Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti. Kuinka usein ostat/tilaat itselle uusia vaatteita?

Vierailija
21.08.2023 |

Minä ihan liian usein. Joka kuukasi menee helposti satojakin euroja. Selaan iltaisin eri brändien sivuja ja ihailen tyylikkäitä kokonaisuuksia. Sitten tilaan vaikka moni vaate jää melkein käyttämättä kun ei omalle kropalle käykkään yhtä hyvin kuin kuvassa. Myös ihailen mudoikkaasti pukeutuneita ihmisiä kaupungilla ja otan vaikutteita. Sitten on vaatehuone täynnä vaatteita joita ei tule käytettyä kuin paristi.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pari vuodessa muun tavaran tilaamisen ohessa, jos nyt näkyy jotain halvalla. Siis esim. pari t-paitaa, verkkarit tai jotain. En tarvitse edes juuri mitään erikoista, kunhan on päälle sen verran että kauppaan pääsee.

Nyt voisin tarvita kumpparit, kun pesin entisiä ja huomasin että vesi tursuaa ulos sieltä sun täältä.

Vierailija
62/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen ostanut ensi talveksi kengät, yksi paita ja yhdet juhlakengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi jonkin vaatekappaleen. Ennen oli siis noin. Tänä vuonna en enää koska rahat ei enää riitä.

Vierailija
64/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta kun on pakko. Eli kun edelliset hajoaa. En muista koska olisin ostanut jotain vaatetta vaan siksi kun se on "kiva". 

Sama, ostan vaatteita vain kun on pakko. Nyt on pakko, kun olen laihtunut 17 kg, mutta ostan vain pakolliset koska ensi kesään mennessä aion pudottaa vielä toiset 17 kg.

Olisin onnellinen, jos ei tarvitsisi ostaa vaatteita vaan ne vain ilmestyisivät jostain sopivan kokoisina. Inhoan shoppailua.

Vierailija
65/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna mennyt vaatteisiin/kenkiin 281,91 €.

Tuossa on ainakin talvitakki ja yhdet pitkät housut, pari puseroa ja sukkia.

Kenkiä en ole ostanut. Suutarilla käytin korkokengät, se on tossa mukana (40 €).

Vierailija
66/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Kymmenen vuoden välein vaatekaappini sisältö on kokonaan uudistunut. Ja vaatteita on paljon.

Vierailija
67/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennusmyynnistä saatan ostaa sadalla tai parilla sadalla eurolla vaatteita, sitten on kuukausia, kun en osta mitään. Tori.fi:stä olen ostanut uusia kenkiä viime keväänä puoleen hintaan kolmet.

Vierailija
68/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ostamaan vain tarpeeseen. Silti tulee välillä tehtyä heräteostoksia. Kirpparilta tulee ostettua ehkä puolet vaateostoksista.

Nykyään tulee harkittua paljon aiempaa tarkemmin ostoksia. Jätän tavaran mieluummin kauppaan kuin ostan sen vähänkään epävarmana tuleeko vaatetta pidettyä.

Kiinnitän nykyään myös paljon huomiota vaatteen materiaaleihin. Akryylineuleet jäävät kaupan hyllylle.

Vierailija
69/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ei nykypäivänä edes kestä

Kyllä kestää kunhan ostaa hyvälaatuisia vaatteita. Useimmat eivät kuitenkaan halua laadusta maksaa. 

Vierailija
70/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus enemmän ja joksu harvemmin. Yleensä ottaen aika vähän tai halvalla.

Viimeksi ostin hienot ja täydellisesti istuvat farkut kierrätettynä 10 euroa, farkku on sellaista kunnon farkkukangasta, täysin venymätöntä. Lisäksi ostin kauniin läpikuultavan paidan, kuin uusi, 3 euroa.

Farkuissa on menossa muutoskausi, haen jotain väljempää. Muuten minulla on yleensä mielessä perusvaatteita ja kenkiä joita tarvitsen. Sillä tavalla että kaikki käy yksiin. Harvemmin ostan jotain muuten vaan, vain osaksi tiettyä asua tai tarvetta.

Pari vuotta sitten ostin kasan t paitoja ja olen ajatellut että niitä on, mutta nyt huomasin että ovat jo nuhjuisia. Ensi kesänä sitten uusia. Pukaudun klassisesti ja kiertelen kirrputoreja myös.

Urheilen myös paljon ja siihenkin tarvitaan vaatteita,joita käytän paljon myös vapaa-ajalla.

Vierailija
71/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen käyttää tutkimusten mukaan vuodessa n. 800 e vaatteisiin, kengät vielä erikseen. Naiset käyttää tuplasti miehiin verrattuna. Siitä voi laskea keskimääräisen. Ja kun osa ei osta juuri koskaan, osa ostaa paljon että summa on sellainen. Ruotsalaiset käyttää kaksin verroin suomalaisiin naisiin verrattuna.

He on muodikasta kansaa.

Ollaanko me ruotsalaiset muodikkaita? En ole nähnyt vielä katukuvassa sellaista. Ruotsalaiset ovat massa pukeutujia ja näyttävät aivan samalta ja en aina osaa sanoa onko se muodikasta, tyylikästä ei todellakaan ole. Itse ihmettelen esimiestäni kun hänellä tuntuu olevan lähes joka päivä uusi paita päällä. En voi olla miettimättä, että kuinka paljon niihinkin menee rahaa ja millaiset varastot ihmisellä täytyy olla.

Toki en tarkoita, että pitäisi olla kaltaiseni ihminen. Edellisiltana korjasin mekon takasauman kun oli mennyt rikki. Omistan neljä mekkoa, joista kolme on liian pieniä. Neljä t-paitaa, joista yksi on tummansininen (vuodelta 2020 ja värjätty puolivuosittain) ja se pitäisi värjätä taas. Kaksi on valkoista. Voitte vain arvata, niiden kainaloiden sävyn kun on ostettu 2020 ja 2021. Yksi on musta (ostettu 2021) ja mietin sen värjäämistä tummansiniseksi. Lisäksi on kolme hametta: yksi kirkkaan sininen (2020), yksi tummansininen valkoisilla täplillä (2023, tämä on uusin) ja yksi liian pieni musta kynähame (2019). Lisäksi on kaksi neuletakkia: musta ja harmaa. Takkeja on yksi liian pieni nahkatakki (ostettu 2016), yksi harmaa villakangastakki (ostettu 2019) ja yksi tumman sininen trenssitakki (ostettu 2020).

Ostan kyllä vaatteita, mutta paino ja kokoni saattaa yhden kuukauden aikana muuttua kolmekin kokoa (m-xl). Nämä kirpparilta ostetut vaatteet laitan lähes aina suoraan uudestaan myyntiin, koska ne ei mahdu. Nyt en ole ostanut yhtään mitään moneen kuukauteen (huhtikuussa viimeksi), vaikka ihan suoranainen tarve olisi. En tosiaan tällä hetkellä mahdu kuin tähän yhteen mekkoon ja noihin muutamiin paitoihin ja hameeseen.

Sain jo esimieheltä kevyen vihjauksen, että pitäisi pukeutua siistimmin eli luultavasti ostaa uusia paitoja, vaikka nämä ei nyt ihan kamalassa kunnossa ahkeran värjäyksen vuoksi olekaan. En olisi koskaan ajatellut, mutta tämä menee jo vähän ahdistavaksi kun en halua kauppoihin mennä ja ahdistaa ostaa mitään kun tässä maassa ei myydä suomalaiselle pyöreälle ja lyhytjalkaiselle edullisempia vaatteita. Täytyy varmaan mennä Tukholmaan ja käydä Hugo Bossilla kun tiedän heidän vaatteiden sopivan myös malliltaan.

Vierailija
72/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uusia asuja joka ikinen viikko:) Rakastan muotia ja pukeutumista yli kaiken. Nytkin mulle on tulossa sekä Diorin että Guccin kengät:)

Vierailija
73/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan uusia asuja joka ikinen viikko:) Rakastan muotia ja pukeutumista yli kaiken. Nytkin mulle on tulossa sekä Diorin että Guccin kengät:)

Oletko sä se Hääpäiväkirjojen Dubaita ihannoiva morsian?

Vierailija
74/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?!! Kuka?:D Mun työhön kuuluu paljon matkustelua, mutta Dubaissa en ole koskaan käynyt, enkä myöskään mene. Ja mitkä ihmeen Hääpäiväkirjat???

Vierailija
75/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?!! Kuka?:D Mun työhön kuuluu paljon matkustelua, mutta Dubaissa en ole koskaan käynyt, enkä myöskään mene. Ja mitkä ihmeen Hääpäiväkirjat???

Maikkarilla pyörinyt ohjelma, jossa seurattiin hääparien valmistautumista tuleviin häihin. On vielä katsottavissa Katsomossa. Siellä oli yksi designkenkiin ja Dubaihin hurahtanut morsian, taisi just olla Guccin kengät, en muista enää varmasti.

Vierailija
76/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein, pitäisi lopettaa tarpeeton ostelu. Suurin osa tulee tosin kirpputoreilta, mutta silti.. En oikeasti tarvitse näin paljon vaatteita. Entisistäkin pitäisi hankkiutua eroon, kun eivät mahdu mihinkään.

Vierailija
77/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri on käyttänyt ainakin pari vuotta nukkautunutta ja virttynyttä neulepaitaa. En jaksaisi katsella sitä enää päivääkään silmieni edessä toimistolla mutta eihän siitä voi sanoa ääneen. Siisti ja vaihteleva asu on huomaavaisuutta myös muita kohtaan.

Vaihteleva asu? En minä ainakaan pysty muistamaan yhtäkään asua joka olisi jonkun työkaverini päällä ollut, saati sitten kuinka monta kertaa.

Jos aina on nyppynen paita, usko pois, sen muistaa ja näkee

Vierailija
78/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran vuodessa. Ostan käytettynä.

Vierailija
79/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein ja paljon ostan. Olen hyvin esteettinen ihminen.

Vierailija
80/85 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaatteiden ostaminen on kausittaista. Viime vuonna ostin yhteensä 13 vaatetta ja asustetta, ja tänä vuonna olen ostanut jo yhteensä 19 vaatetta ja asustetta. Tälle vuodelle on osunut useita perhejuhlia (hautajaisia, valmistujaisia ym.), joihin on pitänyt hankkia sopivaa vaatetusta, ja puolet ostoista ovat olleet juhlavaatteita tai asusteita. Hankinnat ovat olleet pakon sanelemaa, sillä kokoni on tässä vuosien aikana muuttunut sen verran, etteivät vanhat istuneet niin kuin niiden oli tarkoitettu istuvan.

Koen silti, etten ole mikään mahdoton vaateshoppailija. En nauti uusien vaatteiden ostamisesta, sillä uusissa vaatteissa piilee aina riski, että ne osoittautuvat kutittaviksi, hiostaviksi tai muuten epäsopiviksi. Käytän samoja vaatteita niin kauan, kun ne vielä ovat ehjiä ja sopivia. Kun olin isompi, ostin vuodessa 0-5 vaatetta, ja kunhan saan vaatekaapin itselleni riittäväksi, siirryn tuohon 0-5 vaatetta per vuosi -tyyliin. Riittävyyden saavuttaminen ei onneksi ole kaukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän