Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÌVF/ICSI vkolla 3/4

18.12.2006 |

No niin, toinen yritys on määritelty jo noinkin tarkasti. Eli olisi taas aika huhuilla muita samaan aikaan jännittäviä kasaan. Kirjoitinkin jo tuohon toiseen aiheeseeni, että tänään päätettiin tehdä mulle ICSI lyhyellä kaavalla pitkän sijaan. Kuukautiset hävisivät tässä kuussa mystisesti ja sen jälkeen päädyttiin tekemään hoidot omaan kiertoon tjs. Tämä on meidän perheen toinen hoitokerta ja toivottavasti viimeinen...Ainahan sitä toivoa saa. Mutta nyt kaikki kasaan, niin voidaan pistellä ja piinailla yhdessä. En ainakaan etsimällä löytänyt jo aloitettua ketjua...

Kommentit (243)

Vierailija
221/243 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itkut! Ei ollut sulla kivoja uutisia :(. Toivottavasti tilanne hoituu pian.

Kille: jee, jo piikkejä ;). Ihan kade olen, kun itse vasta menkkoja odottelen. Taidan olla tämän pinon myöhäisimmästä päästä, sillä menkat alkavat luultavasti vasta yli viikon päästä...

Vierailija
222/243 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin ei olisi muutenkin kestämistä näissä hoidoissa :(

Mulla ehkä vähän parempi olo, yritän keskittyä kaikkeen muuhun nyt. Päänsärkyä on ollut ja jotenkin tunteeton olo. Ilmeisesti Synarela ainakin jotenkin vaikuttaa, vaikka käytin ekaa pulloa kaks päivää liikaa... Viitisen päivää, niin saa tietää taas missä mennään, toivottavasti alkaa jo piikittely sitten!

Jaksamista kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/243 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis niin ainakin uskon!Vatsa ja selkäkivut on sen verran ruhtinaalliset ja yksi isompi vuotokin on tänään tullut eli JEE! Nyt sitten vaan huomenna aamusta soitan lääkärille ja katsotaan mitä tehdään. Ilmeisesti täytyy aamusta käydä pikana verikokeessa ja sit jos arvot oli jotakin niin sit voidaan ehkä tehdä jotakin tai sit vaan jotakin eli saas nähdä mitä huominen tuo! Minä tosiaan söin niitä Primoluteja 18.-30.12, joiden piti laittaa kierto kohdilleen ja sit vuodon olisi pitänyt alkaa ilman sitä folikkelia tms. En ole oikein hyvä tätä kertomaan, kun on ollut nyt niin kauhian montaa eri hoitoa alullaan ja sitten ne onkin mennyt sekaisin olevan kierron tai polin kiinni olon takia uusiksi, niin en itsekkään enää pysy kärryillä mitä milloinkin piti tapahtua! Onneksi hoitava lääkärini ja hoitajani ovat olleet tosi ihania, auttavaisia ja ymmärtäväisiä!

Vierailija
224/243 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia uutisia Sähäkältä. toivottavasti näyttävät vihreetä valoa huomenna lääkärissä. Mahtavaa! (harvoinpa sitä näin ilahtuu tädin saapumisesta....)

Hemmet: Kirjoitit, että sulta löydettiin lievää endoa. Oliko sulla jotain oireita, kun tehtiin lapaskopia? Vai mitenkä? Itseäni se vähän mietityttää, vaikka mitään endo oireita ei varsinaisesti olekaan, jos lapsettomuutta ei siksi lasketa....

Mun lihassärky on melkein kadonnut, päätä ainoastaan pikkaisen särkee. Taitaa kuulua asiaan. Millään ei meinaisi jaksaa odottaa ens maanantain lääkäriin, jotta kuulisi missä mennään..... kärsimätön, kun olen.

Seli: onko sun oireet helpottaneet?

Meri: sun oireetkin on tainnut vähän helpottaa, hyvä juttu.

