Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään paksut ja kauniit hiukset yli 40-vuotiaana?

Vierailija
20.08.2023 |

Omat hiukset ohenee päivä päivältä ja ponnari on nyt 43-vuotiaana puolet siitä mitä oli 10 vuotta sitten. Pitääkö hiukset leikata lyhyemmiksi?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei ainakaan vielä ole havaittavissa muuta kuin harmaantumista. Hiuksia on jopa liikaa, ponnari painaa ja kampaajalle pitää maksaa ekstraa raidoista koska hommaan menee yli 6 tuntia aikaa 😅. En syö terveellisesti enkä tee mitään erityistä, eli pakko olla geneettistä.

Ota vain osaraidat, ei niitä kannata kokonaan raidottaa. Sitä paitsi raidat saattavat olla vähän tylsät, kun niitä ei saa seuraavilla kerroilla samoihin kohtiin ja sitten raitoja alkaa monesta kohtaa päätä varsinkin jos väriero on näkyvä.

Kampaajasi kyllä kuulostaa hieman hitaalta. Minulla osaraitoihin varataan aina vain se extrapitkien hiusten aika leikkauksella, eli noin 3 h. Se on riittänyt.

Missä ihmeessä extrapitkien hiusten leikkaukseen menee noin kauan? Ja vielä syytä lainaamasi henkilön kampaajaa hitaaksi? Minulla on vyötärölle asti ulottuva tukka, eli kampaajien määritelmällä reilusti extrapitkä. Olen käynyt vuosien varrella usealla kampaajalla, latvojen tasaus on pääsääntöisesti 30 min ja mallinmuutosleikkaus 45 min.

Vierailija
42/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitkä ja paksu tukka. Iho on kuin vauvan kauttaaltaan. En ole koskaan rasvannut ihoani enkä käynyt missään kajneushoidoissa. Ne geenit ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei ainakaan vielä ole havaittavissa muuta kuin harmaantumista. Hiuksia on jopa liikaa, ponnari painaa ja kampaajalle pitää maksaa ekstraa raidoista koska hommaan menee yli 6 tuntia aikaa 😅. En syö terveellisesti enkä tee mitään erityistä, eli pakko olla geneettistä.

Ota vain osaraidat, ei niitä kannata kokonaan raidottaa. Sitä paitsi raidat saattavat olla vähän tylsät, kun niitä ei saa seuraavilla kerroilla samoihin kohtiin ja sitten raitoja alkaa monesta kohtaa päätä varsinkin jos väriero on näkyvä.

Kampaajasi kyllä kuulostaa hieman hitaalta. Minulla osaraitoihin varataan aina vain se extrapitkien hiusten aika leikkauksella, eli noin 3 h. Se on riittänyt.

Missä ihmeessä extrapitkien hiusten leikkaukseen menee noin kauan? Ja vielä syytä lainaamasi henkilön kampaajaa hitaaksi? Minulla on vyötärölle asti ulottuva tukka, eli kampaajien määritelmällä reilusti extrapitkä. Olen käynyt vuosien varrella usealla kampaajalla, latvojen tasaus on pääsääntöisesti 30 min ja mallinmuutosleikkaus 45 min.

Olen eri kommentoija, mutta paksujen hiusten kanssa on aina se ongelma, että jotkut kampaajat eivät malta tehdä leikkausta kunnolla osissa. Eläkkeelle jäänyt kampaajani oli paras, hänellä meni minun hiusteni leikkaukseen tunti (ei mallia, vain otsatukan lyhennys ja ohennus sekä takaa lyhentäminen eli mulla on pitkät hiukset). Joillakin menee puoli tuntia, jolloin saan itse kotona korjata jälkiä. Nykyisellä kampaajalla menee 45 min ja joudun itse korjaamaan otsatukkaa. Mun hiuksia ei vain voi leikata yhdessä osassa, vaan otsatukkakin on leikattava kolmessa osassa, muuten sieltä harottaa pitkiä hiuksia seasta.

Hiusmallina ollessa lyhyen tukan leikkauksessa ja laittamisessa meni vielä kauemmin. Se kampaaja oli todella menestynyt noissa kisoissa, mutta hänkin jäi eläkkeelle. Markettikampaajille en edes mene, parempi leikata peilin avulla itse.

Vierailija
44/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoitoa kehiin niin hiukset kasvaa, iho hehkuu ja muutkin pysyvät lujina. Uni on parempaa ja mieli pysyy hyvänä.

Oletko tullut ajatelleeksi, etteivät kaikki voi käyttää. Itsellä on hyytymishäiriö (yleisiä suomalaisilla) ja joillakin on ollut syöpä. 

Mutta eipä haittaa, sekä äidillä, isällä (molemmat 80+)  että minulla (55) on paksut hiukset ilman hormoneja. Eikä taivaan kiitos ole ollut ihmeitä vaihdevuosivaivojakaan. Öisin hikoiluttaa enemmän kuin ennen, joskus tulee kuuma aalto, mutta ei muuta. Yksilöllistä tuokin.

Vierailija
45/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän puolisolla on upea pitkä tukka, osin harmaantunut. En usko että hän mitään erikoisempaa sen eteen tekee, ihan normi markettishampoita heidän kylppärissä on ja muutenkin hyvin luonnollinen tyyli hänellä. Ikää hänellä on vähän päälle 50v. Geeneistä se aika pitkälti on kiinni, vaikka toki ravintopuutokset tai sairaudet voi tukkaa heikentää.

Vierailija
46/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44- vuotias ja minulla on AINA ollut äärimmäisen hennot hiukset, eli hiukset kuin vastasyntyneen tai vanhuksen. Ponnarin paksuus aina ollut ohuempi kuin pikkusormi ja hiusten max pituu nuorempana korvien alle, että juuri ylettyy ponnarille. Olen aina hävennyt hiuksiani ja tuntenut itseni rumaksi koska hiukset ovat aina niin epäsiistit ulkona varsinkin kun pieniki tuulenvire saa ne ihan sekaisin, koska ovat niin hennot. Siksi nytkin hiusmalli tosi lyhyt. Olen aina vihannut kampaamolla käyntejä, koska aina saan ihmetystä osakseni. Yhden kerran yksi töksäytti ja kysyi, että olenko sairas?!!!! Ja yhden kerran kampaaja niin ihmetteli ohutta hiustani, että kutsui kaikki muutkon kampaajat kokeilemaan hiustani ja taisipa joku asiakaskin uteliaisuuttaan tulla pällistelemään.

Vierailija
47/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä   hel #..ettiä.  3 tuntia extrapitkien hiustenleikkuuseen. Kenellä täällä suomessa on niin pitkät hiukset, että oikein 3 tuntia menee leikkuuaikaa.  Ja extra sitä extra tätä.  Hinnat ryöstöhintaisia. Tiedän,   kun olen kampaajan sisko.  Mitä kucetucta.

Tekstisi kertoo, että sinulla ei ole paksuja hiuksia. Minulla on kampaajan mukaan kolmen ihmisen hiukset, jotan ne joutuu leikkaamaan osissa, jotta lopputuloksesta tulee hyvä. Hyvä työ ihan tavalliseen lyhennykseen ja otsatukan ohentamiseen reunasta ottaa aikaa tunnin. Jos käytetään sama aika kuin normaalisti, joudun itse korjaamaan kotona, kun sieltä kuitenkin löytyy leikkaamattomia hiuksia. 

Eli uskon todella, että raitojen ottaminen ja leikkaus ottaa kolme tuntia. Ei ole edes pitkä aika. Nuorena hiusmallina ollessani istuin kampaajalla paljon kauemmin, kun leikattiin, värjättiin ja tehtiin kampaus kisoja varten. 

Markettikampaajat ovat sitten erikseen. He leikkaavat hiuksen 20 min. jotta saavat edes jonkinlaisen elannon siitä kun hinta on niin halpa. Lopputulos on sitten sen näköinen myös, jos hiukset ihan oikeasti ovat paksut. En kyllä usko, että tavallisenkaan hiuspehkon muotoonleikkaaminen sujuu noin lyhyessä ajassa.

Vierailija
48/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44- vuotias ja minulla on AINA ollut äärimmäisen hennot hiukset, eli hiukset kuin vastasyntyneen tai vanhuksen. Ponnarin paksuus aina ollut ohuempi kuin pikkusormi ja hiusten max pituu nuorempana korvien alle, että juuri ylettyy ponnarille. Olen aina hävennyt hiuksiani ja tuntenut itseni rumaksi koska hiukset ovat aina niin epäsiistit ulkona varsinkin kun pieniki tuulenvire saa ne ihan sekaisin, koska ovat niin hennot. Siksi nytkin hiusmalli tosi lyhyt. Olen aina vihannut kampaamolla käyntejä, koska aina saan ihmetystä osakseni. Yhden kerran yksi töksäytti ja kysyi, että olenko sairas?!!!! Ja yhden kerran kampaaja niin ihmetteli ohutta hiustani, että kutsui kaikki muutkon kampaajat kokeilemaan hiustani ja taisipa joku asiakaskin uteliaisuuttaan tulla pällistelemään.

Onpa törkeää käytöstä! 

Vierailija
49/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latvathan on helppo tasoittaa/ leikata itsekin pitkissä hiuksissa.

Vierailija
50/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Ikää 49.

Vierailija
51/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusten pituus ei vaikuta hyvän leikkauksen aikaan, vaan niiden paksuus. Ihan perusjuttuja, jotka jokainen hiuksia leikannut tietää.

Paksua hiusta on yleensä todella mukava käsitellä, vaikka sen leikkaaminen vie enemmän aikaa. Kampauksesta saa hyvännäköisen vähällä vaivalla yms. Ohueiden hiusten laittamiseen menee enemmän aikaa, jos niihin haluaa volyymia, leikkaus sitten nopeampaa.

Paksuja hiuksia leikatessa kuivataan hiusta lopuksi useammassa osassa ja tarkistetaan tulos, ne sekoitetaan ja kammataan suoriksi useamman kerran, jotta kaikki hiukset saadaan leikattua oikeaan pituuteen. Myös pyörteet ovat paksuissa hiuksissa voimakkaammat, nekin täytyy huomioida.

Vierailija
52/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yli 80 vuotiaitakin joilla on paksut, mahtavat hiukset-eivät tosin ole enemmistöä ikäluokassaan, suuri merkitys geeneillä ja terveydentilalla terv . kampaaja

Vierailija
53/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v ja hiukset ovat pitkät ja vahvat. Olen huomannut, että D-vitamiini myös vahvistaa. Kun joskus välissä jätin sen käytön, alkoi lähteä enemmän hiuksia.

Vierailija
54/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa varastorauta-arvot jos hiukset kovasti ohenee. Vuosien ajan kestänyt kuukautisvuoto jättää jälkensä ja mahdolliset raskaudet, synnytykset ja imetykset tai keskenmenot pahentaa tilannetta.

Ja on paksuhkot kauniit ja hyväkuntoiset hiukset. Hiuslaatu on suomalaiselle tyypillinen lasimainen ja liukas, joten mikään leijonanharja minulla ei ole, mutta hiuksia on paljon ja ne ovat hyvässä kunnossa vaalennuksista huolimatta. Olen 41-vuotias.

Vierailija
55/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa on hävinnyt puolet tukasta . Eikä auttanut mitkään Hiusklinikan kalliit poppakonstihoidot. Tuntu olevan ihan huijausta ja hoitoja, shampoita, hoitoaineita  ym,    tyrkyttyvit perä, perää  pakkomyynti tahtiin  loputtomiin.  Kattelin netistä niiden hintoja, niin oli puolta halvempia. Lääkäriltä sain apua.

Mahtaa olla pitkälti perintötekijä, jotka vaikuttavat hiuksiin. Olen yli 70 v., korona-aikana jäi kampaamoreissut väliin, ja nyt ovat hiukseni kasvaneet puoliselkään. En liioittele, kun sanon, että hiukseni ovat samankuntoiset kuin nuoruudessani. Pitkät ja paksut. Koko ikäni olen käyttänyt markettien shampoita, yleensä minulla on 3 eri settiä, shampoo ja hoitoaine, ja niitä sitten vuorottelen. Syön kyllä mielestäni terveellisesti, paljon kasviksia ja hedelmiä, kalaa ja kalkkunaa/kanaa viikottain. Niin ja D-vitamiinia.

Vierailija
56/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On!

Minulla lähti tukkaa päästä reilu kolmekymppisenä ja luulin sen kuuluvan asiaan ja olevan merkki lähestyvistä vaihdevuosista. Samoihin aikoihin alkoi myös kuukautiskierto kiukutella. Olin tosin ennen aikoja toinen jalka haudassa, kun myöhemmin selvisi, että syy oli stressi ja huono ravitsemus.

Nyt kymmenen vuotta myöhemmin on taas paksut hiukset ja lapsenkin sain pari vuotta sitten ja kuukautiskierto on normaali eli vaihdevuosiin on vielä rutkasti aikaa.

Vierailija
57/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritetään että on paksut hiukset? Itellä ohuita hiuksia paljon mutta ovatko normaalit vai paksut hiukset? Kampaajalla menee kyllä raidoituksessa se 3h

Vierailija
58/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten määritetään että on paksut hiukset? Itellä ohuita hiuksia paljon mutta ovatko normaalit vai paksut hiukset? Kampaajalla menee kyllä raidoituksessa se 3h

Lisään vielä että hiukset on lapaluihin ja tuntuu että ei kasva enää pituutta.

Vierailija
59/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksut hiukset voivat olla hennot hiukset, joita on paljon tai sitten paksu hiuslaatu, vaikka hiuksia on vähän tai sitten todella paksut hiukset, jotka ovat sekä yksittäisen hiuksen kohdalla paksut (jouhimaiset), minkä lisäksi niitä on paljon. Tuollaisia hiuksia on yleensä eri puolella maapalloa kuin täällä Suomessa, suomalaisten hiuslaatu on melko hento, vaikka hiuksia olisi paljon.

Vierailija
60/80 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajani osaa kyllä laittaa raidat oikein, kiitos vaan, enkä edes sanonut mitään koko päästä tai "osaraidoista". Hän tekee erittäin huolellista työtä ja maalaa ainaa muutaman hiuksen kerrallaan joten lopputulos on uskomattoman luonnollinen. Eli kyllä siihen menee tuo 6h kun hän värjää, sävyttää, hoitaa, leikkaa, föönaa ja muotoilee. Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen, vaikka tosiaan maksankin vähän enemmän. On se silti ennemmin positiivinen ongelma että on liikaa hiuksia.

Juu, kuulostaa tosi huolelliselta, sanoisin että jopa nyhräämiseltä. En itse ainakaan viitsisi istua kampaajalla lähes työpäivän ajan!

Olen samaa mieltä, on muutakin tekemistä kun istua tuntitolkulla kampaajalla! Se ei edes ole mitään rentouttavaa tai ns omaa aikaa. 2h saa riittää sen kerran kun menen kampaajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi