Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Odotan Trafficia kuin kuuta nousevaa ja diggaan Kärtsän ja Joostin yhteismateriaalista, mutta muuten Joost ei oikein nappaa. On jonkun verran tullut vastaan bbnoS:n kanssa tehtyjä tiktokkeja ja muuta Kanadasta sekä keikkaklippejä ja mulle Joost on niissä vaan jotenkin liian kaoottinen ja liian in your face 🙈. Siitä puuttuu joku hurmaava komponentti mikä Kärtsässä on läsnä ja homma menee liian teinikohellukseksi mun makuun.
Mäkin odotan Trafficia! Mutta en oo enää ihan täysin kärsimätön asian suhteen, vaan oon jotenkin hyväksynyt sen että pitää vielä odottaa.
Itsekin odotan malttamattomana Trafficia ja toivon et tulisi jo kesäksi kun voisi olla potentiaalinen kesähitti laajemminkin. Olen nyt seurannut Sexmanea ja hän kyllä julkaisee koko ajan feat biisejä. Saran kanssa taisi tulla yksi reilu viikko sitten ja nyt tuli feat Turistiin kanssa. Eli aika tiheään tahtiin laittaa ainakin hän feat biisejä ulos.
Kärtsä jakanut keikkailmoa ja kalenterin stooreissaan.
Joostin keissiin päivitys, hollantilaisessa mediassa:
https://www.rtl.nl/boulevard/entertainment/artikel/5452446/joost-klein-…
Käännöstä enkuksi googlella, en uskalla käännätyttää Suomeksi kun silloin tulee yleensä virheitä: "Joost Klein (26) demands that the Swedish Public Prosecution Service conduct additional police interrogations in the Eurovision Song Contest case. He is suspected of threatening a camerawoman during the Eurovision Song Contest in Malmö, Sweden. The Swedish public prosecutor, Fredrik Jönsson, confirmed this to RTL Boulevard. As a result of Joost's request, the provisional hearing scheduled for early June cannot take place.
Joost asks for new police interrogations of witnesses living in the Netherlands. To arrange this, Sweden must submit a request for international legal assistance. That is a process that normally takes months. "It will take some time," says Jönsson. "Unfortunately, I cannot say anything at this time about how long that will last."
Eli ens kuun oikeudenkäyntiä ei sit näköjään tule koska Joost on vaatinut oikeutta lisäkuulusteluihin. Ja nyt saattaa kestää kuukausia, kuten oikeusjutuissa yleensä. Joostille taitaa olla tärkeämpää että saa mahdollisimman hyvät mahikset vapauttavaan tuomioon kuin että asia on poissa päiväjärjestyksestä nopeasti, edes pelkkien sakkojen kera.
Vierailija kirjoitti:
Odotan Trafficia kuin kuuta nousevaa ja diggaan Kärtsän ja Joostin yhteismateriaalista, mutta muuten Joost ei oikein nappaa. On jonkun verran tullut vastaan bbnoS:n kanssa tehtyjä tiktokkeja ja muuta Kanadasta sekä keikkaklippejä ja mulle Joost on niissä vaan jotenkin liian kaoottinen ja liian in your face 🙈. Siitä puuttuu joku hurmaava komponentti mikä Kärtsässä on läsnä ja homma menee liian teinikohellukseksi mun makuun.
Itsellenikin näin reilusti yli kolmekymppisenä se on vähän liian "teinikohellusta", ilman sitä Kärtsän vakaata puolta. Mutta senhän ymmärtää mistä se johtuu, mies elää eräänlaista eskapismielämää lapsuuden traumoistaan, ja samaan aikaan on menestynyt indie-artistina jo tosin nuoresta iästä lähtien niin hänen ei ole koskaan tainnut kokea niitä aikuistuttavia tilanteita jossa on jonkun toisen alamaisena ym. Siitähän se Europapakin kertoo, miten hän on oikeastaan vaan viettänyt elämäänsä sinne tänne kiertäen mutta ei löydä rauhaa mistään. Kärpyllä taas on ollut ihan normi palkkatyöt ym, ja jääkiekkoharrastus joka opettaa paljon tasapainottavia joukkuetaitoja.
Nyt kun toi oikeudenkäynti lykättiin hamaan tulevaisuuteen niin varmaan se Trafficki tulee piakoin. Ei ole sitäkään syytä viiytellä. :)
Vierailija kirjoitti:
Kaoottinen on hyvä sana kuvaamaan, koska mulla Joost herätti jonkun sisäisen tanssivimman, jonka olemassaolosta en tiennyt. Nykyään vedän sen musiikin tahtiin jotain mikä yrittää näyttää Hakkenilta. Varsinkin viikonloppuisin meno voi näyttää oudolta. Mutta kyllä mä koen että siinä tulee purettua samalla jotain... 😅 Ja oon yli 30.
Mulla ei oikein ole vielä kovin selkeää kuvaa Joostista. Jotain kiehtovaa siinä oli Viisuissa mitä seurasin, mutta jotkut aiemmat jutut menee vähän yli. En myöskään ihan hahmota mikä on häneltä tarkoituksellista roolin esittämistä ja minkälainen hän on oikeasti. Jännästi Joost vaikutti K:n seurassa rauhallisemmalta sen perusteella mitä vähän heistä nähtiin yhdessä. En tiedä oliko K vaikutus vai mikä juttu. Joka tapauksessa haluaisin nähdä lisää näiden kahden vuorovaikutusta ja ehdottomasti heidät samaan aikaan lavalla. Jotenkin uskon että lavalla he saisi aikamoisen shown aikaan ja lavakemiat kohtaisi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun toi oikeudenkäynti lykättiin hamaan tulevaisuuteen niin varmaan se Trafficki tulee piakoin. Ei ole sitäkään syytä viiytellä. :)
Tämän päivän Expressenin jutussa lukee, että poliisitutkinta on nyt luovutettu syyttäjälle, mutta Joost ja hänen asianajajansa haluavat, että vielä joitakin alankomaalaisia henkilöitä kuulusteltaisiin Alankomaissa. Syyttäjä tulee ottamaan tähän kantaa, että järjestetäänkö tämä lisäkuulustelu. Sen jälkeen syyttäjä vasta ottaa kantaa, että nostetaanko syyte ylipäänsä, eli ei ole vielä varmaa, että mitään oikeudenkäyntiä edes tulee.
"Nu har polisutredningen lämnats vidare till åklagaren Fredrik Jönsson vid Malmö åklagarkammare.
Det handlar om att Joost och hans försvarare vill att det ska höras ett antal personer i Nederländerna, säger han.
Nu ska han ta ställning till om det blir så.
Nästa steg efter det är delgivning och att fatta beslut om eventuellt åtal."
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oikein ole vielä kovin selkeää kuvaa Joostista. Jotain kiehtovaa siinä oli Viisuissa mitä seurasin, mutta jotkut aiemmat jutut menee vähän yli. En myöskään ihan hahmota mikä on häneltä tarkoituksellista roolin esittämistä ja minkälainen hän on oikeasti. Jännästi Joost vaikutti K:n seurassa rauhallisemmalta sen perusteella mitä vähän heistä nähtiin yhdessä. En tiedä oliko K vaikutus vai mikä juttu. Joka tapauksessa haluaisin nähdä lisää näiden kahden vuorovaikutusta ja ehdottomasti heidät samaan aikaan lavalla. Jotenkin uskon että lavalla he saisi aikamoisen shown aikaan ja lavakemiat kohtaisi hyvin.
Uusimmissa haastatteluissa on kyllä herttainenkin. Vanhemmat jutut vähän noh, voi jättää välistä. Nuoruuden piikkiin? Erikoinen huumori sillä joka tapauksessa on.
Olen niin iloinen Kärpyn puolesta, että hän IG-stoorinsa mukaan on löytänyt toivomansa loft-asunnon! :)
Vierailija kirjoitti:
Olen niin iloinen Kärpyn puolesta, että hän IG-stoorinsa mukaan on löytänyt toivomansa loft-asunnon! :)
Joo, toivottavasti siitä tulee täydellinen kotikolo jossa se voi rentoutua töiden välissä ja pitää grillauskekkereitä. Ja toivottavasti lehmätaulu löytää jonkun kunniapaikan jossa se tulevaisuudessakin näkyy stooreissa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, toivottavasti siitä tulee täydellinen kotikolo jossa se voi rentoutua töiden välissä ja pitää grillauskekkereitä. Ja toivottavasti lehmätaulu löytää jonkun kunniapaikan jossa se tulevaisuudessakin näkyy stooreissa. :D
Se lehmätaulu on kyl niin hieno. Siihen on jotenkin niin tottunut tässä kuukausien saatossa. Enkä oo ees miettinyt että mistä Kärppä on mahtanut saada/hankkia sen? Kuka taiteilija?
Kot Kot viululle sovitettuna 😀🎻
Vierailija kirjoitti:
Kot Kot viululle sovitettuna 😀🎻
Ajattelin just tulla linkkaamaan tämän. Tämä osoittaa mainiosti, että Kärtsärin biisit on aika hienosti rakennettu, kun ne taipuu myös tällaiseen klassistyyppiseen coverointiin. Varsinkin tuo kotkot-osuus kuulosti ihan modernilta säveltaiteelta. Sama juttu kuin CCC Radion sinfoniaorkesteille sovitettuna ja Emma-gaalan esityksenä. Muistelen nähneeni vuosi sitten jonkun amerikkalaisen musikologin tai musiikkikriitikon pitkähkön analyysin siitä, miten taitavasti CCC on rakennettu ja tuotettu sen näennäisestä yksinkertaisuudesta huolimatta.
Nyt on jo tainnu melkein kaikki iltapäivälehdet uutisoida että Kärppä osti asunnon. Iltis, Iltalehti, S*eiska, Hymy... ja varmaan muitakin. Huvittaa kyllä toi että uutinen revitään siitä yhdestä stoorista, ja sit siihen oheen laitettu jotain muka aiheeseen liittyvää että saa uutiseen täytettä. Kun Kärppähän ei oo tainnu viime aikoina antaa mitään lausuntoja millekään lehdelle, vaikka varmasti on pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jo tainnu melkein kaikki iltapäivälehdet uutisoida että Kärppä osti asunnon. Iltis, Iltalehti, S*eiska, Hymy... ja varmaan muitakin. Huvittaa kyllä toi että uutinen revitään siitä yhdestä stoorista, ja sit siihen oheen laitettu jotain muka aiheeseen liittyvää että saa uutiseen täytettä. Kun Kärppähän ei oo tainnu viime aikoina antaa mitään lausuntoja millekään lehdelle, vaikka varmasti on pyydetty.
Tässä taas näkee että K kiinnostaa. Onhan toi vähän koomista että tollaisesta lyhyestä stoorista tehdään uutisia moneen lehteen. No mutta ainakin K saa jatkossakin hyviä yhteistyödiilejä kun saa noin hyvän näkyvyyden.
Eurotour julkistettu! Oli kyllä erikoinen kokonaisuus omaan silmään! Jäi tosiaan pohjois-eurooppa ja viro kokonaan pois. Muutama uusi maa mukana. Ei vieläkään Puolaan :O Ja K:llakin 5 keikkaa Saksassa? Joksuilla oli ongelmia täyttää siellä salit, toivottavasti K:lla on homma hanskassa
Minusta on hyvä kun K tekee musiikkia saman genren artistien kanssa. Heillä on samanlainen yleisö, jonka reaktioita ei tarvitse varoa ja myös tapa ajatella boxin ulkopuolelle. Eiköhän molemmat K ja Joost saa yhteistyöstä buustia. Itse ajattelen että yhteistyö kuitenkin on ennemmin lähtenyt ystävyydestä ja hyvästä fiiliksestä tehdä juttuja yhdessä kuin hyödyn maksimoinnista.