Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko asua 25 neliön yksiössä?

Vierailija
20.08.2024 |

Voisitko asua 25 neliön yksiössä? Asunnossa on myös hyvän kokoinen parveke. Mietin itse sellaiseen muuttoa. Viihdyn hyvin kotosalla ja mietinkin, kaatuuko noin pienessä asunnossa seinät päälle. Toisaalta, en halua hukkaneliöistä maksaa. Esimerkiksi kaksiossa asuessani toisessa huoneessa vain nukuin. Yksiöön tuskin saa sohvaa ja sänkyä. Onko kokemuksia miten toimiva ratkaisu vuodesohva on?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jos 5 vuotta 19 neliön yksiössä.

Vierailija
2/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asunnon muista ominaisuuksista. Jos Suomen parhailta asuinalueilta ja erinomaisessa kunnossa, niin voisin. Muuten en, riittää opiskelijakämppäajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut jos 5 vuotta 19 neliön yksiössä.

Minä 22 vuotta. 

Vierailija
4/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 26 neliön yksiössä. Pienipalkkainen ala ja pk-seutu syynä. Kyllä tänne mahtuu ja saa kodin kivaksi kun ei hamstraa tavataa.

Sohvaa ei minulla ole, parisänky ja nelipaikkainen pyöreä pöytä sen sijaan. Mutta en omista teeveetäkään, ei kiinnosta sellainen ajanhaaskuu.

Vierailija
5/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kaksi vuotta 11:n neliön solukämpässä.

Vierailija
6/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin yksin, voisin. Nyt mies ja 4 lasta, niin en voisi. Olen minimalistinen, enkä itse oikeastaan tarvitse mitään kummempia tavaroita, harrastukset kodin ulkopuolella ja varusteita ei tarvitse.

Vierailija
7/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 26 neliön yksiössä. Pienipalkkainen ala ja pk-seutu syynä. Kyllä tänne mahtuu ja saa kodin kivaksi kun ei hamstraa tavataa.

Sohvaa ei minulla ole, parisänky ja nelipaikkainen pyöreä pöytä sen sijaan. Mutta en omista teeveetäkään, ei kiinnosta sellainen ajanhaaskuu.

Parveke on minullakin, kesällä kuin yksi huone lisää. Hyvä viljellä pientä syötävää ja kukkia.

Vierailija
8/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä harmitti 30 neliön yksiössä sohvan puute. Aina piti istua sängyllä. Eli pieni sohva tai hyvä nojatuoli pitäisi mahtua, niin sitten joo. Parvellisessa ei mitään ongelmaa.

Vierailija
9/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hotellihuonesisustus. Kunnon sänky ja nojatuoli (tai kaksi). Mietin itsekin tällaista ratkaisua. Asun Hesassa ja asuminen kallista. Nyt eläkeläisenä voisi jo hieman hemmotella itseään. Uudesta kaksiosta yksiöön....? Siitä olisi helppo siirtyä aikanaan palvelukotiin.

Vierailija
10/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista . Tämä avarti paljon pohdintaani .

Vierailija
11/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Haluan kivan asunnon, neliöillä ei väliä, mutta vuokralla on. Eli 20 neliötä, jos hyvä kokkausmahdollisuus ja kiva kylppäri löytyy, riittää hyvin. Olen askeettinen, nautin, että ei ole juurikaan tavaraa.

Vierailija
12/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun. Sänky on tosiaan suurin haaste, futon ehkä toimivin ratkaisu ellei halua että koko asunto on sänkyä. Itse nostan petivaatteet päiväksi tuulettumaan ja laitan patjan sivuun

Olen huomannut, että kaikista Tavaroista tulee pienessä tilassa tärkeämpiä ja esteettisempiä. Elämään mahtuu kyllä ihan hyvin, mutta tilaa roinalle ja "sinne päin" tavaroille ei ole

Vierailija
13/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu pohjakuvasta, jos on järkeväpohjainen, niin kyllä. Tohon ei isoa sohvaa mahdu, mutta esim. divaani saattaisi hyvinkin mahtua ja/tai kunnon mukava nojatuoli + rahi tai mekanismituoli.

Vierailija
14/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa on kivoja vuodesohvia, joissa säilytystilaa petivaatteille. Toimii hyvin!

Vierailija
15/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on asunut melkein puolta pienemmässä soluhuoneessa jakaen sen itselle vieraan kämppiksen kanssa niin 25 neliön kämpässä yksin asuminen tuntuu jo oikein hyvältä vaihtoehdolta, jos päiviin pääsääntöisesti riittää muutakin ohjelmaa ja tekemistä kuin seiniin tuijottelua. 

Yliopisto-opiskelija

Vierailija
16/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos sinun täytyy valita sohva tai sänky, panosta ehdottomasti hyvään sänkyyn. Unohda kaikki epämukavat sohvasängyt. Jos tulee vieraita, laita sängyn päälle päiväpeitto ja tyynyt niin siinä voi istuskella 

Vierailija
17/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin mun miehen kanssa kahdestaan 24 neliön yksiössä 4v. Muutettiin isompaan siinä vaiheessa kun olin viimeisilläni raskaana. Vauvan kanssa olis menny hankalaksi kun oli ylin kerros, ei hissiä, ei parveketta, ei säilytystilaa eikä tilaa vauvansängylle. Mutta minä olen myös kotihiiri eikä kaatunut seinät vaikka mies oli samassa tilassa. 

Vierailija
18/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin sinkkuna 27 neliön yksiössä, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
19/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 30 neliössä jo 22 vuotta.

Vierailija
20/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjättiin silloisen poikaystävän kanssa 23 neliön yksiössä. Edes parveketta ei ollut. Ero tuli, mutta se ei ollut yksiön syy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän