Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti aloin itkeä mun naaman ihon takia

Vierailija
18.08.2023 |

Tajusin, että olen yrittänyt hoitaa tätä aknenaamaani nyt 6kk kotikonstein mm salisyylihapolla, tretinoin-voiteella. Tuloksena tästä on usein se, että naaman pinta "palaa", kuljen 2 viikkoa palovammapotilaan näköisenä, sitten nahkat lähtee suihkussa, ok iho viikon, tulee vähitellen taas täyteen tukkeumaa yms aknea.

Sain nyt tarpeekseni, mietin olen 6kk koittanut tätä hoitaa ja tämä rajoittaa syvästi elämääni, en esim. Uskalla sopia menoja, jos minulla onkin puhjennut paha kosketusihottuma siihen päivään mennessä yms. Työt pahentaa naamaani, oikeasti sinä aikana, kun olen ollut siellä tämä rumba alkanut..
Ja siis mulla on aknea, kosketusihottumaa ja atopiaa, ei tällaista comboa voi hoitaa kotikonstein eikä ainakaan näillä lääkevoiteilla niihin naamani ei koskaan totu joka käyttökerta tekee entistä pahemmat palovammat. Tänään aloin olla niin väsynyt tähän aloin oikeasti itkeä, kun jälleen kerran huomasin, että iho on "palanut" eli täynnä kosketusihottumaa ja joudun perua huomisen menot.

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kaikki voimakkaat tuotteet pois. Mahdollisimman hellävarainen puhdistusaine, ei geelimäinen eikä saippuaa. Ei mitään happoja tms. Kosteutukseen aloe-geeli missä mahdollisimman vähän muita ainesosia. Oletko kokeillut suolahauteita ja suolaliuosta kasvovetenä? Atoopikot ainakin monesti hyötyvät noista. Voi toimia myös akneen, suola tekee aina hyvää tulehtuneelle iholle. Ei tietenkään liian voimakasta saa käyttää.

Vierailija
82/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloittaisin pätkäpaastolla jotta saat puhdistettua kroppaa. Myös selvittäisin mikä ruokavaliossa pahentaa tilannetta sillä kaikki on lähtöisin suolistosta. Myös jotain vajaria voi olla. Saatko A vitamiinia ruoasta tarpeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ap. Nuorena minun ihovaivaani hoidettiin aknena, ja useimmat aknevoiteet pahensivat ihon kuntoa. Epäilen, että minulla saattoi olla rosacea aknen kanssa yhtä aikaa.

Yksi ihotautilääkäri kysyi, eikö auringonvalo ole auttanut finneihin yhtään. No ei ole. Muistan, että samalla käynnillä lääkäri ihmetteli ihon punoitusta. Silloin oli kesä. Eikö tuosta jo vähän voisi päätellä, aurinko ei auta vaan pikemminkin huonontaa...

Vierailija
84/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on nimenomaan akne eikä ruusufinni? A vitamiini kuuri ei auta? Ihotautilääkärin vastaanotolle ehdottomasti.

Vierailija
85/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen ap. Nuorena minun ihovaivaani hoidettiin aknena, ja useimmat aknevoiteet pahensivat ihon kuntoa. Epäilen, että minulla saattoi olla rosacea aknen kanssa yhtä aikaa.

Yksi ihotautilääkäri kysyi, eikö auringonvalo ole auttanut finneihin yhtään. No ei ole. Muistan, että samalla käynnillä lääkäri ihmetteli ihon punoitusta. Silloin oli kesä. Eikö tuosta jo vähän voisi päätellä, aurinko ei auta vaan pikemminkin huonontaa...

Ikävää. Minulla kesä helpotti. Koska naamassa oli vähän tulehtunut ihottuma, jota yritin hoitaa kotikonstein. Olin yhden päivän rannalla ja se paransi naamaani. Tämä vissiin puhuu sen puolesta ettei ole rosaceaa.

Vierailija
86/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on nimenomaan akne eikä ruusufinni? A vitamiini kuuri ei auta? Ihotautilääkärin vastaanotolle ehdottomasti.

On paljon mustapäitä, kyllä tämä mielestäni on akne.

Vierailija
87/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä iho on vuoden sisällä mennyt huonoon kuntoon. Katson kuvia vuoden takaa, ero on valtava.

Vierailija
88/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko antibioottikuuri auttanut? Entä onko e-pillerit kokeiltu (jos olet nainen)?

Vierailija
89/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää. Minulla kesä helpotti. Koska naamassa oli vähän tulehtunut ihottuma, jota yritin hoitaa kotikonstein. Olin yhden päivän rannalla ja se paransi naamaani. Tämä vissiin puhuu sen puolesta ettei ole rosaceaa.

Oikealta johtopäätöseltä kuulostaa.

Ihovaivat ovat todella vaikeita hoidettavia. Tunnistan sen turhautumisen ja epätoivon tunteen, jota ap kuvailee. Pahoittelen, etten osaa auttaa. Ehkä jossain ihosairauksien poliklinikalla tms. olisi asiantuntevia lääkäreitä.

Vierailija
90/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saisin naamani ihan hyvään kuntoon kotihoidolla, jos minulla olisi aikaa siihen. Mutta ei keneltäkään voi vaatia että hoitaa naamaansa vain tunteja päivässä kun on niin huono iho.

Kesälomalla 3 viikkoa, panostin vain hyvinvointiini. Sain kasvojeni ihon hoidettua tosi hyväksi, mutta minulla ei ole repiä 3 tuntia tähän päivästä kun käyn töissä.

Olen lähihoitaja, työ pahentaa naamaani hulluna, kun tulee aknea, rasvoittuva iho ja siellä suihkutat mummeleita. Sitten olet ne hiet naamassa loppupäivän. Onneksi ei enää maskeja, ne oli kevääseen asti, ne pahensi mun ihottumaoireita.

Vierailija
91/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli akne reilusti yli 30-vuotiaaksi. 3 Kertaa söin sen isotretioin actavis lääkekuurin. Aina se akane palasi kuurin jälkeen. Lopulta akne vaan parani. Nyt ikää 38 ja ehkä vuoden tai kaksi ollut akneton. 

Vierailija
92/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sun ihotautilääkäri on tuohon sanonut?

En ole joutunut vuosiin käydä. Näköjään pakko mennä. Soitin terveysasemalta keväällä elidel-voiteen, mutta heitin sen roskiin se oli ihan surkea voide. Soitin myös tretinoin-voiteen tämä on vielä surkeampi.

Mulla oli 10 vuotta täydellinen iho Roaccutanin jälkeen. Sitten toisen lapsen jälkeen 37-vuotiaana naama alkoi kukkia taas, eikä Differin auttanut kuin hetken. Koko pää oli jatkuvasti rasvainen niskaa myöten ja samalla iho ärtyi Differiniä takia kirveleväksi saunomisesta ja hikoilusta.

Ei kun toista kuuria vaan isotretinoiinia. Nyt on ollut naama kunnossa taas vuoden.

Vierailija
93/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli akne reilusti yli 30-vuotiaaksi. 3 Kertaa söin sen isotretioin actavis lääkekuurin. Aina se akane palasi kuurin jälkeen. Lopulta akne vaan parani. Nyt ikää 38 ja ehkä vuoden tai kaksi ollut akneton. 

Joo tosi inhottavaa. Onneksi parani. Pelkään, että mulle ne sanoo, liian lievä sisäiseen lääkitykseen käytetään voiteita tai hoitaa antibiooteilla, ne auttaa sen ajan kun niitä syö, eikä tällaista tukkeuma-aknea tuskin voi hoitaa antibiooteilla.

Vierailija
94/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja saisin naamani ihan hyvään kuntoon kotihoidolla, jos minulla olisi aikaa siihen. Mutta ei keneltäkään voi vaatia että hoitaa naamaansa vain tunteja päivässä kun on niin huono iho.

Kesälomalla 3 viikkoa, panostin vain hyvinvointiini. Sain kasvojeni ihon hoidettua tosi hyväksi, mutta minulla ei ole repiä 3 tuntia tähän päivästä kun käyn töissä.

Olen lähihoitaja, työ pahentaa naamaani hulluna, kun tulee aknea, rasvoittuva iho ja siellä suihkutat mummeleita. Sitten olet ne hiet naamassa loppupäivän. Onneksi ei enää maskeja, ne oli kevääseen asti, ne pahensi mun ihottumaoireita.

Pidä mukana vanulappuja ja suolaliuosta ja pyyhi iho kun se on hikinen/rasvainen.

Vierailija
95/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sun ihotautilääkäri on tuohon sanonut?

En ole joutunut vuosiin käydä. Näköjään pakko mennä. Soitin terveysasemalta keväällä elidel-voiteen, mutta heitin sen roskiin se oli ihan surkea voide. Soitin myös tretinoin-voiteen tämä on vielä surkeampi.

Mulla oli 10 vuotta täydellinen iho Roaccutanin jälkeen. Sitten toisen lapsen jälkeen 37-vuotiaana naama alkoi kukkia taas, eikä Differin auttanut kuin hetken. Koko pää oli jatkuvasti rasvainen niskaa myöten ja samalla iho ärtyi Differiniä takia kirveleväksi saunomisesta ja hikoilusta.

Ei kun toista kuuria vaan isotretinoiinia. Nyt on ollut naama kunnossa taas vuoden.

Minulla oli monta vuotta myös täydellinen iho. Se helpotti elämää niin paljon. Ei tarvinnut meikata, ja lähtöön meni 10min.

Vierailija
96/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vegetaarista ruokaa muutama kuukausi ja näet eron.

Itse inhoan vegan ym hössötyksiä mutta pakko tunnustaa että sukulaisnuori pääsi eroon aknesta ym vaivoista kun muutti ruokavaliota. 

Miksi tuut selittämään jostain "vegehössötyksistä" jos et halua uskoa ruokavalioihin mitkä ei sisällä 2kg punaista lihaa per viikko? Kuulostat todella tyhmältä. Miksi edes koet tarvetta puolustaa omaa ruokavaliotasi yrittäessäsi auttaa. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
97/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan palkkapäivänä ihotautilääkärin.

Vierailija
98/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitteeko julkisella maksaa heti nämä lääkärikäynnit, ei ole tullut käytyä julkisella 25 vuoteen.

Firma maksaa kaiken, myös lääketieteelliset operaatiot.

Onnea!

Vierailija
99/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä nyt kokeilussa Soolantra-voide joka on siis ivermektiini-voidetta, tappaa ihosta talipunkit joita pidetään osasyyllisenä ruusufinniin. Jonkin verran on auttanut, lisätehoa sain po doksisykliinikuurista. Soolantra on eka lääkevoide, joka tippaakaan ei ole ärsyttänyt ihoani, vaan on jopa hyvin kosteuttava.

Vierailija
100/182 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitteeko julkisella maksaa heti nämä lääkärikäynnit, ei ole tullut käytyä julkisella 25 vuoteen.

Firma maksaa kaiken, myös lääketieteelliset operaatiot.

Onnea!

Okei voi kun kiva. Minullakin on työterveyshuolto, mutta en jaksa mennä sinne valittamaan tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi