Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20838)

Vierailija
17161/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ICIP jakoi mielipiteitä myöskin, sen muistan. Nettikommenttien perusteella tuli jopa vaikutelma että HHH:stä tykättiin enemmän, mutta kuuntelutilastojen perusteella niin ei kuitenkaan ollut - ICIP on kokoajan ollut kuunnellumpi kuin HHH.

Koska ICIP oli K:n eka julkaisu viisujen jälkeen, ja sille tehtiin musavideo joka on saanut paljon huomiota, ICIP:iä kuuntelee myös Tommyn kuuntelijat, ja Warner markkinoi sitä kansainvälisesti.

HHH olisi saanut paljon enemmän huomiota kuin ICIP jos se ois olls ollut K:n eka uus julkaisu ja sille ois annettu edes puolet ICIP:in markkinointibudjetista, vannon sen. 

Olen samaa mieltä. Jos HHH olisi annettu samat mahdollisuudet, olisi se mun mielestä mennyt kevyesti ICIPin ohi heti kättelyssä kuuntelijaluvuissa. Kaikissa gallupeissa, jotka olen tumblrissa nähnyt, HHH voittaa aina ICIPin suosikkikappaleena. Juu, otos on pieni, mutta kaipa se jotain kertoo, että kysyttäessä HHH on jatkuvasti parempi kuin ICIP. Ehkä joku päivä HHH menee vielä ICIPin ohitse kuuntelijaluvuissakin.

Vierailija
17162/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kot Kotin saa kuunneltua jo nyt? En malta odottaa puolille öin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17163/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on jo ladannut biisin Tumppuun niin sanoisin kyllä että ei oo kiva veto. Pitäisi malttaa odottaa tai sitten käyttää VPN. Ensinnäkin syö artistilta niitä striimejä ja sit äänenlaatu ei varmasti ole sama kuin alkuperäisessä eli vaikuttaa varmasti myös reaktioihin. Eikö kukaan siellä ole reagoinut tähän vai onko jotenkin hyväksyttävää toimintaa.

Vierailija
17164/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sen verran voi sanoa, että Discordin reaktiot ovat olleet positiivisia. En tiedä rauhoittaako tää ketään, jotka ovat olleet epäileväisiä, mutta joo. En malttais odottaa, mutta joo en mene minäkään VPN-reittiä. Huomenna on onneksi vapaata ja voi yöllä vähän valvoa.

Tumblrissa on jo tuo kappale kuunneltavana. Reaktiot taas siellä ei ole yksinomaan olleet positiivisia, vaan pari on sanonut suoraan, ettei tule sitä kuuntelemaan yhtä kertaa enempää. Osa taas tykkää. Itse kuuntelin sen jo, ja menen siihen kategoriaan, että kuuntelen Spotifysta kannatuksen vuoksi kerran ja en sen enempää.

Ite kuuntelin yhden kerran myös VPN:ällä. Ihan kiinnostava, ei iskenyt meikän musasuoneen kuten CCC, HHH ja Ruoska, mutta kuuntelen mieluummin kuin Auto Jäätä ja ICIP:iä. Menee varmaan satunnaissoittolistalle vähäksi aikaa, ja kuittaan tietty keskiyöllä yhden ekstrakuuntelun varaslähdölleni. Ja jos tämä oli tarkoitettu alunperin UMK:ssa esitettäväksi (eikä se tiktok-tägi ollut vain vitsi) niin olen kiitollinen Kallelle että se vaihtoi esityksen Ruoskaan, koska se poiki K:lle toisen valtaviirtahitin, niin tällä ei ole niin paljon väliä saavuttaako se mitään kummempaa suosiota fanikunnan ulkopuolella. Itse en menisi veikkaamaan mitään ihmeellistä menestystä pelkän biisin pohjalta, mutta hyvä musavideo voi nostaa kuunteluita huomattavasti. Mut mielenkiinnolla levyä odottamaan.

Vierailija
17165/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on jo ladannut biisin Tumppuun niin sanoisin kyllä että ei oo kiva veto. Pitäisi malttaa odottaa tai sitten käyttää VPN. Ensinnäkin syö artistilta niitä striimejä ja sit äänenlaatu ei varmasti ole sama kuin alkuperäisessä eli vaikuttaa varmasti myös reaktioihin. Eikö kukaan siellä ole reagoinut tähän vai onko jotenkin hyväksyttävää toimintaa.

Jep, yksi twitter/tumppu-superfaneista, ja hän sanoi jo että ei aio ottaa kritiikkiä vastaan lataamisestaan. Hän on tietoinen että se on pois artistilta, mutta joissakin fanipiireissä siitä ei välitetä.

Vierailija
17166/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sen verran voi sanoa, että Discordin reaktiot ovat olleet positiivisia. En tiedä rauhoittaako tää ketään, jotka ovat olleet epäileväisiä, mutta joo. En malttais odottaa, mutta joo en mene minäkään VPN-reittiä. Huomenna on onneksi vapaata ja voi yöllä vähän valvoa.

Tumblrissa on jo tuo kappale kuunneltavana. Reaktiot taas siellä ei ole yksinomaan olleet positiivisia, vaan pari on sanonut suoraan, ettei tule sitä kuuntelemaan yhtä kertaa enempää. Osa taas tykkää. Itse kuuntelin sen jo, ja menen siihen kategoriaan, että kuuntelen Spotifysta kannatuksen vuoksi kerran ja en sen enempää.

Ite kuuntelin yhden kerran myös VPN:ällä. Ihan kiinnostava, ei iskenyt meikän musasuoneen kuten CCC, HHH ja Ruoska, mutta kuuntelen mieluummin kuin Auto Jäätä ja ICIP:iä. Menee varmaan satunnaissoittolistalle vähäksi aikaa, ja kuittaan tietty keskiyöllä yhden ekstrakuuntelun varaslähdölleni. Ja jos tämä oli tarkoitettu alunperin UMK:ssa esitettäväksi (eikä se tiktok-tägi ollut vain vitsi) niin olen kiitollinen Kallelle että se vaihtoi esityksen Ruoskaan, koska se poiki K:lle toisen valtaviirtahitin, niin tällä ei ole niin paljon väliä saavuttaako se mitään kummempaa suosiota fanikunnan ulkopuolella. Itse en menisi veikkaamaan mitään ihmeellistä menestystä pelkän biisin pohjalta, mutta hyvä musavideo voi nostaa kuunteluita huomattavasti. Mut mielenkiinnolla levyä odottamaan.

En tullut edes ajatelleeksi sitä, että tämä olisi voitu esittää UMK:ssa. Huh. Olen hyvin kiitollinen, että Ruoska esitettiin Kotkotin sijaan. Ruoska on huomattavasti helpommin nieltävä ja melodinen, ja esityksessä oli silti tarpeeksi särmää, jotta se kiinnittää huomion. En uskalla edes ajatella, minkälainen esitys Kotkotiin olisi tehty.

-edellinen

Vierailija
17167/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juu, otos on pieni, mutta kaipa se jotain kertoo, että kysyttäessä HHH on jatkuvasti parempi kuin ICIP. Ehkä joku päivä HHH menee vielä ICIPin ohitse kuuntelijaluvuissakin."

Sitähän silloin veikkailtiin että HHH menisi aivan tuota pikaa ohi, mutta ei sitten koskaan mennyt, eikä välttämättä koskaan mene. Ruoska sen sijaan meni, aika nopeastikin. Toki Ruoskaan panostettiin myöskin hurjasti, HHH:n verrattuna. Toiset samanlaiset putosi nopsaan pois sieltä kuunneltuimpien listalta.

Ulkomaisten ja suomalaisten fanien mieltymyksissä on myös jonkin verran eroja (Auto jää, anyone?), ja mä luulen että ICIP oli ehkä hippusen suositumpi ulkkisten keskuudessa kuin HHH, ja toimi täydellisesti keikoilla.

Vierailija
17168/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässä, mutta mulla on vähän vibat että se "banned from UMK" oli vitsi K:lta, koska mielkuva että Kot Kot ois esitetty UMK:ssa on itsessään niin humoristinen. Luulen että siellä taskussa oli joku toinen solo-biisi joka oli katsottu että sillä olisi ollut jonkin tason radiohitti-potentiaalia niin ettei miljoonan katsojan tv-slottimene hukkaan, ja se biisi sitten vaihdettiin viime tipassa Ruoskaan. Ja nyt kun Ruoskasta tuli menestys niin K-tiimi on strategoineet että he haluavat jonkun vähän humoristisemman ja häröilevän biisin seuraavaksi, jotta ihmisille ei tule liian vakavaa kuvaa K:n musatyylistä.

