Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20844)

Vierailija
18381/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärtsän kesän keikat julkaistiin vasta eilen. Eiköhän ne ehdi myydä ihan riittävän hyvin keikkapäivään mennessä.

Vierailija
18382/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin tällaisen näkökulman vielä. Vaikka K:n ei sinänsä tarvitse kantaa vastuuta siitä miten hyvin keikat myy, erityisesti festarit, niin onhan sillä imagomerkitystä, jos ne yhtäkkiä alkaakin olla puolityhjiä. No, ihan tällaista tuskin tarvii pelätä, mutta kuitenkin. Eikä keikkahinnat sitten jatkossa voi olla samaa luokkaa, jos kansa ei vaella paikalle. Eli siis edelleen oon sitä mieltä, että levyn pitäis tulla nyt kohta tai edes uusi hittibiisi. Nykyään iso yleisö kyllästyy ja unohtaa aika nopeasti. Mutta kyllä nämä varmasti on tiedossa Kn tiimissä. Voihan olla että tuo viisuhässäkkä yms on muuttanut suunnitelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18383/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ja milloin K on sanonut, että Trafficin julkaisu on kiinni Joostin aikatauluista? Tällainen on mennyt kokonaan ohi. Voitko linkata.

Bölen jatkoilla sanoi biisin vedettyään, mutta en tiedä onko sitä missään videolla

Ok. Tämähän sitten antaa ihan eri perspektiiviä tähän kaikkeen.

Bölen aikaan ei ollut ees tiedossa vielä koko viisuhässäkkä, mikä varmasti myös vaikutti jo valmiiksi epävarmoihin aikatauluihin.

Mut hitto, mä HALUUUUN Trafficin.. voi kun se tulis pian!

Toisaalta, jos sieltä tulis vaikka People's Champion, niin kyllä sekin ois kiva.

Joo, PC:tähän meille ensin tiisattiin ennen kuin koko trafficista oli mitään tietoa, ja mä olen toivonut sitä spottariin siitä lähtien. Olin jopa varma että se oli tarkoitus julkaista mm-jäkiksen akikoihin, kun se sopii tuommoiseksi urheilurallatusbiisiksi, mutta ei sit selkeesti tullut (eikä sillä ois nyt toisaalta mitään väliäkään kun tuli häviö Ruotsille eilen). Niin jos Trafficki lykkääntyy jonnekin hamaan tulevaisuuteen ja K:n omaa musaa ja levyä tulee ennen sitä niin ei kyl itelleni fanina haittaisi.

Vierailija
18384/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun mielestä tuntuis hyvin epätodennäköiseltä, että Trafficin kaltainen biisi jonka vois odottaa saavan aika hyvin striimejä ainakin Suomessa jätettäis pois levyltä."

Tähän pointtiin niin mä en kyl näe että puoliksi Hollantilaisesta biisistä olisi valtavaa potentiaalia suureksi hitiksi Suomen markkinoilla, varsinkin kaksiminuuttinen kappale joka on tyyliltä aika erilainen kuin mitä Suomessa yleensä harrastetaan musiikillisesti. Eikä Joosti ole täällä iso nimi tavan tallaajale, varsinkaan kun ei näkynyt edes viisufinaalissa, eikä ollut samassa semissä kuin Suomi. Se draamakaan ei jaksa kiinnostaa pitkään, ja itse asiassa ihmiset on jo siirtyneet viisuista aikalailla eteenpän tältä vuodelta, ja jos Traffic julkaistaan vaikka kuukauden päästä niin aika harva suomalainen muistaa nimen.

Vierailija
18385/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Trafficia ei mitenkään pelkästään Suomen markkinoille olekaan tarkoitettu. Uskon, että se kyllä saisi kuuntelua hyvin ihan maailmanlaajuisesti, eikä Joostia todellakaan olla mitenkään vielä unohtamassa.

Vierailija
18386/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Trafficia ei mitenkään pelkästään Suomen markkinoille olekaan tarkoitettu. Uskon, että se kyllä saisi kuuntelua hyvin ihan maailmanlaajuisesti, eikä Joostia todellakaan olla mitenkään vielä unohtamassa.

varsinkin jos tulee mv!

Vierailija
18387/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko K laittanut ne Traffic-promot lomaltaan jos sen julkaisuaikataulu ois vielä täysin auki? Jotenkin oletin niistä että ois tulossa suht pian. Oishan se voinut lomatäpinöissään tehdä vaikka yhden ilman että sillä ois hirveesti mitään tarkoitusta, mutta kun se teki niitä kolme ja vielä kavereitten kanssa. Mietin vaan et keväällä kun Ruoska päätettiin siirtää niin ei K siitä se enempää edes vihjaillut, oishan se ollut vähän hassua laittaa siitä jotain pätkiä someen jos ois jo päätetty että sitä ei julkaista vielä.

Mutta toisaalta Joostille itelleen ois parasta julkaista seuraavaksi jotain jossa se on pääesiintyjä, niin emt. Ehkä fiittibiisin voi julkaista samoihin aikoihin oman biisin kanssa ilman että se vaikuttaa juttuihin liikaa? Räppärithän tekee fiittejä aika usen, Gettomasalta ja Sexmanelta ym suosituilta räppäreiltä tuntuu että niiltä tulee joka toinen viikko joko oma biisi tai fiitti....

Vierailija
18388/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ja milloin K on sanonut, että Trafficin julkaisu on kiinni Joostin aikatauluista? Tällainen on mennyt kokonaan ohi. Voitko linkata.

Bölen jatkoilla sanoi biisin vedettyään, mutta en tiedä onko sitä missään videolla

Täältä löytyy noin kohdasta 14.30 alkaen.

Vierailija
18389/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ihana toi videon esikatselukuva, kun Jaakko ja Allukin joraa siellä. :)

Vierailija
18390/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä Joostin keikkakalenteri näyttää, muuten? Huomasin että juhannukseksi on tullu tuore kiinnitys tänne: https://www.pinkpop.nl/joost-komt-naar-pinkpop-2024/

"Armed with even more hits, even more fans and unparalleled stage energy, we welcome Joost to the Pinkpop Saturday for a special show! 💙"

Vierailija
18391/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko K laittanut ne Traffic-promot lomaltaan jos sen julkaisuaikataulu ois vielä täysin auki? Jotenkin oletin niistä että ois tulossa suht pian. Oishan se voinut lomatäpinöissään tehdä vaikka yhden ilman että sillä ois hirveesti mitään tarkoitusta, mutta kun se teki niitä kolme ja vielä kavereitten kanssa. Mietin vaan et keväällä kun Ruoska päätettiin siirtää niin ei K siitä se enempää edes vihjaillut, oishan se ollut vähän hassua laittaa siitä jotain pätkiä someen jos ois jo päätetty että sitä ei julkaista vielä.

Mutta toisaalta Joostille itelleen ois parasta julkaista seuraavaksi jotain jossa se on pääesiintyjä, niin emt. Ehkä fiittibiisin voi julkaista samoihin aikoihin oman biisin kanssa ilman että se vaikuttaa juttuihin liikaa? Räppärithän tekee fiittejä aika usen, Gettomasalta ja Sexmanelta ym suosituilta räppäreiltä tuntuu että niiltä tulee joka toinen viikko joko oma biisi tai fiitti....

Tätä mäkin vähän mietin että miksi teasata tolleen, jos olisi jo varmaa että Traffic ei ookaan lähiaikoina tulossa. 

Vierailija
18392/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä Joostin keikkakalenteri näyttää, muuten? Huomasin että juhannukseksi on tullu tuore kiinnitys tänne: https://www.pinkpop.nl/joost-komt-naar-pinkpop-2024/

"Armed with even more hits, even more fans and unparalleled stage energy, we welcome Joost to the Pinkpop Saturday for a special show! 💙"

Mitä oon katsonut J;n edellisten vuosien keikkakalentereita niin vaikuttaa ettei hän ole ihan niin keikkatykittäjä kuin K (tai Blind Channel tai Kuumaa). Keikkamäärät on pyörineet siinä 20-30 paikkeilla, vaikka kysyntää olisi varmasti ollut enemmällekin, eli keskimäärin joka toinen viikko yksi keikka. Ennen viisujakin hän teki vain kai 5 keikkaa yhteensä, kun K taisi vetää 20 omana viisukeväänä.

Ehkä hänen elämäntyyliinsä ja artistiunelmaansa ei kuulu intensiiviset pitkät keikkakiertueet.

Vierailija
18393/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuosittu mielipide, mutta itse en näe PC:tä enkä Trafficia hittibiisinä. Toivottavasti olen väärässä ja varsinkin Traffic voi saada kuunteluja viisuympyröissä, mutta fanikunnan ulkopuolella en näe biiseissä potentiaalia. Itsekään en ole jaksanut kumpaakaan biisiä montaa kertaa kuunnella, vaikka silmillä on vahvasti Käärijän muotoiset lasit. Oma toive olisi, että jokin kunnon kesäbängeri olisi takataskussa ja se julkaistaisiin seuraavaksi. Toki ymmärrän, että tuskin näin tapahtuu. 

Vierailija
18394/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä löytyy noin kohdasta 14.30 alkaen.

Kiitos tästä! Okei nyt kun katoin tuon niin tuli taas ennemin tunne että ne ois kyl jo päättäneet jonkun aikataulun, ja K vetää vaan sen tyypillistä läppää että "pitää keskustella Joostin kanssa". Kun tottakai ne oli jo keskustelleet kun ne sen biisin teki! En saanut kuvaa että K yrittäisi tuossa antaa ymmärtää että ei oikeasti vielä ole mitään tietoa milloin sen ehtisi julkaista. Ja eiköhän Joostikin tuossa vaiheessa tiennyt mitä muita biisejä sillä on julkaisuvalmiudessa, ja ollut varautunut että Europapasta tulisi iso hitti viisujen jälkeen, kun sillä oli jo tuolloin joku 50m kuuntelua. Niin nyt käännyt takaisin sille kantille että Traffic tulee lähiaikoina, vaikka Joostilta tulisi ehkä jotain muutakin.

Vierailija
18395/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsuosittu mielipide, mutta itse en näe PC:tä enkä Trafficia hittibiisinä. Toivottavasti olen väärässä ja varsinkin Traffic voi saada kuunteluja viisuympyröissä, mutta fanikunnan ulkopuolella en näe biiseissä potentiaalia. Itsekään en ole jaksanut kumpaakaan biisiä montaa kertaa kuunnella, vaikka silmillä on vahvasti Käärijän muotoiset lasit. Oma toive olisi, että jokin kunnon kesäbängeri olisi takataskussa ja se julkaistaisiin seuraavaksi. Toki ymmärrän, että tuskin näin tapahtuu. 

Mä näen PC:n selkeästi albumibiisinä, en minään huonona täytebiisinä mut en huomiota herättävänä sinkkubiisinäkään. Vähän kuin Ihan sama. Traffic on mun mielestä potentiaalisempi vähintään pienenä hittinä, koska se on tarttuva ja koska yleensä herättää hyvin kiinnostusta jos suomalainen artisti tekee yhteisbiisin jonkun kansainvälistä menestystä saaneen artistin kanssa

Vierailija
18396/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näistä etukäteen tiedä, mutta somessa Trafficista on kyllä tykätty kovasti muidenkin kuin Kärtsän fanien toimesta. Se ei ole ihan tyypillinen Kärtsä-biisi vaan mun mielestä siinä on paljon Joostin tyyliä hyvässä mielessä ja uskon että se uppoaisi nimenomaan sen tyylisestä musiikista pitävään porukkaan. Radiohitti se ei välttämättä ole, mutra Kärtsän musiikki taitaa sitä harvemmin olla. 

Vierailija
18397/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei noista K:n biiseistä koskaan voi tietää, ne on niin erilaisia. Emmekä vielä edes tiedä mikä biisi oli se joka oli alunperin ajateltu vetää UMK:ssa Ruoskan sijaan, oletettavasti jokin johon ois saatu tehtyä näyttävä lavashow ja jolle oli suunnitelty paljon hittipromoa Ruoskan tapaan.

Ja ohiksena, hassu Kotkotikin on löytänyt jonkun maaperän kuunteluille, vaikka mutun mukaisesti ei pysynyt Suomen listoilla pitkään ja on pudonnut Ruskan taa Suomen spottarissa. Mutta joillekin ulkkarifaneille se onkin sit kolahtanut kun yli puolet sen kuunteluista tulee ulkomailta, ja juuri nyt sitä kuunnellaan ulkomailla enemmän kuin Ruoskaa. Niin mene ja tiedä mikä uppoaa kehenkin.

Vierailija
18398/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin nyt käännyt takaisin sille kantille että Traffic tulee lähiaikoina, vaikka Joostilta tulisi ehkä jotain muutakin."

Siis käännyn, ei käännyt. Tuli vahingossa vähän aggressiivinen loppu tuolle mun viestille. xD

Vierailija
18399/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän kyllä kovasti sekä PC:stä että Trafficista, enkä usko olevani ainoa. Kaikkia miellyttäviä biisejä kuitenkin tuskin edes löytyy, kun kaikilla on omat mieltymyksensä. Minusta on ihan hyvä, että Kärtsä on tällainen persoonallinen artisti, jolle kyllä riittää kysyntää vaikka hän ei mitään kovin suureen radiosoittoon yltäviä varsinaisia hittibiisejä tekisikään, varsinkin kun sellaisille on loppujen lopuksi aika tiukat kriteerit.

Vierailija
18400/20844 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse pidän kyllä kovasti sekä PC:stä että Trafficista, enkä usko olevani ainoa. Kaikkia miellyttäviä biisejä kuitenkin tuskin edes löytyy, kun kaikilla on omat mieltymyksensä. Minusta on ihan hyvä, että Kärtsä on tällainen persoonallinen artisti, jolle kyllä riittää kysyntää vaikka hän ei mitään kovin suureen radiosoittoon yltäviä varsinaisia hittibiisejä tekisikään, varsinkin kun sellaisille on loppujen lopuksi aika tiukat kriteerit."

Täällä toinen joka rakastaa sekä PC:tä että Traffickia!

Mutta olen myös samaa mieltä sen kanssa joka sanoi että PC on ehkä enemmän albumibiisi, mutta ei sen takia miltä se kuulostaa, vaan koska se on niin persoonallinen ja suoraan fanikunnalle osoitettu sanoituksiltaan. Jos jotain biisiä suunnitellaan radiosinkuksi niin yleensä sanoituksista yritetään tehdä semmoiset että kuulijat voi myös samaistua niihin jollain tavoin. Ja K-tiimi (Allut, Kirot, Sonnyt ym ympärillä olevat) tietää tän kun ne on ammattilaisia, senhän takia CCC:nkin sanat muutettiin. Niin siksi luulen että ehkä PC:tä ei tulla koskaan näkemään semmoisena sinkkujulkaisuna jota K kiertäis esim mediataloissa promoamassa. Eihän se koskaan tehnyt sitä HHH:llekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan