Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään paksut ja kauniit hiukset yli 40-vuotiaana?

Vierailija
20.08.2023 |

Omat hiukset ohenee päivä päivältä ja ponnari on nyt 43-vuotiaana puolet siitä mitä oli 10 vuotta sitten. Pitääkö hiukset leikata lyhyemmiksi?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikorvaushoitoa kehiin niin hiukset kasvaa, iho hehkuu ja muutkin pysyvät lujina. Uni on parempaa ja mieli pysyy hyvänä.

Vierailija
22/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 72-vuotias. Hiukset ulottuvat puoliväliin selkä ja ovat paksut ja hyväkuntoiset. Perintötekijöillä lienee vaikutuksensa, mutta uskon että säännöllinen Piimaxin ja sinkin ottaminen aamuisin on myös ollut hyvästä. Harmaantuminen on alkanut, mutta on toistaiseksi maltillista.

Hiusten leikkaaminen ei vaikuta mitenkään hiusten kuntoon, mutta tukka on huolitellumman näköinen, jos ei ole harottavia ohuita latvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi rautaa aloittaja?

Vierailija
24/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ja paksu tukka on edelleen. Huomaan, että hiuslaatu on jotrnkin hiukan muuttunut, koska takkuuntuu aiempaa helpommin.

N48

Vierailija
25/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset alkoivat kasvaa ja runsastua vasta yli 40-vuotiaana, kun jätin stressaavan avioliiton. Nyt melkein kuusikymppisenä hiukseni ovat paksummat ja paremmassa kunnossa kuin koskaan. Kannattaa poistaa elämästä stressitekijöitä, jos sellainen on mahdollista. Vaikuttaa paljon muuhunkin kuin vain hiuksiin :)

Vierailija
26/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, kampaajan mukaan minulla on kolmen ihmisen hiukset. Niiden laatu on muuttunut iän myötä (olen 55) hiukan hienommaksi, ennen olivat tyyliin hevosen jouhet, todella paksut. Ulottuvat olkapäille ja ovat helppohoitoiset, olleet aina pitkähköt paitsi nuorena muutamia vuosina, kun olin hiusmallina. 

Olkapäille ulottuvat hiukset eivät ole mielestäni kovin pitkät.

Jos puhutaan pitkistä ja lyhyistä niin ovat pitkät.

Vierailija
27/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoitoa kehiin niin hiukset kasvaa, iho hehkuu ja muutkin pysyvät lujina. Uni on parempaa ja mieli pysyy hyvänä.

Yksityinenkö näitä määrää? Saako kunnalta?

Vierailija
28/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei ainakaan vielä ole havaittavissa muuta kuin harmaantumista. Hiuksia on jopa liikaa, ponnari painaa ja kampaajalle pitää maksaa ekstraa raidoista koska hommaan menee yli 6 tuntia aikaa 😅. En syö terveellisesti enkä tee mitään erityistä, eli pakko olla geneettistä.

Ota vain osaraidat, ei niitä kannata kokonaan raidottaa. Sitä paitsi raidat saattavat olla vähän tylsät, kun niitä ei saa seuraavilla kerroilla samoihin kohtiin ja sitten raitoja alkaa monesta kohtaa päätä varsinkin jos väriero on näkyvä.

Kampaajasi kyllä kuulostaa hieman hitaalta. Minulla osaraitoihin varataan aina vain se extrapitkien hiusten aika leikkauksella, eli noin 3 h. Se on riittänyt.

Kampaajani osaa kyllä laittaa raidat oikein, kiitos vaan, enkä edes sanonut mitään koko päästä tai "osaraidoista". Hän tekee erittäin huolellista työtä ja maalaa ainaa muutaman hiuksen kerrallaan joten lopputulos on uskomattoman luonnollinen. Eli kyllä siihen menee tuo 6h kun hän värjää, sävyttää, hoitaa, leikkaa, föönaa ja muotoilee. Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen, vaikka tosiaan maksankin vähän enemmän. On se silti ennemmin positiivinen ongelma että on liikaa hiuksia.

Juu, kuulostaa tosi huolelliselta, sanoisin että jopa nyhräämiseltä. En itse ainakaan viitsisi istua kampaajalla lähes työpäivän ajan!

Ei sinun tarvikaan, mutta kummasti haluat arvostella netissä jonkun muun kampaamokäyntejä vaikka et tiedä asiasta mitään. Huvinsa kullakin, itse nautin mieluummin esimerkiksi noista kampaamopäivistäni.

Vierailija
29/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Menettelee vielä, koska minulla oli niin paksut.

Vierailija
30/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ovat ohentuneet kyllä, mutta kauniit, hyväkuntoiset, kiiltävätja pitkät (kymmenen senttiä vyötärön yläpuolelle, siisti leikattu yhtenäinen latva).

N49

Vierailija
31/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edelleen niin että joka kerran kampaamoissakin niitä ihmetellään. Satunnaisia harmaita hiuksia löydettävissä eli tosi vähän. En mitenkään erityisesti hoida hiuksiani. Marketshampoo enkä hoitoaineitakaan juurikaan käytä.

Ei koskaan mitään hormonivalmisteita käyttänyt 57 v.

Vierailija
32/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei ainakaan vielä ole havaittavissa muuta kuin harmaantumista. Hiuksia on jopa liikaa, ponnari painaa ja kampaajalle pitää maksaa ekstraa raidoista koska hommaan menee yli 6 tuntia aikaa 😅. En syö terveellisesti enkä tee mitään erityistä, eli pakko olla geneettistä.

Ota vain osaraidat, ei niitä kannata kokonaan raidottaa. Sitä paitsi raidat saattavat olla vähän tylsät, kun niitä ei saa seuraavilla kerroilla samoihin kohtiin ja sitten raitoja alkaa monesta kohtaa päätä varsinkin jos väriero on näkyvä.

Kampaajasi kyllä kuulostaa hieman hitaalta. Minulla osaraitoihin varataan aina vain se extrapitkien hiusten aika leikkauksella, eli noin 3 h. Se on riittänyt.

Kampaajani osaa kyllä laittaa raidat oikein, kiitos vaan, enkä edes sanonut mitään koko päästä tai "osaraidoista". Hän tekee erittäin huolellista työtä ja maalaa ainaa muutaman hiuksen kerrallaan joten lopputulos on uskomattoman luonnollinen. Eli kyllä siihen menee tuo 6h kun hän värjää, sävyttää, hoitaa, leikkaa, föönaa ja muotoilee. Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen, vaikka tosiaan maksankin vähän enemmän. On se silti ennemmin positiivinen ongelma että on liikaa hiuksia.

Juu, kuulostaa tosi huolelliselta, sanoisin että jopa nyhräämiseltä. En itse ainakaan viitsisi istua kampaajalla lähes työpäivän ajan!

Ei sinun tarvikaan, mutta kummasti haluat arvostella netissä jonkun muun kampaamokäyntejä vaikka et tiedä asiasta mitään. Huvinsa kullakin, itse nautin mieluummin esimerkiksi noista kampaamopäivistäni.

Mulla leikattiin pyllyyn asti oleva tukka eikä aikaa mennyt palon enempää kuin missä tahansa hiusten leikkauksessa.

Kampaaja pätkäisi suoraan poikki n. olkapäähän asti ja sitten alkoi normaali muotoon leikkaus, joka kestä lähes kaikilla saman ajan, mitä sen pituisista muotoilu kestää. Kaikkiaan meni n 1,5 h.

Vierailija
33/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityinenkö näitä määrää? Saako kunnalta?

Saa myös ilman reseptiä.

Vierailija
34/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut ja kiiltävät on, yksittäiset hiukset ohuita ja lasimaisia, mutta niitä on paljon. Väri ennallaan, muutama harmaa vain elävöittää. Olen 72 vuotias. Korona-aikaan kasvoivat ja nyt ovat puoleen selkään. Yllättävän kivannäköiset, eivätkä vanhenna yhtään, vaikka jostain olen kuullut, että tämän ikäisille sopisi paremmin lyhyet hiukset. Mikä ihmeen sääntö se sellainen on?

Tykkään laitella erilaisille sykeröille, käytän pantaa tai hainhammasta, välillä suorinakin ihan kauniit.

Pidän hiuksistani hyvän huolen, leikkautan latvat säännöllisesti, niin pysyvätkin vahvoina ja paksun näköisinä.

Vierailija
35/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiukset ohenevat paljon, niin kyseessä on yleensä ravitsemuksellinen puutos tai terveysongelma.

Hiusten lähtö ja oheneminen voi johtua huonoista rauta-arvoista (onko ferritiini mitattu), vitamiinipuutoksista, liian vähäisestä veden juomisesta tai esimerkiksi kilpirauhasongelmista (liittyvät monesti raudanpuutteeseen eli ilman rautaa ja jodia kilpirauhanenkaan ei toimi normaalisti).

Hyvät tuotteet myös eli katso, ettet käytä silikonilla kyllästettyjä tuotteita, hiuslakkaa (alkoholi kuivattaa päänahkaa) tai sulfaatteja.

Vierailija
36/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 63-vuotias ja minulla on paksut, kiharat hiukset, jotka ulottuvat lantiolle. Huomasin itse, että hiukseni alkoivat kasvaa entistä enemmän, kun aloin käyttämään säännöllisesti D-vitamiinia. 

En ole leikannut hiuksiani missään vaiheessa. 

Siis eikö hiuksiasi ole leikattu? Miksi ei? Ja jos niitä ei ole leikattu, niin miksi ne ylettyvät vain lantiolle? Jos minulla ei leikattaisi säännöllisesti 7-10 cm pois, niin hiukseni ulottuisivat varmasti ties minne saakka. Ainakin ne kasvavat tosi nopeasti, varmasti jotain 1,5cm kuukaudessa.

Ei ole aikuisikänäni leikattu. Jossain vaiheessa kasvu kerta kaikkiaan pysähtyi. Hiukset olivat noin puolen selkään ja siinä pysyivät. Sitten tosiaan aloin syödä D-vitamiinia ja hiukset alkoivat kasvaa hyvinkin nopeaan tahtiin. Olen kyllä suunnitellut hieman lyhentää niitä, koska jäävät alleni istuessani. 

Vierailija
37/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä yli 40 vaan tasan 40 mutta ainakin vielä tukka on paksu ja kiiltävä kasvaa pitkäksi ohenematta latvoista. Oikeastaan se näyttää jopa terveemmältä nyt kuin parikymppisenä kun en enää värjää. Ihan vähän on ehkä ohentunut ohimoilta mutta ei häiritsevästi.

Vierailija
38/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on.

Vierailija
39/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kun hiukset kasvaa ja iho on hyvässä kunnossa.

Vierailija
40/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa on hävinnyt puolet tukasta . Eikä auttanut mitkään Hiusklinikan kalliit poppakonstihoidot. Tuntu olevan ihan huijausta ja hoitoja, shampoita, hoitoaineita  ym,    tyrkyttyvit perä, perää  pakkomyynti tahtiin  loputtomiin.  Kattelin netistä niiden hintoja, niin oli puolta halvempia. Lääkäriltä sain apua.

Mitä se lääkäri neuvoi? Mulla sama vika, puolet tukasta hävinnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi