Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tohtori tason yksinhuoltaja nainen ei saa töitä suomesta

Työtön ja onnellinen
27.08.2023 |

https://yle.fi/a/74-20045655?utm_medium=social&utm_source=facebook-shar…

Kauhea tapaus joo. Olen minäkin työtön mutta olen saanut harrastaa kaikkea mitä olen aina halunnut ja olen velaton ja on säästössä rahaa että pärjään kyllä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yksinhuoltajuus liittyi tähän?

Vierailija
22/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen lukee tohtoriksi koska ei osaa käsillä tehdä töitä eikä haluaa tehdä fyysistä työtä eli on laiska ja huonokuntoinen. Satun tietämään että torhtoreilla on vähän kysyntää suomessa joten jos ei ole halukas joustamaan ammatissa niin sitten saa olla työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätäänkö tälle myös joku kolehti, niinkuin Helena Koivulle...

Vierailija
24/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kolehti vaan pystyyn. Lahjoitan heti 50 euroa.

Vierailija
25/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex hoitaja kirjoitti:

Nainen lukee tohtoriksi koska ei osaa käsillä tehdä töitä eikä haluaa tehdä fyysistä työtä eli on laiska ja huonokuntoinen. Satun tietämään että torhtoreilla on vähän kysyntää suomessa joten jos ei ole halukas joustamaan ammatissa niin sitten saa olla työtön.

Kyllä Suomessa ylimääräistä rahaa on, jos on varaa kustantaa ihmiselle tohtorikoulutus. Sitten vaaditaan, että tämän tohtorin pitäisi mennä siivoamaan! Miksei näitä täysin koulutusta vailla olevia voi kouluttaa siivoojiksi, samoin m..... muuttajataustaisia, joiden suomen kielen taito on vajavainen! Ei siivoojaksikaan ihan kenestä tahansa ole! Voi olla esim.joku sairaus tai vamma, joka estää siivoojana työskentelyn!

Vierailija
26/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkö siis halusi lähteä huonosta liitosta. Sen käsityksen sai. Eli oma valinta.

Vierailija
27/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex hoitaja kirjoitti:

En muista nähneeni työpaikkailmoitusta, jossa haettaisiin tohtoria. Mun opiskeluaikana jäätiin yliopistolle tekemään lisuria, jos työpaikkaa ei löydetty.

Vierailija
28/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kirjoitti:

Tohtori nainen voisi ottaa mieheksi ruman tavis miehen joka hitsaa ammatikseen. Vai eikä tohtori nainen halua laskea rimaa oman ja lapsen edun nimissä jotta elintaso paranee.

Miten niin naisen ja lapsen elintaso paranisi? Täällähän aina toitotetaan, miten yksinhuoltajat loisii uuden miehen kustannuksella ja ovat muutenkin alinta pohjasakkaa. Toisekseen sillä matalasti koulutetulla tavismiehellä täytyy olla rautainen itsetunto, ettei koe alemmuutta koulutuksesta. Jossain vaiheessa tohtorinainen todennäköisesti työllistyy ja voikin olla miestään parempituloinen.

Meillä aikanaan exälle oli liian kova pala jo pelkkä opiskelupaikan saaminen. Voi sitä kitinän määrää miten on turha koulutus ja paskaa koko homma. Olin pari vuotta täysipäiväinen opiskelija aikuiskoulutustuella, mutta ex oli jotenkin sitä mieltä, etten minä oikeasti edes tuonut yhtään euroa talouteen vaan hän maksoi aivan kaiken. En jaksanut kauaa tätä valitusta kuunnella vaan erosin hänestä. Tämän jälkeen pääsinkin oman alan töihin ja palkka on muutamassa vuodessa noussut lähes viiteen tonniin.

Uusi mieheni ei ole myöskään korkeastikoulutettu, mutta hänen itsetuntonsa kestää sen, että olen häntä korkeammin koulutettu ja tienaan paljon enemmän kuin hän. Uskon, että hän on yksi miljoonasta laatuaan ja siksi rakastankin häntä syvästi.

Vierailija
29/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin tyhmä että maksaa 10 tonnii huonekaluista vaikka ne saa alle muutamalla tonnilla ja ruokailuvälineet saa 250 eurolla yhdelle aikuiselle ja lapselle. Ei pitäisi valittaa tosiaan. Kaikkia huonekaluja ei kannata ostaa kerralla Minullakin oli pelkkä sänky kun muutin joskus omaan kotiin Ostin niitä pikkuhiljaa sitten kun sain töitä ja säästöjä.

Vierailija
30/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänkö siis halusi lähteä huonosta liitosta. Sen käsityksen sai. Eli oma valinta.

Ihan oikea valinta.

Mutta tuolla koulutustasolla pitöö olla kykyä itse hakea apurahoja tai luoda työpaikkansa vaikka perustamalla yritys tai konsultoimalla. Yliopistomaailmassa todella kova kilpailu proffan paikoista, ei kannata tuhlata aikaa tohtoriksi väittelemiseen jos ei ole mietitty mitä haluaa sen jälkeen tehdä.

Vierailija
31/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex hoitaja kirjoitti:

Mitä sä oikein selität? Opiskelepa itse tohtoriksi ja tule sitten sanomaan miten helppoa se on. Miksi kaikkien pitäisi ylipäänsä edes haluta tehdä fyysistä työtä? Toisaalta on ihmisiä, jotka eivät pysty fyysiseen työhön. Ihan vinkki viitonen: Tohtoreissa on vähemmän työttömiä kuin duunareissa.

Vierailija
32/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ex hoitaja kirjoitti:

En muista nähneeni työpaikkailmoitusta, jossa haettaisiin tohtoria. Mun opiskeluaikana jäätiin yliopistolle tekemään lisuria, jos työpaikkaa ei löydetty.

No sitten et ole. Itse olen ihan mol:n sivuilla nähnyt. Tosin valtiolle.fi:stä löytyy paremmin tohtorin töitä. Opiskeluajoistasi taitaa olla aika paljon aikaa, koska nykyään tehdään ennemmin suoraan väikkäri kuin lisuri. 

Vierailija
33/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi voisi muuttaa isän luo siksi aikaa että äidillä menee paremmin, koska isä tienaa hyvin.

Vierailija
34/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten aika varma, että tuo sama nainen tilitti ongelmiaan Hesarin mielipidekirjoituksessa jokin aika sitten. Kaikki tuntomerkit täsmäävät. Vaikutti jotenkin omituiselle tapaukselle, kaikki ei ole kunnossa.

Vierailija
35/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten aika varma, että tuo sama nainen tilitti ongelmiaan Hesarin mielipidekirjoituksessa jokin aika sitten. Kaikki tuntomerkit täsmäävät. Vaikutti jotenkin omituiselle tapaukselle, kaikki ei ole kunnossa.

Tässä se kirjoitus, jossa arvelen olevan tuon saman naisen. https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009497877.html

Vierailija
36/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta kirjoitti:

Tohtori nainen voisi ottaa mieheksi ruman tavis miehen joka hitsaa ammatikseen. Vai eikä tohtori nainen halua laskea rimaa oman ja lapsen edun nimissä jotta elintaso paranee.

Entäpä jos sen hitsarin kanssa ei ole mitään yhteistä!

Sitten tohtori naisen pitää kehittää itseään että on jotain yhteistä.

Vierailija
37/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Noin käy kun nainen valitsee väärän miehen ja sitten ostaa kalliin asunnon johon ei olekkaan varaa. Ei taida olla oikein tohtori naisella elämän realiteetit hallussa. Ostaa 10000 euron huonekalut ja asiat vaikka ne saa 1000 eurolla käytettyinä ja astioita saa uutenakin muutamilla euroilla. Pitää olla luxusta niin osti kaikkein kalleinta.

Kirpparihullu iski taas! Sama joka Helena Koivullekin antanut vinkkejä, että huonekalut ja astiat kirpparilta tai torista, niin säästää!

Vierailija
38/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuo Jonna asuu?

Huomasin että hän saa ASUMISTUKEA 674 € kuukaudessa.

Sehän on valtava summa.

Voisiko asua halvemmin ja vaatimattomammin.

Vierailija
39/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria O. kirjoitti:

Jos on vaikkapa tohtorinväitöksensä tehnyt vaikkapa naistutkimuksesta tai muusta vastaavasta huuhaasta, niin ei ihme, ettei alan töitä löydy. Ei pätevyyttä mihinkään.

Ei vaan ensinnäkin tohtoreille ei vaan ole töitä kaikille, ei vaikka olisi mikä aine kyseessä. Toisekseen tavallisilla työmarkkinoilla tohtoria pidetään ylikouluttautuneena muille aloille joten ei saa sieltäkään töitä.

Vielä vähemmän töitä on naisille ja yliopisto on aina ollut vanhanaikainen ja sovinistinen työpaikka ja ilmeisesti tulee muuttumaan äärioikeistolaisempaan ja sovinistisempaan suuntaan.

Ja sitäkin vähemmän töitä on raskaana oleville ja jo synnyttäneille naisille.

Vierailija
40/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hänen tulonsa ovat 1800e josta asumiseen menee 800e. Ei kuulosta todellakaan pahimmalta mahdolliselta tilanteelta. Lisäksi hänellä on mahdollisuus muuttaa vuokralle ja saada ne asumisoikeusmaksut takaisin. Käyttänyt myös kymppitonnin, eli lähes 1,5v työmarkkinatuet huonekaluihin. Ymmärrän, että nämä ostot on tehty kun oli oletus työtilanteen parantumisesta, mutta typerä päätös kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi