Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÌVF/ICSI vkolla 3/4

18.12.2006 |

No niin, toinen yritys on määritelty jo noinkin tarkasti. Eli olisi taas aika huhuilla muita samaan aikaan jännittäviä kasaan. Kirjoitinkin jo tuohon toiseen aiheeseeni, että tänään päätettiin tehdä mulle ICSI lyhyellä kaavalla pitkän sijaan. Kuukautiset hävisivät tässä kuussa mystisesti ja sen jälkeen päädyttiin tekemään hoidot omaan kiertoon tjs. Tämä on meidän perheen toinen hoitokerta ja toivottavasti viimeinen...Ainahan sitä toivoa saa. Mutta nyt kaikki kasaan, niin voidaan pistellä ja piinailla yhdessä. En ainakaan etsimällä löytänyt jo aloitettua ketjua...

Kommentit (243)

Vierailija
181/243 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että teille tehtiin nyt IVF, vaikka edellisen kerran oli ICSI. Oletettiinko siittiötilanteen parantuneen? Ootteko julkisella hoidossa, kun ette saaneet itse valita? Harmi nyt just, kun sulla tuli solujakin hyvä määrä. Tiedän niin hyvin tunteen, kun ottaa päähän että koko tämä pitkä hoito meinaa mennä ihan pieleen ja kaikki on tehty turhaan. Iso lohtuhali! Piinailemaan kuitenkin pääsit sinäkin, joten eiköhän nyt näytetä, että se yksi alkio on juuri se oikea ja paras!

Lugejen jälkeen makoilusta ei mulle puhuttu mitään. Mulla ne kyllä valuu vaikka makailisinkin puoli tuntia, jo siinä makuuasennossa. Uskon, että sitä lääkettä kuitenkin imeytyy tarpeeksi näinkin. Aikatauluohje oli mulle, että 6-10 tunnin välein (laitan 3 kertaa päivässä), eli ei tarvii olla tasan 8 tunnin välein.

Toivottavasti on monta mukavaa siirtouutista tälle päivälle! Ne taitaakin sitten olla tämän pinon viimeiset, ja sitten ollaan kaikki päästy piinailemaan.

Mulla on maha edelleen aika turvoksissa, ja eilen oli tukalaa kävellä bussille ja takas. Kuitenkin munasarjat ottaa ilmeisesti aikaa toipua, kun joutuivat niin paljon venymään. Mulla oli siirtopäivänä vähän nestettä kohdun takana, joten yritän vielä juoda paljon vettä ja ottaa mahdollisimman rennosti. Viime yönä muuten heräsin kummalliseen juttuun, oli kamala pissahätä ja kun menin vessaan, tulikin vaan vähän. Varmaan johtuu tästä turvotuksesta, joku painaa virtsarakkoa. Pregnylistä tuli tissit todella kipeiksi, näin kipeet ei oo ennen olleet.

Jee viikonloppu! Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Erityisesti Tipituulle, Killelle, Omenakuulle ja Selille, joiden piina on jo pitkällä! Joko hermostuttaa?

-Vannis

Vierailija
182/243 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole onnistunut niin hyvin kaikilla...

Mutta Meri, ei sitä tiedä vaikka se teidän aarre olisi vain alkuun vähän hidas, peukkuja ja jaksuja kauheasti, nyt vaan toiveet korkeelle! Mitä tulee sun lääkärin toimintaan, niin me ei olla mitään koekaniineja, suututtaa... Vaaditte nyt kyllä hyvät perustelut ivf:lle hyväksi havaitun icsin sijaan, teillä on oikeus siihen. Tää on sairaankallista ja henkisesti vaativaa puuhaa, joten ei tarvii lääkäreiden sooloilla yhtään. Korvausperusteista en tiedä, mutta yksityisellä kun ootte, niin pistäisin lujille ne! Mutta nyt haudot oikein urakalla, jookos?

Vannis, on kyllä kummallista teidän munasolujen määrä... Mutta sitäkin suurempi onnenpotku se yksi kaveri sitten!

Meillä on parempia uutisia (hölmöä tähän perään laittaa...), saatiin 8 hienoa nelisoluista eli tuplat siitä mitä viimeksi ja laatukin siis nyt parempi! Siirto oli vähän vaikeampi, ei meinattu päästä kohtuun, mutta ei se mitään kauhean tuskaa ollut. Lääkäri meinasi, että jos ne tällä kertaa sitten pysyisi siellä ;) Mä en oikein perusta tosta laatujutusta, kun on niin usein kuullut, miten on siirretty top-alkioita eikä silti oo onnistunu. Ja sitten kun toi endo haittaa kai hormonaalisella tasolla kans... Mutta ei auta ku uskoa nyt täysillä, yhtä korkeelta mä ainakin tipun joka tapauksessa...

Mites Hemmet, Huiskuttaja ja Toivis, ollaanko jo kaikki piinailemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/243 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vielä!

Laitanpa tässä listan päivitystä vielä tänään. Kaikilla on alkanut piinailuvaihe..... Piinisonnea!!! Onkos Toivis hyljännyt meidät kokonaan? Huhuu!!!

Voi harmi Meri! Mutta niinku joku jo kirjotti, niin voihan se olla että teidän alkio oli vaan alkuun hidas ja kirii kohta muut kiinni. Peukut pystyyn vaan!!!!

Missäs Omenakuu? Miten piinailut sujuu, kun mennään ihan samoissa päivissä? Väkisinkin itse alkaa jo miettimään testausjuttuja.....Millon meinaat testata?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kille

EmmaEmilia-79: pitkä IVF

punktio 22.1. siirto 24.1.

Hemmet: pitkä IVF

punktio 24.1. siirto 26.1.

Huiskuttaja: lyhyt

punktio 24.1. siirto 26.1.

Katijo: pitkä

punktio 24.1. siirto 26.1. (2 alkiota)

Kille: pitkä IVF

punktio 16.1. siirto 18.1. (1 alkio)

testaus 1.2.

Meri05: lyhyt IVF

punktio24.1. siirto 26.1. (1 alkio)

testaus 9.2.

Miina: Plussa jo ennen hoitoja!!!! Onnea!

Mingu: hoito siirtyi myöhemmäksi :-(

Omenakuu:pitkä IVF

punktio 16.1. siirto 18.1. (2 alkiota)

Sannuli-80: IVF

punktio 22.1. siirto 24.1. (2 alkiota)

testaus: 7.2.

Seli: pitkä IVF

punktio 17.1. siirto 19.1.

Tipituu: pitkä IVF

punktio 15.1. siirto 17.1. (1 alkio)

testaus 2.2.

Toivis: pitkä IVF

punktio..... siirto

Vannis: lyhyt IVF

puntio 22.1. siirto 24.1. (1 alkio)

testaus: 7.2.

Vierailija
184/243 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltaa!

Onpas tänään ollut hiljaista meidän pinossa...... Toivottavasti ootte kaikki ulkoilleet, kun ainakin pääkaupunkiseudulla oli ihanan talvinen sää.

Tänään väkisinkin ajatukset on jotenkin pyörineet tässä vauva-asiassa... Vessassa käynneistä on tullut jotenkin tosi " analyyttisiä" , pelottaa joka kerta....Ensimmäistä kertaa elämässä jopa olen miettinyt testaamista ja että pitäisiköhän tehdä sitä jo alkuviikosta. Taidan kuitenkin malttaa mieleni.

Mites Tipituulla? joko testit " polttelee" ? Sullahan oli punktio ja siirto päivää mua aikaisemmin.

Entäs Omenkuu? Eikö meillä ollut samana päivänä?

Mukavaa viikonloppua! Nyt aletaan kattoo leffaa.

Kille

Vierailija
185/243 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kille täällä jaksaa yksin pitää pinoa pystyssä :) Ahkeraa haudontaa ilmassa! Monet on jo loppusuoralla, jännittää kovasti teidän puolesta. On kaikki peukut pystyssä! Hemmet vähän huolettaa, kun ei kuulu mitään?

Itellä ihan karmee väsymys, toivottavasti en tuu kipeeksi nyt... Tuntuu flunssanpoikaselta kun miehelläkin on vähän lämpöä ollut. Muuten taisin nyt selvitä vähemmillä kivuilla ja turvotuksilla kuin viimeksi. Silloin en muistaakseni aloittanut juomista piikistysten aikaan, ehkä se on nyt auttanut tai mistä näistä tietää.

Takaisin sohvaperunaksi. Rautahermoja ensi viikon testaajille!

Vierailija
186/243 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä ja vielä kaiken jälkeen hengissä.... Siirto meni todella hyvin perjantaina. Kovaa katoa oli käynyt 29 munasolusta 11 hedelmöittyi ja kaikki oli top alkioita, olen siitä erittäin tyytyväinen. Yksi kaveri lähti matkaan...

Onko se totta, että vatsa voi olla näin turvoksissa, ajoittain vähän pelottaa, kipua ei ole!!! Kertokaa ja sanokaa, että se on ok. Nestettä menee, mutta lepo jäänyt vähän vähemmälle!!!

Toivotaan parasta ettei hyperi iske, vai voiko se tulla näin myöhään???

Vierailija
187/243 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ehtineet testit poltella, täti kurvasi pihaan lauantaina. Vuoto niin runsasta, että ei mitään toiveitakaan mistään valemenkoista. Nyt ottaa niin rankasti päähän, että en tiedä millä tästä taas ponnistetaan ylös. Parempaa onnea teille muille!

t. tipituu

Vierailija
188/243 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani. Koittakaa jaksaa, ja pidän teille peukkuja PASiin!

Omat kuulumiset: vieläkin on oikea munasarja kipeä, ja mieliala matalalla. Ei ole mitään muita oireita (mahdolliseen raskauteen liittyvää). Luget paleluttaa...

Vierailija
189/243 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tiputuulle :( On se vaan niin surullista ja epäreilua, että tämä on niin vaikeaa :(( Mutta kuten sanottua, toivotaan että PAS olisi teille se avain onneen ja sieltä saisitte sitkeän sissin mukaan seuraavalla yrityksellä. Jaksamista!

(.) Täällä mennään pp5 ja punktiosta aiheutuneet kivut on olleet poissa jo perjantaista asti. Välillä on pelottavan toiveikas olo, välillä taas iskee varmuus, että ei onnistu tälläkään kertaa. En tiedä johtuuko Lugeista vai mistä, mutta pari päivää on välillä vihlonut munasarjoja oikealta ja välillä vasemmalta puolelta, vähän niinkuin ovulaation aikoihin. Tosin tuntuu, että kaikki mahdolliset tuntemukset on tullut koettua niin monessa kierrossa ennenkin, että tuskinpa ne mitään muuta merkkaavat kuin silloinkaan :/

Miten muilla piinailut sujuu? Joko Kille aiot pian testata? Entä kellä muulla testipäivä lähestyy?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti!

EE

Vierailija
190/243 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä uutinen :( En oikein osaa muuta sanoa, muistan tunteen... Pian pääset jo sitten passiin, ensin kropalle ja päälle vähän lepoa.

Hemmet: hienoa, että pääsit siirtoon! Mä oon ainakin aika pallo nyt puolet pienemmällä munimisella, että eiköhän se ihan normaalia oo. Viimeksi oli turvotusta vaikka kuinka kauan ja kipujakin vielä tässä vaiheessa, vaikka silloin oli paljon vähemmän rakkuloita. Nyt on ollut lähinnä iltaa kohden pahentuvaa tukalaa oloa turvotuksen takia. Ihan hoitokohtaista näköjään. En tainnut viikonloppuna keskittyä juomiseen, joten oon pakkojuotolla nyt ;)

Meri: tsemppiä kauheesti, muista että nyt se alkio on parhaassa mahdollisessa paikassa! Pidän peukkuja, että se on innostunut jakaantumaan ihan pöhkönä luonnollisessa ympäristössä!

Mä oon lugejen takia ihan superherkkä, itku saattaa tulla ihan ei mistään... Väsymys painaa, vaikka pitäis puurtaa, tänään en meinannu päästä sängystä ylös... Jos vähitellen pääsis jotenkin kevyesti liikkumaan, ois aika piristävää!

Onkos täällä oikeesti maltettu olla testaamatta ;) ? Mä lipsun ite varmasti liian aikasin...

Vierailija
191/243 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmitus sentään Tipituu!!!! Eihän tässä näin pitänyt käydä..... *halaa* Voimia, kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa!

ON: olen onnistunut olemaan testaamatta, vaikka jokainen vessassa käynti on yhtä tuskaa.... nyt illalla alkoi alavatsakipu, vähän menkkamainen.... minkäänlaisesta vuodosta ei ole tietoa. tää on tosi outoa, ei mulla koskaan ole menkkakipuja ilman vuotoa. Kunpa tietäis mitä tää tarkottaa.

Mites Omenakuu?

Joku kyseli hyperistä siirron jälkeen..... olen lukenut, että hyperi voi iskeä myös siirron jälkeenkin, joten muista juoda vettä riittävästi ja ottaa rauhallisesti.

Mites muut piinailijat?

Kille, joka piinailee ihan satasella

Vierailija
192/243 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans ICSI tai IVF tulossa noilla viikoilla, mikäli kiertoni toimii nyt normaalin pituisena. Meilläkin on 2. hoito kyseessä, ja eka hoito jo tuotti tulosta; mutta nyt sitten halutaan vielä kokeilla onnistaisko. Lyhyt kaava meilläkin...saas nähdä kuinka toimii, viimeksi oli pitkä.

Ei kun tsemppiä vaan meille!

Vierailija
193/243 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole IVF/ICSIä tammikuussa, vaan tulin tervehtimään sähäkkää! Jännäsimme yhdessä viikon 43 pinossa eikä meitä kumpaakaan silloin onnistanut :( Kiva kuulla, että teillä on nyt uusi hoito tulossa ja että asiat menevät eteenpäin. Toivottavasti tällä kertaa onnistaisi!

Itse odottelen myös tammikuuta ja seuraavien kuukautisten alkamista. Minulle kävi niin kuin olin ajatellutkin eli PAS siirtyi kuukaudella, koska ajankohta olisi ollut ensi viikolla ja klinikallamme ei tehdä alkionsiirtoja joulun välipäivinä. Tuskallisen hitaasti kuluu vaan tuo aika! Juuri huomasin, että se minun PAS osuu ilmeisesti viikolle 3 tai 4 eli yhtäaikaa meille taas tämän asian tiimoilta jotain tapahtuu.

Tsemppiä ja plussaonnea tähän pinoon!

Vierailija
194/243 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että muutkin samoissa ajoissa piinailee. Viime hoito kun oli ensimmäinen, niin siinä ainakin ymmärsin mistä piinapäivät ovat nimensä saaneet! Meillä tosiaan oli tarkoitus tehdä pitkän kaavan mukaan hoito, mutta minun kuukautiseni (ensimmäinen kerta 16 vuoteen!!!!!) päättivät sitten jäädä sisuksiini. Joten pikapäätöksellä aloitin eilen syömään primoluttia (?) ja syön sitä nyt kiltisti 30.12 asti ja lääkäri käynti on sitten 2.1, jolloin alkaa myös piikitykset ja sitten ilmeisesti pitää tökkiä itseensä piikkejä ihan tuplaten!!! Voi tätä lapsenhankkimisen ihanuutta. Mutta kaiken kestää, jos joskus edes se plussa napsahtaisi kohdalle! Mites teidän muiden hoitomuodot?

Meillä muuten on tullut 4 läheistä pariskuntaamme raskaaksi ensimmäisellä tai toisella kiksautuksella yrittämisen aloittamisen jälkeen. Pikkasen meinaa jo naurattaa koko homma : ) Ajattelimme alkaa myymään hedelmällisyys säteitä, kun käyt meillä, niin plussatulos on varma...Onko muille käynyt vastaavasti?

Vierailija
195/243 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jo joskus viikko sitten huhuilin... No niin meillekin eka ICSI toi jo toivottua tulosta, tyttö syntyi helmikuussa 06. Ja nyt ollaan toista kiekkaa tekemässä ja punktiolle alustavasti varattu se viikko 4... Piinailu ja pistokaveria musta saa siis lyhyen kaavan mukaan.

Onko teillä kaikilla ihan niinku vettä vaan muistis noi pistoilut vai joudutteko verestämän muistia. Mä jouduin hiukan kelaan, mut eipä nyt mitään pistoskoulutusta enää tarvi. Lähinnä mul meni ihan sekasin kaikki lääkkeiden nimet... ne piti tarkistaa. Mut siis puregonin pistelyt alkanevat sit joskus tammikuun kymmenennen päivän tienoilla...

=)

Vierailija
196/243 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, Sähäkkä76, kun aloitit pinon! Olenkin jo tovin aikaa käynyt kurkkimassa, joko meitä olisi muitakin. Mulla siis alkamassa ensimmäinen pitkän kaavan IVF, huomenna aloittelen sumut, ensi vuoden alkupäivinä piikittelyt ja tositoimiin pitäisi päästä viikolla 3.

Vierailija
197/243 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä uskaltaa ilmoittautua, ilmeisesti vkolla 4 meiän 2. ivf. Eka oli elokuussa ja ainoa pas olis pitänyt olla vkolla 46, mutta tyypit ei selvinny sulatuksesta :( Nyt otan sen asenteen, että varmasti onnistutaan, ekassa erässä en jaksanu edes toivoa ja olin kans varma, ettei pas onnistu.

Ihmettelinkin jo omalla alotuksella synarelan riittämistä, kun mun laskujen mukaan 60 annosta riittää 15 päiväksi, vaikka 21 ja puol päivää on ennen seuraavaa aikaa 9.1. Tosin sain +30 annosta, mutta ne on " jatkohoitoon" . Lisäksi tosiaan sumuttelut piti alottaa eilen kp 33, menkat alko tänään... Täytynee soitella huomenna synarelan määrästä.

Toivoin jo, että olis tärpänny luomuna tässä välissä, mut ovulaatio oli tapahtunu tietenki vasemmalta puolelta, mistä puuttuu torvi endon takia, hö. Kai nää hoidot on vaan koluttava... Mulla on kokeiltu tyroksiinia, ku yks veriarvo oli vähän alakanttiin ja nyt puolen vuoden jälkeen taitaa annos olla kohillaan, joten sikälikin paremmilla fiiliksillä uuteen hoitoon :)

Vierailija
198/243 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minäkin ilmoittaudun tähän pinoon, vaikkakin välillä yritän olla roikkumatta täällä.....

Ollaan menossa ihka ensimmäiseen ivf pitkällä kaavalla. Sumut aloitin tänään ja punktio todennäköisesti viikolla 3. Kaikki on siis ihan uutta meille.

Reillu vuosi ollaan yritetty vauvaa. Mitään vikaa ei ole löydetty. 4 inssiä tehtiin ja nyt edessä rankemmat hoidot. Nyt tietysti pelottaa, että entä jos kemiamme eivät vaan toimi. Taitaa kyllä olla erittäin harvinaista, että minkäälaista hedelmöittymistä ei tapahtuisi....

Kovasti siis odotan tammikuuta, toisaalta hieman myös pelon sekaisin tuntein.... Eihän sitä koskaan olisi uskonut joutuvansa näin pitkälle...

Kille

Vierailija
199/243 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille jännääjille ja odottajille! Nyt tämä lähtee joulun viettoon ja ei ajattele koko lapsen tekoa olleskaan (mitä nyt napsin päivittäisen hormoniannokseni) vaan keskittyy kinkun tuhoamiseen!!! Toivon teille kaikille oikein pukki rikasta joulua ja entistä onnellisempaa uutta vuotta 2007! Palaillaan linjoille sitten joulun jälkeen oikein hyvin syöneinä. Voihan se olla, että juuri tämä hoito tärppää, kun kaikki stressi kohdistuukin vain jouluun ja pyhiin : )

Vierailija
200/243 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikoista olen (*vilks* Kille), eli ei vielä yhtään lasta ja ensimmäinen IVF tulossa todennäköisesti viikolla 4. Kaava on lyhyt, joten menkkojen myöhästyminen saattaa venyttää aikataulua, mutta toivotaan, että ei!

Meillä on yritystä 3/05 lähtien ja lapsettomuuden syy lähinnä minun pco. Endoepäilyäkin lääkäri tosin heitti kerran, kun kerroin menkkoja kohti yltyvästä kivusta. No nyt panen kuitenkin toivoni IVF:ään, aina kannattaa ainakin yrittää. Ja jos ei nyt tärppää niin toivottavasti sitten joskus myöhemmin.

Ohjelmassa on siis menkkojen odottelua, joskus viikolla 2 pitäisi alkaa. Oviksen jos onnistun bongaamaan, niin siitä taas selviää menkkojen tulo. En kyllä aio nyt tikuttaa, vaan yritän nauttia stressittömästä joulusta.

Eikun tsemppiä vaan meille kaikille tulevaan koitokseen! Me voitais sitten aloittaa tämän lapsettomuuspalstan vuosi 2007 hurjalla plussa-aallolla!

-Vannis