Missäs kaikki muut pinoilijat ovat? Vannis, tipituu ja kaikki muutkin?

Kille

Vierailija
225/243 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotin siis Katijo: hyvä, että sun oireet on helpottaneet myös!!! Meri05:hän ei ollut kirjotellut mitään oireista. Sorry sekoiluni.

Kille

Vierailija
226/243 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut vähän kiirusta, pikaisesti olen käynyt pinon lukemassa mutta kirjoittaminen on jäänyt. Mutta täällä siis vielä ollaan! :-)

Muillakin oli ollut kierto sekaisin, mulla sama homma. Muuten aina säännölliset kierrot, mutta nyt täti oli 4 päivää myöhässä. Manasin jo, että tämä hoito loppui ennen kuin alkoi. Synarelaa oon sumutellu pari viikkoa ja eilen pääsin kuin pääsinkin aloittamaan Puregonin pistelyt. Munasarjat olivat vaipuneet horrokseen kuten pitikin, limakalvoa hitunen vielä jäljellä. Sumuista ei ole muita oireita ollut kuin kainalot koko ajan märkänä ja päätä särkee ajoittain. Nyt tankkaan täällä ison kannun vettä päivässä, ettei iske pistoksista kovin paha pöhö.

Hih! Kävin tänään ostamassa ' munasarjanlämmittimen' . Luin jostain pinosta, että ulkomailla lääkäri oli suositellut pitämään lantion seudun lämpimänä, parantaa verenkiertoa tai jotain. Ajattelin että ei kai tuosta haittaakaan ole, joten nyt istun angoratuubin (alaselänlämmitin) sisässä.

Ens viikolla kaks ultraa, jännittää vähän millainen joukko siellä kasvaa vai kasvaako minkäänlainen. Punktio siis tähtäimessä viikolla 3.

Pikaista päivien kulumista muille pinolaisille!

Vierailija
227/243 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että kaikilla on hoidot kutakuinkin aikataulussa ja onnistuneet tähän asti lähes moitteetta. Minulla on tosiaan ensi viikolla nollaultra ja sitten pääsen piikittelemään. Oireita ei juurikaan ole. Yöaikaan lievä hikoilu ja päivisin itkuherkkyyttä, jos asiat esim. liika iloisia tai surullisia... Mies kutsuukin minua hormooniksi!!!

Kille: minulle tehtiin laparoskopia ssg:n jälkeen. SSG:ssa todettiin lievä painevastus munajohtimissa ja lääkäri päätyi laparoskopiaan. Mitään oireita endon suhteen ei ole ollut, paitsi hidas raskaaksi tulo.

Urheilen aika paljon ja lääkäri sanoi sen osaksi pitävän oireet poissa. Kuinkahan turvoksiin sitä joutuu piikityksen aikana? Onko kellään kokemuksia?

Vierailija
228/243 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut vointi jo paranemaan. Olen saanut nukuttua muutamana yönä ihan kunnolla ja se tuntuu heti mielialassakin. Enää ei kaikki asiat itketä. Kasvojen ja käsien turvotuskin on alkanut laskea. Toissa päivänä oli nolla ultra, piikitykset alkoi ja synerela annos pieneni. Mun mieltä varmasti paranti huomattavasti myös se, että oma v-mäinen lääkäri oli kipeä. Me päästiin nollaultraan ihanalle sympaattiselle lääkärille, joka vakuutteli etten ole hullu vaan kaikki oireet johtuu hormooneista. Eli paremmilla mielin porskutan eteenpäin. Tsemppiä kaikkille!

Seli

Vierailija
229/243 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsistä!

Hyvä Seli, että oireet alkaa hellittämään. Kaikkea sitä joutuukin kestämään. toisaalta mitäpä sitä ei tekisi tämän asian eteen.

Hemmet kyselit turvotuksesta. Mä oon pistänyt neljä päivää ja ei oikeastaan mitään turvotuksia. Pistän Puregonia 100 iu/pv. Harrastan ratsastusta ja toissapäivänä ratsastuksen jälkeen vähän juili alavatsassa. Huomasin myös, että venyttely tai kiertoliikket jotenkin sattuu munasarhoihin tai jonnekin sinne seudulle.

Sähäkkä: Kävitkö lääkärissä? Mitä ne sano? Pääsetkö jatkamaan hoitoja? Toivottavasti!

Maanantaina mulla on ultra, jännittää. Toivottavasti olis jotain tapahtunut ja munarakkuloita olis paljon, mut ei liikaa tietysti.....

Mukavaa lauantai-iltaa!

Kille

Vierailija
230/243 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselin Uuden vuoden raketteja sairaalaan sängystä, kuten epäilinkin. Tässä olen pikku hiljaa toipunut kunnon endo-kohtauksesta ja tänään eka päivä ilman " huumelääkeitä" . Ei uskoisi, kuinka kipeäksi voi tuosta endosta tulla, mutta nyt jo paremmalla puolella. Torstaihin asti sairaslomaa, joten vielä aikaa toipua.

Synarelan oireet sen kun vahvistuvat; unettomia öitä ja kuumia-aaltoja. Mies raivostuttaa aivan koko ajan oikein olan takaa, ei tee parisuhteellekaan hyvää tällainen. Onneksi mies ymmärtää, että kyse on hormooneista, mutta kivaa tämä ei ole.

Tipituu mainitsi jotain veden juonnista turvotukseen? Auttaako se?

Meri: tunnetko sitä lääkkeiden myyjää vai oletko bonganut netistä? Itse en ole lääkkeitä apteekin ulkopuolelta ostanut, mutta ei kai siinä muuta vaaraa ole kuin että ovat vanhoja. Esim Puregoniahan ei saa itse säilyttää jääkaapissa kuin 3 kk, sen jälkeen se ohjeiden mukaan pitää jättää käyttämättä. Itse ostin koko repseptin tyhjäksi viime vuoden puolella, kun katto oli jo täynnä. Minulla siis erittäin todennäköisesti jää ainakin Puregonia yli reilusti ja voi jäädä Synarelaakin. En vaan tiedä, mitä niille tekee jos itse ei niitä maaliskuuhun mennessä tarvitse. TOIVOTTAVASTI EI!! Roskiin heittäminen tuntuu todella järjettömältä, kun kyse on noin kalliista lääkkeistä. Onko muilla kokemuksia " pimeistä markkinoista" ??

Viikonloppuja!

Toivis

Vierailija
231/243 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivis; Oletko aloittanut jo piikittelyn? Toivottavasti olotilasi alkaa koheta. Onneksi nuo miehet ymmärtää aika hyvin nämä hormooni hörhöilyt ja yhteistä hyväähän tässä ollaan hankkimassa.... Toivottavasti ainakin. Joskus vain ärsyttää kun miehet pääsee niin vähällä!!!

Niistä apteekin ulkopuolelta ostetuista lääkkeistä kannattaa tarkistaa ainakin, miten lääke on säilytetty ettei homma siihen kaadu. Ilmaistahan tämä touhu ei todellakaan ole!

Kille:eikös meillä alkanut yhtäaikaa tuo " jarrulääkitys" , mutta sä jo siellä tyytyväisenä pistelet ja homma senkun etenee. Mitenkäs tulen näin jälkijunassa? Mulla vasta nollaultra alkavalla viikolla. No tulipahan ihmeteltyä???

Mukavaa lauantai-iltaa!

Vierailija
232/243 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä outo vuosi, kun vasta loppiaiseksi saadaan lunta sen verran että sitä voi sanoa olevan maassa! Laitoin tuvan täyteen kynttilöitä, on melkein enemmän joulufiilis kuin jouluna. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Olen pistellyt 4 päivää Puregonia (175 IU), siitä ei ole oireita juurikaan tullut. Vähän ajoittaisia tuntemuksia alavatsalla, ei voi edes kivuiksi sanoa. Synarelan annos puolitettiin keskiviikkona, silti edelleen päätä särkee päivittäin. Aika vähällä olen kuitenkin toistaiseksi lääkityksistä selvinnyt, toivotaan että jatkuu näin loppuun asti. Raskausoireista kärsin sitten ihan mielelläni, kunhan niiden aika tulee ;-)

Toiviksella on ollut ankeaa, tsemppiä toipumiseen! Kyselit, auttaako veden juominen turvotukseen. Kyllä se auttaa. Runsas nesteiden juominen aktivoi nestekiertoa, mikä yleensä auttaa turvotukseen. Klinikallakin hoitaja kehotti juomaan runsaasti (1½-2 l/pv), ettei turvotus käy kimppuun. Toki pitää seurailla vähän, että nestettä tulee myös pois. Jos kaikki alkaa kertyä kroppaan, voi esim. munuaisten toiminnassa olla jotain häikkää.

Noista ylijäämälääkkeistä. Ainakin yhdessä keskussairaalassa oli sellainen käytäntö, että sinne voi viedä avaamattomat lääkepakkaukset ja lääkärit sitten antoivat niitä esim. potilaille joilla aloitettiin kyseinen lääkitys. Kyse ei ollut lapsettomuushoidoista, mutta mikseipä samaa voisi harrastaa näidenkin lääkkeiden kanssa. Kalliiden lääkkeiden hukkaan heittäminen tuntuu kyllä ihan älyttömältä. Toki niitä voi jollekin myydäkin jos ostaja löytyy. Ainahan siinä oma riskinsä on jos lääkkeet kulkevat jotain muuta kautta kuin apteekista, mutta suurin osa ihmisistä varmasti toimii vastuullisesti yhteisen hyvän nimissä.

Mitäs sähäkälle kuuluu? Toivottavasti olet vielä menossa mukana.

Loppiaistunnelmissa,

Tipituu

Vierailija
233/243 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmet: minä aloitin Synarela -sumut 20.12. ja nollaultra mulla oli heti 2.1. En tiedä miten mulla on näin aikaisin, jos sä alottelet piikitykset myöhemmin. Mutta kaipa meissä sitten jokin ero on, mikä vaikuttaa asiaan....

Nyt nukkumaan. Hyvää yötä!

Kille

Vierailija
234/243 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoissa mennään killen kanssa, mulla sumut 21.12. alkaen ja nollaultra 3.1. Lääkäri sanoi, että sumuja voi jatkaa vaikka pitempäänkin, mutta vähintään 5 päivää ennen tädin saapumista pitää aloittaa. Ja vähintään 10 pv käyttää ennen piikityksiä, jos oikein muistan.

Aika painua pehkuihin. Öitä!

t. Tipituu

Vierailija
235/243 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoissa mennään killen kanssa, mulla sumut 21.12. alkaen ja nollaultra 3.1. Lääkäri sanoi, että sumuja voi jatkaa vaikka pitempäänkin, mutta vähintään 5 päivää ennen tädin saapumista pitää aloittaa. Ja vähintään 10 pv käyttää ennen piikityksiä, jos oikein muistan.

Aika painua pehkuihin. Öitä!

t. tipituu

Vierailija
236/243 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minun hoidot siirtyivät nyt sitten kokonaan eli en ehtinyt enää tämän pinon viikkoihin. Päädyimme aloittamaan pitkällä kaavalla kokonaan alusta, koska oli mahdollista, että sisuksissani seikkaili kp se johtaja folikkeli. Jos nyt olisi tehty hoidot,niin olisi ollut suuri vaara, että tulee vain yksi iso vesipää munasolu. Hoidot on sen verran kalliita ja rankkoja, että emme halunneet riskiä ottaa. Nyt siis perustelen pinon viikolla 8/9 hoidettaville. Seurailen ja tsemppailen toki teidän kaikkien mukana taustalla! Oikein paljon plussasäteitä teille kaikille!!!

Vierailija
237/243 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet päässyt meidän mukaan, mutta onnea sitten seuraavaan pinoon!

Saas nyt nähdä, miten meiän käy, jos kerran tipituun lääkäri on sanonut, että sumut pitäis alottaa vähintään viisi päivää ennen menkkoja... Mä alotin kp 33 ja menkat alko kp 34. Ehkä meiän lääkäri aatteli, että kokeillaan toimiiko ja jos ei toimi, niin olkoot endon kuivattelua sitten alkuun... Kun ei silloin käynnillä tiedetty miten pitkä kierto tulee olemaan. Mulla on pitkä alkukierto, en tiedä vaikuttaako asiaan?

Toivon kyllä, että päästään hoitoon nyt, vaikka ei tässä mikään hengenhätä ole monen vuoden projektissa. Sumujen haittavaikutuksia vaan ei jaksaisi niin kauaa... Ja maksaahan se taas lisää, jos kauemmin sumuttelee...

Vierailija
238/243 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan kun kaikki jo pistelee. Mä odotan nyt menkkojen alkua kuin kuuta nousevaa ja kp 2 alkaa sit pistelyt... Mulla on suoraan 200 yksikköä annos, kun vanhastaan tiedettiin,e ttei toi 175 riittänyt. Oih on se niin erilaista nyt toisella kierroksella. Voi että. Mä jo mietinkin,e ttä kirjoitanko ollenkaan, kun on jotenkin niin " välinpäitämätön" tälle liian tarkalle seurannalle...Siis täysin väärä sananvalinta, mut ei tähän aikaan nyt tuu muuta. Tarkoitan,e ttä otan nyt paljon rennommin tän jutun... =) Mutta silti paljon tsemppiä ja plussia meille kaikille ja varsinkin sulle jolla siirtyi hoito nyt sit eteenpäin! Tiedän tunteen, ei oo kivaa, mut riskejä ei kannatta ottaa...

T:Minna

Vierailija
239/243 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miina1980: minäkin olen lyhkäsellä kaavalla, ja menkkoja odotan. Milloinkas sulla pitikään menkat alkaa? Taidetaan olla aika samoissa aikatauluissa. Mulla pitäis alkaa viikonloppuna, mutta tänään (jo!) hiukan tiputtelee...aivan omituista, kun ei pitäis vielä alkaa.

Vähän hermostuttaa, että riittääkö mun 125 yksikön annostus..mutta kun mulla on pitkällä kaavalla ollut vähän hyperiä, niin ehkä se annostus on sitten ok. Saapas nähdä.

Tsemppiä piikittelijöille!

Ja kiitos lääkekommenteista. Otin riskin, ja hommasin niitä lääkkeitä vieraalta ihmiseltä, joka vakuutti että oli säilyttänyt niitä jääkaapissa ja vakuutti niiden olevan käyttökelpoisia. Toivottavasti kukaan ei tällaisessa asiassa huijaa. Ja onhan mulla tietenkin yhteystiedot ja nimi jne tiedossa, niin luulis ettei kukaan viitsisi huijata kun voi jäädä niin helposti kiinni. Vähän silti kaduttaa, ja voi olla että ostan silti ainakin osan apteekista.

Piti muutakin kommentoida, mutta ei muista ei. Palailen!

Vierailija
240/243 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähäkälle vielä, pahoittelut! Varmasti järkevän päätöksen teitte, vaikka varmasti harmittaakin..

Kysymys: onko tietä ohjeistettu, että mihin kellonaikaan fsh pistokset otetaan? Mulle jäi vähän epäselväksi..