Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin aloit tehdä itse ruokaa?

Vierailija
25.08.2023 |

Muutin kotoa 19-vuotiaana. Minulle ei kotona opetettu mitään keittiöasioita. Olen nelikymppinen ja osaan edelleenkin tehdä vain pöperöitä. En ole koskaan mm. leiponut mitään. Paitsi kaupan taikinasta pipareita.

Muita samanlaisia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-asteella opettelin ja lukiossa aloin ottaa itselleni enemmän vastuuta kokkailusta koko perheelle. Meillä oli kyllä aina kotiruokaa tarjolla, mutta kaikella rakkaudella sanon etteivät vanhempani olleet mitään parhaita kokkeja :D Esimerkiksi lapsena en koskaan ymmärtänyt miksi makaronilaatikko tai vaikkapa pihvit ovat monen herkkua, kyseessähän on kuivat ja mauttomat ruuat, jotka ovat ainakin päältä vähän palaneita.

Vierailija
22/24 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttessani kotoa pois. Sittemmin olenkin tehnyt lähes kaikki ruoat, ensin yhdelle, sitten kahdelle, sitten kolmelle ja nyt taas kahdelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17, kun muutin asumaan itsekseni. Vihaan ruoanlaittoa, ja teen mahdollisimman yksinkertaisia mutta yhä terveellisiä ruokia. Yleensä tämä on valmissalaatti(/vihannes)pussi jonka oheen paistan jotain lihaa/kalaa/kanaa. En ole ikinä tehnyt esim kastikkeita, koska tuntuu ihan turhalta vaivalta, vaan ostan vaan majoneesia tai kastiketta pullossa. Mielestäni kokkaus ei vaan ole sen vaivan arvoista, kun huomattavasti helpommallakin pääsee eikä lopputuloksessa ole tarpeeksi eroa että se kompensoisi vaivannäön.

Mihin sinä näitä kastikkeita käytät? En tee enkä osta kastikkeita tai käytä majoneesia.

Se lukee siinä yllä. Salaattiin. Pelkkä vihannekset ja liha on aika kuivaa.

Vierailija
24/24 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein jo 15 vuotiaana kun äiti ei halunnut tehdä kasvisruokaa. Silloin ei ollut reseptikirjoja.

N42

Olipas! Ehkä teillä ei ollut mutta kirjakaupoissa oli!

N 67 - ja puhut omasta nuoruudestani yli 20 vuotta ennen sinun nuoruuttasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi