Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti aloin itkeä mun naaman ihon takia

Vierailija
18.08.2023 |

Tajusin, että olen yrittänyt hoitaa tätä aknenaamaani nyt 6kk kotikonstein mm salisyylihapolla, tretinoin-voiteella. Tuloksena tästä on usein se, että naaman pinta "palaa", kuljen 2 viikkoa palovammapotilaan näköisenä, sitten nahkat lähtee suihkussa, ok iho viikon, tulee vähitellen taas täyteen tukkeumaa yms aknea.

Sain nyt tarpeekseni, mietin olen 6kk koittanut tätä hoitaa ja tämä rajoittaa syvästi elämääni, en esim. Uskalla sopia menoja, jos minulla onkin puhjennut paha kosketusihottuma siihen päivään mennessä yms. Työt pahentaa naamaani, oikeasti sinä aikana, kun olen ollut siellä tämä rumba alkanut..
Ja siis mulla on aknea, kosketusihottumaa ja atopiaa, ei tällaista comboa voi hoitaa kotikonstein eikä ainakaan näillä lääkevoiteilla niihin naamani ei koskaan totu joka käyttökerta tekee entistä pahemmat palovammat. Tänään aloin olla niin väsynyt tähän aloin oikeasti itkeä, kun jälleen kerran huomasin, että iho on "palanut" eli täynnä kosketusihottumaa ja joudun perua huomisen menot.

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja kokeillut jättää viljoja kokonaan pois?

Vierailija
122/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja kokeillut jättää viljoja kokonaan pois?

Jaa senkö takia kun katsoo peltoja jossa ei kasva rikkaruohon rikkaruohoa niin mitä ihmeen aineita sinne laitetaan ettei rikkaruohot kasva kun kotikasvattaja hukkuu rikkaruohoihin saaden niitä kitkeä koko ajan pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile basironia. Minulla se paransi nopeasti koko naaman mikä oli täynnä märkänäppyjä ja ihonalaisia kipeitä paiseita. Olin itsekin jo menettänyt toivoni, mutta kokeilin sitä viimeisenä keinona. Jos nykyään tulee tunne, että finni on nousemassa, niin yöksi basironia siihen kohtaan ja finniä ei tule. Kokeile vaikka yhdelle alueelle ensin. Iho kyllä kuivuu muutaman päivän käytön jälkeen, mutta on sen arvoista, kun huomaat kuinka näpyt pienenee eikä uusia tule.

Minulla toimii basiron yksistään finnin päälle kuivattamalla sen. Naamani reagoi basironiin todella vahvasti eli taas kerran, polttaa naamani kemiallisille palovammoille. Mutta laitan sitä usein finnin päälle.

Vierailija
124/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyh äl lä allergikolla ei ole varaa kuin halvimpaan allergisoivaan ruokaan niin sitten naama on täynnä allergiasta tulleita finnejä

Öö, Okei? :D syön kasvispainotteisesti nyt jääkaapissa on kreikkalainen Briam-kasvisvuoka. En koskaan syö eineksiä, joskus harvoin valmissalaatin, puuron tai lihaperunasoselaatikon otan evääksi töihin.. ruokavalioni on kunnossa :D

Enkä kyllä pidä itseäni köyhänä mutta miten vaan.

Vierailija
125/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika ihotautilääkärille ja Roa-kuuri vaan. Nuo mönjät eivät auta, vaan pahentavat tilannetta. Itselläni ollut todella pahaa aknea, ruusufinniä, perioraalidermatiittia. Käytän Roa 20 mg 1 tbl joka toinen päivä ja iho on nyt täydellinen. Mitään öljypohjaisia litkuja en laita iholleni. Pesen kasvot apteekin CeraVe -puhdistusaineella, kevyt kuorinta kerran viikossa Frantsilan kuorintavoiteella.

Joo, aion pyytää tätä. Toivottavasti suostuu pyyntöön.

Vierailija
126/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki sokerit pois. Vain luontaista sokeria joku 4-6 prosenttia korkeintaan. Katsoo kaikkien tuotteiden sokeriprosentin. Suklaata ja jäätelöä ei voi syödä ollenkaan ja mitään kakkuja. Kuitupitoinen ruoka jotta suolisto toimii ja myrkyt tulevat nopeasti ulos. 

Vierailija
127/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyh äl lä allergikolla ei ole varaa kuin halvimpaan allergisoivaan ruokaan niin sitten naama on täynnä allergiasta tulleita finnejä

Öö, Okei? :D syön kasvispainotteisesti nyt jääkaapissa on kreikkalainen Briam-kasvisvuoka. En koskaan syö eineksiä, joskus harvoin valmissalaatin, puuron tai lihaperunasoselaatikon otan evääksi töihin.. ruokavalioni on kunnossa :D

Enkä kyllä pidä itseäni köyhänä mutta miten vaan.

Lisäaineettomat einekset ovat ihan yhtä hyvää ruokaa tuunattuina kuin itse tehdytkin. Meillä käytetään tuunattuja eineksiä puolet viikosta itsetehtyjen ruokien lisäksi emmekä sairastele juurikaan vaan hyvin harvoin. 

Salaatit, keitellään munat ja puurot tehdään aina itse. 

Vierailija
128/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sun ihotautilääkäri on tuohon sanonut?

Olen ollut historiassa roaccutan-kuurilla 20v. Puhjenneeseen hormonaaliseen akneen. Näköjään taas se tulee. Miten voi olla niin surkea naaman iho/vahva akne taipumus ettei yht. N. 8-9kk roaccutania riitä sitä rauhoittamaan kysynpä vain? Tämä naamani iho räjähti 20-vuotiaana.

Sitä ennen oli satunnaista pientä epäpuhtautta, joka silloin oli mielestäni kamalaa.. enpä tiennyt tulevasta

Naisilla on tavallista että jossain vaiheessa uusii. Näin ihotauti lääkäri mulle sanoi. 3 kuuria ole elämäni aikana käyttänyt. Pojalleni periytyi huono iho, mutta hänelle vaikuttaa yksi kuuri riittäneen. Ainakin ollut nyt iho kunnossa vuosikausia jo. Terveelliset elämäntavat muuten auttaa ainakin mulla merkittävästi enemmän kuin mitkään ihonhoitotuotteet.

Vierailija
129/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita ja kossu pakkaseen niin lähtevät elimistön myrkyt liikenteeseen vessanpönttöä kohden viemäristöön, kun suolisto putket näyttävät olevan tukossa niin ne paskat puskevat ihon lävitse. 

Vierailija
130/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käyttäisi mitään aurinko suoja kemikaaleja, sisältäen myrkkyjä, ihooni. Katson UV- varoituksia ja välttelen pahimpaan aikaan oleilemista ulkona jos ei ole mikään pakko mutta en koskaan ala käyttämään aurinko voiteita.

En minäkään käyttäisi, mutta ihotautilääkärin määräämät voiteet polttivat ihostani jonkin suojakerroksen ilmeisen pysyvästi, joten on pakko. Ennen en palanut koskaan enkä suojannut kasvoja auringolta edes hatulla. Nyt alkaa kasvoja kihelmöidä kun lyhyenkin aikaa vietän auringossa.

Vierailija
131/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tretinoiinivoidetta saa alkaa laittamaan heti iholle päivittäin, ei ihme että ihosi on kärähtänyt!

Siihen pitää totuttaa iho aloittamalla esim kerran, max 2x viikossa ja on ehdottoman tärkeää käyttää JOKA PÄIVÄ aurinkosuojavoidetta väh. spf30 koska tret. herkistää ihoa auringolle. Kuurin aikana on ehdottoman tärkeää muistaa hoitopäivien välillä kosteuttaa ihoa, miten olet tämän ottanut huomioon?

Älä syytä voiteita huonoiksi jos olet käyttänyt niitä väärin.

Vierailija
132/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut historiassa roaccutan-kuurilla 20v. Puhjenneeseen hormonaaliseen akneen. Näköjään taas se tulee. Miten voi olla niin surkea naaman iho/vahva akne taipumus ettei yht. N. 8-9kk roaccutania riitä sitä rauhoittamaan kysynpä vain? Tämä naamani iho räjähti 20-vuotiaana.

Sitä ennen oli satunnaista pientä epäpuhtautta, joka silloin oli mielestäni kamalaa.. enpä tiennyt tulevasta

Naisilla on tavallista että jossain vaiheessa uusii. Näin ihotauti lääkäri mulle sanoi. 3 kuuria ole elämäni aikana käyttänyt. Pojalleni periytyi huono iho, mutta hänelle vaikuttaa yksi kuuri riittäneen. Ainakin ollut nyt iho kunnossa vuosikausia jo. Terveelliset elämäntavat muuten auttaa ainakin mulla merkittävästi enemmän kuin mitkään ihonhoitotuotteet.

Minulla ei ole koskaan ollut terveellisiä elämäntapoja ja iho on huippukunnossa. Syön paljon perunaa sillä se on herkkuani ja tekee mieli ihan pelkkää perunaa välillä herkku Oivariinilla. Perunat pitää höyryttää ja syödä kuorineen saadakseen siitä ihan kaikki terveyshyödyt irti. 

Minun ikäisestä  60+ tupakointiakaan ei näe hoitoalan ammattilaisetkaan ihosta kun ei ole ryppyjä.  Kamala yllätys on ollut kun kerron että tupakoin. 

Olen perinyt sileäihoisten geenit eikä mitkään elämisen tavat vaikuta ihoon vaikka juon kirkasta joka viikonloppu ja tupakoin. Juon vain vähiten lisäaineettomia kirkkaita enkä mitään muita värillisiä viinoja joissa on lisäaineita eniten. 40v tupakoineena minulla ei ole ryppyjä ollenkaan.

Käytän vain apteekin perus voiteita 

Vierailija
133/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vehnä ( mieluiten kaikki muu vilja , paitsi kaura ) sekä kaikki maitotuotteet. Vaihda ne soijatuotteisiin.

Hae se kuuri lääkäriltä ja jatka tuota ruokavaliota. Mulla lähti pelkällä ruokavaliolla mutta ei ollut paha akne.

Vierailija
134/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulit sitten kehumaan itseäs ihimelle, joka tarvii neuvoja ja apua =D Miks? Ei tässä kysytty, millanen iho sulla on.

Tollaset ihmiset,kuin sinä ovat minäkeskeisiä ja itseään korostavia. Väärässä ammatissa ainakin olet.

Kehutko sairaille, että oot terve?

Minulla ei ole koskaan ollut terveellisiä elämäntapoja ja iho on huippukunnossa. Syön paljon perunaa sillä se on herkkuani ja tekee mieli ihan pelkkää perunaa välillä herkku Oivariinilla. Perunat pitää höyryttää ja syödä kuorineen saadakseen siitä ihan kaikki terveyshyödyt irti. 

Minun ikäisestä  60+ tupakointiakaan ei näe hoitoalan ammattilaisetkaan ihosta kun ei ole ryppyjä.  Kamala yllätys on ollut kun kerron että tupakoin. 

Olen perinyt sileäihoisten geenit eikä mitkään elämisen tavat vaikuta ihoon vaikka juon kirkasta joka viikonloppu ja tupakoin. Juon vain vähiten lisäaineettomia kirkkaita enkä mitään muita värillisiä viinoja joissa on lisäaineita eniten. 40v tupakoineena minulla ei ole ryppyjä ollenkaan.

Käytän vain apteekin perus voiteita 

Vierailija
135/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tretinoiinivoidetta saa alkaa laittamaan heti iholle päivittäin, ei ihme että ihosi on kärähtänyt!

Siihen pitää totuttaa iho aloittamalla esim kerran, max 2x viikossa ja on ehdottoman tärkeää käyttää JOKA PÄIVÄ aurinkosuojavoidetta väh. spf30 koska tret. herkistää ihoa auringolle. Kuurin aikana on ehdottoman tärkeää muistaa hoitopäivien välillä kosteuttaa ihoa, miten olet tämän ottanut huomioon?

Minä kerroin ihotautilääkärille huonoista kokemuksistani, ja super herkälle iholleni lääkäri suositteli, että annan voiteen vaikuttaa iltaisin neljä tuntia ja pesen yöksi pois. Paloin jo ensimmäisellä kerralla. Lääkäri vain kannusti käyttämään edelleen. Lopetin ja annoin ihon parantua. Myöhemmin kokeilin uudelleen, annoin illalla vaikuttaa vain muutaman minuutin ja pesin pois. Iho meni kyllä punaiseksi, mutta lääkärin kehotuksesta jatkoin. Muutamassa päivässä iho paloi täysin eikä ole neljässä vuodessa toipunut ennalleen. En ole Ap vaan toinen, jolle ei voiteet sovi.

Vierailija
136/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi ihmiset kokeilevat omin päin kovia tuotteita tuollaisiin. Ihotautilääkärille. Jos ensimmäisestä ei ole apua, voi aina vaihtaa lääkäriä. Terveyskeskuksissa ei yleensä tiedetä mitään.

Vierailija
137/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ruokavalio kunnossa?

On. Olen oikeasti terveysintoilija.

Ei tuo kerro mitään. Todennäköisesti syöt viljoja, siemenöljyjä ja kasviksia, jotka kaikki vaikuttavat hormonitoimintaan ja aiheuttavat tulehduksia - myös ihossa.

No joo syön noita kaikkia. En kuitenkaan koskaan syö makeisia, karkkia, suklaata. En käytä sokeria. Käytän maitoa vain kahvissa.

Kokeile 6 - 8 viikkoa eliminaatiodieettiä, jonka aikana syöt vain lihaa, kalaa, munia ja voita. Ihonhoitorutiini minimaaliseksi, ehkä jättäisin tretinoiininkin pois dieetin ajaksi, koska se ärsyttää ihoa.

Tai sitten tosiaan se Roaccutan-kuuri.

Voi herrajestas miten typerä idea. Voi, lihatuotteet ja muna ruokkivat aknebakteereja. Muutenkin kammottavan huono ruokavalio.

Eipä kaikilla. Itse sain kuntoon ihoni siirtymällä takaisin liharuokiin. Elin 12v kasvissyöjänä ja akne paheni ja jätti älyttömän pahat arvet. Sitten rupesin syömään lihaa ja eipä ole sen jälkeen päässyt pahaksi.

Se on se eläinkunnan kollageeni mikä pitää ihon terveenä.

Vierailija
138/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerroin ihotautilääkärille huonoista kokemuksistani, ja super herkälle iholleni lääkäri suositteli, että annan voiteen vaikuttaa iltaisin neljä tuntia ja pesen yöksi pois. Paloin jo ensimmäisellä kerralla. Lääkäri vain kannusti käyttämään edelleen. Lopetin ja annoin ihon parantua. Myöhemmin kokeilin uudelleen, annoin illalla vaikuttaa vain muutaman minuutin ja pesin pois. Iho meni kyllä punaiseksi, mutta lääkärin kehotuksesta jatkoin. Muutamassa päivässä iho paloi täysin eikä ole neljässä vuodessa toipunut ennalleen. En ole Ap vaan toinen, jolle ei voiteet sovi.

Noi voiteet ei todellakaan sovi kaikkien iholle kun ovat niin vahvoja.

Vierailija
139/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ruokavalio kunnossa?

On. Olen oikeasti terveysintoilija.

Ei tuo kerro mitään. Todennäköisesti syöt viljoja, siemenöljyjä ja kasviksia, jotka kaikki vaikuttavat hormonitoimintaan ja aiheuttavat tulehduksia - myös ihossa.

No joo syön noita kaikkia. En kuitenkaan koskaan syö makeisia, karkkia, suklaata. En käytä sokeria. Käytän maitoa vain kahvissa.

Kokeile 6 - 8 viikkoa eliminaatiodieettiä, jonka aikana syöt vain lihaa, kalaa, munia ja voita. Ihonhoitorutiini minimaaliseksi, ehkä jättäisin tretinoiininkin pois dieetin ajaksi, koska se ärsyttää ihoa.

Tai sitten tosiaan se Roaccutan-kuuri.

Voi herrajestas miten typerä idea. Voi, lihatuotteet ja muna ruokkivat aknebakteereja. Muutenkin kammottavan huono ruokavalio.

Eipä kaikilla. Itse sain kuntoon ihoni siirtymällä takaisin liharuokiin. Elin 12v kasvissyöjänä ja akne paheni ja jätti älyttömän pahat arvet. Sitten rupesin syömään lihaa ja eipä ole sen jälkeen päässyt pahaksi.

Se on se eläinkunnan kollageeni mikä pitää ihon terveenä.

Näimpä.

Vierailija
140/183 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voita ja kossu pakkaseen niin lähtevät elimistön myrkyt liikenteeseen vessanpönttöä kohden viemäristöön, kun suolisto putket näyttävät olevan tukossa niin ne paskat puskevat ihon lävitse. 

Kaiken maailman puoskarit kirjoittaa. Saunan taakse...