Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään paksut ja kauniit hiukset yli 40-vuotiaana?

Vierailija
20.08.2023 |

Omat hiukset ohenee päivä päivältä ja ponnari on nyt 43-vuotiaana puolet siitä mitä oli 10 vuotta sitten. Pitääkö hiukset leikata lyhyemmiksi?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määritetään että on paksut hiukset? Itellä ohuita hiuksia paljon mutta ovatko normaalit vai paksut hiukset? Kampaajalla menee kyllä raidoituksessa se 3h

Paksut hiukset voivat olla hennot hiukset, joita on paljon tai sitten paksu hiuslaatu, vaikka hiuksia on vähän tai sitten todella paksut hiukset, jotka ovat sekä yksittäisen hiuksen kohdalla paksut (jouhimaiset), minkä lisäksi niitä on paljon. Tuollaisia hiuksia on yleensä eri puolella maapalloa kuin täällä Suomessa, suomalaisten hiuslaatu on melko hento, vaikka hiuksia olisi paljon.

Paksu hius hento? Ei halavattu.

Vierailija
62/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määritetään että on paksut hiukset? Itellä ohuita hiuksia paljon mutta ovatko normaalit vai paksut hiukset? Kampaajalla menee kyllä raidoituksessa se 3h

Paksut hiukset voivat olla hennot hiukset, joita on paljon tai sitten paksu hiuslaatu, vaikka hiuksia on vähän tai sitten todella paksut hiukset, jotka ovat sekä yksittäisen hiuksen kohdalla paksut (jouhimaiset), minkä lisäksi niitä on paljon. Tuollaisia hiuksia on yleensä eri puolella maapalloa kuin täällä Suomessa, suomalaisten hiuslaatu on melko hento, vaikka hiuksia olisi paljon.

Hento hiuslaatu, hiuksia kuitenkin paljon (paksut hiukset). Ei kai tämä nyt niin vaikea ole ymmärtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei ainakaan vielä ole havaittavissa muuta kuin harmaantumista. Hiuksia on jopa liikaa, ponnari painaa ja kampaajalle pitää maksaa ekstraa raidoista koska hommaan menee yli 6 tuntia aikaa 😅. En syö terveellisesti enkä tee mitään erityistä, eli pakko olla geneettistä.

Ota vain osaraidat, ei niitä kannata kokonaan raidottaa. Sitä paitsi raidat saattavat olla vähän tylsät, kun niitä ei saa seuraavilla kerroilla samoihin kohtiin ja sitten raitoja alkaa monesta kohtaa päätä varsinkin jos väriero on näkyvä.

Kampaajasi kyllä kuulostaa hieman hitaalta. Minulla osaraitoihin varataan aina vain se extrapitkien hiusten aika leikkauksella, eli noin 3 h. Se on riittänyt.

Kampaajani osaa kyllä laittaa raidat oikein, kiitos vaan, enkä edes sanonut mitään koko päästä tai "osaraidoista". Hän tekee erittäin huolellista työtä ja maalaa ainaa muutaman hiuksen kerrallaan joten lopputulos on uskomattoman luonnollinen. Eli kyllä siihen menee tuo 6h kun hän värjää, sävyttää, hoitaa, leikkaa, föönaa ja muotoilee. Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen, vaikka tosiaan maksankin vähän enemmän. On se silti ennemmin positiivinen ongelma että on liikaa hiuksia.

Juu, kuulostaa tosi huolelliselta, sanoisin että jopa nyhräämiseltä. En itse ainakaan viitsisi istua kampaajalla lähes työpäivän ajan!

Olen samaa mieltä, on muutakin tekemistä kun istua tuntitolkulla kampaajalla! Se ei edes ole mitään rentouttavaa tai ns omaa aikaa. 2h saa riittää sen kerran kun menen kampaajalle.

No kiva sulle. Itse nautin noista kampaamopäivistäni, luen, juon viiniä, rupattelen kampaajan kanssa välillä, etenkin pitkä päähieronta rentouttaa jne. Sinä taas saat ihan vapaasti olla käymättä vaikka ikinä kampaajalla.

Vierailija
64/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 ja hiusten määrä tuntuu vain lisääntyvän. Se johtunee siitä, että harmaat hiukseni ovat paksumpia, jouhimaisia. Tämän takia joudun nykyään paitsi värjäämään niin käyttämään hoitavampia tuotteita ja hiusöljyä, jotta tukka on edelleen pehmeä ja kiiltävä. Mutta oikealla hoidolla pitkät hiukseni ovat yhtä upeat kuin ennenkin.

Vierailija
65/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset muodostuvat proteiinista. Katso että on riittävästi ravinnossa. Yleensä Suomessa ei ole proteiinin puutetta.

Vierailija
66/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei ainakaan vielä ole havaittavissa muuta kuin harmaantumista. Hiuksia on jopa liikaa, ponnari painaa ja kampaajalle pitää maksaa ekstraa raidoista koska hommaan menee yli 6 tuntia aikaa 😅. En syö terveellisesti enkä tee mitään erityistä, eli pakko olla geneettistä.

Ota vain osaraidat, ei niitä kannata kokonaan raidottaa. Sitä paitsi raidat saattavat olla vähän tylsät, kun niitä ei saa seuraavilla kerroilla samoihin kohtiin ja sitten raitoja alkaa monesta kohtaa päätä varsinkin jos väriero on näkyvä.

Kampaajasi kyllä kuulostaa hieman hitaalta. Minulla osaraitoihin varataan aina vain se extrapitkien hiusten aika leikkauksella, eli noin 3 h. Se on riittänyt.

Kampaajani osaa kyllä laittaa raidat oikein, kiitos vaan, enkä edes sanonut mitään koko päästä tai "osaraidoista". Hän tekee erittäin huolellista työtä ja maalaa ainaa muutaman hiuksen kerrallaan joten lopputulos on uskomattoman luonnollinen. Eli kyllä siihen menee tuo 6h kun hän värjää, sävyttää, hoitaa, leikkaa, föönaa ja muotoilee. Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen, vaikka tosiaan maksankin vähän enemmän. On se silti ennemmin positiivinen ongelma että on liikaa hiuksia.

Juu, kuulostaa tosi huolelliselta, sanoisin että jopa nyhräämiseltä. En itse ainakaan viitsisi istua kampaajalla lähes työpäivän ajan!

Olen samaa mieltä, on muutakin tekemistä kun istua tuntitolkulla kampaajalla! Se ei edes ole mitään rentouttavaa tai ns omaa aikaa. 2h saa riittää sen kerran kun menen kampaajalle.

No kiva sulle. Itse nautin noista kampaamopäivistäni, luen, juon viiniä, rupattelen kampaajan kanssa välillä, etenkin pitkä päähieronta rentouttaa jne. Sinä taas saat ihan vapaasti olla käymättä vaikka ikinä kampaajalla.

Juot viiniä.  En ole kuullutkaan moista, että kampaamossa saa juoda viiniä.  Voi elämän kevät kunnei edes kampaamossa voi olla ilman viiniä.

Vierailija
67/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juot viiniä.  En ole kuullutkaan moista, että kampaamossa saa juoda viiniä.  Voi elämän kevät kunnei edes kampaamossa voi olla ilman viiniä.

Hahaa, samaa nauroin täällä nyt kun taas tätä keskustelua tulin lukemaan! Vai että pitää sitä viiniä pämpätä kampaajareissulla! Missä tällaisia kampaajia on, onko edes kotimaassa? 😀

Kuuden tunnin kampaajareissu olisi minulle introvertille ihan karmeista karmein päivä ja en kyllä menisi ikinä tuollaiselle etananysvärille. En haluaisi edes jutella jonkun kampaajan kanssa kuutta tuntia ja istua siinä epämukavassa tuolissa hiostava viitta päälläni. Se olisi siis enemmän kamala kärsimyspäivä kuin mukava rauhallinen hemmottelupäivä itselle...

Vierailija
68/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiskampaamo tarjoaa asiakkailleen alkoholia – kuka tahansa kampaaja ei saa lupaa

Helsinkiläiskampaamo on saanut luvan tarjota asiakkailleen hiusten laiton yhteydessä olutta, viiniä tai konjakkia nollalla eurolla. Yrittäjä kertoo, että asiakkaat ovat yllättyneet iloisesti.

https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005849434.html

Vierailija
69/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, jos saa nautiskella samalla viiniä, kuten joissakin partureissa saa myös olutta. Ei sitä ketään pakoteta juomaan. 

Vierailija
70/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hento hiuslaatu, hiuksia kuitenkin paljon (paksut hiukset). Ei kai tämä nyt niin vaikea ole ymmärtää?

Se ei tee hiuksista paksua. Ohuita hiuksia voi olla paljon mutta se ei tee tukkaa paksuksi.

Vierailija
71/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile biotiinilisää, näitä saa ihan apteekista, toki myös muut ihokarvat kasvaa sitten nopeammin.

Vierailija
72/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52 ja hiusten määrä tuntuu vain lisääntyvän. Se johtunee siitä, että harmaat hiukseni ovat paksumpia, jouhimaisia. Tämän takia joudun nykyään paitsi värjäämään niin käyttämään hoitavampia tuotteita ja hiusöljyä, jotta tukka on edelleen pehmeä ja kiiltävä. Mutta oikealla hoidolla pitkät hiukseni ovat yhtä upeat kuin ennenkin.

Eihän kai ne paksumpia ole, vaan karheita. 

Vierailija
73/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä   hel #..ettiä.  3 tuntia extrapitkien hiustenleikkuuseen. Kenellä täällä suomessa on niin pitkät hiukset, että oikein 3 tuntia menee leikkuuaikaa.  Ja extra sitä extra tätä.  Hinnat ryöstöhintaisia. Tiedän,   kun olen kampaajan sisko.  Mitä kucetucta.

Ohis, mutta tuossa luki kyllä ihan selvästi, että osaraitoihin ja leikkaukseen varataan aikaa noin 3 h. Voit olla vaikka presidenti sisko tai mikä vain, mutta lue tarkemmin ennen kuin alat räyhäämään.

Vierailija
74/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kai ne paksumpia ole, vaan karheita. 

No kyllä ovat minullakin paljon paksumpia kuin tavalliset hiukset. Näkeehän sen jo sokea Reettakin, kun harmaa jouhi on muiden hiusten vierellä, että paksuutta löytyy. Karheudesta ei tässä puhuttu.

Minä aloin harmaantumaan 25 vuotiaana ja nyt liki viisikymppisenä harmaita jouhia on aika paljon.

Vierailija
75/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiskampaamo tarjoaa asiakkailleen alkoholia – kuka tahansa kampaaja ei saa lupaa

Helsinkiläiskampaamo on saanut luvan tarjota asiakkailleen hiusten laiton yhteydessä olutta, viiniä tai konjakkia nollalla eurolla. Yrittäjä kertoo, että asiakkaat ovat yllättyneet iloisesti.

https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005849434.html

Dokujen kampaamo. Ei olisi minun paikkani.

Vierailija
76/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla (17-39) on irtoletit , tekokynnet ja irtoripset. Huonogeenistä sakkia. Nuorena pitäs olla PARHAIMMILAAN JA LUOMUNA.

Vierailija
77/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latvathan on helppo tasoittaa/ leikata itsekin pitkissä hiuksissa.

Leikkaa vain itse karvasi, minä en.

Vierailija
78/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, kampaajan mukaan minulla on kolmen ihmisen hiukset. Niiden laatu on muuttunut iän myötä (olen 55) hiukan hienommaksi, ennen olivat tyyliin hevosen jouhet, todella paksut. Ulottuvat olkapäille ja ovat helppohoitoiset, olleet aina pitkähköt paitsi nuorena muutamia vuosina, kun olin hiusmallina. 

Olkapäille ulottuvat hiukset eivät ole mielestäni kovin pitkät.

Jos puhutaan pitkistä ja lyhyistä niin ovat pitkät.

Jos minulla olisi vain olkapäille ulottuvat hiukset, niin sanoisin niitä aika lyhyiksi. Tietenkin jos on joku padaung-nainen, jolla voi olla jopa 20 cm pitkä kaula, niin se on eri asia.

Vierailija
79/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ohentunut, yli puolet puuttuu mutta lähtökohta oli onneksi paksut hiukset. Jos sama 9lisi käynyt ohuille hiuksille olisi pakko leikata lyhyt malli. Huomasin ohenemisen noin 40v iässä ja samaan aikaan oli ferritiiniarvo todella matala mutta en tiedä liittyykö hiusten ohenemiseen, arvojen kirjautuminen ei ainakaan tunnu palauttavan hiusten paksuutta (nyt 44v)

Vierailija
80/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 tuntia.   Ei voi olla totta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä