Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö kahta kertaa samaa ruokaa? Siis jos lämpimästä ruoasta jää ylimääräistä, niin voisitko syödä suraavana päivänä?

Vierailija
25.08.2023 |

Otsikossa kysymys jo olikin. Heitätkö loput pois?
(Roskiin, biojäte, eläimille miten vaan, mutta ette itse syö)

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä ikäluokkaa, joka on opetettu kunnioittamaan ruokaa. Toiseksi minulla ei ole varaa tuhlata mitään muutakaan rahanarvoista tavaraa, ei myöskään heittää hyvää ruokaa roskiin.

Ei sitä jäljelle jäänyttä ruokaa ole pakko syödä heti seuraavana päivänä vaan vaikka vasta kolmantena.

Vierailija
2/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ruokaa niin että siitä on useammalle päivälle. Lisäksi pistän pakkaseen annoksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys, tietenkin syön seuraavana päivänä, ja sitä seuraavanakin. Ruokaa ei heitetä pois, ja jos ei ehdi/jaksa syödä, niin loppu pakastetaan.

Vierailija
4/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aiheellinen kysymys oli et miks ihmeessä en söisi? Eli joo tottakai syön.

Vierailija
5/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvana Ostan valmisaterioita.Joten yli ei jää ruokaa.

Vierailija
6/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin syödä samaa ruokaa vaikka neljä päivää putkeen. Ei tee edes tiukkaa.

Vierailija
7/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään edellisen päivän iltaruokaa seuraavan päivän lounaalla, noin pääsääntöisesti. Mies pakkaa annoksen evääksi, minä syön kotitoimistolla. Jos jotain siitä vieläkni jää, se pakastetaan.

Meillä ei ole käytännössä ruokahävikkiä ollenkaan, aivan kaikki hyödynnetään ja käytetään. Kuivat leivänkannikatkin menee koirille makupaloiksi.

Tänä vuonna meni vahingossa puoli rasiaa tuorejuustoa homeiseksi, kun ei huomattu sitä jääkaapissa. Se on harvinaista.

Vierailija
8/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai syön, tai sitten laitan esim annoksen pakkaseen. Viimeisenä vaihtoehtona koira saa. Roskiin en mielelläni heitä mitään.Joskus riittää jämistä vain yhdelle niin sitten muut syö pakasteesta joitan yms. Itse saatan syödä mm. makaronilaatikkoa monta päivää lounakksi (etätyöt) ja sitten illalla tehdä muuta ruokaa. En tosin ole mikään kulinaristi, joten tuo on enemmän kuin ok.

Vierailija
9/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvana tulee tehtyä isompi satsi kerrallaan. Syön useamman päivän ja pistän pakkaseen.

Vierailija
10/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me syömme lapsen vuoksi kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Mies on sellanen syöppö, ettei kyllä seuraavaksi päiväksi jää mitään.

Vierailija
11/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön monta päivää ja laitan loput vielä pakkaseen. Tänään pitää pakastaa loput kaalilaatikosta sen jälkeen, kun olen siitä osani syönyt.

Sitä kun tykkää laittaa ruokaa kerralla kunnolla ja asuu yksin, niin tällaistahan tämä on.

Vierailija
12/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä, mutta juon kyllä samaa juomaa. Jos olen ostanut kuusi tölkkiä olutta tänään ja niistä jää kaksi yli, niin juon ne seuraavana päivänä. En ole nirso hienostelija.

Vierailija
13/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina 24päkin kaljaakin. Juon yhden ja loput viemäriin, et saan pantit heti.

Vierailija
14/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai syödään.

Teen ruuat aina niin, että sunnuntain ruoka on myös maanantain ruoka, tiistain ruoka on myös keskiviikon ruoka ja torstain ruoka on myös perjantain ruoka. Lauantaina leivon, teen esim. pitsaa ja ruuan siinä samalla. Sunnuntaina joku "parempi" ruoka usein.

Eli esim. sunnuntaina karjalanpaisti ja perunat. Maanantaina lämmitän karjalanpaistin ja joko paistan perunat tai sitten pasta/riisi.

Tiistaina vaikka kalakeitto, menee sellaisenaan keskiviikkona.

Torstaina kasvispitoinen wokki tai jotain muuta, josta tuunaan perjantaille ruuan lisäämällä jotain kivaa sekaan.

Joka päivä uusi täsmäsatsi salaattia, vihanneksia ja pakkasesta omaa leipää/sämpylöitä.

Aamuisin ja iltaisin pääosin puurot, hedelmät, marjat ja vihannekset.

Halpaa, helppoa ja toimivaa. Ruoan saa pöytään arkena aina nopeasti, kun vähän ennakoi ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
15/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoituksella tehdään ainakin 2 kerraksi ja laatikoita + muita aina niin paljon kuin uuniin mahtuu ja siten pakkaseen.

Vierailija
16/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ateriaedulla sen verran lounasta, että syön siitä kaksi kertaa saman päivän aikana. Viikonloppuna käyn jossain syömässä.

- etätyöläinen

Vierailija
17/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, kaikkea ei pysty, 4. päivän jälkeen tökkii.

Vierailija
18/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai syödään.

Teen ruuat aina niin, että sunnuntain ruoka on myös maanantain ruoka, tiistain ruoka on myös keskiviikon ruoka ja torstain ruoka on myös perjantain ruoka. Lauantaina leivon, teen esim. pitsaa ja ruuan siinä samalla. Sunnuntaina joku "parempi" ruoka usein.

Eli esim. sunnuntaina karjalanpaisti ja perunat. Maanantaina lämmitän karjalanpaistin ja joko paistan perunat tai sitten pasta/riisi.

Tiistaina vaikka kalakeitto, menee sellaisenaan keskiviikkona.

Torstaina kasvispitoinen wokki tai jotain muuta, josta tuunaan perjantaille ruuan lisäämällä jotain kivaa sekaan.

Joka päivä uusi täsmäsatsi salaattia, vihanneksia ja pakkasesta omaa leipää/sämpylöitä.

Aamuisin ja iltaisin pääosin puurot, hedelmät, marjat ja vihannekset.

Halpaa, helppoa ja toimivaa. Ruoan saa pöytään arkena aina nopeasti, kun vähän ennakoi ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Karjalan paistia teen suuren määrän kerralla, 2x syömme ja 3 x pakkaseen sekä niistä samoista lihoista 2-3 keittoliha annosta pakkaseen sekä pariin kastikkeeseen. On sitten kypsää lihaa valmiina ja tulee nopeesti valmista. Yleensä samalla kypsyy possun filee siivuiksi leikattuna, joista omat annoksensa pakkaseen, on sitten valmiina taas  vaikka siihen wokin kylkeen tai uuniperunoitten/kasvisten kanssa.

Vierailija
19/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen monesti sellaisen ruuan, että syön sitä joka arkipäivä lounaaksi. Että joo, kyllä voin syödä kaksi kertaa samaa ruokaa.

Vierailija
20/89 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien hommaa tuollainen tähteiden syöminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi