Asumistuki pienenee todella paljon
Nyt vain hommaatte teltan. Asuminen ja sähkö on luksusta,ei kaikille.
Kommentit (859)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.
Ja juuri toimeentulotukiasiakkaisiin kohdistuvista toimenpiteistä hallitus on puhunut. Hallitus ei ole puhunut työttömiin, vaan toimeentulotukiasiakkaiden toimenpiteistä.
Työtön olisikin ollut vaikeampi ryhmä, kun on niin erilaisia yksilöitä, erilaisilla taustoilla ja varakkuuseroilla.
Itseasiassa toimeentulotuki jäi uudella hallituksella kiristysten ulkopuolelle kun listaa katsoin mihin ei kosketa, eli siihen tulee normaalit indeksikorotuksetkin.
Ihan satavarmasti on puhuttu tuohon ryhmään kohdistettavista toimenpiteistä. Toimet ei selvästikään ole tukiin puuttumista, vaan vielä jotain ikävämpää.
Muistatteko, kuinka yleinen asumistuki laajennettiin koskemaan opiskelijoita? Tiedettiin, että asumistukimenot kasvaa. Nyt suurien asumistukimenojen vuoksi pitää vähentää asumistukimenoja.
Nyt työttömien tukimuotoja poistetaan. Yhä useampi työtön joutuu toimeentuloluukulle ja toimeentulotukimenot kasvaa. Saadaan toimeentulotukimenot kasvuuni ja sen myötä suurempi oikeutus vaatia toimeentulotuen vastineeksi palkkatyöpanos ilman palkkaa.
Petteri Orpo oli valtiovarainministerinä kun opiskelijat otettiin yleisen asumistuen piriin: menot räjähtivät. Nyt hän kauhistelee menojan kasvua ja sen sijaan, että korjaisi oman mokansa ja poistaisi opiskelijat yleisen asumistuen piiristä, hän leikkaa asumistukea kaikilta.
https://www.vtv.fi/tiedotteet/opiskelijoiden-asumistukiuudistus-kasvatt…
No niinpä tietysti. Meinasin laittaa Sipilän syyksi kun Orpo siellä tehnyt bisneksiä ja ostanut ja myynyt oikeaan aikaan varmastikin miten saa tilannetta muutettua.
Hallituksen puolueilta äänestäneet, oletteko tyytyväisiä?
Velkaa entiseen malliin, työntekijöiden johtajasta - duunarin kyykytystä, heikossa asemassa olevien etujen heikennyksiä, yleisen ilmapiirin muuttuminen, pelon ja epävarmuuden lisääntyminen.
Mitä hyvää tässä näette?
Ja olen ihan työssäkäyvä keskituloinen, joten mene töihin, kehotusta en kaipaa. Huomenna aamulla menossa.
Mäpä en saa ollenkaan asumistukea tai mitään tukea ja ulosotto ottaa palkasta revi siitä ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.
Ja juuri toimeentulotukiasiakkaisiin kohdistuvista toimenpiteistä hallitus on puhunut. Hallitus ei ole puhunut työttömiin, vaan toimeentulotukiasiakkaiden toimenpiteistä.
Työtön olisikin ollut vaikeampi ryhmä, kun on niin erilaisia yksilöitä, erilaisilla taustoilla ja varakkuuseroilla.
Itseasiassa toimeentulotuki jäi uudella hallituksella kiristysten ulkopuolelle kun listaa katsoin mihin ei kosketa, eli siihen tulee normaalit indeksikorotuksetkin.
Ihan satavarmasti on puhuttu tuohon ryhmään kohdistettavista toimenpiteistä. Toimet ei selvästikään ole tukiin puuttumista, vaan vielä jotain ikävämpää.
Muistatteko, kuinka yleinen asumistuki laajennettiin koskemaan opiskelijoita? Tiedettiin, että asumistukimenot kasvaa. Nyt suurien asumistukimenojen vuoksi pitää vähentää asumistukimenoja.
Nyt työttömien tukimuotoja poistetaan. Yhä useampi työtön joutuu toimeentuloluukulle ja toimeentulotukimenot kasvaa. Saadaan toimeentulotukimenot kasvuuni ja sen myötä suurempi oikeutus vaatia toimeentulotuen vastineeksi palkkatyöpanos ilman palkkaa.
Tämän johdosta alettiin myös rakentamaan entistä enemmän, ja entistä pienempiä yksiöitä, sekä muuttamaan niin sijoittajien kuin opiskelija-asunto -säätiöiden isompia asuntoja ja soluasuntoja pieniksi yksiöiksi.
Oli tämän asumismuodon yleistymisen järkevyydestä mieltä mitä tahansa, niin se ei ainakaan ole järkevää että kalliilla muutetaan asuntoja toisenlaiseksi muutaman vuoden välein edestakaisin, kun asumistukea muutellaan mutu-tuntumalla.
Tai no tuskin mutu-tuntumalla tehtiin asumistukijärjestelmästä kalliimpaa, eiköhän siellä Sipilällä kavereineen jotkut bisnekset olleet suunniteltu jo hyvissä ajoin tätä muutosta varten?
Niiden pienten yksiöiden suunnittelu on varmaan aloitettu jo ennen vuotta 2007, joko 2000-l. alussa tai jopa sitä ennen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tulee vastikkeelliseksi ja hallitus tutkii, miten toimeentulotuen voisi lakkattaa kokonaan. Indeksijäädytykset tulevat kaikkiin sosiaalitukiin.
Ei sitä voi lakkauttaa kun sitä suojelee perustuslaki ja kansainväliset säännökset. Ei sellaista kehitysmaata olekaan Euroopan alueella missä ei jotain peruskorvausta saisi elämiseen.
Hallitus lisäksi selvittää mahdollisuutta evätä toimeentulotuki hakijalta, joka on kieltäytynyt tarjotusta työstä, koulutuksesta, palvelusta tai velvoitteesta.
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/6088837
Millainen hallitus ylipäätään edes harkitsee tuolaista?? Millainen ihmiskuva tuollaisella porukalla on, mitkä arvot?
Mikä edes voi olla tarjottu työ? Eihän nykyisin tahdo saada vakituista normaalia työsuhdetta hakemallakaan.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN
Olen vakituisessa työssä täysillä tunneilla, palkka on vaan niin surkea että en pärjää ilman asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran vasemmisto on noin tyytymätön tulevan hallituksen toimintaan, niin minulla on teille ehdotus. VALLANKUMOUS.
Muistakaa nyt kuitenkin sitä yrittäessänne, että monta aateveljeä ja siskoa tulee "katoamaan" niinkuin kaikissa maailman vallankumouksissa on aina käynyt. Kyllä se vassarikin tottelee sitä nikkeliä, tis sitten kuolee ja tottelee.
Helpompi lyöttäytyä sopivan kokoisiksi jengeiksi ryöstelemään rikkaita. Saa suomi valkoisiakin roadmaneja! (siitä parempia että ei ryöstetä/potkita/puukoteta lapsia.)
Vierailija kirjoitti:
Mäpä en saa ollenkaan asumistukea tai mitään tukea ja ulosotto ottaa palkasta revi siitä ap.
Tsemppiä.
Itse puskin läpi 10v. velkahelvetin ja mitään tukia en saanut. Eikä ne minulle olisi kuuluneetkaan, itsehän olin velkani aiheuttanut (avioerotilanne).
Nyt taas voin vapaasti hengittää.
Eihän niisä tukitöissä ole pakko painaa urakalla. Mitä ne voi tehdä? antaa monoa.
Itse en evääni liikauta tukitöissä, 9€/pvä ja tahti sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niisä tukitöissä ole pakko painaa urakalla. Mitä ne voi tehdä? antaa monoa.
Ja saikuttaa voi ihan samalla tavalla kuin ennenkin. köh,köh laita pariviikkoa.
Näin opiskelevana kahden lapsen yksinhuoltajana asumistuen muutos asumislisäksi huolettaa. Asumme pienellä paikkakunnalla kaverini kämpässä, vuokra yli 100e vähemmän kuin vastaavan kokoinen olisi kunnalta, eli asumisesta on mahdotonta nipistää. Asumistuen muutos asumislisäksi tiputtaa vuositulojamme nopeasti laskettuna 3 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen asiakasmäärä räjähtää, pelkällä työttömyyskorvauksella ei enää pysty elämään.
Kaikki ei saa toimeentulotukea, siihen vaikuttaa puolison tulot, ei saa olla kesämökkiä esim. jos sut yhtäkkiä irtisanotaan.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Toimeentulotukeen tulee myös työvelvoite.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää kohta.
Ainoat vakituiset työt mitä minulle koskaan viimeisen 23 vuoden aikana on tarjottu niin siivoojan työ (silloin bruttopalkka kokoaikaisena tonni) ja koulunkäyntiavustajan (nyk. ohjaaja) työt ja sekin oikeasti osa-aikainen 25h/vko, mutta Kela sen silloin luki kokoaikaiseksi, silloin bruttopalkka myös tonnin.. Ja minä todella aikuisen oikeasti olen hakenut töitä ja aikoinaan erityisen paljon, satoja työhakemuksia viikossa ja kymmeniä haastatteluja viikossa..
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miksi ihmiset joilla ei ole varaa asua, eivät voi muuttaa soluihin, maalle tai tehdä ratkaisuja jotka olisivat heille edullisia. Pakon edessä luulisi muutosta tapahtuvan.
Työtön ei voi muuttaa maalle, koska työkkäri voi määrätä työkokeiluun työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä. Työtön ei saa kilometrikorvauksia eikä kela maksa auton kuluja. Jos ei mene niin tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen asiakasmäärä räjähtää, pelkällä työttömyyskorvauksella ei enää pysty elämään.
Kaikki ei saa toimeentulotukea, siihen vaikuttaa puolison tulot, ei saa olla kesämökkiä esim. jos sut yhtäkkiä irtisanotaan.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlToimeentulotukeen tulee myös työvelvoite.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää kohta.
Aika raju pyrkimys riistää ihmisen työllään kartuttama omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Korkeintaan menen paikan päälle, mutta muuten en tee yhtään mitään enkä ala muiden seuraneidiksikään viihdyttämään ketään.
"Palkattomasta työkokeilusta kieltäytyminen voi viedä tuet"
Vierailija kirjoitti:
Jollain on maksettava petterin kavereiden junaraideprojektit, ja verovapaat osakesäästötilit. Tyhmähän se on joka töitä tekee, kun voi vaan omistaa ja antaa sijoitusten kasvaa.
Miksi ihan vähän nopeampi junaraide turun ja helsingin välille jos se maksaa niin paljon?
Samanlainen sumutusperustelu kuin kaikkien leikkausten kohdalla kun vedotaan eri pohjoismaihin, ottaen kaikkein huonoimmat puolet eri maiden sosiaaliturvista, jolloin kokonaisuudella, keppien summalla ilman porkkanaa, ei ole enää mitään tekemistä pohjoismaisen hyvinvointivaltion mallin kanssa.
Niin kauan ihmiset näitä kannattaa kunnes ovat vuosien päästä siinä asemassa tai joutuvat elättämään vähmmän onnekkaita läheisiään, jos heillä siihen sydäntä on.
Näinpä! Hahmottamisessa voi auttaa, kun miettii, miten harva edes "empaattisista" ihmisistä auttaa lähimmäisiään tarpeeksi, tai esimerkiksi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Jokin 10€ WWF:n kuukausilahjoitus tuskin kenestäkään mitään pyhimystä vielä tekee.
On huolehdittava kaikkien selviämisestä virallisia teitä pitkin. Ei ihmisluonto loppupeleissä ole kovin hyväntahtoinen. Jotenkin se muiden omaehtoinen auttaminen pääsee suurimmalta osalta unohtumaan. Siksi maksamme veroja.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen puolueilta äänestäneet, oletteko tyytyväisiä?
Velkaa entiseen malliin, työntekijöiden johtajasta - duunarin kyykytystä, heikossa asemassa olevien etujen heikennyksiä, yleisen ilmapiirin muuttuminen, pelon ja epävarmuuden lisääntyminen.
Mitä hyvää tässä näette?
Ja olen ihan työssäkäyvä keskituloinen, joten mene töihin, kehotusta en kaipaa. Huomenna aamulla menossa.
Olen tyytyväinen. Itse olen vuosikymmeniä kärsinyt ja nyt on ihanaa,kun muutkin joutuvat kärsimään.
En voi ymmärtää miksi ihmiset joilla ei ole varaa asua, eivät voi muuttaa soluihin, maalle tai tehdä ratkaisuja jotka olisivat heille edullisia. Pakon edessä luulisi muutosta tapahtuvan.