Otin eilen poikani kanssa puheeksi hänen homoutensa ja sen, että tiedän siitä
Kirjoitin eilen tällä palstalla, kun olin saanut tietää poikani olevan homo ja pohdiskelin, kuinka otan asian puheeksi.
No, illalla sitten menin pojan huoneeseen. Kysyin ystävällisesti ja suoraan, että onko hänellä ja hänen parhaalla kaverillaan suhde. Poika katseli seinille ja sanoi, että on... Mä sanoin, että se on ihan ok ja mun mielestä on kiva, että hänellä on rakas. POika sanoi, ettei ollut oikein tiennyt, että miten ottaisi asian puheeksi. Juttelimme vielä hetken asiasta. Poikani sanoi vielä lopuksi, että oli kiva että mä tulin puhumaan asiasta. En siis kertonut, että olin nähnyt poikien suutelevan tai että olin kuullut asiasta sukulaiselta.
Sovimme vielä sen verran, että mä kerron miehelleni. Kerroin illalla nukkumaan mennessäni. Mieheni sanoi, että jaa, niinhän se varmaan on ja kiva kun ei tartte piilotella.
Olen aika äimistynyt mieheni asenteesta!!! Olisin luullut, että sille tulee joku kauhea kriisi tai jotain paniikkia.
Kaikki on kuitenkin hyvin :-) Kaikki rakastaa edelleen toisiaan niin kuin ennenkin.
Kommentit (18)
*En ole lukenut edellistä viestiäsi, miten vanha poikasi on? Kiva että miehesi suhtautui juttuun asiallisesti.
Ja, kun ympäristö huomaa, kuinka hyvin te vanhempina suhtaudutte asiaan, niin se vaikuttaa varmaan muidenkin reagointiin positiivisesti.
Vierailija:
*En ole lukenut edellistä viestiäsi, miten vanha poikasi on? Kiva että miehesi suhtautui juttuun asiallisesti.
Olen itsekin tosi iloinen mieheni asenteesta! Tosin meillä on suvussakin homoja, että ei se silleen ole vieras asia. Ajattelin kuitenkin, että mies voisi kokea jotain isyyskriisejä tms. Ainakaan vielä ei ole tullut esille :-)
ap
Vierailija:
Sorry, mutta pakko kysyä.
Joo, en keksinyt asiaa Täydelllisistä naisista :-)
ap
Hyvä kuitenkin, että te saitte asiat setvittyä! :)
Hän oli varmaan todella helpottunut, kun asia tuli puheeksi. Nostan hattua noin mahtaville vanhemmille.
ja hienoa, että oma rohkeutesi antoi tilaisuuden keskustella asiasta
homous on niin älyttömän normaali asia
Vierailija:
tai ainakin toivotaan näin.
kaikille homoille se noin mukavaa. Yksi syy nuorten miesten suuriin itsemurhalukuihin on homous. Tai ennemminkin ympäristön suhtautuminen siihen.
en hlökohtaisesti voisi kuvitellakaan naivani miestä jolle asia olisi joku ongelma, ts tottakai sitä joutuu käymään sen surun lävitse että niitä lapsenlapsia ei sitten ehkä tule, mutta muutoin
asia oli ensimmäiset kymmenen vuotta kauhistus, vaikka hänen läheisimmistä ystävistään moni on homo. Joten yllätyksiä voi tulla niinkin päin.
11:
Poikasi on vielä nuori, kyllä hän ehtii jonkun kivan naisen löytää tai ainakin toivotaan näin.
voivat auttaa homofobiasta kärsivää henkilöä..
Ja tosi kivasti suhtautui sun mieskin.
Mun miehen melkeinpä läheisin ystävä on homo ja mua vähän nauratti, kun mies alkoi uutenva vuotena selittää pojalleni 6 v. että tiesikö tämä että tämä ystävä (joka oli paikalla myös) asuu miehen kanssa. No juttu ei sitten jatkunut mitenkään, mutta totta kai meidän poika tiesi, kun on ollut niillä kylässäkin. Mutta ei se vielä mitään mistään homoudesta (tai heteroudesta) ymmärrä, vaikka kummisetäkin on homo.
Mies vaan sitten myöhemmin selitti, että olisi hyvä, että lapsi oppisi jo pienestä pitäen tajuamaan, että homous on ihan tavallista ja normaalia. Olin vähän että joopa joo, noinhan se tuntuukin normaalilta, kun oikein erikseen kerrotaan, että tämä on sitten muuten by the way normaalia. Hyvää tarkoitti, mutta vähän kömpelöin keinoin.
Mutta onnea teille ap ja kiva kun kerroit kuinka kävi!
Hyvää jatkoa koko perheelle! BTW, kuinka vanha poikasi on, en lukenut eilistä ketjua?