Mehän tiedetään haastiksista että he miettivät tarkkaan mitkä sinkut julkaisaan missä järjestyksessä, ja että muutoksia julkaisujärjestyksiin tehdään sen mukaan kun tilanteet elää. 

Vierailija
17169/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juu, otos on pieni, mutta kaipa se jotain kertoo, että kysyttäessä HHH on jatkuvasti parempi kuin ICIP. Ehkä joku päivä HHH menee vielä ICIPin ohitse kuuntelijaluvuissakin."

Sitähän silloin veikkailtiin että HHH menisi aivan tuota pikaa ohi, mutta ei sitten koskaan mennyt, eikä välttämättä koskaan mene. Ruoska sen sijaan meni, aika nopeastikin. Toki Ruoskaan panostettiin myöskin hurjasti, HHH:n verrattuna. Toiset samanlaiset putosi nopsaan pois sieltä kuunneltuimpien listalta.

Ulkomaisten ja suomalaisten fanien mieltymyksissä on myös jonkin verran eroja (Auto jää, anyone?), ja mä luulen että ICIP oli ehkä hippusen suositumpi ulkkisten keskuudessa kuin HHH, ja toimi täydellisesti keikoilla.

Tähän täytyykin sanoa, että mulle tulee ICIPistä just aina heti mielleyhtymä yhdelle keikalle jossa olin, ja sen aikaisiin fiiliksiin. Silloin oli ihan huippua, ja ehkä just sen fiiliksen takia rakastan myös ICIPiä. On mun listalla ehkä kolmantena, heti CCC:n ja HHH:n jälkeen. Neljäntenä sit Ruoska.

Vierailija
17170/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liha on heikko, niin kävin kerran kuuntelemassa, vähän kuin maistiaisena. Sen verran jo kertsiin koukussa, että lupaan huomenna sovittaa syntini ja kuunnella biisiä Spotifysta repeatilla koko etätyöpäivän. 😅

Vierailija
17171/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, yksi twitter/tumppu-superfaneista, ja hän sanoi jo että ei aio ottaa kritiikkiä vastaan lataamisestaan. Hän on tietoinen että se on pois artistilta, mutta joissakin fanipiireissä siitä ei välitetä.

Ruoskan julkaisupäivänä sama tyyppi sai kritiikkiä biisin jakamisesta, mut häntä ei kiinnostanut yhtään joten kukaan ei varmaan enää jaksa yrittää.

Vierailija
17172/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska liha on heikko, niin kävin kerran kuuntelemassa, vähän kuin maistiaisena. Sen verran jo kertsiin koukussa, että lupaan huomenna sovittaa syntini ja kuunnella biisiä Spotifysta repeatilla koko etätyöpäivän. 😅

Kauhea kasa alapeukkuja tuli kun laitoin linkin, mutta onneksi sinä sentään rehellisesti tunnustit, miten ihmiset todella tuppaa reagoimaan. Kyllä sen yhden kuuntelukerran voi sovittaa soittamalla Kotkotia sitten Spotifysta.

Vierailija
17173/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti K käy huomenna edes parissa mediapaikassa haastiksessa kuten sinkkujulkaisussa on tapana, edellisistä on kumminkin jo pari kuukautta. Ehkei se käy hirveän monessa jos promopanoksia säästellään levyä varten (joka en kyl enään usko että se tulee ennen Böleä) On aina kiva kuulla vähän K:n ajatuksia rauhallisessa keskusteluympäristössä.

Vierailija
17174/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti K käy huomenna edes parissa mediapaikassa haastiksessa kuten sinkkujulkaisussa on tapana, edellisistä on kumminkin jo pari kuukautta. Ehkei se käy hirveän monessa jos promopanoksia säästellään levyä varten (joka en kyl enään usko että se tulee ennen Böleä) On aina kiva kuulla vähän K:n ajatuksia rauhallisessa keskusteluympäristössä.

Ja toivottavasti tänään on live ja K hölöttää asioita puhki aivan kunnolla. Milloin levy tulee, Eurokiertueen aika tiedetään nyt niin sitä ei tarvita, millaiset on fiilikset noin yleisesti ottaen...

Vierailija
17175/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toivottavasti tänään on live ja K hölöttää asioita puhki aivan kunnolla. Milloin levy tulee, Eurokiertueen aika tiedetään nyt niin sitä ei tarvita, millaiset on fiilikset noin yleisesti ottaen...

Joo live tarvitaan! Mä oikeastaan odotan liveä melkein enemmän kuin itse biisiä 😅 Tai siis että kun tiedän että biisi tulee kuitenkin, ja ehdin sitä kuunnella kaikessa rauhassa sitten kun se on ulkona, mut kun se live ei oo varmaa ja muutenkin on viime aikoina ollut niin paljon puutetta sellasesta ihan vaan rennon letkeästä vanhasta kunnon Kärpystä!

Vierailija
17176/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt kaikki oletukset siitä milloin levy voisi tulla ulos ihan auki. Se on varmasti(ehkä) nyt tehty kun studiokvia tuli paljon parin viikon aikana, ja sitten ei mitään. Ja olin varma että ne yrittäis saada sen ulos ennen viisuviikkoa, jotta sen aiheuttava lisähuomio K:lle ei mene hukkaan. 

Mutta nyt tää Joost-kuvio tuli mulle ihan pusikoista sekoittamaan pakkaa, ja mahdollisia skenaarioita on liikaa. Kaikki "kannattavuuslaskelmat" menee uusiksi riippuen siitä mitä ne on suunnitelleet seuraavien viikkojen aikana tapahtuvan. Tuleeko joku yhteisbiisi viisujen jälkeen? Jos tulee, niin minkä vibainen? Miten paljon he ovat päättäneet kietoututtaa toistensa fanikuntia yhteen? Oisko paras julkaisujärjestys niin että ensin viisuviikko, sitten K:n levy, ja sitten yhteisbiisi erillisenä julkaisuna? Ehkä yhteisbiisiä ei ole edes tehty, eikä tule tehtyä lähiaikoina, vaan ne tuotti jotain muuta yllättävää? Vai aikooko K tykittää levyn ulos ens viikolla kumminkin, ja jutut etenee sitten siitä? Vaikea vetää mitään johtopäätöksiä kun ei tiedä mitä K haluaa seuraavaksi.

Vierailija
17177/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K:n biisijulkkarilivet ovat kyllä sellainenkin sekamelska, että ei ikinä voi tietää mitä sieltä on tulossa 🤣

Vierailija
17178/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K:n biisijulkkarilivet ovat kyllä sellainenkin sekamelska, että ei ikinä voi tietää mitä sieltä on tulossa 🤣

Joo, joko se selittää ummet ja lammet kaikista tän vuoden suunnitelmistaan, tai sitten on vaan tunnin kaaos kavereitten ja random livevierailijoiden kanssa. :D

Vierailija
17179/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos live tulee, niin toivottavasti sen silmiin osuu chatista hyviä kysymyksiä. K on tosi huono olemaan vastaamatta mihinkään fanikysymyksiin, ilmeet viimeistään paljastaa kaiken, kute eilenkin nähtiin. :D

Vierailija
17180/20838 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan minäkin, että kävin kuuntelemassa kerran VPN avulla.Yritän olla spoilaamatta, mutta skippaa varmuuden vuoksi, jos haluat odottaa biisiä ilman tätäkin alustavaa analyysiä.

Jotta voisin muodostaa kunnolla mielipiteen, biisiä täytyy kuunnella useampaan kertaan. Odotan kuitenkin sitä, että tipahtaa Spottariin. Tähänastisten kommenttien perusteella biisi tuntuu jakavan porukoita ihan täysillä. Osa tykkää, jotkut ei ollenkaan ja on niitäkin, jotka alkaa lämmetä. Jotkut tulee varmasti suorastaan vihaamaan tätä ja todennäköisesti ovat niitä, jotka tykästyivät tiisereiden melodiseen, laulettuun osaan. Jos nyt jotenkin tän muotoilisi, niin biisi on rakennettu siten, että just kun lähdet "keinumaan", tapahtuu "coitus int"  ja tämä saattaa ärsyttää ja suututtaa joitakin. Mua itseäni tämä ennen kaikkea hämmentää ja haluan kuunnella tän kunnolla ja yrittää ymmärtää, miksi biisi on rakennettu näin. Ihan varmasti K ja Allu ja Sonny ja ketä tässä nyt onkaan ollut mukana, ovat tehneet ihan tarkoituksellisia ratkaisuja. Ennen kaikkea tää on mielenkiintoinen, eikä ainakaan yleisön kosiskelumielessä tehty biisi. 

(jos nyt jollekin ei tuo coitus interruptus ole tuttu juttu, niin latinaahan se on)