Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti aloin itkeä mun naaman ihon takia

Vierailija
18.08.2023 |

Tajusin, että olen yrittänyt hoitaa tätä aknenaamaani nyt 6kk kotikonstein mm salisyylihapolla, tretinoin-voiteella. Tuloksena tästä on usein se, että naaman pinta "palaa", kuljen 2 viikkoa palovammapotilaan näköisenä, sitten nahkat lähtee suihkussa, ok iho viikon, tulee vähitellen taas täyteen tukkeumaa yms aknea.

Sain nyt tarpeekseni, mietin olen 6kk koittanut tätä hoitaa ja tämä rajoittaa syvästi elämääni, en esim. Uskalla sopia menoja, jos minulla onkin puhjennut paha kosketusihottuma siihen päivään mennessä yms. Työt pahentaa naamaani, oikeasti sinä aikana, kun olen ollut siellä tämä rumba alkanut..
Ja siis mulla on aknea, kosketusihottumaa ja atopiaa, ei tällaista comboa voi hoitaa kotikonstein eikä ainakaan näillä lääkevoiteilla niihin naamani ei koskaan totu joka käyttökerta tekee entistä pahemmat palovammat. Tänään aloin olla niin väsynyt tähän aloin oikeasti itkeä, kun jälleen kerran huomasin, että iho on "palanut" eli täynnä kosketusihottumaa ja joudun perua huomisen menot.

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran kaveri (urheilija) jolla oli akne, en tosin tiennyt siitä kun se yleensä meikkasi niin paljon, vasta kun näin ilman meikkiä huomasin että aika paha akne. Kerran oltiin salilla, ja oltiin lähdössä siitä jonnekin "suoraan", hän sanoi laittavansa naaman kuntoon, hän ei edes pessyt kasvojaan ja tunki suoraan hikoillun naaman päälle uuden kerroksen meikkejä... Teki mieli sanoa , että ymmärrätkö että toi ei tee hyvää iholle mutten toki viitsinyt. En ihmetellyt, että miksi hänellä on akne kun ihotottumukset tuota luokkaa.

Itselläni on tullut epäpuhtauksia viimeisen puolen vuoden aikana, koska olen ollut super laiska ja pyyhkinyt vain pesulapuilla naamaa iltaisin rasvaamatta sitä tms vaikka mulla on aina ollut tarkka rutiini eli pessyt kasvot kunnolla jne joka ilta.

Ok..? No minä hoidan naamaani pesen aamuin illoin, kasvovesi illalla, humektan tms. Meikkivoiteeni

Minä pesen naamani kaksi kertaa viikossa. En meikkaa. Ei näppyjä edes murrosiässä eikä ryppyjä nyt vanhana.

Vierailija
182/183 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humektan on hyvä. Voi käyttää pesuun ja kosteutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humektan om komedogeeninen. Nyt on kyse pahasta akneihosta. Akneiholle ei laiteta Humektania yhtään sen enempää kuin Aqualan ällää.