ÌVF/ICSI vkolla 3/4
No niin, toinen yritys on määritelty jo noinkin tarkasti. Eli olisi taas aika huhuilla muita samaan aikaan jännittäviä kasaan. Kirjoitinkin jo tuohon toiseen aiheeseeni, että tänään päätettiin tehdä mulle ICSI lyhyellä kaavalla pitkän sijaan. Kuukautiset hävisivät tässä kuussa mystisesti ja sen jälkeen päädyttiin tekemään hoidot omaan kiertoon tjs. Tämä on meidän perheen toinen hoitokerta ja toivottavasti viimeinen...Ainahan sitä toivoa saa. Mutta nyt kaikki kasaan, niin voidaan pistellä ja piinailla yhdessä. En ainakaan etsimällä löytänyt jo aloitettua ketjua...
Kommentit (243)
Kiitos infosta. Olipa hyvä, että en soittanut klinikalle...ois ollut aika turhaa. Ihme kätilö meillä, kun tuolleen varotteli...
Heti alkuun väliaikatietoja, eli 17 munasolua oli hedelmöittynyt! :) Ilahduttava määrä, varsinkin kun pelkäsin kuollakseni ettei yksikään ois. Nyt sitten pitää alkaa jännittämään ja pelkäämään, että moniko noista lähtee kehittymään.. Huomenna aamupäivällä ois siirto ja peukut ja varpaat on pystyssä, että kaikki menisi silloin hyvin.
Olotila on ollut tänään ihan hyvä, makuuasennossa ei oo kipuja ollenkaan mutta kun on pystyasennossa pitempään niin sitten alkaa vähän maha kipuilemaan. Ja vessassa käydessä käy mahaan, varsinkin kun siellä pitää rampata vähän väliä juomisen takia. Eli pitänee ottaa ihan levon kannalta tämä päivä.
Hirmuna tsemppiä huomisille punktioon menijöille! Kannustuksena voin sanoa, että mulla ainakin toimi lääkitys niiiiin hyvin että olin tosi rento ja tuntui, että kaikki meni tosi nopeasti. Välillä tietenkin viilteli vähän kipeästi, mutta ei yhtään niin pahoin kuin olin etukäteen ajatellut. Joten kyllä sen kestää ja jälkeenpäin pitää ottaa kaikki irti siitä, kun mies huolehtii ja hellii :)
Myös piinailijoille isot huiskutukset, toivottavasti pääsen huomenna liittymään seuraanne!
EE
EE:teillähän moni hedelmöitty, onnea=)
meillä kerättiin 13 solua, niistä 12 oli kypsääja KAIKKI hedelmöitetyt hedelmöittyi!!!
Ei meillä miehen kanssa sit ainaskaan oo sellasta hylkimisreaktiota,hihih=)
Vatsa on tänäänkin ollu tosi kipee...joka askel tekee kipeetä...
en särkylääkettäkää viitti kokoaikaa ottaa vaan koitan kestää suosiolla.
Huomenna mul on mitä ilmesemmin lomapäivä koska siirto on 12 ja mun pitää lähtee täältä siinä 10.30 joten....ainoastaan hätätapauksessa meen aamuksi töihin mut muuten een..
Onko muutes siirron jälkeen viä jotain rajoituksia esim liikunnan tai yhdynnän tmv suhteen?
selviäähän tämä toki tuossa huomenissa mutta ajattelin vaan kysäistä miten teillä=)
Nyt lähden paimentamaan lapsia liikuntaleikkikerhoon, törmäillään=)
Hemmet ja olikos se huiskutus tmv...(ei muist varmaa nimimerkkii...)ni teillä sitte oli tänään punktio...sitte meille kertomaan oma kokemus ja väliakatulos=)
Mulla sitten oli tänään lomapäivä...sanoin miehellekin että voin huoletta pitää lomapäivän jos toisenkin ku en niitä enää loppuvuonna tarvitse.....eli niin positiivisel mielel täällä=)
Karmee ilma tuolla ajella jote pitää lähtee vähän aiemmin ajaa klinikalle......kävis laittaa auton ny lämpee, sit söis aamupalan, laittas noi ihana luget sisään ja menoksi=)
Oikeesti...pitääkö nyt kaksi viikkoa kulkea suoja housuissa..mul ainski ku laitoin illalla nukkuun mennes ekan lugeannokseni ni aamulla oli housuissa " ihanat läjät" ...anteeksi kielenkäyttö mutta kaikki varmaan ymmärtää mitä tarkoitan...
