisko noin 15 vuotta sitten tai ylikin) paperimiehet oli lakossa ja kaupoissa alkoi olla pula vessapaperista. Se oli siis ajankohtaista arvopaperia. Perhe ei myöskään halunnut mitään romua nurkkiin. Käyttötavarana se siis kului, mutta jättipaali kesti pitkään käytössä.

Sivuhuom. Se ei ollut paperimiesten lakko, vaan työnantajien määräämä työsulku. Ihan eri asia. Ihmiset vaan höpötti koko ajan paperimiesten lakkoilusta ja ahneudesta, kun ei reppanat ymmärtäneet.

Muuten hyvä asia tuoda vessapaperia, kelpaisi mullekin tuparilahjaksi, mutta tuskin tässä tupaantuliaisia enää järjestän ellei sitten joskus kun muutan johonkin hoitokotiin ...

Vierailija
370/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut yli nelikymppisenä mm. antajan omatekemät patalaput, suola & leivän ja hedelmäkorin tuparilahjaksi. Arvatkaa mistä pidin eniten? No, siitä hedelmäkorista tietenkin. Siinä oli ananas, pari mangoa, rypäleitä (tummia ja vihreitä) ja appelsiineja.

Oli hieman urakkaa syödä kaikki ennen kuin pilaantuivat, mutta ehdin kuitenkin.

Vierailija
371/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E I IKINÄ mitään tavaraa lahjaksi!

Eihän se tietenkään hyvää tarkoittaneen lahjan antajan vika ole, että minä en pitänyt hänen lahjastaan, tai jostakin pidin, mutta sille ei silti ollut meillä käyttöä.

Eikä hyvää tarkoittaneen lahjan antajan vika ole sekään, että en itse tunne ketään kenelle voisin sen lajoittaa. Tai etten vaan kehtaa, koska lahja on surkea.

Ei hyvää tarkoittanut lahjan antaja olettanut, että olen niin saamaton, että koen pöydän vuokraamisen kirpputorilta työlääksi, tai valokuvien ottamisen nettiin, av-yv-milloin tuut hakeen-viestittelyt facebookissa.

Eikä tietenkään se hyvää tarkoittanut lahjan antaja tiennyt, että koska en raaski sinänsä uutta, ehjää ja käyttökelpoista tavaraa heittä roskiinkaan, niin jemmaan aitä komerossani.

Sitä ja kaikkia niitä kymmeniä muita vuosien varrella lahjaksi saatuja tarpeettomia tavaroita.

Voih, kunpa olisi tuonut vain yhden leikkokukan.

Vierailija
372/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50-v. ja vanhemmat tuovat välillä edelleen tuollaisen hyödykekassillisen kahvia ym. tuliaisena tullessaan. 😁 Kun kassissa välillä on ollut mukana jotain, mitä en tarvitse tai käytä, olen sanonut sen ja he ovat sitten itselleen sen ottaneet.

Vierailija
373/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpyyhkeitä

Vierailija
374/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.

Käyttökelvotonta? Et taida viettää juurikaan aikaa keittiössä XD

Ei ihme että sulla menee paljon aikaa keittiössä jynssäämässä uunipeltejä, jos leivinpaperisi on liian kapeaa.

Voiks joku sit olla niin tollo, ettei käsitä, että niitä voi laittaa vaikka kaks osin päällekkäin? Mä en kyllä ole ikinä kaupoissa törmännyt kuin siihen yhteen standardikokoon.

Kääretorttua tehdessä laitan kaks leivinpaperia, että saan reilusti sille paperille reunaa.

Ei ne ihmisten uunitkaan kovin eri levyisiä ole. Kyllä se normikoko suurimmalle osalle käy.

Mutta jo joku leivinpaprukin aiheuttaa mielenkuohuntaa, niin viekää vaan jotain tavanomaista kuten kukkapuska tai ei mitään. Koska loppujen lopuksi sellaista lahjaa ei olekaan, mistä ei joku keksisi valittaa.

Vierailija
375/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse harrastanut tuota ämpäri-lahjaa aikoinaan, kun kaverit alkoivat pariutua ja avioituivat. Siihen aikaan harva nuoripari asui yhdessä ennen vihkimistä, joten kaikki  kodissa tarvittavat pikkuesineet olivat haluttuja. Yleensä keräsin ämpäriin keittiössä tarvittavaa tavaraa kuten tiskiharjan, puiset paistolastan ja haarukan, muutaman sieniliinan, ehkä pari patalappua ym. Näitä eivät mummit, kummit, tädit ym. yleensä hankkineet, vaan keskittyivät kukkavaaseihin, silitysrautoihin ja pöytäliinoihin ja sen sellaisiin. Vielä onnittelukortti ja kaunis rusetti ämpärin sankaan. Nuo mummit ja kummitkin kiittelivät kekseliästä lahjaani.

Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa miettiä, mitä siihen ämpäriin kerää: keittiövälineitä, siivousvälineitä vai ruokatarvikkeita. En lähtisi sekoittamaan näitä keskenään, vaan keskittyisin johonkin näistä. Tästähän voi sopia joidenkin kavereiden kanssa, mitä kukin hankkii. Olen muuten samoilla linjoilla kuin se kirjoittaja, joka ei laittaisi ämpäriin viinipulloa. Jos joku minulle toisi tuparilahjaksi viiniä, niin viemäriin sen kaataisin, koska ei käytä lainkaan alkoholia.

Mikä tämä juttu on, että viedään joku ämpäri? Älkää viekö ihmisille turhaa tavaraa.

Ämpäreitä tarvitaan aina. Esim norossa se on kätevä sängyn vierellä.

Harvemmin sitä noroakaan aikuisilla ihmisillä on. Ja niin, että tarvitsisi useamman ämpärin.

Kyllä se aikuiseenkin voi iskeä, on kokemusta. Lisäksi hygieniasyistä yleensä oksennuksiin käytettyä ämpäriä ei kannata käyttää esim sima- tai marjaämpärinä, vaikka se olisi olevinaan hyvin pesty. Sinä taas tarvitset ämpärin päähäsi.

En muista milloin olisin oksentanut viimeksi ämpäriin, ehkä joskus 30 vuotta sitten. Enkä myöskään marjasta tai tee simaa (jos tekisin, niin tekisin isossa kattilassa turvallisuussyistä). Ja jos nyt sattuisinkin oksentamaan siihen ämpäriin ja tulisi pakottava tarve lähteä heti marjastamaan, niin ehkä siinä tapauksessa voisin hankkia uuden ämpärin. Tällaista ei tosin tule koskaan tapahtumaan.

Vierailija
376/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpyyhkeitä

Ei näitä. Meillähän on jokaisella erilainen maku.

Vierailija
377/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin niitä kodinarvikkeita olisi laitettu, riippuu paljon kodintarvikkeen koosta: patalappu voisi olla vaikka joululahjasukassa, mutta tuskin kiikkutuoli.

Vierailija
378/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alla ostaisin jonkun suklaajoulukalenterin, muttei mitään ihan halpista.

379/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tylsältä. Muuton jälkeen olisi ihana rentoutua ja nauttia uudesta kodista, eli tahtoisin saada jotain ihania herkkuja, mitä täälläkin on lueteltu (suklaat, viini, juustot, erikoisemmat hedelmät, suolakeksit ym) 🤤. Jos lahjan antaja olisi ystäväni, niin kutsuisin hänet jokin ilta nauttimaan niistä kanssani!

Minä taas laittaisin suklaat ja viinin kiertoon eli veisin jollekin muulle, juustot, hedelmät ja suolakeksit menisi biojätteeseen samana iltana. Sama kaikkien hillojen, mausteiden ja erilaisten kahvi/teelaatujen kanssa. Joka joulu niitä tulee ja ekana arkipäivänä vien ne roskiin.

Kauheata ruokahävikkiä! Miksi et kieltäydy ottamasta vastaan?

Arvaapa kahdesti, olenko sanonut, että mieluummin hyvälaatuisia siivoustarvikkeita kuin suolakeksejä. Ei uskota, joten olen oppinut ratkaisemaan ongelman jäteastian avulla. Enkä katso ruokahävikiksi sitä, että vien tarpeettoman teepaketin roskiin.

Sen voi antaa jollekin joka arvostaa sitä. Roskiin laitettu ruoka on aina  tuhlaamista. 

Mielestäni ylimielistä käytöstä

Vierailija
380/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse harrastanut tuota ämpäri-lahjaa aikoinaan, kun kaverit alkoivat pariutua ja avioituivat. Siihen aikaan harva nuoripari asui yhdessä ennen vihkimistä, joten kaikki  kodissa tarvittavat pikkuesineet olivat haluttuja. Yleensä keräsin ämpäriin keittiössä tarvittavaa tavaraa kuten tiskiharjan, puiset paistolastan ja haarukan, muutaman sieniliinan, ehkä pari patalappua ym. Näitä eivät mummit, kummit, tädit ym. yleensä hankkineet, vaan keskittyivät kukkavaaseihin, silitysrautoihin ja pöytäliinoihin ja sen sellaisiin. Vielä onnittelukortti ja kaunis rusetti ämpärin sankaan. Nuo mummit ja kummitkin kiittelivät kekseliästä lahjaani.

Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa miettiä, mitä siihen ämpäriin kerää: keittiövälineitä, siivousvälineitä vai ruokatarvikkeita. En lähtisi sekoittamaan näitä keskenään, vaan keskittyisin johonkin näistä. Tästähän voi sopia joidenkin kavereiden kanssa, mitä kukin hankkii. Olen muuten samoilla linjoilla kuin se kirjoittaja, joka ei laittaisi ämpäriin viinipulloa. Jos joku minulle toisi tuparilahjaksi viiniä, niin viemäriin sen kaataisin, koska ei käytä lainkaan alkoholia.

Mikä tämä juttu on, että viedään joku ämpäri? Älkää viekö ihmisille turhaa tavaraa.

Ämpäreitä tarvitaan aina. Esim norossa se on kätevä sängyn vierellä.

Harvemmin sitä noroakaan aikuisilla ihmisillä on. Ja niin, että tarvitsisi useamman ämpärin.

Kyllä se aikuiseenkin voi iskeä, on kokemusta. Lisäksi hygieniasyistä yleensä oksennuksiin käytettyä ämpäriä ei kannata käyttää esim sima- tai marjaämpärinä, vaikka se olisi olevinaan hyvin pesty. Sinä taas tarvitset ämpärin päähäsi.

En muista milloin olisin oksentanut viimeksi ämpäriin, ehkä joskus 30 vuotta sitten. Enkä myöskään marjasta tai tee simaa (jos tekisin, niin tekisin isossa kattilassa turvallisuussyistä). Ja jos nyt sattuisinkin oksentamaan siihen ämpäriin ja tulisi pakottava tarve lähteä heti marjastamaan, niin ehkä siinä tapauksessa voisin hankkia uuden ämpärin. Tällaista ei tosin tule koskaan tapahtumaan.

Kunnes tulee se päivä "oispa ämpäri".

SUOMALAISELLA KUULUU OLLA ÄMPÄRI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi