Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin
leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?
Kommentit (525)
Hyi kettu mitä roskaa. Laita mielummin laadukasta kahvia tai teetä, lähituotettuja elintarvikkeita, marjoja, käsintehtyä saippuaa, pikkuleipiä, kukkia.. jne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvi ärsyttävää saada näitä luettelimianne "lahjoja". Ei eletä enää pula-aikaa. Jokaisella on kaikkea mitä tarvitsee ja yleensä oma makunsa, mitä tuotteita käyttää. Olisi ärsyttävää esim.alkaa leikkelemään tai pienistä paloista sommittelemaan niitä leivinpapereita vain siksi, että se tuliaisrulla tulisi käytettyä. Niin paljon kätevämpää ottaa siitä itse ostetusta rullasta valmis sopivankokoinen arkki.
Jos nyt oli pakko puuttua tuohon leivinpaperirullaan, niin siitähän saa leikellä sopivan kokoisiakin paloja.
Tai jos sulla kävisi tuparivieraita, voisko joku tuntea sut siten, että osais ostaa sun merkkiä?
Tämä onkin harhaa, noin kiittämättömällä pilkunnussijalla ei voi olla ystäviä.
Pah. Se oli vain esimerkki, kaikessa muussa käy helposti samoin. En juo kuin yhtä kahvimerkkiä. Jos antamasi kahvi olisi säädyllistä, niin oma vaivansa kuitenkin lahjoittaa eteenpäin. Jos jotain halpaa paskaa, niin roskiin menisi, kun itse en kehtaisi moista lahjoittaa. Servetit ja ktnttilät valitsen oman makuni mukaan, en käytä väärän värisiä. Pesuaineissa olen hyvin tarkka allergioideni vuoksi. Ruoka-aineissa sama juttu, eli se turha väärä merkki ärsyttää, kun itse en käytä ja roskiin heittämisestä tulee paha mieli ja ei oikein tiedä ketään niin köyhää, kelle kehtaisi mennä "almuja jakamaan".
Sitten jotkut tarpeelliset lamput tai sinitarrat tai kynät, niin ei niitäkään määrättömiä tarvitse. Turhaa vievät tilaa laatikossa, kun ei ne juurikaan kulu.
Eli rasite olisi ihan mikä tahansa tavara.Ihan eri asia ostaa omalle kotoa pois muuttavalle nuorelle tällainen kodin tarvikepaketti vasaroineen ja nauloineen. Ei niitä enää toisille aikuisille ostella.
No nyt joku kysyy, että miksi ei voisi itse käyttää. Joskus nuorempana käytinkin ja huomasin, että niistä tulee vain pahalle tuulelle. Miksi pilaisin päiväni pahanmakuisilla kekseillä, kun voisin valita mieluisen?
Oletko kuullut, että ihmisillä on erilaisia harrastuksia? Minä ainakin tarvitsen vasaraa, nauloja, ruuveja, rautalankaa, kuokkaa, haravaa ja ties mitä työkalua ja onhan niitä jo kerääntynytkin mutta aina puuttuu jotain. Pieni moottorisaha olisi kiva. Niin, että kyllä "toisilla aikuisilla" on tarvatta näillekin. Siis niillä, jotka puuhaavat jotain vapaa-ajallaan.
No ei kyllä aikuiselle enää mitään vasaroita viedä, muutenhan niitä olisi kaikilla kaapit täynnä. Nuorelle ensimmäiseen asuntoon Ok, mutta aikuisilla sellainen jo on, kukaan ei tarvitse 30 vasaraa kaappiin riviin. Ihan syystä ei ole kovin suosittu tuparilahja.
ja jos vasaraa käyttää merkillä ja koolla on väliä. minä olen bulloxin ystävä, poika fiskarsin ja ex bahcon, eikä kukaan hevin ota toisen vasaraa. ja koolla on väliä sen mukaan mitä tekee, mutta myös vasaroijan kokokin vaikuttaa. mutta ei minua haittaa, jos joku tuo minulle 16 oz bulloxin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.
Oho. Peukuista voi päätellä, että 90% ihmisistä ei tiedä, että on olemassa myös tavallista isompia uuneja. Niihin ei tosin joka kaupasta leivinpaperiakaan löydy. Rullia en ole löytänyt vielä koskaan mistään. Pelkkiä valmiita arkkeja.
Kyllä niihin isoihin voi käyttää niitä pienempiäkin arkkeja/rullia. Ei nyt tietysti ihan joka ruoassa/leivonnassa, mutta järjen käytöllä pääsee pitkälle ja ilman sotkuja.
Motivaatio banaani kirjoitti:
Luin ensin että turpaantuliaiskassi ja olin että Hui kauhistus. Mutta herkkuja mä sinne laittaisin.
Miks mä hytkyn täällä ...
Älkää helvetissä viekö kenellekään mitään turhanaikaista krääsää! Eikä myöskään mitään pesuaineita, saippuoita, leivinpaperia tms. Ihmisillä kun on oma makunsa, en minä ainakaan käytä mitään löyhkäävää fairyä.
Jos et tunne ihmistä niin hyvin, että tietäisit, mistä se pitää, vie kukkapuska. Ne sentään kuolee kiitettävän nopeasti, eivätkä jää nurkkiin pyörimään.
Tai sitten viet pullon aitoa samppanjaa: vaikka saaja ei itse joisikaan, lahja on helppo panna eteenpäin.
Eli joko jotain, mistä tiedät saajan varmasti pitävän, tai sitten jotain niin hyvää ja laadukasta, että sen voi antaa kenelle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkapuskan tai ämpärin sijaan veisin valkoisen vadin ja siihen vaikka basilika, rosmariini ja persiljapuska.
Käytän itse vatia oksennustilanteissa, enkä ämpäriä. Vadille mun kotona on muutenkin enemmän käyttöä, kun se mahtuu vaikka johonkin hyllylle paremmin.
Minkälainen ihminen oksentelee jatkuvasti?
Bulimikko ja sytostaattihoidoissa käyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkapuskan tai ämpärin sijaan veisin valkoisen vadin ja siihen vaikka basilika, rosmariini ja persiljapuska.
Käytän itse vatia oksennustilanteissa, enkä ämpäriä. Vadille mun kotona on muutenkin enemmän käyttöä, kun se mahtuu vaikka johonkin hyllylle paremmin.
Ja mihin siinä ämpäriä tarvii? Kun on ollut ruokamyrkytys tai noro niin olen oksentanut ihan pönttöön. Ällöttäisi kuskailla jotain oksennusta ämpärissä.
Ei sinne pöntölle aina ennätä. Kiva sitten mattoja putsailla ja lattioita luututa yrjöstä, kun on se maha jo valmiiksi sekaisin, kenties kuumettakin.
Vierailija kirjoitti:
Kahvia, teetä, pari kaunista mukia ja suklaarasia käärittynä kauniisti sellofaaniin, vaikka vielä keittiöpyyhe. Jos budjetti riittää niin voi lisätä vaikka mitä. Toinen vaihtoehto mitä antaisin olisi kylppärikori, pyyhesetti, kaunis saippua, jalkakylpysuolaa (tosin jos ei ole edes ämpäriä niin turha).. itse teen tällaisia koreja jatkuvasti esim jouluksi ja ihan vain kyläillessä, esim keksejä, teetä, kahvia ja joku pieni juttu esim teesihti ja ne mukit.
Ei todellakaan mitään mukeja ja teesihtejä.
Myös kaikki maustetut kahvit ja teet ovat monelle kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin siinä ämpäriä tarvii? Kun on ollut ruokamyrkytys tai noro niin olen oksentanut ihan pönttöön. Ällöttäisi kuskailla jotain oksennusta ämpärissä.
Ei sinne pöntölle aina ennätä. Kiva sitten mattoja putsailla ja lattioita luututa yrjöstä, kun on se maha jo valmiiksi sekaisin, kenties kuumettakin.
Kuinka usein oksennat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Peukuista voi päätellä, että 90% ihmisistä ei tiedä, että on olemassa myös tavallista isompia uuneja. Niihin ei tosin joka kaupasta leivinpaperiakaan löydy. Rullia en ole löytänyt vielä koskaan mistään. Pelkkiä valmiita arkkeja.
Sokea olet. Leivinpaperirullia on joka helkutin kaupassa, kaikista pienimmissä marketeissakin. Näissä pienissä voi olla niin päin, että arkkeja ei löydykään vaan vain niitä rullia.
Mun ykköstoive olisi akkuporakone. Toiseksi jotain parempia herkkuja, esim. teetä, suklaata. Tai kukkia. Jotain Myös vessa- tai talouspaperi olisi ihan kiva, kun tulee varmasti käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Mun ykköstoive olisi akkuporakone. Toiseksi jotain parempia herkkuja, esim. teetä, suklaata. Tai kukkia. Jotain Myös vessa- tai talouspaperi olisi ihan kiva, kun tulee varmasti käytettyä.
Jos sitten saisit sen toivelahjasi, niin aika nopeasti huomaisit, että oikeasti halusitkin iskuporakoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiöpyyhkeitä
Ei näitä. Meillähän on jokaisella erilainen maku.
Valkoinen käy kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokea olet. Leivinpaperirullia on joka helkutin kaupassa, kaikista pienimmissä marketeissakin. Näissä pienissä voi olla niin päin, että arkkeja ei löydykään vaan vain niitä rullia.
Onhan niitä peruskokoisia, mutta suuria ei ole. Esim pienemmissä Alepassa ja k-marketissa lähellä ei lainkaan. Lidlissä ja isommassa S-marketissa taitaa olla niitä isompia arkkeja.
Hämmästelen monia niuhoja vastauksia tässä ketjussa. Jos lahja ei käy itselle, esim. viinipullo, niin senhän voi tarjota tuleville vieraille tai antaa vaikka naapurille. Tai työkaverille, kiitoksena hyvästä työstä ja avusta. Mulle kelpaisi marjastajana se ämpärikin. Sain itse monta vinkkiä ämpärin täytteeksi tästä ketjusta, mun ystäväpiiri ei ole mikään prinsessarinki ja ymmärtävät huumoriakin.
Jos nyt oman ehdotuksen laittaisin, niin esim. kahvilan myymälästä esim. luomuhilloa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiöpyyhkeitä
Ei näitä. Meillähän on jokaisella erilainen maku.
Valkoinen käy kaikille.
Ei todellakaan käy keittiöpyyhkeeksi. Sehän on heti jossain rasvatahroissa. Pannulaput ja käsineet kannattaa myös ehdottomasti ottaa mustina tai tummanruskeina, kun ne on muuten hetkessä kauhean näköisiä.
Laittaisin mukaan nuolijan. Se on ehkä hyödyllimpiä ja eniten käyttämiäni työkaluja keittiössä. En juuri leivo, mutta silla saa aina kaikki kastikkeet ja ruuat kunnolla astioista ja kattiloista pois ja tiskaaminen on helpompaa.
Lahjaksi annetaan luksusta, sellaista jota ei ehkä itse tule ostettua. Ei tarvitse olla kallista mutta ei nyt mitään helvetin vessanraikastajaa tai naulojakaan.
Tupareihin mennessä järjestäjä on tuttu ihminen ja sen perusteella valitaan lahja. Viimeisimpiin tupareihin vein lahjaksi kauniita pellavaisia servettejä. Ystäväni pitää ruoanlaitosta, kutsuu meitä aika usein syömään ja väri sopi sisustukseen.
Oli oikein tyytyväinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä joutsenmerkin omaavien leivinpaperivalmisteiden listasta näkee, että yli 50 cm leivinpaperirullia ei ole saatavana lainkaan mm. tuotemerkeillä K-menu, Pirkka, Rainbow, Eldorado, Euroshopper jne. Ei yhdelläkään joutsenmerkki tuotteella. Arkkeja kuitenkin on.
https://joutsenmerkki.fi/tuoteryhma/leivinpaperit-465-100099/
Eriasia nuoret ja pitää kysyä mitä haluaa.