Opettajat! Palkasta ja työehdoista kiperiä kysymyksiä...
Keskeytyykö virassa olevan opettajan työ hoitovapaan ajaksi? Eli ikälisä ja määrävuosia ei kerry? Eli palvelussuhteen kestoon ei lasketa hoitovapaa kuukausia?
Ja tonen: opetusvelvollisuuteni on 20. Palaan virkaani, jossa ei minusta riippumattomista syistä ole keväällä tunteja kuin 15. Maksetaanko minulle palkkaa vain tunneista? Vai peruspalkka? Vai koko vuoden mukaan, kuten olisin ollut koko vuoden töissä? Auttakaapas löytämään kohdat OVTESista!
Kommentit (6)
Missä se lukee mustaa valkoisella? Rehtorikaan ei tiennyt asiaa... Onko sillä mitään perusteita maksaa minulle vain tunneista palkkaa? Yrittääkö se vaan kusettaa tai kiusata minua, että maksaisi vain tunneista?
2 mom.
Vuosiviikkoylituntipalkkio maksetaan vuoden jokaisena kuukautena
opettajalle, jolle on vahvistettu yksi ylitunti viikossa lukuvuoden kaikille
työviikoille.
Vuosiviikkoylituntina maksettava palkkio tarkoittaa sitä, että yhden viikoittaisenylitunnin maksatus tasoitetaan 12 kuukaudelle. Ylitunteja on oltava keskimäärin vähintään yksi kaikkina työviikkoina.
Vaan pikemminkin alitunneista. Onko minulla oikeus saada se palkka, jonka sijainenkin saisi, jos jatkaisi työssä? Eli saanko minä palkan, joka on laskettu vuoden tuntien perusteella? Palkanlaskija on sijainen, joka ei tiedä mitään.
Viimeksi minulta koitettiin pidättää lukioresurssitunnit äitiysloman palkasta. Tähän sain vastauksen vasta Hkin Akavasta.
Taas pitää tämäkin itse selvittää :(
En oikein ymmärtänyt kysymyksesi loppuosaa, mutta ainakin minä sain ihan peruspalkkaa ilman lisätunteja, kun palasin kesäkuussa hoitovapaalta takaisin virkani.
Keskeytyykö virassa olevan opettajan työ hoitovapaan ajaksi? Eli ikälisä ja määrävuosia ei kerry? Eli palvelussuhteen kestoon ei lasketa hoitovapaa kuukausia?
EI KERRY HOITOVAPAAN AIKANA (MUTTA ÄITIYSLOMALLA KERTYY ELI ÄITIYSRAHAN JA VANHEMPAINRAHAN AIKANA)
Ja tonen: opetusvelvollisuuteni on 20. Palaan virkaani, jossa ei minusta riippumattomista syistä ole keväällä tunteja kuin 15. Maksetaanko minulle palkkaa vain tunneista? Vai peruspalkka? Vai koko vuoden mukaan, kuten olisin ollut koko vuoden töissä? Auttakaapas löytämään kohdat OVTESista!
KOKO VUODEN MUKAAN KUINKA PALJON SINULLE ON LASKETTU YLITYÖ YMS. KORVAUKSIA KUUKAUDELLE.