Oikeasti aloin itkeä mun naaman ihon takia
Tajusin, että olen yrittänyt hoitaa tätä aknenaamaani nyt 6kk kotikonstein mm salisyylihapolla, tretinoin-voiteella. Tuloksena tästä on usein se, että naaman pinta "palaa", kuljen 2 viikkoa palovammapotilaan näköisenä, sitten nahkat lähtee suihkussa, ok iho viikon, tulee vähitellen taas täyteen tukkeumaa yms aknea.
Sain nyt tarpeekseni, mietin olen 6kk koittanut tätä hoitaa ja tämä rajoittaa syvästi elämääni, en esim. Uskalla sopia menoja, jos minulla onkin puhjennut paha kosketusihottuma siihen päivään mennessä yms. Työt pahentaa naamaani, oikeasti sinä aikana, kun olen ollut siellä tämä rumba alkanut..
Ja siis mulla on aknea, kosketusihottumaa ja atopiaa, ei tällaista comboa voi hoitaa kotikonstein eikä ainakaan näillä lääkevoiteilla niihin naamani ei koskaan totu joka käyttökerta tekee entistä pahemmat palovammat. Tänään aloin olla niin väsynyt tähän aloin oikeasti itkeä, kun jälleen kerran huomasin, että iho on "palanut" eli täynnä kosketusihottumaa ja joudun perua huomisen menot.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun ihotautilääkäri on tuohon sanonut?
En ole joutunut vuosiin käydä. Näköjään pakko mennä. Soitin terveysasemalta keväällä elidel-voiteen, mutta heitin sen roskiin se oli ihan surkea voide. Soitin myös tretinoin-voiteen tämä on vielä surkeampi.
Minä saan palovammat sekä tretinoiinituotteista että tuosta Elidelistä. Dalacin-voide auttoi lyhytaikaisesti mutta sekin menetti tehonsa. Tulen ihon kanssa edes jotenkin toimeen, kun pysyn ihotautilääkäristä ja apteekin tuotteista kaukana.
Joo, elidel teki naamastani punaisen ja se alkoi turpoamaan ja polttelemaan ihan sairaasti. Pesin sen pois. Avitcid tekee tosi isot palovammat. Naamani ei totu siihen, ei 2 viikossa, ei kuukaudessa. Se ei sovi minulle.
Miten olet käyttänyt noita? Ei kai joka päivä esim tretinoiinia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole joutunut vuosiin käydä. Näköjään pakko mennä. Soitin terveysasemalta keväällä elidel-voiteen, mutta heitin sen roskiin se oli ihan surkea voide. Soitin myös tretinoin-voiteen tämä on vielä surkeampi.
Minä saan palovammat sekä tretinoiinituotteista että tuosta Elidelistä. Dalacin-voide auttoi lyhytaikaisesti mutta sekin menetti tehonsa. Tulen ihon kanssa edes jotenkin toimeen, kun pysyn ihotautilääkäristä ja apteekin tuotteista kaukana.
Joo, elidel teki naamastani punaisen ja se alkoi turpoamaan ja polttelemaan ihan sairaasti. Pesin sen pois. Avitcid tekee tosi isot palovammat. Naamani ei totu siihen, ei 2 viikossa, ei kuukaudessa. Se ei sovi minulle.
Laitan avitcidia iltaisin puhtaille kasvoille. Ihan surkea voide. Pitäisi pystyä kehdata käymään töissä ja vaikka ruokakaupassa. En tiedä miten se onnistuu kun käyttää tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin menin ihotautilääkärille, että nyt ihan oikeasti haluan antibioottikuurin ja että en yhtään voidetta enää suostu kokeilemaan, mutta niin vain ylipuhui minut Elideliin. Perusteli, että sitä käytetään pikkuvauvoillekin, joten se ei mitenkään voi ärsyttää ihoa. Ei tässä oikein uskalla luottaa enää mihinkään. T. Tuo jolle vastasit
Pätkäpaasto, paljon vettä varsinkin iltaisin ja aamuisin, tyynyliinan vaihto joka ilta sekä ihon puhdistus. Vähennä kemikaali kuormaa kaikessa. Vitamiini tasojen tarkistus. Karsi ruoasta maitotuotteet, sokeri ja viljat. Syö paljon kalaa ja kasviksia ( luomuna ). Sekä muista olla kärsivällinen ja armollinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan avitcidia iltaisin puhtaille kasvoille. Ihan surkea voide. Pitäisi pystyä kehdata käymään töissä ja vaikka ruokakaupassa. En tiedä miten se onnistuu kun käyttää tätä.
Ei sitä saa joka ilta käyttää. Pari kertaa viikossa maks.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin menin ihotautilääkärille, että nyt ihan oikeasti haluan antibioottikuurin ja että en yhtään voidetta enää suostu kokeilemaan, mutta niin vain ylipuhui minut Elideliin. Perusteli, että sitä käytetään pikkuvauvoillekin, joten se ei mitenkään voi ärsyttää ihoa. Ei tässä oikein uskalla luottaa enää mihinkään. T. Tuo jolle vastasit
Joo, oikeasti nyt olen päättänyt varaan ihotautilääkärin. Mutta jos he määräävät minulle jotain voiteita oikeasti en kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaan palkkapäivänä ihotautilääkärin.
Tarvitteeko julkisella maksaa heti nämä lääkärikäynnit, ei ole tullut käytyä julkisella 25 vuoteen.
Firma maksaa kaiken, myös lääketieteelliset operaatiot.
Onnea!
Voi pyhä yksinkertaisuus. :D
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkäri paransi molempien lapsieni ihot. Ovat myös pysyneet aivan siloposkisina sen jälkeen.
Sun kersojen siloposkisuus auttaa APn tilannetta miten?
Onneksi työkaverini ovat tottuneet, olen milloin miten punainen. Kerron aina, aloitin nyt uuden lääkevoiteen... kukaan ei ole shokissa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten olen yrittänyt joka hel ve tin rutiinia, sen pesenkö liikaa? Ok, pesen vain jollain aqualan l: tulos on hetken hyvä ja sitten akne pahenee potenssiin 100. En jaksa enää.
Minä tuhlasin apteekin tuotteisiin melkein tuhat euroa yhden vuoden aikana ja ihotautilääkärikäynnit päälle. Iho rauhoittui palattuani lopulta pesemään kasvot aamuin illoin Pirkan puhdistusgeelillä, kosteusvoiteena Nivea Soft. Pestessä ja kuivatessa hankaan mahdollisimman vähän. Aurinkosuoja tärkeä ja ruokavaliosta olen vähentänyt rasvoja. Minulla ainakin näkyy suoraan ihossa seuraavina päivinä rasvan syönti, ihan sama mitä väitetään. Jos joskus on iho ollut kunnossa, niin koeta palata niihin perustuotteisiin joita silloin käytit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitko heti "kylmiltään" laittamaan joka ilta?
Kuitupitoinen ruoka jotta suolistosta lähtee myrkyt nopeemmin pois suoliston toimien eikä myrkyt tule ihosta läpi. Perunaa kypsennä höyryttäen ja syö kuorineen, tummaa riisiä ja tummaa makaroonia, kaalia, herneitä, kauraleseitä tai muita leseitä, pähkinöitä ja valitsee kaikki kuitu plus tuotteisia.
Vähentää kuiduttoman ruuan ihan minimiin jos haluaa sillä joskus herkutella. Sipuli on elimistöä puhdistavaa ja ihan superfoodia syöden raakana ja mandoliinilla saa ohuita siivuja leivän päälle korvaten haitalliset leikkeleet. Leipoo vain kuitupitoisista jauhoista.
Katsoo sokeriprosentin tuotteista että se ei ylitä 5-6. Karkkipäivä hyvin harvoin, korkeintaan kerran parissa kuukaudessa.
Köyh äl lä allergikolla ei ole varaa kuin halvimpaan allergisoivaan ruokaan niin sitten naama on täynnä allergiasta tulleita finnejä
Varaa aika ihotautilääkärille ja Roa-kuuri vaan. Nuo mönjät eivät auta, vaan pahentavat tilannetta. Itselläni ollut todella pahaa aknea, ruusufinniä, perioraalidermatiittia. Käytän Roa 20 mg 1 tbl joka toinen päivä ja iho on nyt täydellinen. Mitään öljypohjaisia litkuja en laita iholleni. Pesen kasvot apteekin CeraVe -puhdistusaineella, kevyt kuorinta kerran viikossa Frantsilan kuorintavoiteella.
