Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tohtori tason yksinhuoltaja nainen ei saa töitä suomesta

Työtön ja onnellinen
27.08.2023 |

https://yle.fi/a/74-20045655?utm_medium=social&utm_source=facebook-shar…

Kauhea tapaus joo. Olen minäkin työtön mutta olen saanut harrastaa kaikkea mitä olen aina halunnut ja olen velaton ja on säästössä rahaa että pärjään kyllä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä

tuo nainen jotain työtä saisi, aivan varmasti.

Mutta ei lähde kaikkiin töihin.

Juuri nämä ovat joihin tämä uusi hallitus puuttuu.

Ja niin pitääkin.

Vierailija
42/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nainen on satavarmasti sama, joka kirjoitti HS:n mielipidekirjoituksen. Siinä hän pitää epäreiluna, että pitää hakea 4 työpaikkaa kuussa, koska hänellä menee yli viikko yhden hakemuksen tekemiseen.

Ehkä siinä on vähän osviittaa, miksi hän ei työllisty. Ei kukaan työnantaja halua palkata ihmistä, jolla menee yli viikko yhden hakemuksenkin tekemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtoreita on työttömättömänä Suomessa 1300 yksilöä. Ei kaikki tohtorit löydä töitä, ja osa näistä tohtoreista tekee ns. hanttihommia.

Kouluttautuminen ei ole ollut oikotie parempiin hommiin vuosikymmeniin, ja siksi koulutusasteemme on nykyään Chilen ja Turkin tasoa.

Ne ajat ovat menneet, kun sana tri merkitsi jotain merkityksellistä.

Vierailija
44/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta kirjoitti:

Tohtori nainen voisi ottaa mieheksi ruman tavis miehen joka hitsaa ammatikseen. Vai eikä tohtori nainen halua laskea rimaa oman ja lapsen edun nimissä jotta elintaso paranee.

Entäpä jos sen hitsarin kanssa ei ole mitään yhteistä!

Sitten tohtori naisen pitää kehittää itseään että on jotain yhteistä.

Ja duunarimiehenkö ei tarvitse?

Vierailija
45/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokka pystyssä lähti ja mikään vanha ei kelvannut mukaan otettavaksi

Lapsi saanee isältä rahaa

Kyse on voinut olla siitä, että asiasta olisi tullut exän kanssa riitaa tai olisi saattanut kuulla ikäviä puheita ja syytöksiä jälkikäteen tavaroiden viemisestä. Aina ei ole selvää, mikä tavara on kenenkin, jos ei ole selkeitä kuitteja esittää. Itse en myöskään ottanut lähtiessäni turvakotiin muuta kuin lapsen tavarat ja omat vaatteet, koska tilanne oli jo muutenkin erittäin tulenarka ja mies väkivaltainen. Mies ei ole maksanut elatusta lapselle eron jälkeen lainkaan, vaikka veikin huoltajuuskiistan hovioikeuteen. Itse olen myös työtön tutkija.

Vierailija
46/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla synkät ajat edessä, oli sitten tohtori tai duunari. Talous on romahtamassa lähiaikoina.

Vierailija
47/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas joillakin polttava tarve halveksia työtöntä ja hoidella omaa heikkoa itsetuntoaan.

Vierailija
48/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohtori nainen voisi ottaa mieheksi ruman tavis miehen joka hitsaa ammatikseen. Vai eikä tohtori nainen halua laskea rimaa oman ja lapsen edun nimissä jotta elintaso paranee.

Ja duunarimiehenkö ei tarvitse?

Tuolla tohtorillahan se ongelma on jonka takia pitää uutisissa itkeä joten se on juuri hänen velvollisuutensa joustaa.

Vierailija
49/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on voinut olla siitä, että asiasta olisi tullut exän kanssa riitaa tai olisi saattanut kuulla ikäviä puheita ja syytöksiä jälkikäteen tavaroiden viemisestä. Aina ei ole selvää, mikä tavara on kenenkin, jos ei ole selkeitä kuitteja esittää. Itse en myöskään ottanut lähtiessäni turvakotiin muuta kuin lapsen tavarat ja omat vaatteet, koska tilanne oli jo muutenkin erittäin tulenarka ja mies väkivaltainen. Mies ei ole maksanut elatusta lapselle eron jälkeen lainkaan, vaikka veikin huoltajuuskiistan hovioikeuteen. Itse olen myös työtön tutkija.

Lapsi saa aina elatukaen. Jos isä ei maksa, Kela maksaa elatustuen. Jos oikeus on määrännyt isän maksamaan tietyn elatusmaksun, Kela maksaa sen ja perii isältä takaisin.

Vierailija
50/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex hoitaja kirjoitti:

Nainen lukee tohtoriksi koska ei osaa käsillä tehdä töitä eikä haluaa tehdä fyysistä työtä eli on laiska ja huonokuntoinen. Satun tietämään että torhtoreilla on vähän kysyntää suomessa joten jos ei ole halukas joustamaan ammatissa niin sitten saa olla työtön.

