Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin
leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Vinkkaan että mikrokuituliina keittiörättinä on yksi parhaista sijoituksista kodinhoidollisesta vinkkelistä. Voi heittää pyyhe- tai lakanapyykin kanssa koneeseen ajoittain, ja puhdistaa kaikki pinnat niin paljon tehokkaammin kuin ne perinteiset ajoittain pois heitettävät sienimäiset liinat, jotka hajoaa käytössä.
Imee käsien ihosta rasvat veks, joten sit on kohta ihan korppukädet jos sitä usein käyttää. Muutenhan se olis kyllä hyvä.
Hei älkää pliis tuoko mitään hassunhauskoja ämpärituliaisia!
Kerran vietiin ystäville sellainen hervottoman iso paali vessapaperia tuparilahjaksi. Silloin (en nyt muista olisko noin 15 vuotta sitten tai ylikin) paperimiehet oli lakossa ja kaupoissa alkoi olla pula vessapaperista. Se oli siis ajankohtaista arvopaperia. Perhe ei myöskään halunnut mitään romua nurkkiin. Käyttötavarana se siis kului, mutta jättipaali kesti pitkään käytössä.
Minusta se on ihan sama, mitä siinä kassissa olisi, kyllä niille tavaroille joku käyttäjä löytyisi, jos en minä.
Muutenkaan en voi tajuta ajattelutapaa, että joku laittaisi kassissa olevat kamppeet roskiin. Jos itse ei käytä ollenkaan tiskiainetta, niin eikö sen voi antaa jollekin kaverille tai vaikka naapurille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että monen ehdotus olisi ihan ok ensimmäiseen omaan kotiin muuttavalle. Mutta ei muuten...
Vaikka olen vanhempieni luota muuttanut vuonna 1991 en ole vieläkään huomannut, etteikö pesuaineita ja kahvia menisi, kyllä juon myös iltakaakaota ja vinkki aloittajalle, suodatin pussit on myös katoavaa tavaraa.
Suodatinpussit eivät ole katoavaa tavaraa sellaisessa taloudessa, jossa ei juoda kahvia tai kahvi keitetään muulla kuin kahvinkeittimellä tai käytetään kestosuodatinta.
Suodatinpussi on yllättävän monipuolinen tarvike. Sitä voi käyttää esim hampurilaista tms syödessä, jogurtin valutuksessa jos haluaa tehdä omaa rahkaa, omatekoisten mehujen suodatuksessa yms. Eli älä väheksy ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse harrastanut tuota ämpäri-lahjaa aikoinaan, kun kaverit alkoivat pariutua ja avioituivat. Siihen aikaan harva nuoripari asui yhdessä ennen vihkimistä, joten kaikki kodissa tarvittavat pikkuesineet olivat haluttuja. Yleensä keräsin ämpäriin keittiössä tarvittavaa tavaraa kuten tiskiharjan, puiset paistolastan ja haarukan, muutaman sieniliinan, ehkä pari patalappua ym. Näitä eivät mummit, kummit, tädit ym. yleensä hankkineet, vaan keskittyivät kukkavaaseihin, silitysrautoihin ja pöytäliinoihin ja sen sellaisiin. Vielä onnittelukortti ja kaunis rusetti ämpärin sankaan. Nuo mummit ja kummitkin kiittelivät kekseliästä lahjaani.
Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa miettiä, mitä siihen ämpäriin kerää: keittiövälineitä, siivousvälineitä vai ruokatarvikkeita. En lähtisi sekoittamaan näitä keskenään, vaan keskittyisin johonkin näistä. Tästähän voi sopia joidenkin kavereiden kanssa, mitä kukin hankkii. Olen muuten samoilla linjoilla kuin se kirjoittaja, joka ei laittaisi ämpäriin viinipulloa. Jos joku minulle toisi tuparilahjaksi viiniä, niin viemäriin sen kaataisin, koska ei käytä lainkaan alkoholia.
Mikä tämä juttu on, että viedään joku ämpäri? Älkää viekö ihmisille turhaa tavaraa.
Ämpäreitä tarvitaan aina. Esim norossa se on kätevä sängyn vierellä.
Harvemmin sitä noroakaan aikuisilla ihmisillä on. Ja niin, että tarvitsisi useamman ämpärin.
Ämpäreille keksii aina käyttöä. Meillä on nytkin vaikka miten monta ämpäriä käytössä. Roskiksessa lajittelussa, saunakamppeet on ämpärissä, kaapeissakin on nurkkiin kertyneitä ämpäreitä, niissä on hyvä säilyttää siivousaineita, pari ämpäriä on vesikatkon varalta, jos tarvitaan huuhteluvettä vaikka vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että monen ehdotus olisi ihan ok ensimmäiseen omaan kotiin muuttavalle. Mutta ei muuten...
Vaikka olen vanhempieni luota muuttanut vuonna 1991 en ole vieläkään huomannut, etteikö pesuaineita ja kahvia menisi, kyllä juon myös iltakaakaota ja vinkki aloittajalle, suodatin pussit on myös katoavaa tavaraa.
Suodatinpussit eivät ole katoavaa tavaraa sellaisessa taloudessa, jossa ei juoda kahvia tai kahvi keitetään muulla kuin kahvinkeittimellä tai käytetään kestosuodatinta.
