Diabetes ovella kolkuttaa
Voiko sokerin paastoverikokeeseen mennä puolenpäivän jälkeen? Olen muutenkin illanvirkku. Näkeekö Omakannassa määrätyt labralähetteet? Koko omakanta on yks sekava sotkukasa. Kumpi sille verensokerille nyt on haitallisempaa, sokeri vai hiilihydraatit. Kuitenkin ennen paastoa kehotetaan syömään runsaasti hiilihydraattia. Mikä järki? Jos leivästä tulee diabetes, otan siihen lääkityksen ja leivän pidän, onhan ihmiset nyt kautta aikojen leipää syöneet. V*tuttaa kuin pientä oravaa, kun jatkuvasti roikun löysässä hirressä diabetesta peläten, arvot on just vähän alle rajojen olleet tosi pitkään. Olen 61v.
Kommentit (27)
Otappa nyt selvää sokeri-hiilihydraatit.
Se on sama asia!
Vähennät leipää, pastaa, kaikkea sokerillista, lisää vihanneksia ja kasviksia, hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät palstaa päiväkirjanasi? Ihme, että olet tuolla asenteella elänyt noinkin vanhaksi.
Päiväkirjan pitäminen ei lyhennä elinikää.
Kun pääsee tietyn iän yli, kakkostyypin diabetes ei enää puhkea yhtä herkästi. Kroppa venyy ja paukkuu moneen, mutta ei anna periksi.
Monta kampaviineriä menee päivässä?
Mitä väliä, ei sulla elonpäiviä ole enää kauheasti muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, ei sulla elonpäiviä ole enää kauheasti muutenkaan.
Vain 20-40 vuotta
Täällä haisee toksinen pierunkäry. Vitutukseen voi kuulkaa lassukat kuolla, pitäkäähän varanne. Labralähetteet ei näy kannassa.
Vierailija kirjoitti:
Otappa nyt selvää sokeri-hiilihydraatit.
Se on sama asia!
Vähennät leipää, pastaa, kaikkea sokerillista, lisää vihanneksia ja kasviksia, hedelmiä.
Leipää voi syödä, pastaa voi syödä toki rajansa kaikella. Jäämies öz oli syönyt viljoja ja kahta hirveä ei kasviksia, eli siitä opitaan se että ihmisiä ei olisi jos ei lihaa ja viljaa olisi syöty
Ruisleipää voi syödä, kunhan ei syö ihan pelkkää vehnäleipää. Ja ruisleivän syömisellä on ikävä ominaisuus turvottaa, joten kaikki ei ole läskiä mikä siltä näyttää.
Minulla on diabetes ii. Olen aika rajatapaus. Pilleriä naamaan, niin voi syödä niin kuin ennenkin. Sokeriarvot on lääkkeiden avulla oikein hyvät eikä lääkäri ollut ollenkaan huolissaan. Samaa ikäluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on diabetes ii. Olen aika rajatapaus. Pilleriä naamaan, niin voi syödä niin kuin ennenkin. Sokeriarvot on lääkkeiden avulla oikein hyvät eikä lääkäri ollut ollenkaan huolissaan. Samaa ikäluokkaa.
Onko tiapeetes sorkat jo?
Minä olen käynyt vähän ennenkuin labra suljetaan, miksi sinne pitäisi mennä jo 12.00 ?
Kuka ihme kehottaa sinua tankkaamaan hiilihydraattia ennennen paastoa??
Vanhat lihavat on ällöjä, ja nuoret sitä vasta ovatkin. On tää kyllä haaska kansa! Puolivuosittain tai kerran vuodessa voi sokerit tsekata. Ei niitä kannata koko aikaa miettiä, jos ei ole selkeitä oireita, mm. tahaton laihtuminen ja jano.
Vierailija kirjoitti:
Monta kampaviineriä menee päivässä?
En kokousta enää.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentistasi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme kehottaa sinua tankkaamaan hiilihydraattia ennennen paastoa??
Luin ohjeista ennen paastosokeriin menemistä. Löytyi parista linkistä.
Kokeile voikukan juuren teetä. Liota voikukan juuret kylmässä vedessä yön yli ja seur päivällä älä keitä, vaan kiehumispisteen saakka anna lämmetä. 1/3 lasillista aamulla, päivällä,illalla. Voi toistaa viikon- parin yhtäjaksoisesti, mutta pitöää välissä taukoa viikko- pari ja voit toistaa raas. En tiedä, vaikuttako ihan joksiselle, mutta ei siinä mitään myös häviä. Sitäpaitsi on ihmisiä, kendllä on sillä menetelmällä korjaantunut 2 luokan diabetes. Jos on jotain muuta lääkitystä, saa ottaa lääkkeitä vapaasti voikukan juuren teen lisäksi samanaikaisesti.
Miksi käytät palstaa päiväkirjanasi? Ihme, että olet tuolla asenteella elänyt noinkin vanhaksi.