Sanottiinko jossain ettei halua tehdä fyysistä työtä. Itse tein vuosikaudet, nyt haaveilen tohtoriksi lukemisesta.

Vierailija
51/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi saa aina elatukaen. Jos isä ei maksa, Kela maksaa elatustuen. Jos oikeus on määrännyt isän maksamaan tietyn elatusmaksun, Kela maksaa sen ja perii isältä takaisin.

Sanoinkin, että isä ei ole maksanut. Eikä Kelakaan maksanut ennenkuin asiasta oli käyty kaksi vuotta oikeutta, joten ei sekään ihan tuosta noin vaan käy kaikilla. Isä piilotti tulonsa, joten häneltä ei kyllä mitään peritä. Mitä aloituksen juttuun tulee, niin siinähän on summat näkyvissa. 

Vierailija
52/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se koulutustaso?

Hitsari tienaa kuitenkin paremmin.

Vierailija
53/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kehittää itseään"

Siksi, että saisi joltakin jotain "hyväksyntää"

Mikä kehitysvamma sulla oikein on?

Vierailija
54/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla synkät ajat edessä, oli sitten tohtori tai duunari. Talous on romahtamassa lähiaikoina.

Suomen talous ei ole romahtamassa. Kaukana siitä.

Taantumassa ollaan ja pysytään vielä jonkin aikaa, mutta se pysähtyy.

Ja sen jälkeen on suunta ylöspäin.

Ei alaspäin.

Kannattaa lukea talousennusteita monipuolisesti, myös ulkomaisista talouslehdistä.

Nyt menee rakennusalalla tosi heikosti, ja sillä on laajat vaikutukset kaikkiin.

Mutta se ei ole tilanne.

Vierailija
55/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kehittää itseään"

Siksi, että saisi joltakin jotain "hyväksyntää"

Mikä kehitysvamma sulla oikein on?

Miehiä käsketään jatkuvasti kehittämään itseään saadakseen vastakkaisen sukupuolen hyväksyntää.Sama se on naisten kohdallakin.

Vierailija
56/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorintutkinnolla on Suomessa heikko työllisyys. Se on ollut tiedossa jo pitkään. Osa päätyy opiskelemaan tohtoriksi asti juuri heikon työllistymisen takia. Jatkavat opiskelua yliopistolla, kun eivät saa töitä.

Hänen budjettivihkostaan näkyi, että tuloja on kuukaudessa 1700e. Se ei ole vähän se.

Tietysti hammaslääkäri, rikki mennyt pesukone (jutussa mainitut) keikauttaa pakkaa helposti. Pesukoneen voi ostaa osissa ja hammaslääkäriin pääsee kyllä yleisellekin, jolloin hinta kohtuullinen.

Vierailija
57/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se koulutustaso?

Hitsari tienaa kuitenkin paremmin.

Hitsari on ammattimies. Tohtorin koulutus on tutkijan koulutus, ja jos tutkijan hommia ei ole tarjolla, ajautuu helposti sekatyömieheksi tekemään hanttihommia.

Vierailija
58/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ex hoitaja kirjoitti:

Nainen lukee tohtoriksi koska ei osaa käsillä tehdä töitä eikä haluaa tehdä fyysistä työtä eli on laiska ja huonokuntoinen. Satun tietämään että torhtoreilla on vähän kysyntää suomessa joten jos ei ole halukas joustamaan ammatissa niin sitten saa olla työtön.

Sanottiinko jossain ettei halua tehdä fyysistä työtä. Itse tein vuosikaudet, nyt haaveilen tohtoriksi lukemisesta.

Ohis minkä alan tohtoriksi... pelkkä heitto kaiketi sinulta.

Vierailija
59/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen huomaa, että kun nainen ei halua elättää itseään, vaan elää miehen maksamana, niin ero on kamala asia ja sen jälkeen havaittava elintason pudotus on huima. Jos tuossakin olisi elänyt omien tulojensa mukaan, ei kauhistuttaisi köyhyys eikä työttömyys, koska olisi oppinut tekemään töitä eikä väikkäriä.

Nimimerkillä tohtori minäkin, mutta työllistävältä alalta

PS. En asu pääkaupunkiseudulla ja silti on töitä löytynyt

Vierailija
60/65 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ex hoitaja kirjoitti:

En muista nähneeni työpaikkailmoitusta, jossa haettaisiin tohtoria. Mun opiskeluaikana jäätiin yliopistolle tekemään lisuria, jos työpaikkaa ei löydetty.

Joo. Tai jatko-opiskelijoita oli kahdenlaisia: ne joilla oli töitä ja ne teki väikkärin työn ohella. Tai sitten niitä kellä ei ole työkokemusta eikä töitä, ja siksi jatko-opiskelee, ettei leimaudu työttömäksi.

Noi jälkimmäiset ei löydä töitä yhtään sen paremmin tohtorina kuin maisterina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi