Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän köyhä joulu :(

Vierailija
19.12.2006 |

Meillä rahat niin tiukalla että tavallinen elämäkin todella kitkuttelua (mies työttämänä, minä hoitovapaalla), jouluun ei oo varaa satsata mitään ylimääräistä :( joulupöytään on pieni kinkkurulla, porkkana- ja lanttulaatikko, muusta en vielä tiedä, ei taida olla rahaa.. Lahjoja ei ole pystytty hankkimaan mitään, lasten kummien paketit on kaapissa odottamassa, ehkä mummulasta tulee vielä jotain, toista mummulaa ei olekaan.. meilläkin yksi kummilapsi jolle ei ole vielä mitään, en tiedä mitä keksis :( Jotain vanhoja koristeita oon koittanut tuolta kaivaa, mutta ei paljon mitään oo kun tämä elämä on ollut jo pitkään tällaista..

Onko ideoita miten saisi joulusta joulun etenkin lapsille?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ap

Vierailija
2/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykää yhdessä joulukirkossa tai hartaudessa, siinä pääsee juhlatunnelmaan. pukeutukaa juhlavetimiin ja keittäkää aamulla riisipuurot. kynttilöillä tunnelmaa jne, ei se joulu kalliita gourmet ruokia vaadi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen tunnelma, jos aikaa on niin yhteinen pulkkamäki tai hautausmaalla kävely. Pipareita kannattaa leipoa itse, taikinan ei tarvitse olla mikään valtava. Tuoksu ja tekeminen on siinä ne jutut.

Vierailija
4/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokaakin teillä on, ja paketteja kaapissa odottamassa. Sitten vaan joulumieltä rintaan ja nauttikaa yhdessäolosta ja joulun tunnelmasta.

Vierailija
5/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoksia tulee pilvin pimein, niistä voi askarrella

Aattona hautasmaalle käveleenja katseleen kun ihmiset on laittaneet kynttilöitä...

Ei kai ne lahjat sitä joulua tee vaan se että nauttii joulun ajasta

Vierailija
6/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulussa varmasti on tärkeintä se joulumieli ja yhdessäolo vanhempien kanssa. Ulkoilkaa yhdessä, ulkoilun jälkeen vaikka jouluhekistä askartelua, uunissa haudutettua riisipuuroa (ei maksa paljon). Älä anna oman kurjan mielen pilata lasten jouluiloa, vaan tärkeintä on se perhe, jonka kanssa sen joulun saa olla.

Kyllä sitä hyvää joulua voi viettää hieman pienemmissä puitteissakin. Nykyajan materialismi höösäyksessä tämä vain unohtuu.

Vierailija
7/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten kanssa voi tehdä jo paljon kaikkea mutta eivät kuitenkaan vielä vaadi mahdottomuuksia. Tehkää pipareita yhdessä valmistaikinasta, keitä joulupuuroa ja varmista että jokainen saa mantelin, käykää hautausmaalla viemässä kynttilöitä... Onko paikkakunnallanne jotain lasten joulumessua tms (mikäli kuulutte kirkkoon)? Voit pelastaa joulun yrittämällä olla hyvällä mielellä ja leikkimällä lasten kanssa... Mä ainakin muistan omista lapsuusjouluista kaikkea tuommoista pientä.

Vierailija
8/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ja hautausmaa on likikymmenen kilometrin päässä ja kun ei ole autoa ei sinne päästä, mutta ulkoilemassahan voidaan käydä!! :) Taloyhtiön saunakin on meille puoleksi tunniksi varattuna..

Eihän sitä saisi olla materialistinen, mutta noita kummien paketteja kokeillessani toinen tytöistä saa pehmoisen ja toinen kovan eli toiselle vaatetta toiselle lelua :( Mietityttää millä saisi tuon kolmivuotiaallekin jotain lelua :( Ja sitten tuo 7v kummipoika, mitä ihmettä sille? Rahaa lahjoihin ei tosiaan ole.. no ehkä 5¿, löytyy jos oikein nipistän ruoista.

Ap

Vierailija
9/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas tietysti vastailee sellaiset, jotka eivät tiedä miltä tuntuu viettää köyhää joulua. Voihan sitä askarrella ja nostattaa joulumieltä katselemalla muiden valoja ja koristeita, mutta ei se poista sitä ahdistusta kun itse ei voi läheisilleen tarjota sitä samaa.

Ap, oletteko käyneet pelastusarmeijalta tai seurakunnalta kysymässä avustusta? Joillekinhan se apu kerätään tänäkin vuonna.

Hyvää ja rauhallista joulua!

Vierailija
10/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa muistaa, että joulussa tärkeintä on lapsillekin se yhdessäolo ja tunnelma. Pitkät kävelyt illalla, jouluvaloja katselemassa. Joululaulujen laulaminen yhdessä. Joulukoristeiden teko - ei maksa välttämättä mitään, jos käyttää vanhoja värkkejä (esim. lankatonttuja voi tehdä vanhoilla langoilla, käpyjä ripustella mobileksi, paperista leikata lumitähtiä ja kuvioita). Joulukirkko. Ääneen satujen lukeminen koko perheen kesken.

Voi olla, että se tunnelma on teillä aidompikin! Olette molemmat vanhemmat kotona, ja se läsnäolo voi olla juuri se ihana juttu, jonka lapset myöhemmin muistavat - vaikka toki se teille aikuisille voikin olla taloudellisen stressin aihe.

Vierailija
11/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan pienellä paikalla.. Seurakunnassa en ole käynyt, ehkä pitäisi, sekin vaan on siellä kymmenen kilometrin päässä..

Oikein hyvää joulua sinullekin ja kaikille muillekin!!

T. Ap

Vierailija
12/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t vastaaja no 6.

Ap, löytäisittekö jotain lelua sille toiselle lapselle esimj kirpparilta tai jostain poistokorista tms? Tai jostain tiimarista tms voi löytyä jotain pienta ihan eurolla - parilla?

Kummilapselle antakaa jotain joka ei vaadi rahaa, esim lupauksen että teette jotain kivaa hänen kanssaan esim ensi kesänä tjtn.

Vierailija
13/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole lahjoja lapsille. Tammikuussa on helpompi tilanne ja lapsilla silloin synttärit, että panostetaan vaikka sitten siihen. Mies jäi juuri työttömäksi ja minä olen äitiyslomalla.

Vierailija
14/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ostat sitten synttäreillä seuraavan kerran lahjan. Mun lapseni kummitäti on sanonut minulle kerran näin, ja asia on ok. Tietysti!! Ystävänä ymmärrän kyllä.

Vierailija
15/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös srk ja MLL hoida yhdessä sitä hyvä joulumieli -keräystä jolla kerättiin lahjoituksia nimenomaan lapsiperheille. En toki tiedä onko ne lahjoitukset annettu jo eteenpäin mutta ainahan sitä kannattaa kysyä!

Vierailija
16/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoin iät tasavuosissa. Ei kaikkien tarvisi minua tunnistaa

T. Ap

Vierailija
17/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei maksa paljoa ja niistä on lapsille joka joulu uudestaan iloa. Nyt on joissakin kaupoissa puoleen hintaankin koristeita.

Vierailija
18/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ehkä niin kannattava juttu kuitenkaan. VAi?

Mutta kysy ihmeessä seurakunnasta, onko heillä jotakin kerättynä lapsiperheille. Tai tietävätkö paikkakunnallanne jotakin muuta tahoa. Tai soita lähimpään Pelastusarmeijaan, vaikka ei teidän paikkakunnalla olisikaan.

Vierailija
19/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni vie sinne, kun tietää että toimittavat juuri perheisiin, joissa on niukkaa.

Ajattelin itse viedä jonkun paketin päivystykseen, kun ajattelen sitä iloa minkä joku lapsi saa !

Vierailija
20/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit luvata vaikka elokuva retken tai yökyläreissun teille.

Leikkikää tonttulakit päässä joululeikkejä, kuunnelkaa joululauluja vaikka täältä netistä www jouluradio fi ja pisteet väleihin.

Jäälyhtyjä pihalle tehtaileen jos sää sallii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi