Tohtori tason yksinhuoltaja nainen ei saa töitä suomesta
https://yle.fi/a/74-20045655?utm_medium=social&utm_source=facebook-shar…
Kauhea tapaus joo. Olen minäkin työtön mutta olen saanut harrastaa kaikkea mitä olen aina halunnut ja olen velaton ja on säästössä rahaa että pärjään kyllä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Tohtorintutkinnolla on Suomessa heikko työllisyys. Se on ollut tiedossa jo pitkään. Osa päätyy opiskelemaan tohtoriksi asti juuri heikon työllistymisen takia. Jatkavat opiskelua yliopistolla, kun eivät saa töitä.
Hänen budjettivihkostaan näkyi, että tuloja on kuukaudessa 1700e. Se ei ole vähän se.
Tietysti hammaslääkäri, rikki mennyt pesukone (jutussa mainitut) keikauttaa pakkaa helposti. Pesukoneen voi ostaa osissa ja hammaslääkäriin pääsee kyllä yleisellekin, jolloin hinta kohtuullinen.
Hänen vuokransa on 800 e, eli hänellä on 900 e kuussa käytettävissä. Köyhäkö?
Olen ehkä ilkeä ihminen, mutta minua ei kyllä itketä yhtään tälläiset tohtorinaisten köyhyystarinat. Juuri tälläiset ihmiset hallitus haluaa töihin kantamaan oman osansa kuormasta. Suomalainen köyhyys on sitä, että ei HALUA tehdä mitään sellaisia töitä, joista joku olisi valmis maksamaan. Jos huuhaatohtorin töitä ei juuri nyt ole tarjolle, pitää ruveta tekemään jotain muuta. Eiköhän terve keski-ikäinen työtä löydä.
Suomalaiset ovat uskommattoman röyhkeitä. Missä muussa maailman maassa työnteko on ihmiselle jokin kiva pikku harrastus, jota voi tehdä jos jaksaa. Tämäkin nainen pitää lapsensa mielluummin köyhyydessä kuin yrittää työllistyä sellaiselle alalle, jossa olisi töitä. Tälläiset jutut ovat osa Ylen agendaa, jossa nyyhkytarinoiden varjolla yritetetään vastustaa hallitusta ja saada velkasossut valtaan.
Kyllä ottaa päähän mennä taas maanantaina tehtaalle tekemään töitä yhteiskunnan eteen. Luulevatko nämä tohtorit, että huvikseen sitä raahaudutaan kuudeksi töihin. Uskomatonta.
Tohtori on ammattimainen tutkija. Harvassa työpaikassa tarvitaan sellaista. Tai myöskään syvää mutta kapeaa teoreettista osaamista.
Kovin kysyntä on ihmisistä jotka osaavat soveltaa teoriaa laaja-alaisesti käytäntöön, ymmärtävät liiketoimintaa ja tulevat ihmisten kanssa toimeen.
Esim tekniikan DI jolla sivuaineena kv kauppa tai markkinointi niin ei tarvitse kauaa kelan lappuja täytellä.
Hah, kyllä se vaan niin on, useinkin, että moniakaan töitä ei korkeasti koulutettuna saa koska katsotaan että on ylikoulutettu. Näin tässä maassa.
Itse vetäydyin väitöskirjan tekemisestä huomattuani että työnsaanti vaikeutui jo maisterintutkinnon jälkeen koska olin muka liian koulutettu. Sain kuitenkin töitä alalta, jossa vaaditaan kaksi ylempää korkeakoulututkintoa. Löytämäni työ on aika raskas henkisesti. Niitä kevyempiä töitä joita tein ennen maisterintutkintoa en enää saa, tutkinnosta rangaistaan.
1 700 euroa on aivan riittävästi kahdelle ihmiselle, turha itkeä.