Itsellä auttanut jonkin verran c-vitamiini seerumi (+aurinkosuoja), yöksi niasimidi-seerumi,ja kunnon kosteutukset. Korona maskeineen oli ihan horroria,naama oli maskin alla aknen vallassa ja kipeä.
Kokeile Saarentaika teepuusaippuaa. Se on tehokas mutta hellävarainen, ja auttanut monia. Tutustu siihen.
Kokeile basironia. Minulla se paransi nopeasti koko naaman mikä oli täynnä märkänäppyjä ja ihonalaisia kipeitä paiseita. Olin itsekin jo menettänyt toivoni, mutta kokeilin sitä viimeisenä keinona. Jos nykyään tulee tunne, että finni on nousemassa, niin yöksi basironia siihen kohtaan ja finniä ei tule. Kokeile vaikka yhdelle alueelle ensin. Iho kyllä kuivuu muutaman päivän käytön jälkeen, mutta on sen arvoista, kun huomaat kuinka näpyt pienenee eikä uusia tule.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile basironia. Minulla se paransi nopeasti koko naaman mikä oli täynnä märkänäppyjä ja ihonalaisia kipeitä paiseita. Olin itsekin jo menettänyt toivoni, mutta kokeilin sitä viimeisenä keinona. Jos nykyään tulee tunne, että finni on nousemassa, niin yöksi basironia siihen kohtaan ja finniä ei tule. Kokeile vaikka yhdelle alueelle ensin. Iho kyllä kuivuu muutaman päivän käytön jälkeen, mutta on sen arvoista, kun huomaat kuinka näpyt pienenee eikä uusia tule.
Minulla ei auttanut vaikka muutin ruokavaliota ja jätin pois sokeria, vehnää, juustoa ja vaikka mitä. Eikä basironin käytön jälkeen ole tullut finnejä esim. suklaasta, vaikka ennen tuli aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olen yrittänyt joka hel ve tin rutiinia, sen pesenkö liikaa? Ok, pesen vain jollain aqualan l: tulos on hetken hyvä ja sitten akne pahenee potenssiin 100. En jaksa enää.
Minä tuhlasin apteekin tuotteisiin melkein tuhat euroa yhden vuoden aikana ja ihotautilääkärikäynnit päälle. Iho rauhoittui palattuani lopulta pesemään kasvot aamuin illoin Pirkan puhdistusgeelillä, kosteusvoiteena Nivea Soft. Pestessä ja kuivatessa hankaan mahdollisimman vähän. Aurinkosuoja tärkeä ja ruokavaliosta olen vähentänyt rasvoja. Minulla ainakin näkyy suoraan ihossa seuraavina päivinä rasvan syönti, ihan sama mitä väitetään. Jos joskus on iho ollut kunnossa, niin koeta palata niihin perustuotteisiin joita silloin käytit.
Jos ei mitään likaista työtä tee niin ihon jatkuva peseminen on ihan turhaa. Sillä pelkkä vesikin jo kuivattaa. Ajatele saisiko eläintäkään pestä aamuin illoin ilman sille tulevia ongelmia.
Minä en käyttäisi mitään aurinko suoja kemikaaleja, sisältäen myrkkyjä, ihooni. Katson UV- varoituksia ja välttelen pahimpaan aikaan oleilemista ulkona jos ei ole mikään pakko mutta en koskaan ala käyttämään aurinko voiteita.
Onhan apteekissakin kalliita voiteita ja voi tuhlata niihin jos ei osaa valita edullisista perusvoiteista. Siellä on parempia voiteita jotka pärjäävät kaikkein kalleimmillekkin ryppyvoiteille.
Minä haluan vähiten myrkyttömiä ihan perusvoiteita varsinkin ihon talvi kuivuuteen ettei nahka ala kiristämään ja tuntumaan kamalalta.
Ihotautilääkäri paransi molempien lapsieni ihot. Ovat myös pysyneet aivan siloposkisina sen jälkeen.