Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin
leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?
Kommentit (525)
Aloituksesta selvästi puuttuu jotain, en oikein ymmärrä mitä haetaan? Ai niin ja meinasi unohtua "tyyliin..."??
Apua! Olen yli 40-vuotias ja minulla ei ole mistään tavarasta pulaa. Juuri muuttaneena suurin ongelma oli, että miten saan kaiken mahtumaan kämppääni. Ja paljon löytyi tavaraa, joka oli saatu joltain, mutta ei koskaan käytetty, eikä raaski poiskaan heittää.
Joten ehdottomasti jotain kuluvaa kuten ruokaa, juomaa. Ei missään nimessä mitään tavaroita.!!!
Todennäköisesti uuteen kämppään muuttaessa on juuri heivattu jätesäkkikaupalla kaikkea tarpeetonta krääsää, joten sellaista ei kannata antaa. Kannatan tavaroita, jotka kuluvat, juuri vaikka pesuaineita ja rättejä, joku ilmanraikastin jos tiedät että henkilö käyttää sellaisia, teetä tai suklaata, nätti saippua, löylytuoksuja jos on sauna... Itse kasvi-ihmisenä ilahtuisin myös viherkasvin taimesta nätissä ruukussa, kunhan se on ötökkävapaaksi tarkistettu.
Vierailija kirjoitti:
Kassi jossa olisi kaikkea kodin siivoukseen liittyvää, Tolua, Sini-desiliinoja, hankaussieniä, muita pesuaineita ja kaiken kruunaisi punkkupullo.
Vitsit että olisi outoa saada aikuisena tällainen lahja. Mistä tietää käyttääkö henkilö tolua? Tai mitä tuoksua heillä käytetään? Aikuisilla on usein vakiintuneet tuotteet millä siivotaan.
Miksi kellekään pitäisi ylipäänsä viedä yhtään mitään. Ostakoon jokainen itse mitä tarvitsee.
Kahvia, teetä, pari kaunista mukia ja suklaarasia käärittynä kauniisti sellofaaniin, vaikka vielä keittiöpyyhe. Jos budjetti riittää niin voi lisätä vaikka mitä. Toinen vaihtoehto mitä antaisin olisi kylppärikori, pyyhesetti, kaunis saippua, jalkakylpysuolaa (tosin jos ei ole edes ämpäriä niin turha).. itse teen tällaisia koreja jatkuvasti esim jouluksi ja ihan vain kyläillessä, esim keksejä, teetä, kahvia ja joku pieni juttu esim teesihti ja ne mukit.
Voi kristus kirjoitti:
Moni veisi sulakkeita? Miksi?
Nykyisin on joka asunnossa automaattisulakkeet.
Mitä järkeä on muutenkaan viedä lahjaksi euron kahden arvoista krääsää toisen uuteen kotiin,ihan niinkuin asukas olisi joku täys reppana?? Kuulostaa ihan ala-asteen pikkujoulupaketeilta .
Ei ole joka asunnossa. UUSISSA on, mutta esim meillä kasarilla tehdyssä kerrostalossa asunnoissa on ihan tavalliset mittaritaulut. Kyllähän moni ostaa tai vuokraa itselleen uuden asunnon vanhemmasta talosta tai ostaa vanhemman omakotitalon. Kannattaisi opetella loogista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Kahvia, teetä, pari kaunista mukia ja suklaarasia käärittynä kauniisti sellofaaniin, vaikka vielä keittiöpyyhe. Jos budjetti riittää niin voi lisätä vaikka mitä. Toinen vaihtoehto mitä antaisin olisi kylppärikori, pyyhesetti, kaunis saippua, jalkakylpysuolaa (tosin jos ei ole edes ämpäriä niin turha).. itse teen tällaisia koreja jatkuvasti esim jouluksi ja ihan vain kyläillessä, esim keksejä, teetä, kahvia ja joku pieni juttu esim teesihti ja ne mukit.
Ajatus varmasti hyvä, mutta ei pliis enää näitä eripari-mukeja. Niitä on kaikilla kaapit täynnä ja muuton alla just hankkiudittu edellisistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Voi kristus kirjoitti:
Mitä järkeä on muutenkaan viedä lahjaksi euron kahden arvoista krääsää toisen uuteen kotiin,ihan niinkuin asukas olisi joku täys reppana?? Kuulostaa ihan ala-asteen pikkujoulupaketeilta .Ei ole joka asunnossa. UUSISSA on, mutta esim meillä kasarilla tehdyssä kerrostalossa asunnoissa on ihan tavalliset mittaritaulut. Kyllähän moni ostaa tai vuokraa itselleen uuden asunnon vanhemmasta talosta tai ostaa vanhemman omakotitalon. Kannattaisi opetella loogista ajattelua.
Mullakin on ihan perinteiset sulakkeet 70-luvun talossa. Olen viidessä vuodessa onnistunut polttamaan yhden sulakkeen. Älkää tuoko minulle sulakkeita kaappiin pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse harrastanut tuota ämpäri-lahjaa aikoinaan, kun kaverit alkoivat pariutua ja avioituivat. Siihen aikaan harva nuoripari asui yhdessä ennen vihkimistä, joten kaikki kodissa tarvittavat pikkuesineet olivat haluttuja. Yleensä keräsin ämpäriin keittiössä tarvittavaa tavaraa kuten tiskiharjan, puiset paistolastan ja haarukan, muutaman sieniliinan, ehkä pari patalappua ym. Näitä eivät mummit, kummit, tädit ym. yleensä hankkineet, vaan keskittyivät kukkavaaseihin, silitysrautoihin ja pöytäliinoihin ja sen sellaisiin. Vielä onnittelukortti ja kaunis rusetti ämpärin sankaan. Nuo mummit ja kummitkin kiittelivät kekseliästä lahjaani.
Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa miettiä, mitä siihen ämpäriin kerää: keittiövälineitä, siivousvälineitä vai ruokatarvikkeita. En lähtisi sekoittamaan näitä keskenään, vaan keskittyisin johonkin näistä. Tästähän voi sopia joidenkin kavereiden kanssa, mitä kukin hankkii. Olen muuten samoilla linjoilla kuin se kirjoittaja, joka ei laittaisi ämpäriin viinipulloa. Jos joku minulle toisi tuparilahjaksi viiniä, niin viemäriin sen kaataisin, koska ei käytä lainkaan alkoholia.
Mikä tämä juttu on, että viedään joku ämpäri? Älkää viekö ihmisille turhaa tavaraa.
Ämpäreitä tarvitaan aina. Esim norossa se on kätevä sängyn vierellä.
Harvemmin sitä noroakaan aikuisilla ihmisillä on. Ja niin, että tarvitsisi useamman ämpärin.
Kyllä se aikuiseenkin voi iskeä, on kokemusta. Lisäksi hygieniasyistä yleensä oksennuksiin käytettyä ämpäriä ei kannata käyttää esim sima- tai marjaämpärinä, vaikka se olisi olevinaan hyvin pesty. Sinä taas tarvitset ämpärin päähäsi.
Vierailija kirjoitti:
Apua! Olen yli 40-vuotias ja minulla ei ole mistään tavarasta pulaa. Juuri muuttaneena suurin ongelma oli, että miten saan kaiken mahtumaan kämppääni. Ja paljon löytyi tavaraa, joka oli saatu joltain, mutta ei koskaan käytetty, eikä raaski poiskaan heittää.
Joten ehdottomasti jotain kuluvaa kuten ruokaa, juomaa. Ei missään nimessä mitään tavaroita.!!!
Muuton alla on käytetty tuntikausia siihen kun on laitettu pois vanhat sinitarrat ja ylimääräiset keittiötavarat ja turhat pesuaineet. Ja sitten joku kantaa niitä saman tien lisää, hiphei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassi jossa olisi kaikkea kodin siivoukseen liittyvää, Tolua, Sini-desiliinoja, hankaussieniä, muita pesuaineita ja kaiken kruunaisi punkkupullo.
Vitsit että olisi outoa saada aikuisena tällainen lahja. Mistä tietää käyttääkö henkilö tolua? Tai mitä tuoksua heillä käytetään? Aikuisilla on usein vakiintuneet tuotteet millä siivotaan.
Nauroin samaa viestiä aiemmin, kirjoittaja oli onnistunut keräämään listan tuotteista, mitä en käytä lukuun ottamatta muita pesuaineita ja niissäkin pitää olla hajusteissa tarkkana allergian vuoksi.
Sain kuuskytvuotislahjaksi liinavaatteita ison kassillisen. Laatu vain oli sitä luokkaa, ettei edes kukaan lapsenlapsista ole huolinut niitä. Yksi kunnollinen kylpypyyhe olisi ollut parempi lahja.
Vierailija kirjoitti:
Voi kristus kirjoitti:
Mitä järkeä on muutenkaan viedä lahjaksi euron kahden arvoista krääsää toisen uuteen kotiin,ihan niinkuin asukas olisi joku täys reppana?? Kuulostaa ihan ala-asteen pikkujoulupaketeilta .Ei ole joka asunnossa. UUSISSA on, mutta esim meillä kasarilla tehdyssä kerrostalossa asunnoissa on ihan tavalliset mittaritaulut. Kyllähän moni ostaa tai vuokraa itselleen uuden asunnon vanhemmasta talosta tai ostaa vanhemman omakotitalon. Kannattaisi opetella loogista ajattelua.
Mä asun v. 1960 rakennetussa talossa. Meillä on uudet mittaritaulut, mihin ei tarvita perinteisiä sulakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kristus kirjoitti:
Mä asun v. 1960 rakennetussa talossa. Meillä on uudet mittaritaulut, mihin ei tarvita perinteisiä sulakkeita.
Noin VANHOIHIN kerrostaloasuntoihin on varmaan jouduttu tekemään sähköremontti. Kasarin taloissa on yleensä sähköt muuten kunnossa eli vanhoilla sähkötauluilla mennään. Eivät ole mitään halpoja remontteja.
Ei ainakaan mitään alkoholia. Se on nykyaikana mauton lahja.
En itse myöskään veisi mitään makeisia.
Keräilisin jotain laadukkaita ja nättejä kuluvia tuotteita. Ehkä joku hassu ja pieni vessapaperi paketti pilailupuodista
Ruisleipä ja suolaa on vanha perinne uuteen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kotoa pois muuttavalle
- monitoimityökalu
- pussinsulkijoita
- laadukkaat sakset
- veitsenteroitin
- kuumemittari
- eri kokoisia huopatassuja huonekaluille
- minigrip-pussejaAikuiselle, jolla on jo perustavarat
- laadukas käsisaippua
- pyykkietikka
- hyvää teetä/kahvia
- oliiviöljyä
Ym. Kuluvaa
En kyllä haluaisi mitään laadukkaita käsisaippuoita tai pyykkietikkaa, en niillä mitään tee. Listan jälkimmäiset eli syötävät ovat ok.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttu osti omakotitalon. Tuparilahjaksi ostin kaikenlaista pikkusälää, kuten teippiä, lamppuja, kynttilöitä, hiirenloukun, tiskirätin, pussin nauloja yms ja keksejä. Ojensin nämä yksi kerrallaan ja kerroin miksi juuri tämä, keksejä vierasvaraksi, hiirenloukku kutsumattomille vieraille, lamput poksahtelee just kun ei pääse kauppaan, kynttilöitä on oltava sähkökatkon varalle, teippi pelastaa tilanteen aina jne
😅
Siis tuleeko nuo aikuiselle??
Luulin ,että 18 vuotiaalle joka muuttaa kotoa pois.
Aikuisella joka muuttaa asunnosta toiseen yleensä on jo kaikki nuo tilpehöörit,kuten nuppineulat,tiskiainetta,näkkileivät ,teepussit ym.
Aikuisena ihmisenä voisin ottaa pienoisena kettuiluna jos joku toisi tupareihin ämpärillisen pesu ja hygienia tuotteita,paketin sulakkeita ja nuudelipussin.