Eilen joku raivostui, kun kerroin että hiukseni ovat rasvaiset 48 h kuluttua pesusta
Kommentit (91)
Ja sitten joku raivostuu tai vähintäänkin väittää valehtelijaksi, jos sanoo, että omat hiukset ei näytä likaisille vielä 48h päästä. Monet ei tunnu mitenkään ymmärtävän, että ihmiset on erilaisia. Minäminäminäminä ja minun ainoa oikea tapani toimia.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten joku raivostuu tai vähintäänkin väittää valehtelijaksi, jos sanoo, että omat hiukset ei näytä likaisille vielä 48h päästä. Monet ei tunnu mitenkään ymmärtävän, että ihmiset on erilaisia. Minäminäminäminä ja minun ainoa oikea tapani toimia.
Asperger aiheuttaa myös sitä, ettei osaa asettua toisen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä ehkä kannattaa kokeilla, on kuivashampoo. Se kuulemma pitäisi laittaa nimenomaan puhtaisiin hiuksiin. Ja se sit pidentää pesuväliä. Tätä siis vois ajatella sellaisessa tilanteessa, jossa ei välttis pesumahdollisuutta ole heti, kun tarttis.
Kuivashampoon jatkuva käyttö aiheuttaa hiusten lähtöä koska sillä tukkii vain ihohuokoset ja hiuksen juuret.
Eipä sitä tuossa ehdotettukaan. Jatkuvaa käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä ehkä kannattaa kokeilla, on kuivashampoo. Se kuulemma pitäisi laittaa nimenomaan puhtaisiin hiuksiin. Ja se sit pidentää pesuväliä. Tätä siis vois ajatella sellaisessa tilanteessa, jossa ei välttis pesumahdollisuutta ole heti, kun tarttis.
Ei kannata. Kannattaa ihan vaan pestä.
Paitsi jos se ei ole mahdollista...
Vierailija kirjoitti:
ikää kun tulee niin rasvoittuminen vähenee, kerta kaksi viikossa riittää.
Mä olen 42, kuinka kauan täytyy vielä odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ikää kun tulee niin rasvoittuminen vähenee, kerta kaksi viikossa riittää.
Mä olen 42, kuinka kauan täytyy vielä odottaa?
Toiset 42 vuotta. Haudassa rasvoittuminen lakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin raivostui? Mistä tiedät että raivoistui? Vai sanoiko vaan kärkkäästi vastaan? Ei ihminen joka kirjoittaa jotain ole raivoissaan vaikka kirjoittaisi sun mielestä hiukan ikävään sävyyn.
Poistatti koko keskustelun.
Ap
Mistä tiedät kuka poistatti? Ei kai ne nyt mitään normaaleja keskusteluja poistele jos joku vaan sanoo että poistakaa, eihän täälä olisi sen jälkeen mitään keskusteluja.
Et ole tainnut paljoa palstailla?
Enemmän kyllä hämmentää miksi joku tekee tällaisen aloituksen. Miksi hän pitää tätä omien hiustensa tilanteen raportointia näin tärkeänä, että suree tekemänsä aloituksen mahdollista poistamista ja luulee jonkun raivostuvan hänen tukkansa rasvoittumisesta.
Missasit koko pointin.. Tämä keskustelu ei käsittele mun hiuksia.
Ap
Niinpä, haukkujat eivät yleensä edes lue aloittajan ym tekstiä, kunhan vaan pääsee haukkumaan.
Tietäjäinen kirjoitti:
Laimenna shamppoo.
Laimenna myös ne säilöntäaineet tehottomiksi, kasvata ei-steriilin hanaveden mukana bakteereja, hiivoja ja muuta kivaa siellä pullossa, kosteassa lämpimässä suihkussa, nam. Ihmettele ihottumaa ja finnejä.
Älkää kiltit oikeasti lisätkö vettä sinne pulloon 🙅🏻
Toki on yksilöllisiä eroja, mutta paljon riippuu myös siitä mihin päänahka on tottunut. Kun aikoinaan pesin hiukset päivittäin, ne oli todellakin pakko pestä päivittäin koska olivat muuten aivan karmeat. Lisäksi noihin aikoihin tein vain yhden shampoopesun, ja levitin hoitoaineenkin kaikkialle. Nykyisin pesen harvemmin (n. 4-5 päivän välein), ja hiukset ovat viidentenä päivänä vähemmän rasvaiset kuin aikoinaan toisena. Hiuksia pestessä aina shampoopesu kahdesti, ja hoitoaine vain latvoille. Bonuksena säästyy aikaa, vettä ja kalliita aineita, sekä sain hiukset kasvatettua takapuoleen asti (aiemmin olivat päivittäisen pestynä niin kuivat että polkka oli maksimi). Mutta ei minua haittaa mitä muut tekevät, tämä on vain itselleni helpompaa näin. Välivaihe oli kyllä ärsyttävä ja totutteli piti tehdä pikkuhiljaa väliä pidentämällä ja vei varmaan vuoden verran.
Vierailija kirjoitti:
Tietäjäinen kirjoitti:
Laimenna shamppoo.
Laimenna myös ne säilöntäaineet tehottomiksi, kasvata ei-steriilin hanaveden mukana bakteereja, hiivoja ja muuta kivaa siellä pullossa, kosteassa lämpimässä suihkussa, nam. Ihmettele ihottumaa ja finnejä.
Älkää kiltit oikeasti lisätkö vettä sinne pulloon 🙅🏻
Ohis shampoon laimentaminen ei tarkoita, et vesi lisättäisiin pulloon tietenkään.
Minkä ikäisenä rasvoittuminen vähenee?