Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Vierailija wrote:
Tänään on kyllä hauska nähdä että saako K selvää yleisön aksentista xD Itse englannin taitoni ovat paljon paremmat kuin K:n mutta skottiaksentti tuottaa harmaita hiuksia, puhumattakaan siitä ettei K pysty kuulla kunnolla lavalta :D
Mä luulen skottilaisista tulee olemaan tosi hauskaa jos K ei saa mitään selvää niiden sanoista ja on vaan silleen "watafak I don't understand anything :D". Jesse lavalle tulkkaamaan?
Musta on hauskaa että kommenttini ”moneltakohan keikka alkaa” laitettiin tarkistukseen kyseenalaisena sisältönä😅
Tarkistuksissa ei ole oikein logiikkaa. Epäilen ruuhkaa serverillä.
Minulla jää usein haaviin kommentti, joka on vastaus toiseen kommenttiin. Todella turhauttavaa sitten kirjoittaa uudelleen ja pitää sanoa, että ei voinut vastata kommenttiin... on vähän työläämpi palsta ollut sitten päivityksen
HHH:ta kuunnellessa youtube ehdotti minulle L:n viime viikkoista sinkkujulkaisua seuraavaksi, ja muistin että joku täällä oli sanonut vilkaisseensa sitä musavideota julkaisupäivänä ja että ois ollut tyyliin 40t kommenttia jo. Ajattelin silloin että "oho, tuohan tarkoittaa että sen on pitänyt saada tyyliin miljoonia katseluita ekana päivänä, nyt on levy-yhtiö onnistunut tehtävässään ja vienyt artistin ihan maailman-stara-kategoriaan tatoon jälkeen. Onnea hänelle!" No ei ollut 40t kommenttia! Luulen että alkuperäinen tsekkaaja oli erehdyksissä katsonut senhetkisen katselumäärän luvun tai jotain. Sillä on noin 750t katselua viikon jälkeen, eli aikalailla samantyyppisissä luvuissa kuin ICIP:in musavideolla oli viikon jälkeen. Katsoin vielä itse kanavalta että onko joku muu video kappaleesta jolla ois enemmän katseluita, mutta ei ollut.
Olen itse asiassa hieman yllättynyt. Tuo kappale on ainakin itselleni kivemman kuuloinen kuin tatoo tai euforia. Ne oli mielestäni hieman tylsiä, tässä taas on jotain menoa ja taitaa päätyä jollekin soittolistalleni! Mutta ehkä ne ihmiset jotka rakastavat t:tä ja e:tä kappaleina haluavat juuri hienovaraisempaa tyyliä, kun taas tuossa uudessa biisissä on enemmän jumpsutusta ja kaikenlaisia tehosteita, niin kohdeyleisö ei ole välttämättä 100% sama.
Eli vaikuttaa että L:llä menee suurinpiirtein yhtä hyvin kuin K:lla näitten jälki-viisu julkistusten kanssa just nyt.
Vierailija wrote:
Minulla jää usein haaviin kommentti, joka on vastaus toiseen kommenttiin. Todella turhauttavaa sitten kirjoittaa uudelleen ja pitää sanoa, että ei voinut vastata kommenttiin... on vähän työläämpi palsta ollut sitten päivityksen
Mulla kans. Silloin mä yleensä vaan kopioin tekstin siitä kommentista johon vastaan ja laitan perus lainausmerkit ympärille, en väytä lainaus-funktiota ollenkaan.
Vierailija wrote:
2,5h vuorokautta jäljellä. 12 000 katselua puutuu että 100 000 katselua vuorokaudessa tulisi täyteen. Mitä luulette, onnistuuko?
2500 vielä 100 000 rajan ylittämiseen. 1h 15 min aikaa. Taitaa mennä raja rikki. Oispa hienoa!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
2,5h vuorokautta jäljellä. 12 000 katselua puutuu että 100 000 katselua vuorokaudessa tulisi täyteen. Mitä luulette, onnistuuko?
2500 vielä 100 000 rajan ylittämiseen. 1h 15 min aikaa. Taitaa mennä raja rikki. Oispa hienoa!
Joo, kyllä se menee. Euroopassa vielä väki hereillä kuuntelemassa vaikka Suomessa ollaan menossa yöpuulle näihin aikoihin.
Onko tuo huhhuhhahheihiluhei nyt joku Käärijän uusi kappale.
Ihan järkyttävän hirveä.
Chachatytöllä live! Mennäänpäs jatkoille plussalle!
Parasta kiertueessa on ollut nähdä se, miten eri maiden yleisöt reagoivat. Ehkä suurin ja iloisin yllätys oli belgialaisyleisö ja eilen skotit kannustushuutoineen ja lakkeineen. Britithän hallitsevat yhteisen fanilaulamisen, mikä suomalaisilta ei oikein meinaa onnistua luonnostaan.
Meinaatko se tehdä kaikki tulevat kappaleet nyt tähän saman tsatsatsaa jympytykseen keksimällä vain jotain muutaman lauseen sanoituksia.
Taito se on sekin! Toistaiseksi on onnistunut hyvin. On aika haaste tehdä ja keksiä suomenkielisiä sanoituksia, joista ulkomaalaisetkin voisivat innostua.
Käärijä on onnistunut tällä reseptillä mahdottomassa eli saanut ulkkikset innostumaan suomen kielestä ja laulamaan suomeksi. Voi olla, että tämä tuskin olisi onnistunut vaikka biiseissä olisi hienot, monimutkaiset ja koskettavat lyriikat.
Vierailija wrote:
Käärijä on onnistunut tällä reseptillä mahdottomassa eli saanut ulkkikset innostumaan suomen kielestä ja laulamaan suomeksi. Voi olla, että tämä tuskin olisi onnistunut vaikka biiseissä olisi hienot, monimutkaiset ja koskettavat lyriikat.
Just näin. Seassa pitää olla myös yksinkertaisia sanoja, joita toistetaan, niin kaikki ulkkarifanit pystyy laulamaan mukana edes vähän joka biisin kohdalla.
Vierailija wrote:
Joku ulkari on näköjään tehnyt The Sims:eihin ladattavan Käärijä-hahmon. On kyl ihan tunnistettava, jos joku kyseistä videopeliä pelaa. xD
Voi pylly kun mulla ei oo enää Simsiä (eikä mitään millä pelata sitä). Olisin tehnyt vauvoja Sims-Kärtsän kanssa 😍
No ne ulkomaalaiset tuskin on kiinnostuneet mistään muusta kuin nyt tästä euroviisuhypetyksestä.
Hhh:lla oli eilen vuorokauden vaihteessa 105k katselua! Meni siis hyvin sen100k rikki jopa ilman varsinaista mv:tä. Nyt on 122k 💪
Miken ym. Kuvissa osa miehistä oli eilen juomassa Glasgowssa 👀 Jesse, K ja muutama muu puuttuivat. Pitikö hän K tipatonta? Mutta on sen synttärit! 😭
Tumpusta raporttia: " Potential streamers @chachachatytto and @teamkaarijauk2023 on ig" Chachatyttö kuulemma aikonut striimata jos se on saanut kännykänsä ladattua, siinä ollut kai joku ongelma hänellä.