Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kukaan muu kuin minä synnyttänyt ilman kivunlievitystä?

Vierailija
23.08.2023 |

Eli ei ehditty enää antamaan ja esikoinen syntyi todella luomusti.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, vaikkei ollutkaan mikään luomusynnytys. Halusin tottakai kaikki lievitykset, ei tullut mieleenkään leikkiä mitään kivun sankaria. Synnytys pitkittyi, itse olen pienehkö ja lapsi olikin lopulta 4,5kg, pää 38cm eikä meinannut mahtua. Olin ehtinyt saada jo maksimimäärät epiduraalia ja niiden vaikutukset ehtivät lakata ennen ponnistusvaihetta. Lisää ei suostuttu antamaan. Kun ponnistusvaihe alkoi, viimeistään kaikki kivut löivät päälle yhtaikaa. Se oli pakokauhunomaista, en saanut juuri aikaa tottua kipuun, kun yhtäkkiä tunnottomuudesta mentiin suoraan täyteen kipuhelvettiin. Ponnistus kesti lähes tunnin. Tunsin kaiken, myös sen kun väliliha leikattiin. No oli sentään ilokaasu, mutta sitäkin säännösteltiin.

Onko täällä muita vastaavan kokeneita, eli puudutus lakkasi kesken synnytyksen?

Vierailija
42/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä synnytyksessä menin sairaalaan niin myöhään, että mitään ei ehditty antaa. Etukäteen olin kyllä päättänyt kaikki mahdolliset puudutteet haluavani. Ponnistusvaihe kesti 1,5 h ja ilokaasua hengittelin, mutta siitä tuli vain huono olo.

Toisen ja kolmannen lapsen kohdalla olin etukäteen päättänyt synnyttää ilman kivunlievitystä ja niin tein. Kaikissa synnytyksissä ollut raju avautumisvaihe aiheuttaa muutenkin supistusten laantumisen kun pitäisi ponnistaa, joten en halunnut mitään kivunlievitystä viemään supistuksista terää kun pelkäsin taas ponnistaminen pitkittyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, sinä ap olet ainoa. Kaikki muut on niin heikkoja, että tarvitsevat kivunlievityksen. Tämän vastauksenhan sinä halusit.

Vierailija
44/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ilman lääkkeitä, mihin niitä muka tarvitaan normaalisynnytyksessä? Kaksi isoa lasta synnyttänyt luomusti, nopeat synnytykset, nopea toipuminen, normaali elämä jatkui heti. En todellakaan olisi voinut kuvitella jääväni mässäilemään sänkyyn jonain synytyssankarina. Kuopus oli 5pv kun ompelin kahdelle vanhemmalle toppapuvut.

:DDDD

Vierailija
45/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä.olin 10cm auki ja suoraan synnyttämään.Yritin imaista ilokaasua,mutta ei siitä mitään tullut,kun kivut oli niin kovat.

Ja karmeaa oli.Niin karmeaa,että jäi viimeiseksi synnytykseksi.

Vierailija
46/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä oli kaikki "mömmöt ja konstit" käytössä.

Kahdessa seuraavassa ei mitään, koska tuurilla ehdittiin edes sairaalaan asti.

Vierailija
47/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään näiden sikamaisen ylipainoisten neitokaisten myötä synnyttämisestä on tullut varsinaista porsimista XD  

Varmaan sairaaloihin tuleekin kohta  jaottelu, jossa erikseen on kehopositiivisille porsimisosastot ja normaaleille synnytysosastot.

Ja sut voitais survoa takaisin turkinhihaan ja tehdä uudestaan.

Vierailija
48/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat käynnistettiin ja sain epiduraalin, mutta eivät edenneet ja vaikutus ehti loppua. Molempien kohdalla anestesialääkäri myös tuli antamaan uuden annoksen, mutta todettiin, että eipäs voikaan enää antaa, joten ilman mentiin.

Varsin tavallista ja se pitää jo lapsenhankinta pohdinnoissa käydä läpi, että kivunlievitys tai sektio ei välttämättä ole vaihtoehto, vaikka niitä toivoisi ja siihen pitää olla valmis jos lapsia haluaa, eikä laskea niiden varaan.

Vierailija
49/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi lasta luomuna. Sattuhan se, mutta sehän kuului silloin asiaan.

Vierailija
50/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio, helppoa ku heinänteko, pelkäsin että joudun perinteisellä tavalla synnyttämään. Raskausajan diabetes ja ikä. 

Vierailija
51/91 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yhteen se jäikin.

Vierailija
52/91 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen synnytys oli niin nopea, että kivunlievitystä ei ehtinyt edes harkita. Kätilö laittoi vastasyntyneen vatsalleni, ja kun vauva alkoi tehdä ryömimisrefleksin liikkeitä, niin kätilö totesi että "nämä luomuvauvat ovat niin pirteitä" ja selitti, että epiduraali vaikuttaa myös vauvaan. Kätilö myös sanoi, että kivun määrä on vakio - nopeampi synnytys sattuu enemmän, hidas vähemmän, mutta kipua kestää tietysti kauemmin.

Toisen lapsen halusin synnyttää myös ilman kivunlievitystä, koska en halunnut että synnytys venyy tuntikausiksi, ja en halunnut että vauva olisi väsynyt synnytyksen jälkeen. Monillahan on ongelmia imetyksen aloituksessa, kun vauva nukkuu liikaa. Kyllähän synnyttäminen sattui, mutta kipu katosi heti kun vauva oli syntynyt.

Vierailija
53/91 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektio, helppoa ku heinänteko, pelkäsin että joudun perinteisellä tavalla synnyttämään. Raskausajan diabetes ja ikä. 

Sektio mullakin, lapsi perätilassa, esikoinen vielä ja synnytys kesti alle kolme tuntia. Sain (!) nukutuksen kun tuli niin kiire että puudutus ei olisi ehtinyt vaikuttaa. Iso kiitos henkilökunnalle, leikkauksen jälkeen otin pyynnöstä 2 buranaa vaikka en kokenut tarvitsevani. Menkkakipuihin olenkin sitten pyörtynyt useammin. 

Vierailija
54/91 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni se on vaan ihan hiton typerää olla ottamatta. Sit oudosti flexaat jossain työpaikan kahvitauolla tai tällä palstalla kuinka kova tyyppi olet ollut, kun et ottanut. Samantien voit jatkossa mennä viisaudenhampaan poistoon ja pyytää tekemään senkin ilman puudutusta. Tai ihan mikä tahansa leikkaustoimenpide ilman nukutusta ja puudutusta. Jatkossa voit myös hankkia asunnon 16 kerroksesta ja kantaa ruokakassit portaita pitkin. Se toki olisikin jo itseasiassa jo kova suoritus, mutta se että kärsit vapaaehtoisesti enemmän on vaan typerää ja siinä ole mitään kehumista.

Vierailija
55/91 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Kätilö valehteli ettei epiduraalia voi antaa. Myönsi its valehdelleensa. Oli sitä mieltä että en tarvitse.

Synnytys kesti 23h eli mistään syöksysynnytyksen kiireestä ei valitettavasti ollut kyse.

Vierailija
56/91 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, sinä ap olet ainoa. Kaikki muut on niin heikkoja, että tarvitsevat kivunlievityksen. Tämän vastauksenhan sinä halusit.

Mikä tarve sullakin on ilkeillä? Ihan itse olet tehnyt tulkinnan ja se kertoo sinusta, ei aloittajasta. Ihan neutraali aloitus. Ap jäi ilman hoitoa, ei kehunut olevansa mikään yli-ihminen.

Ja ihan asiallinen kysymys. Kun täälläkin muissa ketjuissa on ollut kommentteja että epiduraalin saa kun vaan pyytää.

Eri

Vierailija
57/91 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ilman lääkkeitä, mihin niitä muka tarvitaan normaalisynnytyksessä? Kaksi isoa lasta synnyttänyt luomusti, nopeat synnytykset, nopea toipuminen, normaali elämä jatkui heti. En todellakaan olisi voinut kuvitella jääväni mässäilemään sänkyyn jonain synytyssankarina. Kuopus oli 5pv kun ompelin kahdelle vanhemmalle toppapuvut.

Voi jessus sentään. Minäkin synnytin luomuna ja syöksynä. Toinen syntyi käynnistettynä tai synnytystä vauhditettiin enkä ehtinyt saamaan lopussa mitään. Joo, synnytys on mielenhallintaa osittain, mutta et sinä itse voi siihen juuri vaikuttaa, että onko ne synnytykset nopeita vai ei. Itselläni oli nopeita koska jostain syystä keho on sellainen, että avaavat supistelut alkaneet jo monta kuukautta ennen laskettua. Ja syöksysynnytyksen jälkeen kävelin osastolle, vau...ekasta en, koska menetin verta niin paljon, etten saanut nousta. Provohan tämä ja silti vastasin :D

Vierailija
58/91 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin esikoiseni ilman minkäänlaista kivunlievitystä, en suostunut ottamaan edes ilokaasua.

Vierailija
59/91 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokaasua joo mutta ei kivunlivitystä muuten

4 synnytystä

Vierailija
60/91 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kaksi lasta ilman

kivunlievitystä. Ensimmäisellä kerralla unohtui. Toisella kerralla tuli niin kiire, että lapsi syntyi Kätilöopiston käytävälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän