Miksi et treenaa ja pidä itsestäsi huolta?
Sanonta menee että meidän jokaisen keho on herran temppeli, Jumala asuu meidän jokaisen sisällä. Me ollaan kaikki yhtä. Miksi turmelet omaa temppeliäsi valmisruualla ja roskaruualla?
Kommentit (32)
Just lähdössä lenkille.
Jos jumala asuu meidän kaikkien sisällä, niin miksi se ei vaan anna meille kehoa, mikä pysyy kunnossa ilman pakotuksia?
Pidän itsestäni huolta, mutta en ole koskaan pitänyt treenaamisesta. Minulle riittää että keho toimii kuten pitää, enkä sairastu.
Koska järki ei päätä tekemisiä. Terveys on tietysti tärkeää mutta ei tunnu tärkeältä. Olen mielihalujeni vietävissä.
Olen erittäin hyvä ellen täydellinen, erittäin hyvä, täydellinen. Etsin kundii tiukkavartaloista, joka itseään treenaa, muttei älyllään loista.
Koska elämä on menettänyt merkityksensä. Ja lisäksi työhön ja perheeseen menee niin paljon aikaa, etten edes tiedä missä välissä treenaisin. Olen 24/7 rättiväsynyt.
No minähän huolella kasvatan tätä temppeliä, että mahtuu jumalakin oikomaan jäseniään. Ensin leveni tuo pohjoissiipi, sitten alkoi eteläisen osan laajennus.
En ole jaksanut lapsen kuoleman jälkeen. Siihen asti paljon.
En kaipaa laiskaa jumalaa, joka ei edes omasta asumuksestaan pidä huolta.
Ihminen ei ole kehittynyt evoluutiollisesti vielä niin pitkälle että pitäisi kunnostaan huolta. Ihmisen keho edelleen olettaa että se pysyy kunnossa pelkästään jokapäiväisellä ahertamisella. Laiskuus meissä on selviytymiskeino, jotta lepäisimme aherruksiemme välissä mahdollisimman paljon ettemme uuvu ja kuole.
Treenan kyllä, mutta samalla syön kuin porsas joten tulokset ei ole ihan sitä mitä pitäisi.
Minä kyllä harrastan liikuntaa, mutta ilmeisesti se ei nykyään riitä treenaamiseksi, vaan pitäisi olla suunnitelmallista ja kehittävää ja nousujohteista jne että se lasketaan treenaamiseksi.
Mutta siis mun tavoite on että pystyn käymään suihkussa omin voimin vielä kun olen 85, eli pääpaino on toimintakyvyn ylläpidossa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän itsestäni huolta, mutta en ole koskaan pitänyt treenaamisesta. Minulle riittää että keho toimii kuten pitää, enkä sairastu.
Sama juttu. Lisäksi hyötyliikunta on aina parempi kuin treenaaminen taviksille. Siinä tulee samalla tehtyä yksin tein monta asiaa. Tuo erikseen treenaaminen on kuitenkin pois normiaskareista, jotka sitten kasautuvat. Onko tuossakaan mitään järkeä?
Inhoan kuntosaleja ja jumppia. En omista autoa joten hyötyliikunta ja lenkkeily riittää.
Ei jaksa. Näköala puuttuu ja sitä myötä myös kaikki pidemmän tähtäimen suunnitelmat ja toiminta.
Kävelen joka päivä parisen kilometriä ja mitä hyötyliikuntaa lisäksi. Saa riittää. Lisäksi treenaan tunturin power twisterillä hartioita 2x viikossa.
Nauroin aloitukselle ääneen. Eihän tämä lihaskotelo ole kuin sielun hetkellinen vankila, miksi siitä pitäisi pitää mitenkään erityisesti huolta? Ei sitä kuitenkaan sinne taivaaseen mukaan saa.
Mitä järkeä urheilla ja kuntoilla, kuitenkin sairauksia tulee. Jollekin aikaisemmin, toiselle myöhemmin, jokaiselle kuitenkin joskus. Itselläni jo 30v ja alamäkeä joka vuosi vaikka kuinka liikkuu ja syö hyvin, kohtuullisesti ja terveellisesti. Kunto vain rapistuu, työkyky mennyt ja haudassa varmaan ennen eläkeikää.
Oon timmissä kunnossa ja syön itse tehtyä ruokaa, en eineksiä.
-Äm 190/85