Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
261/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperin kanssa voi todella mennä pieleen. Ei nyt ole kyse tuparilahjasta, mutta ystävä tuli kaupan kautta kyläilemään ja kysyi, mitä tarpeellista voisi tuoda. Sanoin, että vaikka Rainbow vessapaperia. Ei tuonut, koska ei kuulemma kehdannut kulkea "köyhien ihmisten" vessapaperin kanssa ulkona niin, että kaikki näkee!

Ja todennäköisesti meneekin. Itse en halua kotiini muuta wc-paperia kuin Lotus Smart. Joku aika sitten jouduin olosuhteiden pakosta ostamaan jotain S-kaupan omaa merkkiä ja sain siitä hiivatulehduksen. Enkä käsitä miksi joku haluaa niitä kartonkihylsyjä kotiinsa pyörimään.

Ei niitä hylsyjä ole tarkoitus jättää lattioille tai pöydille pyörimään...

Pyörii ne roskiksessakin. Ihan turhaa jätettä.

Vierailija
262/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas oliiviöljy ja hunaja luulisi kelpaavan kaikille, harvassa ne jotka ei käytä.

Sekä ilahtuisin jos saisin vaikka nätit puulastat, parempaa yrttisuolaa, siemennäkkäreitä tms keksejä ja jotain makeita luomuherkkuja, kahvisiirapin tai jotain parempaa teetä. Viherkasvi tai kukat olisi myös ihania. Pyykkietikkakin on kiva.

Hunajaa harvempi käyttää, ainakaan minun tutuistani.

No tämä tuli yllärinä, lähipiirissäni ja töissä melkein kaikki käyttää. Koska se on terveellistä ja toiset korvaa sillä sokeria leipoessa tms. Tokihan sen mukaan yritetään lahja viedä, mikä olisi saajan makuun. Mutta ehkä joillekin ei kannata viedä mitään, jos ei mikään kelpaakaan...

Hunaja terveellistä? Pelkkää sokeria.

Entäs keksit ja kakut joita täällä ehdotetaan vaikka kuinka. Pelkkää sokeria nekin ovat. Oikea hunaja on terveellistä, ne halvat marketin hunajat sensijaan eivät ole muuta kuin siirappia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko ihmiset nykyään kyselee toisilta etukäteen mitä nämä haluaisivat tuparilahjaksi?

Miksi ei? Sä tykkäät ennemmin ostaa jotain sellaista, mitä toinen ei haluaisi, kunhan vaan saat itse päättää lahjan?

Miksi veisin mitään kun mistään ei ole sovittu? Kaikki eivät tarvitse lahjoja, pelkkä hyvä seura ja ruoka riittävät mainiosti.

Olet siis pihi.

Voisit sitten edes jotain juotavaa tai syötävää viedä sinne kaikille tarjolle, etkä vaan tyhjin käsin lompsia paikalle odottaen pitopalvelua.

Ja loukkaisin sillä juhlien järjestäjää joka on suunnitellut koko menun juomineen ja kaikki muut tarjottavat valmiiksi? En todellakaan.

Höpöhöpö. Kyllä pihillä aina tekosyitä riittää 😂.

Miksi viedä mitään kun kaikilla oikeasti on jo kaikkea ja silloin se hyvä seura ja ruoka riittävät? Kaikki meistä kun eivät järjestä tupareita tarpeettomien tai väkisin hankittujen lahjojen takia, vaan esim. kiitokseksi muuttoavusta.

Vierailija
264/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomeja

+ tekokulleja

Vierailija
265/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko ihmiset nykyään kyselee toisilta etukäteen mitä nämä haluaisivat tuparilahjaksi?

Miksi ei? Sä tykkäät ennemmin ostaa jotain sellaista, mitä toinen ei haluaisi, kunhan vaan saat itse päättää lahjan?

Miksi veisin mitään kun mistään ei ole sovittu? Kaikki eivät tarvitse lahjoja, pelkkä hyvä seura ja ruoka riittävät mainiosti.

Olet siis pihi.

Voisit sitten edes jotain juotavaa tai syötävää viedä sinne kaikille tarjolle, etkä vaan tyhjin käsin lompsia paikalle odottaen pitopalvelua.

Ja loukkaisin sillä juhlien järjestäjää joka on suunnitellut koko menun juomineen ja kaikki muut tarjottavat valmiiksi? En todellakaan.

Miksi viedä mitään kun kaikilla oikeasti on jo kaikkea ja silloin se hyvä seura ja ruoka riittävät? Kaikki meistä kun eivät järjestä tupareita tarpeettomien tai väkisin hankittujen lahjojen takia, vaan esim. kiitokseksi muuttoavusta.

Siksi viedä, koska kuka nyt oikeasti kehtaisi tupareihin tyhjin käsin lompsia? Siis oikeasti!

Vierailija
266/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyliin?

Ennen sanottiin: "kuten"

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita kuten leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaota ym.

Minusta "kuten" on täsmällisempi, eihän lauseessa puhuta mitään tyylistä vai mitä tyyliä on leivinpapereilla, folioilla, kahvilla jne.? "Kodin tarvikkeet" tekevät jo selväksi sen, että kyse on kodin arkisista tarvikkeista. Siis arkisestä tyylistä?

Sori kun niuhotan, en vain pidä muotisanoista, yleensä ne ovat huonoja ja epämääräisiä niin kuin tämäkin.

Vierailija
267/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas oliiviöljy ja hunaja luulisi kelpaavan kaikille, harvassa ne jotka ei käytä.

Sekä ilahtuisin jos saisin vaikka nätit puulastat, parempaa yrttisuolaa, siemennäkkäreitä tms keksejä ja jotain makeita luomuherkkuja, kahvisiirapin tai jotain parempaa teetä. Viherkasvi tai kukat olisi myös ihania. Pyykkietikkakin on kiva.

Hunajaa harvempi käyttää, ainakaan minun tutuistani.

No tämä tuli yllärinä, lähipiirissäni ja töissä melkein kaikki käyttää. Koska se on terveellistä ja toiset korvaa sillä sokeria leipoessa tms. Tokihan sen mukaan yritetään lahja viedä, mikä olisi saajan makuun. Mutta ehkä joillekin ei kannata viedä mitään, jos ei mikään kelpaakaan...

Hunaja terveellistä? Pelkkää sokeria.

Entäs keksit ja kakut joita täällä ehdotetaan vaikka kuinka. Pelkkää sokeria nekin ovat. Oikea hunaja on terveellistä, ne halvat marketin hunajat sensijaan eivät ole muuta kuin siirappia. 

Onko joku väittänyt keksejä ja kakkuja terveellisiksi? 😳

Vierailija
268/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperin kanssa voi todella mennä pieleen. Ei nyt ole kyse tuparilahjasta, mutta ystävä tuli kaupan kautta kyläilemään ja kysyi, mitä tarpeellista voisi tuoda. Sanoin, että vaikka Rainbow vessapaperia. Ei tuonut, koska ei kuulemma kehdannut kulkea "köyhien ihmisten" vessapaperin kanssa ulkona niin, että kaikki näkee!

Ja todennäköisesti meneekin. Itse en halua kotiini muuta wc-paperia kuin Lotus Smart. Joku aika sitten jouduin olosuhteiden pakosta ostamaan jotain S-kaupan omaa merkkiä ja sain siitä hiivatulehduksen. Enkä käsitä miksi joku haluaa niitä kartonkihylsyjä kotiinsa pyörimään.

Onko niitä pakko pyöritellä siellä?

Vierailija
269/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kaunis pullo käsisaippuaa.

Ei sovi sisustukseen. 

Vierailija
270/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Laadukas käsisaippua kauniissa pullossa

- Kauniita servettejä

- Laadukas tiskiaine suihkepullo (esim. Kiilto)

- Erikoisempaa suklaata 

- Kaupunkikahvi 1-2 erilaista pakettia (erikoisempaa teetä, mikäli ei kahvikansaa)

- Jotain erikoisempaa pastaa 

- Hilloja esim. missä useampaa erilaista makua

- Oliivit, juustot, ilmakuivatut kinkut tms

- Joku kaunis kukka tms.

Vierailija
271/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyliin?

Ennen sanottiin: "kuten"

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita kuten leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaota ym.

Minusta "kuten" on täsmällisempi, eihän lauseessa puhuta mitään tyylistä vai mitä tyyliä on leivinpapereilla, folioilla, kahvilla jne.? "Kodin tarvikkeet" tekevät jo selväksi sen, että kyse on kodin arkisista tarvikkeista. Siis arkisestä tyylistä?

Sori kun niuhotan, en vain pidä muotisanoista, yleensä ne ovat huonoja ja epämääräisiä niin kuin tämäkin.

Leivinpaperin on parasta olla valkaisematonta.

Vierailija
272/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää, näennäistä niuhottamista. Mistä vetoa, että sulta tulee paljon muuta ja vielä turhempaa jätettä?

Vierailija
273/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis pihi.

Siksi viedä, koska kuka nyt oikeasti kehtaisi tupareihin tyhjin käsin lompsia? Siis oikeasti!

No kerro toki mitä minä vien ihmiselle jolla on kaikki tarpeellinen ja joka ei ilmaise tarvitsevansa tai tahtovansa yhtään mitään? Sen vessapaperirullapaketinko?

Vierailija
274/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis pihi.

No kerro toki mitä minä vien ihmiselle jolla on kaikki tarpeellinen ja joka ei ilmaise tarvitsevansa tai tahtovansa yhtään mitään? Sen vessapaperirullapaketinko?

Jotain ei säilyvää, eli ruokaa ja viiniä.

Vierailija
275/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis pihi.

Oot sä kyllä yksi tolvana... Minunko pitäisi nyt sanoa, mitä sinä viet omalle tutullesi, minulle täysin anonyymille tyypille, tuparilahjaksi?

No vie edes kukkia, jos et muuta keksi.

Vierailija
276/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne meillä ainakaan missään pyöri. Ne laitetaan koriin ja tyhjennetään pahvinkeräyslaatikkoon.

Vierailija
277/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäisin kanssa näistä. Tosin en ole koskaan kuullut kahvisiirapista, mutta tulisi sekin tutuksi.

Vierailija
278/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullo shampanjaa toimii aina.

No ei toimi, jos et tunne lahjansaajaa. Voi olla alkoholismia tai voi olla kuten minä, absolutisti.

Pullo on kuitenkin helppo antaa eteenpäin jos ei ole mieleinen.

Vierailija
279/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini olisi aina hyvää. Yksi punkku ja yksi valkoinen vaikka.

Täällä on paljon viinin lipittelijöitä. Itse en veisi alkoholia kenellekään enkä itsekään toivoisi.

Miksi et veisi?

Minusta lahjat ovat juuri sellaisia jotain parempaa, mitä ei ihan joka päivä tulisi muuten ostettua, vaikka hinnan perusteella.

Viini on yksi huonoimmista lahjoista, kertoo vain sen että kun jotain on pakosti/kohteliaisuudesta/perinteisesti annettava ja antajalla ei ole mitään käsitystä mistä toinen oikeasti pitää tai mitä tämä haluaisi niin silloin antaja ostaa nimenomaan sen viinin.

Antaja varmaan tietäisi, että minä pidän hyvistä viineistä. Parhaimpia lahjoja ovat sellaiset, jotka käytetään pois. Viinit, suklaat, kahvit ja vaikka se vessapaperi. Minun on vaikea keksiä, että tupareihini tulisi ketään, joka ei tiedä, että minä juon viinejä ja kahvia ja syön suklaata. Kuinka kaukaisia tuttuja te muut oikein kutsutte?

Mutta kuinka moni heistä tietää minkä merkkistä wc-paperia käytät tai millaista kahvia juot?

En ole tuo kyseinen kirjoittaja, mutta minulle on ihan sama, minkä merkkistä vessapaperia on, ja sama kahvin suhteen.

Vierailija
280/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis pihi.

Jotain ei säilyvää, eli ruokaa ja viiniä.

Miksi kaikki oikeasti jankuttavat jatkuvasti viinin perään? Helvetin alkoholistit. Jos en tiedä mikä saajan lempiviini on, en silloin vie viiniä. Itse en tiedä niistä mitään kun en juo viiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä