Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla
Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.
Ja siksi se laittaa ne sitten kalliimmalla myyntiin, kuin on ostanut itse uutena tai mitä kaupan hinta on tällä hetkellä? Mielestäni hauska selitys asialle. Netti kirppikselle, kun laittaa tuoteen niin se ei maksa mitään.
Olen viimeisen parin vuoden aikana törmännyt mm. kulahtaneisiin, likaisiin "merkki"vaatteisiin, joiden hinta pyörii 15-25 euron tietämillä. Käytetyt, linttaan astutut Converset 30 euroa. Kaupanpäällisinä saatu Elloksen 90-luvun kahvisetti 20 euroa.
Myyjissä ei vissiin ole mitään vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen halunut pitkään nähdä leffan Bernard ja Doris. Ilahduin kun löysin dvd:n kirpikseltä kunnes ilmeni yksi ongelma, tämän yhden käytetyn dvd:n hinta oli 25€:D Johan mä saan hbo:n halvemmalla missä on ton leffan lisäksi vaikka mitä muuta katsottavaa.
Oletko varma ettet katsonut väärin ja oikeasti ollut 2,5ekkua?
Ehkä paremmin kannattaa lähettää tuotteet myytäväksi nettikirppiksille, joissa ostajien joukossa on myös varakkaammista länsimaista, esim. käsittääkseni Sellpy. Toki he ottaa osansa myyntirahoista, mutta parempi sekin kuin nolla euroa.
Tori.fi:ssäkin kannattaa olla tarkkana.
Esimerkiksi Marimekon lautasia joku myi Marimekon normaalihinnalla. Siihen päälle postikulut (Marimekolla ilmainen toimitus tietyn summan jälkeen) eikä mitään turvaa, jos astiat rikki tms. Ja kuka takaa, missä kunnossa edes ovat.
Samaan aikaan oli Marimekolla samat astiat 30% alennuksessa.
Monella on sellaista tahraista ja ryppyistä riepua tarjolla, että niitä en ottaisi vastaan edes ilmaiseksi. Vielä kruununa päälle joko voimakas pesuaineen tai kellarin ummehtunut löyhkä.
Loppupeleissä ostaja päättää hinnan. Jos tavara ei kirppiksellä liiku, hinnat ovat liian korkeat tai myyt roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeisen parin vuoden aikana törmännyt mm. kulahtaneisiin, likaisiin "merkki"vaatteisiin, joiden hinta pyörii 15-25 euron tietämillä. Käytetyt, linttaan astutut Converset 30 euroa. Kaupanpäällisinä saatu Elloksen 90-luvun kahvisetti 20 euroa.
Myyjissä ei vissiin ole mitään vikaa?
Ei se ole tyhmä, joka pyytää. Se on, joka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.
Ai muutama euro pitäisi vielä saada viisi vuotta vanhasta rytkystä. Älä unta nää!
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi? No, en kuitenkaan maksaisi esimerkiksi käytetystä henkka maukan rätistä 2 euroa enempää. En ottaisi, vaikka ilmaiseksi saisin. Moni kirppismyyjä ihmettelee, kun kauppa ei käy, mutta lähes aina on syynä korkeat hinnat.
Miksi maksaisit edes 2e jos se on mielestäsi pelkkä rätti, roskaa? Miksi pukeudut roskaan?
Aika monella kirpparimyyjällä tuntuu tänä päivänä olevan varsin harhaiset käsitykset. Ei ole mahdollisten ostajakandidaattien vastuulla että myyjä saa myynnillään katettua myyntipöytänsä vuokrakulut ym. mahdolliset eikä sekään ettei joku just ja just vielä käyttökelpoinen menisi kaupaksi samalla hinnalla kuin mitä myyjä itse on siitä aikoinaan maksanut tai edes puolella siitä. Realismia kehiin myyjät!
Tykkäään käydä kirppareilla ja ostankin jos sattuu sopivaan hintaan löytymään jotain kivaa mutta valitettavasti monet tuotteet on oikeasti ylihinnoiteltuja.
10e vuosia vanhasta ei-klassikko kirjasta on vaan mun mielestä kirpparilta ostettavasta kirjasta liikaa. Oon myös vastaavasti löytänyt tyyliin vitosella edellisvuonna ilmestyneitä dekkareita, maksoin niistä mielelläni sen 5e per kappale.
Joistakin H&M vaatteista pyydetään lähes samaa hintaa kuin mitä ne maksaa uutena. Ei kiitos.
Sen sijaan olen löytänyt kotimaassa valmistettuja, hyväkuntoisia vaatteita 30-50e, kun uutena ovat saattaneen maksaa lähes 200e. Niistä olen mielelläni maksanutkin muutamaa euroa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.
Ja iso osa myyjistä kuvittelee että koska heillä on kuluja niin voi pyytää ylihintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.
Kyllä sen "jotain" pitäisi olla kuitenkin sen verran, että pystyy viikkovuokran maksamaan, jos on pöytä sopivan täynnä siistiä ja fiksusti aseteltua tavaraa. Olen myynyt kirppareilla monen vuoden aikana ja ennen vaatteesta saattoi saada vaikka juuri 3 e, nyt on kaikki liikaa.
eri
Sehän ei ole ostajan ongelma että pöytä maksaa. Se on myyjältä heikkoa yritystoimintaa, jos menot on enemmän kuin tulot. Jokaisen tuotteen hinta on lopulta se minkä ostaja siitä suostuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siksi se laittaa ne sitten kalliimmalla myyntiin, kuin on ostanut itse uutena tai mitä kaupan hinta on tällä hetkellä? Mielestäni hauska selitys asialle. Netti kirppikselle, kun laittaa tuoteen niin se ei maksa mitään.
Onko se kirppis vuokra ostajan ongelma, liiketaloudessa myyjä yrittää saada mahdollisemman paljon ja ostaja yrittää saada tuotteen mahdollisimman halvalla. En itsekkään koskaan maksa kaupan hintaa, vaan tingaan hintaa mahdollisimman alas.
Vierailija kirjoitti:
Miksi roskiin menevästä tavarasta pitää maksaa uuden hinta? Vähän rotia siihen roinan myyntiin..
Miksi ostat roskaa? Pukeudutko roskiin?
Huvittavimpia on nämä, jotka myyvät vanhaa "arapiaa", ja kupin tai lautasen pohjassa lukee selkeästi, että Tsekkoslovakiassa tehty. Joku oli jopa ilmeisesti ihan itse tussilla kirjoittanut siihen viereen Arabia. Kun löydän näin röyhkeää toisten aliarviointia, en osta myyjältä yhtään mitään.
Entäs nämä "aidot" merkkilaukut? Selkeästi jostain rantakohteesta ostettu, mutta aito on. 50€, itse maksanut hyvällä säkällä 6 €
Vierailija kirjoitti:
Häkellyttävän usein kirpparilla näkee myynnissä Ikea-kamaa, joka on kalliimpaa kuin uutena ikeassa.
Kaverin kaa oltiin ja oli jokin kastelukannu vitosen. Kaveri sanoi että ikeassa maksaa jotain kolme euroa!
En ole käynyt ikeassa mutta aika noloa...en ois kuiteskaan maksanut elähtäneestä kannusta vitosen, ehkä viiskyt senttiä.
Lastenvaatteet laitan suosiolla vähänkäytetty.fi tai vastaaviin.Parin vuoden välein vien myös kirppikselle,mutta menee pienemmillä hinnoilla.Itsemyyntikirppiksillä menee vielä halvemmalla ja monesti on tosi aggressiivisesti tinkiviä.Rupeaa lähinnä ärsyttämään kun joku tinkiin norm60e hyväkuntoiset lasten kengät 2e (pyynti 6e) ja nettikirppiksellä nuo menee heti esim 10-15e.
Mistä muuten johtuu että viimeaikoina kirpareilla on tarjolla entistä huonompikuntoista tavaraa?Oletin joten että päinvastoin jos sellaisetkin myy rahapulassa ketkä ei ennen ole myyneet...
Eilen oli suunnitelmissa mennä myymään kirppikselle muuton edeltä tavaraa, mutta vein kaikki hyväntekeväisyyskirppikselle. On ollut niin työlästä myydä yksitellen vaatteita ja tavaroita. Hinnat on tarvinnut laittaa niin alas että ei niin alhaisella hinnalla kehtaa myydä. Torin annetaan-osasto kyllä pelittää hienosti myös.