En halunnut isäksi, koska tiesin olevani huono isä. Vaimo kuitenkin pakotti, ja nyt raivoaa kun olen huono isä
Sanoin monta kertaa, että minusta ei ole isäksi. Olen traumataustainen hermoilija, enkä mikään tasainen taneli. Elämä toimii minulla kun kaikki on tasaista ja ei ole esim liiallista meteliä tai jatkuvaa kaaosta. Parisuhde sinänsä toimi hyvin ja olimme onnellisia.
Vaimo kuitenkin tuli jollakin ilveellä raskaaksi. Sanoin, että minusta ei ole tähän. Vaimo sanoi, että on. Että lapsi muuttaa minua. En halunnut, mutta lapsi kuitenkin tuli. Rakastan tietysti lastani, mutta olen koko ajan uupunut, kireä, väsynyt. Pelkään, että olen samanlainen paska kuin oma isäni oli. En sentään huuda lapselle, mutta en vaan jaksa. Kaikki tuntuu työläälle, raskaalle. Masentavalle. Koko ajan tuntuu että olen suorituskykyni ylärajoilla. En ole lapselle paha, mutta valitettavasti lapseni vaistoaa asian ja turvautuu äitiinsä. Ja se tekee tästä vielä kurjemman asian.
Ja nyt vaimoni sitten raivoaa sitä että olen huono isä. Enkö minä sitä hänelle sanonut? Kuunnelkaa hyvät naiset jos joku sanoo että hänestä ei ole johonkin. Jos hän sen itse tietää etukäteen.
Kommentit (426)
Ap, mene lukemaan ketjua Traumat ovat pilanneet elämästäni monia asioita. Etenkin ihan viimeisellä/viimeisillä sivuilla oli erään äidin tarina siitä, mitä tapahtui lapsen syntymän vuoksi ja miten siitä selvisi.
No miksi olitte edes yhdessä jos vaimosi halusi lapsia ja sinä et? Olisit itse ottanut eron. Vielä sä kyllä ehdit laittaa eropaperit menemään.
Jospa tää nainen teki lapsen että sais aloittajan vangituksi itselleen. Kuvittelee että se on rakkautta kun teettää suurinpiirtein väkisellä ja oveluudella lapsen. Kaikki tää kääntyy itseään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti miehenä, joka ei halua lapsia, on välteltävä lapsia haluavia naisia kuin ruttoa. Huonosti siinä melkein aina käy.
Mitä valitettavaa tässä on? Eikö se ole ihan selvä, että jos heti alussa valkenee, ettei lapsensaantihaaveet kohtaa, ei aleta yhteen? Kuitenkin tuollaisista isoista aioista puhutaan melko alussa suhdetta.
No eivät rakasta kaikki isät lapsiaan. Eivät edes äidit.