Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä tuntuu loppuvan 45-vuotiaana

Vierailija
21.08.2023 |

Vielä pari vuotta sitten olin täynnä elämää, tunsin itseni onnelliseksi, jaksoin suunnitella kaikkea, hankkia uusia harrastuksia ym. Kun täytin 45v kaikki on mennyt jyrkästi alaspäin. Kaikki tuntuu turhalta, mistään ei jaksa kiinnostua, jokin negatiivisuus, kyynisyys on hiipinyt päälle ja tekee mieli vain vetäytyä omiin oloihin. Kaikki elämässä tuntuu kapenevan ja samaa harmaata mössöä päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Ja vanheneminen on konkreettista. Omat vanhemmat jo vanhuksia ja sairastelevat. Heidän asioiden päivittäistä huolehtimista ja huolta. Mielessä käy päivittäin, että edessä on heistä luopuminen hetkellä millä hyvänsä. Ja omakin vanheneminen ja vanhuus kummittelee mielessä. Samalla outo välinpitämättömyys kaikesta, että aivan sama, vaikka omakin elämä loppuisi, kun elämä yleensäkin tuntuu loppuneen. N45

Kommentit (270)

Vierailija
241/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"nautin parisuhteesta, jossa s**ksi toimii ja epävarmuudet ovat ohi."

Miten se##i sujuu yli 45-vuotiaillta? Vaihdevuosi-ikäisellä naisella alapää on kuiva kuin Saharan aavikko. Ikääntyvää naista vaivaa jatkuva haluttomuus. Miehellä on kyvyttömyyttä, eturauhasvaivoja ja erektio-ongelmia. Molemmilla sukupuolilla on ylipainoa ja huono fyysinen ja henkinen kunto.

On ihmisiä, jotka kokevat ikääntymisen ja raihnaistumisen henkisesti raskaana. Silloin elämä tuntuu loppuvan 45-vuotiaana.

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinäinen tai perheetön? Kulminoituuko elämänvalinnat tässä kohti ja iän myötä käyt omaa elämääsi enemmän läpi ja että oletko tehnyt oikeita valintoja?

Itse täytän 47 vuotta kohta ja en koe elämää ollenkaan noin. Päinvastoin elämä on koko ajan muuttunut paremmaksi, kun on tullut elämänkokemusta ja sen tuomaa tasapainoa. Seuraan iloisena lasteni aikuistumista ja omille siivilleen nousemista. Olen alkanut opiskelemaan eteenpäin alallani ja koen opiskelemisen todella mielekkääksi tässä kohti elämää. Voisin kutsua sitä ihan opiskelun paloksi. Nyt on taas aikaa omille jutuille, kun lapset ovat kasvaneet isoiksi. Tapaan kavereitani, teen itselle mielekkäitä juttuja, nautin parisuhteesta, jossa s**ksi toimii ja epävarmuudet ovat ohi. Se on nautinnollista ja tyydytyksen tuovaa. En ikinä palaisi enää takaisin parikymppiseksi.

Elä luovuta vaan ala elää itsellesi taas. Etsi itsellesi mielenkiinnon kohteita, nauti elämisen mahdollisuuksista ja iän tuomista vahvuuksista. Ei kai tämän parempaa aikaa elämässä olekaan, kun terveyttä vielä on, aikaa jälleen omille jutuille ja kuitenkin hyviä vuosia vielä paljon edessä.

Nykylääketiede voi kyllä auttaa. Eri asia on jos vaan istuu sohvalla ja voivottelee. Oma valinta

Vierailija
242/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 41, ei oikein toivoa että löytäisin uuden alan, jolle voisin työllistyä. Sote-alalle en enää mene. Työttömänä monta vuotta.

Olet realisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 58 ja elämä on ihanaa!  Ainokainen lapsikin jo omillaan ja hyvät välit hänen kanssaan. Nykyinen suhde kestänyt jo 17 vuotta ja tuntuu aina vain paranevan.

Vierailija
244/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu ku loppuu,  eletään siihen asti.

Vierailija
245/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festareille puolialasti niin kyllä se siitä!

Vierailija
246/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli nelikymppisten yritykset pysyä nuorekkaina näyttävät säälittävältä räpiköinniltä väistämätöntä vastaan. Heittäydy vain kellumaan ja anna Tuonelan virran viedä mukanaan.

Vierailija
247/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naama on valahtanut.

Maha roikkuu.

Nätit pojat ei hymyile takaisin.

Olen sukupuoleton seinätapetti

Omanikäiset hyvännäköiset miehet ei hymyile takaisin.

Suklaa, runkkaus, suklaa, barbie, suklaa

Suklaa ja runkkaus 😂 *huutonaurua* Ja sama täällä!

N45

Vierailija
248/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes esittää nuorekasta. Kokonaan lähtenyt sellainen nuoruuden "draivi" pois.

Vierailija
249/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tosi noloa kun 45v mammat elävät jotain uutta teini-ikää. Vanheta voi myös arvokkaasti, eikä elämä välttämättä ole ohi 45v, mutta vanha elämä on.

Vierailija
250/270 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä luuli, että kun lapset ovat aikuistuneet, niin aikaa tehdä omia juttuja ja nauttia. Omat isovanhemmat kuolleet jo aikaa sitten suht nuorina, niin euvät olleet omien vanhempieni hoidettavina ja vastuulla missään vaiheessa. Ihan puun takaa tullut omaan elämään tämä pidempään elävien vanhempieni ja heidän omaisuudesta ym. huolehtiminen. Raskasta seurata heidän hiipumista ja muistisairauden tuomaa alakuloa. Tarttuu tuo fiilis, miettii vaan että kohta on itse samassa jamassa. Kuolinsiivoukseenko on jo kohta ryhdyttävä...

Vierailija
251/270 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illuusiot ovat karisseet. En usko enää mihinkään. Kukaan valmentaja tai terapeutti ei voi auttaa.

Vierailija
252/270 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ylirasitus tai masennus päällä. Hanki apua.

Olen yli 60 v. ja henkisesti virkeä.

Vierailija
253/270 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illuusiot ovat karisseet. En usko enää mihinkään. Kukaan valmentaja tai terapeutti ei voi auttaa.

Rukoile apua Jeesukselta. Ihan oikeasti.

Vierailija
254/270 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoile apua Jeesukselta. Ihan oikeasti.

Viimeistään 40+ iässä pitäisi lopettaa uskomiset mielikuvitusolentoihin.

Vierailija
255/270 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää mitkä ovat niitä asioita jotka maailma on täynnä ja joita 50+ ikäiset naiset haluavat kokea? Eihän tuon ikäisenä enää oikein pysty nauttimaan mistään kun terveys alkaa pettää ja nuoremmat menee oikealta ja vasemmalta ohi?

Vierailija
256/270 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin lukemisesta ja syömisestä. Siinäpä ne.

Vierailija
257/270 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiin käy, ennenku loppuu!

Vierailija
258/270 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi kumppani pitää virkeänä.

Vierailija
259/270 |