Naistenpäivä, joko sait kukat vuoteeseen?
Miten on, muistettiinko sinua näin naistenpäivän kunniaksi? Vai onko päivä muiden joukossa.
Kommentit (127)
Media aloitti jo eilen naistenpäivän hypetyksen. Miestenpäivänä on hiljaista. Miehet olkoo tykinruokaa tai ilmaistyövoimaa valtiolle. Tasa-arvoa Suomalaisittain.
Tänään on toiseksi kiireisin päivä kukkakauppiaille.
Yleensä mies sanoo hyvää naistenpäivää. Kukkia en ole saanut vuosiin. Sitten mies laittaa faceen hyvät naistenpäivän toivotukset kaikille jollain kuvalla (kukkia tms) ja läheisimmälle kaverilleen jonkun olet mahtava tyyppi-viestin.
Minusta koko naistenpäivä on kokenut hyväosaisten käsissä inflaation. Siitä on tullut ystävänpäivä 2. Naiset odottaa hemmottelua ja lahjoja ja kiukuttelee, kun ei tullutkaan koruja ja kukkia. Paljon tärkeämpää olisi ymmärtää se, että miksi päivää vietetään ja jos jotenkin haluaa rahaa tähän päivään käyttää, antaa ne lahjoituksena esim. UN Women -keräykseen, Naistenpankille tai muuhun vastaavaan.
Mies ilmoitti jo, että on koko päivän töissä, eikä aio huomioida.
Ostin kukkia ja otin kuvan jonka lähetin kun en voi tänään fyysisesti antaa.
T:M
En tiennytkään, että tämä on "kukkia sänkyyn"-päivä. Luulin naisten tasa-arvoisuuden olevan tärkeämpi asia.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että tämä on "kukkia sänkyyn"-päivä. Luulin naisten tasa-arvoisuuden olevan tärkeämpi asia.
Eikös tämä ole tasa-arvoa parhaimmillaan kun miehet palvovat naisia yhden päivän ajan. Taas.
Ne kukat ois sit pitäny antaa mulle jo yhdeltä yöllä, kun heräsin töihin. Mutta äsken tulin töistä kotiin ja sain onnittelut sekä suukon 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole tasa-arvoa parhaimmillaan kun miehet palvovat naisia yhden päivän ajan. Taas.
Ei. Vuodessa on 365 päivää. Ja jos oikeasti puhutaan tasa-arvosta, niin huomioimisen pitäisi olla tasapuolista.
En todellakaan. Ei meidän perheessä okei tasa-arvoa.
Jostain syystä tästä päivästä tulee mieleen lähinnä joku itäblokin työväen naistenjuhla. Eli en vietä.
Kukat vuoteeseen? En ole saanut koskaan enkä osaa edes kuvitella sellaista tilannetta. Kahvit olen joskus saanut.
Naistenpäivä on siitä erikoinen hömppäjuhla, että sen peruste ei olekaan amerikkalainen niin kuin useimmilla muilla. Mutta yhtä tietämättä menee ohi kuin ystävänpäivä ym.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään muista kukaan.
Mediahan on täynnä juttuja naistenpäivästä.
No en ole saanut, enkä edes haluaisi. Kukkia sänkyyn?
No "hyvää naistenpäivää" varmaan mies sanoo sitten jos/kun hoksaa. Tämä riittää mulle.
Jotkut miehet eivät pääse onnittelemaan koska ovat "etuoikeutettuna" vankilan uhalla orjatyössä/intissä.
Pakkoarmeija tässä, huomenta. Sitä vaan että mistä hiton tasa-arvosta puhutte, onko se joku uusi pullarusinamerkki?
Eilen sain jo kukkakimpun. Jostakin syystä naistenpäivinä mieheni aina haluaa antaa minulle kukkia, mutta jonkun ystävänpäivän hän ohittaa ihan täysin.
Tuskinpa tulee edes viestiä 😅