Suodatinpussi on yllättävän monipuolinen tarvike. Sitä voi käyttää esim hampurilaista tms syödessä, jogurtin valutuksessa jos haluaa tehdä omaa rahkaa, omatekoisten mehujen suodatuksessa yms. Eli älä väheksy ollenkaan.
Itse en ainakaan tee noita mainitsemiasi asioita, joten en tarvitse suodatinpusseja edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Viiniä, suklaata, juustoja, hedelmiä. Ei kaakaota, meillä ei ainakaan tarvita sitä mihinkään.
Voisi siellä olla kahviakin, ja miksei jotain saippuaa tms.
Minä taas en voi käyttää alkoholia (ei sovi lääkkeideni kanssa) ja hedelmille olen allerginen. Kahviakaan en juo. :D
Tupareihin kutsuttavat tosin yleensä tuntevat edes sen verran, että osaavat jättää ilmiselvät hutiostokset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan tee noita mainitsemiasi asioita, joten en tarvitse suodatinpusseja edelleenkään.
pääsiäispashaan tarvitsee useampia suodatinpusseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse harrastanut tuota ämpäri-lahjaa aikoinaan, kun kaverit alkoivat pariutua ja avioituivat. Siihen aikaan harva nuoripari asui yhdessä ennen vihkimistä, joten kaikki kodissa tarvittavat pikkuesineet olivat haluttuja. Yleensä keräsin ämpäriin keittiössä tarvittavaa tavaraa kuten tiskiharjan, puiset paistolastan ja haarukan, muutaman sieniliinan, ehkä pari patalappua ym. Näitä eivät mummit, kummit, tädit ym. yleensä hankkineet, vaan keskittyivät kukkavaaseihin, silitysrautoihin ja pöytäliinoihin ja sen sellaisiin. Vielä onnittelukortti ja kaunis rusetti ämpärin sankaan. Nuo mummit ja kummitkin kiittelivät kekseliästä lahjaani.
Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa miettiä, mitä siihen ämpäriin kerää: keittiövälineitä, siivousvälineitä vai ruokatarvikkeita. En lähtisi sekoittamaan näitä keskenään, vaan keskittyisin johonkin näistä. Tästähän voi sopia joidenkin kavereiden kanssa, mitä kukin hankkii. Olen muuten samoilla linjoilla kuin se kirjoittaja, joka ei laittaisi ämpäriin viinipulloa. Jos joku minulle toisi tuparilahjaksi viiniä, niin viemäriin sen kaataisin, koska ei käytä lainkaan alkoholia.
Mikä tämä juttu on, että viedään joku ämpäri? Älkää viekö ihmisille turhaa tavaraa.
Ämpäreitä tarvitaan aina. Esim norossa se on kätevä sängyn vierellä.
Harvemmin sitä noroakaan aikuisilla ihmisillä on. Ja niin, että tarvitsisi useamman ämpärin.
Ämpäreille keksii aina käyttöä. Meillä on nytkin vaikka miten monta ämpäriä käytössä. Roskiksessa lajittelussa, saunakamppeet on ämpärissä, kaapeissakin on nurkkiin kertyneitä ämpäreitä, niissä on hyvä säilyttää siivousaineita, pari ämpäriä on vesikatkon varalta, jos tarvitaan huuhteluvettä vaikka vessaan.
Mulle riittää yksi siivousämpäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiniä, suklaata, juustoja, hedelmiä. Ei kaakaota, meillä ei ainakaan tarvita sitä mihinkään.
Minä taas en voi käyttää alkoholia (ei sovi lääkkeideni kanssa) ja hedelmille olen allerginen. Kahviakaan en juo. :D
Tupareihin kutsuttavat tosin yleensä tuntevat edes sen verran, että osaavat jättää ilmiselvät hutiostokset tekemättä.
Kaikille hedelmille?
Olettais, että jos on just muuttanut ja järkännyt juhlat, niin on jo siivottu eli siivousvälineet ja pesuaineet on hommattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en niitä tarvitse, mutta ne vievät aika vähän tilaa kaapissa, joten en heittäisi poiskaan. Kuitenkin jossain kohtaa tulee vastaan tilanne, jossa sellainen onkin tosi kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille hedelmille?
No joo, en nyt ihan. Kolmea voin syödä, mutta melonit ovat aika isoja ja banaanit kolhiintuvat helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en niitä tarvitse, mutta ne vievät aika vähän tilaa kaapissa, joten en heittäisi poiskaan. Kuitenkin jossain kohtaa tulee vastaan tilanne, jossa sellainen onkin tosi kätevä.
Ei mikään ihme, että tuossa 'tavarapaljous' ketjussa on tuhansia viestejä, kun porukka säilyttelee kaikkea ihan turhaa, jos joskus sattuisi tulemaan tarvetta..
Kardemummaa ja timjamiinia, ehkä laakerinlehtiä myös
Pellavakeittiöpyyhkeitä, esiliina, mausteita T. Ahkera leipuri :)
Vierailija kirjoitti:
Ihmesieni on tuollaiseen hyvä tuote.
Tuolla saa pilattua pinnat, jos käyttäjä ei ymmärrä/tiedä mikä tuote on kyseessä. En laittaisi lahjaksi.
Jokaiselle pitäisi viedä pitkävartinen kenkälusikka. Ikeassa näytettiin myyvän tosi pitkiä, ehkä metsllisia. Vähän niissä oli kyllä painoa.
Raamattu lentäis mulla heti roskikseen jos joku toisi.