Iida Vainio pöyristyi: "Vastalauseena voin sanoa, että mulle juttu ei todellakaan ollut vitsi"
"Cruz kiisti suhteen Iltalehdelle ja kertoi sen olleen vitsi. Iltalehti tavoitti myös Vainion, joka pöyristyi miehen sanoista. Hänelle pikaromanssi ei ollut tuntunut vitsiltä.
- Vastalauseena voin sanoa, että mulle juttu ei todellakaan ollut vitsi. Jos hän kerta näin ajattelee, se on hänen mielipiteensä. Ehkä miehet ajattelevat usein asioista näin.
Vainio ihmettelee sitä, miksi Cruzilla oli tarve puhua toista hänelle ja toista medialle. Hän kokee koko tempauksen epäilyttäväksi.
- Itse en lähde elämässäni mihinkään vitsinä. On tosi harmi, että hän ajattelee asiasta näin.
Cruz kutsui kaksikon aiempaa kohumatkaa Ruotsiin sekoilureissuksi ja tämäkin ihmetyttää Vainiota, sillä hänen mukaansa heidän välillään oli myös kemiaa.
- Kyllähän meillä tavallaan on ollut kaikkea. Mutta en viitsi tässä vaiheessa kommentoida. Sanon vaan, että on inhottavaa kuulla mitä hän ajattelee."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/959e5911-da73-4a7a-9300-88d677…
Kommentit (1130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisia haukutaan noloksi jos mies käyttäytyy sikamaisesti
Tätä olen ihmetellyt. Huipputeknologiaa, kehityksen huipulla, sivistystä, koulutusta, meillä Suomessakin, mutta silti suurin osa miehistä on "painanut, kaatanut, porannut tai kairannut reikää" eli käyttänyt hyväkseen ihan kuin jotain elukkaa. Kuinka moni on sanonut naiselle, että mä tyhjennän vaan, ja sitten voit häipyä? Kaikki perustuu valheelle.
Ja sen jälkeen juostaan kuin kylän uteliaimmat juoruämmät kertomassa se kaikille mahdollisille. "Kun tota mä olen pannut, ja se tyhmä antoi".
Niin. Se on se 10-15% miehistä jotka voivat käyttäytyä aivan miten vaan ja silti naiset lakoaa heidän edessään. Sitten naiset ovat ihmeissään kun ne 85% miehistä ottavat opiksi ja käyttäytyvät samalla tavalla.
Kunnioitus ansaitaan ja on tullut hyvin selväksi ettei naiset sitä ansaitse eivätkä tunnu edes haluavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kannattanut antaa niin helposti...
Oletko kivikaudelta? Nainen nauttii seksistä. Molemmat antavat ja ottavat. Me olemme myös ihmisiä.
Ei tässä ole kyse seksistä vaan pariutumisesta. Pariutumisen kannalta se vaan menee usein menee noin, että sellanen pieni pidättyväisyys yleensä parantaa asioita. Tämäkin on sellainen asia, että joskus tämä oli ihmisille aivan itsestäänselvää, mutta ei enää.
Hauska olisi tietää kasvatatteko tyttärenne nykyisin siten, että ei kun vaan heti seksiä harrastamaan kun mahis tulee. Luulen että ette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä naissukupuolta hal ventavia kommentteja vuonna 2023.
Jos nainen ja mies harrastaa vapaaehtoisesti se ksiä, niin mies on se "ottaja" ja nainen hutsumainen "antaja" tai jopa pano puu. Siis ajatteleeko joku oikeesti nykyaikana vielä näin???
Ja jos mies käyttäytyy törkeästi myöhemmin, jotkut syyllistää naista tyyliin "mitäs läksit".
Kyllä tässä nyt vaikuttaa olevan vain yksi tyypillinen ass h*le luuseri mies asialla.
Samaan olen ihmetellyt näitä kommentteja lukiessani. Miksi Iidan kuuluisi kantaa vastuu tuon pellen törkeästä käytöksestä?
Minulla oli vähän villimpi vaihe kolmikymppisenä ja tuli koettua ja kokeiltua kaikenlaista. En silti olisi ikinä lähtenyt tekemään mitään itseäni kymmenen vuotta nuoremman, vähän yksinkertaisen oloisen tytön kanssa. Ei olisi ikinä myöskään tullut mieleen alkaa kerskumaan muille omista kokemuksista samalla kumppania nöyryyttäen. Seksi lähtee aina toisen kunnioituksesta, vaikka kyse olisikin mistä tahansa baaripanosta.
Mistä te vedätte näitä aivan ihmeellisiä moraalikoodeja? Raamatustako?
Tämä ko. nainen on ihan aikuinen nainen ja tietää tasan tarkkaan mitä tekee.
Toki tiedän itsekin, että tollanen kukasta kukkaan hyppely on sekä miehille että naisille pelkästään haitallista, mutta tässä kannattaa nyt ymmärtää, että tätä me on haluttu - täydellinen seksuaalinen vapaus. Sillä vaan valitettavasti on hintansa. Yksi hinta on se, että esitetyillä moraalisilla tuomioilla ei ole mitään arvoa.
Seksi ei ole mistään muusta ihmisten välisestä kanssakäymisestä irrallinen asia, vaan siihen kuuluu ihan samat käyttäytymissäännöt kuin kaikkeen muuhunkin kanssakäymiseen.
Kyllä se aika monille miehille on...
Tämän takia onkin tärkeää kääntää keskustelukulttuuri törkeästi kohdelluksi tulleen naisen syyllistämisestä ja haukkumisesta siihen, että syyllistetään ja haukutaan sitä sikaillutta miestä. Niin kauan kun joku toinen joutuu kantamaan vastuun näiden miesten sikailuista, ei heidän tarvitse harrastaa mitään itsereflektiota omasta osuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ja mies harrastaa vapaaehtoisesti se ksiä, niin mies on se "ottaja" ja nainen hutsumainen "antaja" tai jopa pano puu. Siis ajatteleeko joku oikeesti nykyaikana vielä näin???
Ja jos mies käyttäytyy törkeästi myöhemmin, jotkut syyllistää naista tyyliin "mitäs läksit".
Kyllä tässä nyt vaikuttaa olevan vain yksi tyypillinen ass h*le luuseri mies asialla.
No todellakin, mitäs läksi?
Missä naisen vastuu valinnoistaan?
Ja älä nyt vaan väitä, ettei tätä voinut mitenkään nähdä tulevaksi.
Archie kun on lehtien perusteella tosi hieno ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Itse näen tilanteen siten, että tuossa on kaksi ihmistä ihan vapaaehtoisesti ryhtyneet jonkinlaiseen suhteeseen. Kaikki on sitten edennyt nopeasti, peitto heilunut ja sen jälkeen mies, niin tällaisissa jutuissa niin tavallista on, on todennut että ei jatkoon.
Analyysi näistä näyttää sitten olevan, että mies on sika ja nainen ei olisi ansainnut tällaista kohtaloa.
Itse tosin mietin, että mitä miehen _olisi pitänyt_ tehdä. Jos harrastetaan seksiä, niin onko se lupaus parisuhteesta, vai mistä on kyse? Eikös kummallakin ole täysi vapaus päättää suhde?
En oikein ymmärrä millä logiikalla me puhutaan seksuaalisesta vapaudesta, jos me sitten kuitenkin arvotetaan se sukupuolen perusteella - miehille on eri säännöt kuin naisille.
Jos nyt haluaa jotain konkreettista tästä vielä sanoa, niin sanoisin, että jos tollanen bimboblondin näköinen tyyppi, jonka ainoa elämänsisältö on oma ulkonäkö ja julkkisten jahtaaminen, niin ei pidä ihmetellä jos miehet ei pidemmällä tähtäimellä tahdo kiinnostua. Näin sen itsekin nuorena miehenä ajattelin. Hauska niitä oli p*nna, mutta vaimoiksi noista ei ole. Ne on sitten ihan eri naisia ne.
Täytyy myös ymmärtää, että tämähän ei ole suinkaan ensimmäinen kerta kun Iidalle käy näin.
Viime kerralla vei asian poliisille. En kyllä edelleenkään tajua mikä rikosnimike voisi olla kyseessä, kun harrastaa vapaaehtoisesti seksiä eikä kelvannutkaan lätkävaimoksi jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kannattanut antaa niin helposti...
Oletko kivikaudelta? Nainen nauttii seksistä. Molemmat antavat ja ottavat. Me olemme myös ihmisiä.
En kyllä ikinä nauttis seksistä tuollaisen roskan kanssa, kuin Cruz. Enkä tuollaisessa yhteydessä, julkkisuus (tv-ohjelma) ja noin syvällisen tuttavuuden jälkeen. En ikinä ottaisi sitä riskiä, että tuollainen asia päätyy julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllähän meillä tavallaan on ollut kaikkea."
= melaa tullut mekkoon ja se siitä.
Minkälainen pentu puhuu tällä tyylillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sikamaista se mies teki?
Eihän me tiedetä, mitä nuo kaksi ovat keskenään sopineet ja tehneet. Sikamaista on se, jos mies on suunnitelmallisesti johdattanut harhaan ja antanut toisen elätellä toiveita suhteesta vaikkei sellaista ole koskaan halunnutkaan. Sikamaista on myös naureskella medialle kuinka juttu olikin pelkkä vitsi, vaikka on ehkä antanut toisen olettaa jotain ihan muuta.
Justhan ne vasta tapasi. Eihän tuo ole edes tapailua.
Iida on aikuinen ihminen. Jos tuon ikäinen on noin yksinkertainen että luulee tuollaista seurusteluksi niin huoltajan se tarvitsee.
Kyllä hän on teini vielä. Tuo artsihan tässä on kolmekymppinen.
19 vuotias ei ole teini. Meillä on tuon ikäisiä jo eduskunnassakin päättämässä tämän maan asioista. On täysin naurettavaa selittää että sen ikäinen, ei ole aikuinen
Tykkäisitkö jos sinua kutsuttaisiin vitsiksi? Tuo sikailija on kolmekymppinen ja aikuinen mies, ja kertoo kuinka on kusettanut jotain nuorta naista. Häpeä ei ole naisen nyt, vaan tuollaisen i..diootin, joka vielä rahastaa lehtijutuilla, kun kertoo jälkeenpäin likaisia yksityiskohtia. Omanlaisensa hu*ra. Myy itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan olen ihmetellyt näitä kommentteja lukiessani. Miksi Iidan kuuluisi kantaa vastuu tuon pellen törkeästä käytöksestä?
Minulla oli vähän villimpi vaihe kolmikymppisenä ja tuli koettua ja kokeiltua kaikenlaista. En silti olisi ikinä lähtenyt tekemään mitään itseäni kymmenen vuotta nuoremman, vähän yksinkertaisen oloisen tytön kanssa. Ei olisi ikinä myöskään tullut mieleen alkaa kerskumaan muille omista kokemuksista samalla kumppania nöyryyttäen. Seksi lähtee aina toisen kunnioituksesta, vaikka kyse olisikin mistä tahansa baaripanosta.
Toki tiedän itsekin, että tollanen kukasta kukkaan hyppely on sekä miehille että naisille pelkästään haitallista, mutta tässä kannattaa nyt ymmärtää, että tätä me on haluttu - täydellinen seksuaalinen vapaus. Sillä vaan valitettavasti on hintansa. Yksi hinta on se, että esitetyillä moraalisilla tuomioilla ei ole mitään arvoa.
Seksi ei ole mistään muusta ihmisten välisestä kanssakäymisestä irrallinen asia, vaan siihen kuuluu ihan samat käyttäytymissäännöt kuin kaikkeen muuhunkin kanssakäymiseen.
Tämän takia onkin tärkeää kääntää keskustelukulttuuri törkeästi kohdelluksi tulleen naisen syyllistämisestä ja haukkumisesta siihen, että syyllistetään ja haukutaan sitä sikaillutta miestä. Niin kauan kun joku toinen joutuu kantamaan vastuun näiden miesten sikailuista, ei heidän tarvitse harrastaa mitään itsereflektiota omasta osuudestaan.
Olette syyllistäneet ja haukkuneet miehiä vuosisatoja. Silti levitätte haaranne sikailijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllähän meillä tavallaan on ollut kaikkea."
= melaa tullut mekkoon ja se siitä.
Minkälainen pentu puhuu tällä tyylillä!
Yhtä mitätön kuin Arttu Kuosmanen puhuu noin. Vajaakehityksellinen ja yksinkertainen.
Vuoden kusipää. Tuontyyppisille miehille kaikki huomio on positiivista ja elämän tarkoitus tehdä muiden elämä helvetiksi.
Iida olis voinut googlailla Arton taustaa. Ollut ongelmia edellisenkin tyttöystävän kanssa. Että jos on kadotuksen tiellä niin ei suunta muutu. Tuollaiset miehet eivät muutu ikinä eikä heihin kannata aikaa tai huomiota tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole kyse kaikista naisista, vaan juuri tämä Iidan tyyppisistä naisista.
Tottakai tuo kuvio menee noin, koska miksi muuten hän jatkuvasti valittaa kun miehet vaan panee ja sitten jättää. Eihän tämä ole edes ensimmäinen kerta kun hän tästä valittaa.
Seksuaalinen vapaus tarkoittaa nimenomaan sitä, että on vapaus harrastaa seksiä kenen kanssa huvittaa ja kumpikin voi suhteen päättää silloin kun huvittaa. Ja mitään sen kummempia "sääntöjä" tälle ei ole, kunhan vaan lakeja ei rikota.
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Ei, tässä ei ole kyse Iidan tyyppisistä naisista, vaan Archien tyyppisistä miehistä.
Seksuaalinen vapaus tarkoittaa todellakin sitä, että seksiä voi harrastaa suostumuksella ilman sitoumuksia. Se ei kuitenkaan tarkoita nöyryyttävää ja huonoa käytöstä toista kohtaan. Kohteliaisuus ja toisen kunnioittaminen tilanteessa kuin tilanteessa on aina sääntö ja he jotka eivät tätä sääntöä osaa noudattaa, eivät ole tarpeeksi kypsiä seksiin.
Entäs ne Iidan tavat, kun historiaa seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Iida tässä tullut törkeästi kohdelluksi. Hän itse laitatti isot tissit, meni kultamekossa leijonia vastaan ja on muutenkin antanut itsestään sellaisen helpon nakin kuvan, että sai ihan sitä mitä tilasi.
Toivoisin, ettei asiaa tarvitsisi teille tyhmimmille naisille enää tämän jälkeen tämän selvemmin ratakiskosta vääntää, että jos olet bimbo tyrkky nainen, sulle tapahtuu miesten kanssa näin. Joten, älä ole.
Niitäkin miehiä on, jotka eivät kohtele naisia noin. Mutta sä et löydä niitä olemalla tuollainen tyrkky.
Aika tunnekylmän kuvan maalaa tästä Archiesta (se jota Till Lindeman löi?), taitaa urpo olla sellainen joka sitten kymmenen vuoden kuluttua on uutisissa vaimonsa hakkaamisesta tms. Ei minkäänlaista empatiaa, elää vain jotain Mötley Crüe -bändiltä opittua glorifioitua muka-rock elämää ja kuvittelee olevansa maailman huipulla.
Toivon totisesti ettei poika vahingossakaan saa aikaiseksi kunnon hittiä, ärsyttää tuollaiset väärällä tavalla huonosti käytäytyvät rokkarit.
Telkkareita saa heitellä hotellihuoneista mutta kohdellaan nyt yhden illan kumppaneitakin kunnioituksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Iida tässä tullut törkeästi kohdelluksi. Hän itse laitatti isot tissit, meni kultamekossa leijonia vastaan ja on muutenkin antanut itsestään sellaisen helpon nakin kuvan, että sai ihan sitä mitä tilasi.
Toivoisin, ettei asiaa tarvitsisi teille tyhmimmille naisille enää tämän jälkeen tämän selvemmin ratakiskosta vääntää, että jos olet bimbo tyrkky nainen, sulle tapahtuu miesten kanssa näin. Joten, älä ole.
Niitäkin miehiä on, jotka eivät kohtele naisia noin. Mutta sä et löydä niitä olemalla tuollainen tyrkky.
Niin on mutta hepä eivät kelpaakaan naisille. Naiset saavat juuri sellaisia miehiä kuin ansaitsevat.
Iidan pitäisi nyt hylätä tuo Kultamekko-roolinsa kokonaan. Hän ehkä ajatteli että se on hyvä tapa tulla julkisuuteen ja sitähän se olikin, mutta ei sen roolin avulla kyllä hänelle rahakasta ammattia irtoa. Hän ilmoitti silloin lätkäjoukkueen saapumistilaisuudessa, että haluaa urheilutoimittajaksi.
Mun tuttava on urheilutoimittaja ja opiskellut yliopistotutkinnon ja työskentelee isohkossa lehdessä. Iidalle suositus sen perusteella: hylkää se kultamekko-Iida, hae yliopistoon tai ammattikorkeaan ja ala opiskella. Ylelle voi myös hakea harjoittelijaksi, siellä on paikkoja auki jatkuvasti.
Jonkun rokkitähdeksi itseään luulevan epävakaan kanssa baaritiskillä notkumalla ammattihaave ei etene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facepalm. Iida ei ole enää lapsi, itse olin tuon ikäisenä ylioppilas ja hakemassa yliopistoon.
Niin olin minäkin tuossa iässä ylioppilas ja hakemassa yliopistoon, mutta olin silti täysi lapsi vielä.
Mun lapsi on vuoden nuorempi (tänä vuonna täyttänyt 19 kun taas Iida täytää tänä vuonna 20), ja on paljon kypsempi kuin miltä tämä Iida-heitukka vaikuttaa.
No sinusta nyt ainakin on kypsyys kaukana, kun noin itsellesi tuntematonta naista nimittelet. Vai mitä itse olet mieltä, oliko fiksua? Hänellä on ihan nimikin, millä voi kutsua. Onko myös huo*rittelu sulle tyypillistä?
Vierailija kirjoitti:
Vauvan mammat on keskimäärin sitä porukkaa jotka ovat sisäistäneet naisvihan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole nainen ja pidän erittäin vastenmielisenä tallaista miehiä aliarvioivaa kirjoittelua missä meistä tehdään aivottomia, viettiensä vietävissä olevia elukoita. Aivan kuin isot rinnat ja tietynlaiset vaatteet naisella veisivät meiltä vastuun omasta käytöksestään.
Jos me oikeasti vielä alennumme keskusteluun siitä miten naisen tulisi pukeutua ja käyttäytyä, jotta ei tulisi hyväksikäytetyksi, olemme liian lähellä sitä keskustelua pitäisikö naisten pukeutua kaiken peittäviin kaapuihin ja liikkua ulkona vain miessaattajan kanssa.
Ainakin itseni tuntemilla akateemisilla ystävilläni on silareita.