Tohon listaan vois laittaa meidän määrätyt testipäivätkin?
tietysti jos vaan kaikki kertoisi=)
Siirto takana ja mieli hyvä :) Saatiin yhteensä 8 top-alkiota, joista yksi siis kyytiin ja loput 7 pakkaseen! Olen enemmän kuin onnellinen ja helpottunut, että ainakaan tässä hoidossa ei siis paljastunut mitään ratkaisevaa vikaa munasoluissa. Nyt on siis selvitty 4/5 askeleesta; 1) kasvaako munarakkulat 2) saadaanko punktiossa yhtään munasolua talteen 3) lähteekö yksikään hedelmöittymään 4) lähteekö hedelmöittyneistä mikään jakautumaan. Vielä kun se viides vaihe onnistuisi...
Palaan teidän muiden kuulumisiin kun tämä oma olotila on vähän tästä rauhoittunut. Punktioita oli tänään monilla, samoin siirtoja, joten tulkaahan kertomaan kuulumisia kun ehditte!
EE
hyvällä mielin ollaan, saatiin 16 munasolua!! Oikee puoli siis innostunut munimaan oikein kunnolla 8) vasemmalla oli vain kaksi pientä rakkulaa. En oo kotona joutunut ees ottamaan vielä särkylääkettä! Viimeksi nukuin monta tuntia päivällä, nyt ei edes nukuta! Saas nähdä, pääsenkö sittenkin huomenna koulutushaastatteluun hesaan...
Nyt takaisin sohvalle lepäileen, mies lähti hakemaan pari leffaa :)
Mites muilla?
Siirto oli niin nopea ja kivuton toimenpide etä en ois uskonut=)
Siirrettiin 2kpl 3-luokan alkiota mitkä oli jakautuneet 4....(osaan vai mitä nuo on, tyhmä minä...)
4 meni pakkaseen=)
Testipäivä on 7.2.2007...huiij=)
Onko tää nyt piinapäivä 1 vai onko tää vasta 0...?
Hyvä katja että meni punktio sullakin kivasti ja toivotaan että sinne hesaan pääset, etköhän kun ei tarvi koviaa ponnisteluja tehdä..
Ja ee:lläkin monta pakkaseen, teillä kävi kyllä tosi hyvä tuuri=)
Mul oli hieman nestettä kertynyt että nyt viikko vielä ainakin lisää urheilukieltoa...
Kaikinpuolin ihan hassu olo ja toivo korkeella=)
Nyt se on meilläkin ohi! Mulla oli vähän samanlainen tilanne kuin Katijolla, sillä vasemmalta saatiin 4 tai 5 solua, ja oikealta enemmän. Kaiken kaikkiaan 13. Olemme tyytyväisiä :). Masu on vähän kipeä, eikä punktiokaan ollut ihan kivuton. Lääkäri sanoi, että munasarjat olivat aikalailla suurentuneet. Virallinen testipäivä on 9.2, jos siirtoon päästään.
Onnittelut kyytiläiset saaneille!
Kaikki meni todella loistavasti, kipua ei ollut yhtään. Olen erittäin ihmeissäni. Munasoluja saatiin 29, joten eiköhän niistä joku luulisi onnea tuovan!
Kipulääkettä en ole vielä tarvinnut, mutta vatsa on täyden tuntuinen, kuuluu ilmeisesti asiaan. Hyperistä ei ollut lääkärin mukaan tietoakaan tässä vaiheessa, joten perjantaina päästään siirtoon, ihanaa!!!
Kovin on vain väsynyt olo noista mömmöistä, toivotaan kaikille onnea ja jatketaan samaan malliin!
Meillä lääkäri sanoi Lugeista että puoli tuntia pitää makoilla Lugen laittamisen jälkeen. Illallahan siitä ei vaivaa olekaan, mut aamulla laitan siis kellon soimaan puol tuntia aijemmin, laitan Luget ja nukun site vielä puol tuntia.
Ja onnea kaikille tällä viikolla punktoiduille! Kaikillahan kuuluu menneen tosi hyvin!
Miten kille ja tipituu? Miten piina sujuu? Mä yritän olla pääosin ajattelematta koko tätä juttua... inhoan tätä vaihetta. Mulla tuntuu mahassa ja selässä aina välillä sellasta menkkamaista juilintaa, ja rinnat on kipeät. Juilinnathan ei sinänsä tarkoita mitään, mutta aina mulle tulee siitä sellanen olo että vuoto alkaa...mut eipä onneksi näy verta. Voi kun tää onnistuis, se ois niin mielettömän ihanaa...
Hienosti on punktiot ja siirrot sujuneet, hyvä hyvä!! Toivotaan että menestys jatkuu sinne suurimpaan palkintoon asti mahdollisimman monien kohdalla. Vai pannaanko tilastot uusiksi ja onnistutaan kaikki!?
Piina on mennyt toistaiseksi yllättävän helposti, nyt jo 7. päivä illassa! Loppuviikoksikin on niin paljon ohjelmaa, ettei ehdi paljon piinailla. Edelleen on pelottavan luottavainen olo, ihan hirvittää miten korkealta tippuu jos tämä menee puihin. Ei paljon puuttunut, ettenkö jo tänään ois ostanu mammahousuja. ;-) Virallinen testipäivä on vasta 2.2. mitä kyllä vähän ihmettelin, kun " ovulaatiosta" eli keräyksestä on silloin jo 18 päivää. Varmaan keskiviikkona viimeistään testaan, kun siirrosta on 14 päivää.
Pitkää pinnaa piinasiskoille ja onnea kaikille siirtoihin!
t. tipituu
Aivan mahtavasti on kaikilla näyttänyt menevän punktiot ja siirrot tällä viikolla. Hyvä hyvä! Kyllä meidän pinossa näyttäisi menevän tosi hyvin.
Kiirusta on ollut täälläkin tällä viikolla ja kiire senkun jatkuu, mikä on kyllä hyvä, niin eipä ole juuri ehtinyt miettimään liikoja. Mulla on kyllä samanlainen fiilis ku tipituulla eli pelottavan toiveikas edelleen. Täällä kyllä tullaan korkeelta alas, jos ei tuu toivottua tulosta. Mutta lippua pidetään kyllä korkealla kaikki, eikö vain!!!!
Muutoin ei mitään ihmeempiä tuntemuksia ei suuntaan eikä toiseen. Olen kyllä yrittänyt olla tutkiskelematta itseäni. Pieniä nippailuja on ollut, mutta voivat tarkoittaa mitä vain. Lugejen valahteleminen kyllä hiukan aina säikäyttää, vaikkakaan mun menkat ei koskaan kerta laakista alakaan....
Mulla on veritesti 1.2., mutta meinaan testata edellisenä päivänä, koskapa en halua kuulla tulosta hoitajalta. Jos siis vielä silloin on jotain testattavaa.
Tsemppiä kaikille ja onnea piinailuun!!!!
Kille
siinä on tipituu ja öööh....olikos se joku kuu......*shame* ku on jo piinapäivät tosi pitkällä=)
Mä tos jo kyselin mut en saanu vastausta eli kun mulle eilen siireettiin alkiot sisälle, niin onko tänään piinapäivä 1?
Noiden lugejen kanssa pelaaminen on kyllä yhtä showta..lääkäri sanoi ku tuosta kysyin että siinä saa itse keksiä mitä vaan että saa lääkkeen sisällä pysymään että sellasta se vaan on, niin tiedättekös tyttööt mitä keksein=)?
jos joku tietää kuukautiskupin?
(krtoka joku heti jos tiedätte/luulette tämän olevan jotenkin vaarallista...)
sitä voi pitää myös kun odottaa menkkoja yms eli ei kuivata mitenkään limakalvoi tmv niin sellasen ku laitan aamulla ni lääke pysyy sisällä..sitte aina tarpeen tullen käyn makaamaan, töiden jälk viimestäs ni lääke on vielä siellä sisällä...sit otan pois ku oon pötkötelly ja illalla se pysyyki sisäl iha ok:sti, ainut vaa et suoja tarvitaa pöksyihin..
Mut josko ei tarvi noita suojia muuhun tässä muutamine kuukausina eteenpäin;)
- sannuli ja tiku&taku,pp 1 ?-
Hemmet: mieletöntä, että pääset siirtoon, eikä hyperiä sen kummemmin pukannut!! Onnittelut jo siitä! Nyt vaan lepoa ja nestetankkausta!
Sannuli: Siirto on pp0. Mun käsittääkseni luget saa ihan vapaasti valuskella. Taysissa ei ainakaan komennettu pötköttelemään, ohjeessa sanotaan, että " valumisesta huolimatta lääkettä imeytyy kuitenkin riittävästi" . Johan sitä saa vähän väliä laittaa, siis se 3x200mg/päivä, että kyllä siinä on varmasti huomioitu valuminen.
Aamulla oli ihan melkein normaali olo ja harkitsin lähtöä haastatteluun, mutta hyvä etten lähtenyt. Puoli yhdeltä piti jo lepuuttaa, kun vatsassa tuntui ja väsytti kauheesti. Normaalit loppukierron lämmötkin on jo päällä, nytkin 37,3... Yhdellä särkylääkkeellä oon pärjänny tänään tähän asti.
Kohtahan ollaan sitten toivottavasti piinailemassa kaikki! Harmi kun meillä ei voi soittaa ja kysellä hedelmöittymisistä. Huomenna vaan paikalle, jos ei tuu soittoa, hui...
Minä oonkin ilmeisesti se kiintiötapaus, jolla ei mennyt ihan putkeen tämä hoito. Jostain syystä nimittäin munasoluja löytyi vain muutama kypsä, vaikka rakkuloita oli vaikka muille jakaa. Oikea puoli oli kokonaan pois pelistä, sieltä tuli 19:sta rakkulasta vain 1 epäkypsä solu. Vasemmalta 12:sta rakkulasta tuli 3 kypsää. Ja niistä päästiin kuitenkin siirtoon yhden 5-soluisen 2-luokkaisen turvin, ja se on ihanaa! Pakkaseen ei mitään ja olin aluksi haikeella mielellä, kun oltiin haluttu siirtää 2, mutta niitä kahta ei tullut. Ehkä tämä yksi onkin sitten tavanomaistakin sinnikkäämpi tapaus!
Enskoissa tätä jo tilitinkin, että en jaksa valittaa edes lugeista, kun oon niin ikionnellinen, ettei loppunut leikki aivan kesken! Seuraava hoito onkin sitten iso kysymysmerkki, mutta sitä ei tarvii vielä miettiä, toivottavasti ei pitkään aikaan :) Jos tätä muuten lukee joku samanlaisessa tilanteessa ollut, siis paljon rakkuloita, mutta vähän soluja, niin olisi kivaa jos kommentoisit jotain. Tämä kun vaikutti niin harvinaiselta tilanteelta.
Testipäivä on 7.2., ja veritesti tehdään, jos kotitesti näyttää positiivista. Lugeja menee 3x200mg päivässä.
Ihanaa piinaaaaaaaa!
Vannis
Todella tuo eilinen otti veronsa, tänään olen makoillut ja nukkunut lähes koko päivän! Erittäin ihmeellistä sillä yleensä olen kovin energinen ihminen.
Vatsa on täyden tuntuinen, mutta kipua ei ole! olen naimisissa vesipullon kanssa!!!
Kuulin tuttavalta, että lugesteron aiheutti hänelle rikkinäiset alapään limakalvot ja olo oli todella tuskainen, onko muille tullut niistä oireita?
MISSÄ TOIVIS, OLISI KIVA KUULLA KUULUMISIA???
Kaikki alkaa pikkuhiljaa olla selvinneet punktioista ja päässeet piinailun alkuun, hyvä hyvä :)
Täällä alkaa mahakipu pikkuhiljaa vähetä ja väistyä, onneksi! Eilen olin aika lailla onneni kukkuloilla hyvin sujuneen ekan hoidon takia, mutta tänään on ollut jo ihan perusnormaalit mielialat. Tiedän ettei sais valittaa noista Lugeista, mutta mulla alkaa jo heti alkuunsa ottaa ne hermoille. Ensinnäkin, ne aiheuttaa mulle sellaista kuvottavaa oloa pitkin päivää, yök. Lisäksi mulle annettiin ohjeet, että pitää olla makuuasennossa min. puoli tuntia aina Lugejen laiton jälkeen. Osaisiko joku kertoa, kuinka tärkeää on laittaa Luget tarkasti tiettyyn aikaan vai onko sillä suurta merkitystä kuten esim. piikittelyjen suhteen? Itse laitan niitä aamuin illoin 100mg+200mg kerrallaan ja mietin, että pitääkö välissä olla aina suurinpiirtein 12 h että ne vaikuttaa tasaisesti? Kun siis alan yleensä nukkumaan klo 23 aikoihin ja herään 7 aikaan, niin siihen jää aika lyhyt väli yöllä (8h) ja aika pitkä taas päivällä (16h)... Onko tuolla kauheasti väliä vai stressaanko turhasta?? Krääh. Ja se valuva mönjä on just niin ihanaa kuin muistelinkin :(
Muutenpa tänne ei sen kummallisempia, nyt kattoon vähäksi aikaa telkkua ja sitten kauneusunille! Huiskutuksia ja hyvää yötä kaikille!
EE
EE:Mä mietin aivan samaa noiden lugejen kanssa että viikolla mä laitan ne illalla abouit 21 aikaan ja aamulla 0500 joten ei siinä tosiaan kovin tasaista vaiktusta ole....itelle ei sanottu mitää makoilusta..
Hankalaa...=/
Mut jos tulos on mitä halutaan niin kestän melk mitä vaan, kun vaan tietäisi varmuudella...
Tässä töissä viimistä päivää taas tällä viikolla, jee=)
Kivvaa perjantaita tytsyt=)
Mitäs teilel viikonloppuun kuuluu?=)
-sannuli + tiku&taku,pp2- ;)
Ei mennyt putkeen sitten meilläkään. Alkioita saatiin lopulta vain 1 ja sekin vasta 2 soluinen, joka nyt kyydissä. Suurin osa munasoluistani jäi hedelmöitymättä kokonaan. Meille tehtiin IVF tällä kertaa ja se tais olla virhe. Siittiöissä ilmeisesti vikaa riittää, koska ICSIllä taannoin saimme 9 alkiota! En tiedä mitä ajatella, mutta ottaa päähän kun lääkärit eivät kuunnelleet mutinoitani tuosta IVFstä. Kalliiksi tuli tämä yksi alkio :(.
Menen tästä masentumaan lisää. Voikaa hyvin te muut!
Huominen on justiinsa... taitaa tarvita rauhoittavaa.. Eilen meni kans pregnyl mahamakkaraan ja toivotaan että se tepsii. Lämmön tunne ainoastaan on alavatsalla ja välillä juilii. ihan kuin olisi aavistuksen huono-olo. Edelleen hengissä...
STEMPPIÄ KAIKILLE!!!!