Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
301/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt haluaisi mitään wc-paperia tai leivinpaperia vaan jotain mitä en joka päivä ostaisi..luksus käsisaippuaa, laatu suklaata, teetä, kahvia, viiniä, kynttilöitä..

Kun kaikki vieraat tuovat nuo samat suklaat ja viinit ja  foliot ja fairypullot, niin ehtii ehkä vanhentua, ennen kuin niille on käyttöä

Vierailija
302/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä, olutta, mehua, pizzaleikkuri, pizzaa, hedelmiä, salaattiaineet, särkylääkettä, serviettejä, jotain parempaa vessapaperia, kynttilöitä, tulitikut, palohälytin, sammutuspeite, hyvä käsisaippua ja sulakkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Laadukas käsisaippua kauniissa pullossa

- Kauniita servettejä

- Laadukas tiskiaine suihkepullo (esim. Kiilto)

- Erikoisempaa suklaata 

- Kaupunkikahvi 1-2 erilaista pakettia (erikoisempaa teetä, mikäli ei kahvikansaa)

- Jotain erikoisempaa pastaa 

- Hilloja esim. missä useampaa erilaista makua

- Oliivit, juustot, ilmakuivatut kinkut tms

- Joku kaunis kukka tms.

Kukan huolisin näistä, muut heittäisin menemään.

Vierailija
304/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousvälineet kyllä kelpais. Esim wc ankka, kodin putkimies, karhunkielet, rätit, miksei wc harjakin, tiskiharja, tiskiaine. Pyykkiaine joo, kunhan on hajustamaton. Kahvi kelpaisi samoin suola pippurit jne.

Wc ja talouspaperi toimis kanssa, mut ne tietty ei mahdu kassiin :D

Vierailija
305/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmesieni on tuollaiseen hyvä tuote. 

Kuluttaa ja rikkoo kaikki pinnat, en suosittele.

Vierailija
306/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan nuo rojukasat ovat pahimpia lahjoja. Randomkamaa jota ei tarvitse. Alkoholi ei ole hyvä tuparilahja kenellekään.

Vierailija
307/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukas oliiviöljy ja hunaja luulisi kelpaavan kaikille, harvassa ne jotka ei käytä.

Sekä ilahtuisin jos saisin vaikka nätit puulastat, parempaa yrttisuolaa, siemennäkkäreitä tms keksejä ja jotain makeita luomuherkkuja, kahvisiirapin tai jotain parempaa teetä. Viherkasvi tai kukat olisi myös ihania. Pyykkietikkakin on kiva.

Kiitos mutta ei hunajaa, oliiviöljyä, kahvisiirappia tai pyykkietikkaa meille, myös makeat luomuherkut, siemennäkkäri ja keksit jäävät syömättä ja teetä juon ehkä pari kertaa vuodessa. Tuo niitä kukkia jos kerran et pysty olemaan tuomatta yhtään mitään.

Vierailija
308/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut mitään tupaantuliais tilpehöörikassia..tuntuisi lähinnä loukkaavalta.

Mutta jos nyt ymmärsin pointin,niin ämpärin ja wc-paperi säkin veisin.

Ne ovat niin haluttuja ja himoittuja. Ehkä kassillisen punalapputuotteitakin.

Vierailija
309/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmesieni on tuollaiseen hyvä tuote. 

Tuhoaa valitettavasti astioiden pinnat.

Minä ainakin käytän ihmesientä siivouksessa, en pese sillä astioita.

Siivouksessa se vasta saakin pinnat pois. Onnea itse aiheutetulle liian aikaiselle keittiöremontille!

Vierailija
310/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni veisi sulakkeita? Miksi?

Nykyisin on joka asunnossa automaattisulakkeet.

Mitä järkeä on muutenkaan viedä lahjaksi euron kahden arvoista krääsää toisen uuteen kotiin,ihan niinkuin asukas olisi joku täys reppana?? Kuulostaa ihan ala-asteen pikkujoulupaketeilta .

Vierailija
311/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä just ja just jotain hyvää suklaata ja keksejä.

Ei ainakaan pesuaineita (käytän vaan tiettyjä), ei ällöjä bamburättejä, ei teetä (juon vain tiettyjä), ei kynttilöitä, ei servettejä, ei wc-paperia (käytän vaan hylsytöntä), ei kahvia (juon vain tiettyä), ei mitään tavaraa, ei alkoholia eikä missään tapauksessa ämpäriä.

Piti vielä lisätä, että foliota en käytä eikä leivinpaperia tai esim. suodatinpusseja mahdu keittiöön ylimääräistä pakkausta.

Ahahahahah onpas sulla keittiönkaapit sitten turvoksissa "merkillisiä" tavaroita. Kö tai olkoon....

Keittiö (eli pari kaappia olohuoneen seinällä) on vaan niin pieni, ettei sinne todella mahdu mitään ylimääräistä. Kaikki on karsittu minimiin.

Niinhän ne nykyasuntojen suunnittelussa on keittiöiden neliöt karsittu. Enää on tosiaan pelkät kaapit olohuoneen seinällä.

Vierailija
312/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kristus kirjoitti:

Moni veisi sulakkeita? Miksi?

Nykyisin on joka asunnossa automaattisulakkeet.

Mitä järkeä on muutenkaan viedä lahjaksi euron kahden arvoista krääsää toisen uuteen kotiin,ihan niinkuin asukas olisi joku täys reppana?? Kuulostaa ihan ala-asteen pikkujoulupaketeilta .

Mä tarvitsen sentään vielä lasisulakkeita valokatkaisijoihin joissa on himmennin.

Vierailija
313/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.

Saksiakaan ei ole sun asunnossa? Tiesitkö että leivinpaperia voi myös leikata ihan normaaleilla saksilla tai taitella pienelle pellille?

Tuolla lainaamallasi on varmaan 60 cm hella ja hän on varmaan saanut vain niitä arkkeja, jotka käyvät 50 cm uunin pellille suoraan. Äly ei sitten säkenöi laittaa useampaa arkkeja lomittain, ristikkäin jne. Luulee kai, että niitä saa käyttää vain yksitellen.

Vierailija
314/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo viiniä,pullo leijona viinaa ja 24 pack olutta isännälle ja emännälle tiskiainetta,tuoksukynttilän ja esiliinan.

Vierailija
315/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse harrastanut tuota ämpäri-lahjaa aikoinaan, kun kaverit alkoivat pariutua ja avioituivat. Siihen aikaan harva nuoripari asui yhdessä ennen vihkimistä, joten kaikki  kodissa tarvittavat pikkuesineet olivat haluttuja. Yleensä keräsin ämpäriin keittiössä tarvittavaa tavaraa kuten tiskiharjan, puiset paistolastan ja haarukan, muutaman sieniliinan, ehkä pari patalappua ym. Näitä eivät mummit, kummit, tädit ym. yleensä hankkineet, vaan keskittyivät kukkavaaseihin, silitysrautoihin ja pöytäliinoihin ja sen sellaisiin. Vielä onnittelukortti ja kaunis rusetti ämpärin sankaan. Nuo mummit ja kummitkin kiittelivät kekseliästä lahjaani.

Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa miettiä, mitä siihen ämpäriin kerää: keittiövälineitä, siivousvälineitä vai ruokatarvikkeita. En lähtisi sekoittamaan näitä keskenään, vaan keskittyisin johonkin näistä. Tästähän voi sopia joidenkin kavereiden kanssa, mitä kukin hankkii. Olen muuten samoilla linjoilla kuin se kirjoittaja, joka ei laittaisi ämpäriin viinipulloa. Jos joku minulle toisi tuparilahjaksi viiniä, niin viemäriin sen kaataisin, koska ei käytä lainkaan alkoholia.

Mikä tämä juttu on, että viedään joku ämpäri? Älkää viekö ihmisille turhaa tavaraa.

Ämpäreitä tarvitaan aina. Esim norossa se on kätevä sängyn vierellä.

Vierailija
316/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljyn tähden yksinomaan Italiassa kuolee miljoonia laululintuja. Koska oliivit poimitaan yön viileydessä, jolloin niiden aromit ovat parhaimmillaan, sokaistuvat ja hätääntyvät jo nukkumassa olevat pikkulinnut kirkkaista valoista ja lentävät vahvoihin puimureihin, jauhautuen kuoliaiksi.

Emävale. Oliivit kerätään edelleenkin ihan käsityönä. Ei ole mitään oliivipuimureita. Puiden alle verkot ja puita ravistellaan joka manuaalisesti tai sähkökäyttöisesti mutta mitään puimureita ei ole. Oliivit viedään saman tien oliivimyllyyn. Asun paikassa jossa oliivipuita on silmänkantamattomiin ja joka vuosi olen poimintaa katsellut.

Vierailija
317/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse harrastanut tuota ämpäri-lahjaa aikoinaan, kun kaverit alkoivat pariutua ja avioituivat. Siihen aikaan harva nuoripari asui yhdessä ennen vihkimistä, joten kaikki  kodissa tarvittavat pikkuesineet olivat haluttuja. Yleensä keräsin ämpäriin keittiössä tarvittavaa tavaraa kuten tiskiharjan, puiset paistolastan ja haarukan, muutaman sieniliinan, ehkä pari patalappua ym. Näitä eivät mummit, kummit, tädit ym. yleensä hankkineet, vaan keskittyivät kukkavaaseihin, silitysrautoihin ja pöytäliinoihin ja sen sellaisiin. Vielä onnittelukortti ja kaunis rusetti ämpärin sankaan. Nuo mummit ja kummitkin kiittelivät kekseliästä lahjaani.

Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa miettiä, mitä siihen ämpäriin kerää: keittiövälineitä, siivousvälineitä vai ruokatarvikkeita. En lähtisi sekoittamaan näitä keskenään, vaan keskittyisin johonkin näistä. Tästähän voi sopia joidenkin kavereiden kanssa, mitä kukin hankkii. Olen muuten samoilla linjoilla kuin se kirjoittaja, joka ei laittaisi ämpäriin viinipulloa. Jos joku minulle toisi tuparilahjaksi viiniä, niin viemäriin sen kaataisin, koska ei käytä lainkaan alkoholia.

Mikä tämä juttu on, että viedään joku ämpäri? Älkää viekö ihmisille turhaa tavaraa.

Miksi niitä ilmaisia ämpäreitä jonotetaan Suomessa jos niitä muka ei kukaan tarvitse?

Vierailija
318/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.

Saksiakaan ei ole sun asunnossa? Tiesitkö että leivinpaperia voi myös leikata ihan normaaleilla saksilla tai taitella pienelle pellille?

Tuolla lainaamallasi on varmaan 60 cm hella ja hän on varmaan saanut vain niitä arkkeja, jotka käyvät 50 cm uunin pellille suoraan. Äly ei sitten säkenöi laittaa useampaa arkkeja lomittain, ristikkäin jne. Luulee kai, että niitä saa käyttää vain yksitellen.

Sama kun toisi kylpypyyhettä toivoneelle sellaisia 1015cm pyyhkeitä kivan setin, että yksi kasvoille, toinrn käsille, kolmas mahalle, neljäs pyllylle ja viides vasempaan jalkaan....

Siis uskokaa jo että ihmiset osaavat nykyisin ihan itse ostaa mitä tarviysevat ihan oman tarpeensa ja makunsa mukaisesti!!!!

Vierailija
319/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Typo 10 x 15 cm

Vierailija
320/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin sitä noroakaan aikuisilla ihmisillä on. Ja niin, että tarvitsisi useamman ämpärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi